BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 07:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 108  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 09:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Piekary ÂŚl
Fryderyk napisał(a):
Zakov napisał(a):
Tak sie testuje elastyczność, nie trzeba do tego ani ruszać z 30, ani jechać 200 km/h i wystarczy jeden bieg.


A co ja napisałem? Napisałem np. 30 do 200, może być 20-150 na jednym biegu jak da radę!

Zakov napisał(a):
V8 w benzynie, do V8 diesel.


pewnie będzie tak samo jak diesel i benzyna R6 :) czyli benzyna da radę :)

Zakov napisał(a):
Nowoczesne diesle kręcą sie przecież do 5 tyś obrotów


Ojej... a M3 do 8400 :) nie wspominając, że z benzyny można i jeszcze wyżej, jeszcze musi (benzyna jest hardkorem :rotfl: )

Zakov napisał(a):
Czyli skoro to jedynie parametr silnika, to wg Ciebie 328 ma taką samą elastyczność jak 728?


Pewnie, że tak.

Jeszcze raz powtarzam. Elastyczność, to nie jest czas. głupie gazety typu AŚ lansują na coś takiego, ale to jest parametr silnika, wyżej napisałem jak go wyznaczyć, taki sam jak max. moc, max. moment obrotowy, przyspieszenie od do na jakimś biegu- to zupełnie inna sprawa.


Ale tam, nie będę się o to spinał, jak tam każdy uważa :) Ktoś mądry kiedyś wymyślił, że elastyczność silnika to jest tak, inni mądrzy się zgodzili i ja obstaję przy tej wersji :)

Elastyczność to parametr silnika ??? Buhaha a jak nazwiesz inaczej przyspieszanie na 4biegu 60-100km/h ? Ciąg, poryw, rwanie. Elastyczność to połączenie parametrów silnika z wagą pojazdu przełożeniami. Tak jak kolega wyżej napisał 328 vs 728 te same parametry silnika a inne przyspieszenie i elastyczność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 09:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Piekary ÂŚl
Fryderyk napisał(a):
Zakov napisał(a):
Tak sie testuje elastyczność, nie trzeba do tego ani ruszać z 30, ani jechać 200 km/h i wystarczy jeden bieg.


A co ja napisałem? Napisałem np. 30 do 200, może być 20-150 na jednym biegu jak da radę!

Zakov napisał(a):
V8 w benzynie, do V8 diesel.


pewnie będzie tak samo jak diesel i benzyna R6 :) czyli benzyna da radę :)

Zakov napisał(a):
Nowoczesne diesle kręcą sie przecież do 5 tyś obrotów


Ojej... a M3 do 8400 :) nie wspominając, że z benzyny można i jeszcze wyżej, jeszcze musi (benzyna jest hardkorem :rotfl: )

Zakov napisał(a):
Czyli skoro to jedynie parametr silnika, to wg Ciebie 328 ma taką samą elastyczność jak 728?


Pewnie, że tak.

Jeszcze raz powtarzam. Elastyczność, to nie jest czas. głupie gazety typu AŚ lansują na coś takiego, ale to jest parametr silnika, wyżej napisałem jak go wyznaczyć, taki sam jak max. moc, max. moment obrotowy, przyspieszenie od do na jakimś biegu- to zupełnie inna sprawa.


Ale tam, nie będę się o to spinał, jak tam każdy uważa :) Ktoś mądry kiedyś wymyślił, że elastyczność silnika to jest tak, inni mądrzy się zgodzili i ja obstaję przy tej wersji :)

Elastyczność to parametr silnika ??? Buhaha a jak nazwiesz inaczej przyspieszanie na 4biegu 60-100km/h ? Ciąg, poryw, rwanie. Elastyczność to połączenie parametrów silnika z wagą pojazdu przełożeniami. Tak jak kolega wyżej napisał 328 vs 728 te same parametry silnika a inne przyspieszenie i elastyczność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 09:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Piekary ÂŚl
Fryderyk a propo wisko przy -20st włączy ci się wcześniej czy przy +30st, obciążając jednakowo silnik w obu przypadkach. A w lesie jest chłodniej czy ciepłej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 09:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
hehhh Fryderyk, nawet podałeś wzór na elastycznośc nie będąc w stanie go zinterpretować. Właśnie przyśpieszenie od 80-120 na piątym biegu pozwala ukazać wymierne efekty lepszej elastyczności, choć nie jest to związane tylko z elastycznością.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 09:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
młody83 napisał(a):
A w lesie jest chłodniej czy ciepłej?


No ta różnica + - 3 stopni w lesie a poza nim da kosmiczne wrażenia z jazdy.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 10:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Piekary ÂŚl
Bobby_Valentino napisał(a):
młody83 napisał(a):
A w lesie jest chłodniej czy ciepłej?


No ta różnica + - 3 stopni w lesie a poza nim da kosmiczne wrażenia z jazdy.


Ale zawsze to coś i nie chodzi o kosmiczne wrażenia z jazdy, w tym przedziale może zaznaczam może już wisko załączyć. Albo inny przykład skoro temperatura nie wpływa na parametry silnika to po co na wydrukach z hamowni podają temp. otoczenia i nawet ciśnienie i dlaczego ludzie po profesjonalnym tuningu silnika hamują auta zawsze w przedziale odpowiedniej temperatury? Po to by zmniejszyć margines błędu w pomiarach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 11:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Zakov jak zrobisz test V8 diesel kontra V8 benzyna od powiedzmy 60 -200 na 5 biegu to benzyna wygra na początku diesel trochę ucieknie ale potem mamy po zawodach :)

Dla porównania 740D (4,0 diesel ) ma takie same osiągi jak 735i ( 3,5 benzyna ) w E-38 :) chwilowy odpał diesel ma lepszy ale tylko chwilowy :)

I już skończcie z tym lasem bo różnica 3 stopni Celsjusza ma żaden wpływ na włączenie sie visca ono włącza się przy staniu w korkach kiedy nie ma praktycznie żadnego pędu powietrza na chłodnicę lub podczas maksymalnych szaleństw jeden mały wyścig dwóch aut nie włączy visca przynajmniej podczas jego trwania panowie :)

co do elastyczności to z jednej strony faktycznie to parametr silnika bo np V8 jest zazwyczaj elastyczne a takie R4 nie natomiast z drugiej strony to w jakim aucie ( masa choćby ) jest ten silnik zamontowany też ma znaczenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 12:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
młody83 napisał(a):
Ale zawsze to coś i nie chodzi o kosmiczne wrażenia z jazdy, w tym przedziale może zaznaczam może już wisko załączyć.


#-o Jakie coś człowieku ? Urwiesz dzięki temu 0,005 sekundy ? Więcej ci da porządne sranie przed pomiarem i jazda bez ubrania- redukcja masy.

młody83 napisał(a):
Albo inny przykład skoro temperatura nie wpływa na parametry silnika to po co na wydrukach z hamowni podają temp. otoczenia i nawet ciśnienie



A kto ci takich głupot nagadał że temperatura nie wpływa na parametry silnika ?

młody83 napisał(a):
i dlaczego ludzie po profesjonalnym tuningu silnika hamują auta zawsze w przedziale odpowiedniej temperatury? Po to by zmniejszyć margines błędu w pomiarach.


Jakiego błędu ? To samochód zhamowany przy +5 stopniach będzie źle zhamowany ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 15:46 
Fryderyk napisał(a):
pewnie będzie tak samo jak diesel i benzyna R6 :) czyli benzyna da radę :)


Może i da rade (zakładając, że diesel ma podobne osiągi od 0 do 100), ale dopiero na dłuższym dystansie, gdy wkręci sie na obroty. W teście elastyczności np. od 60 do 100 km/h, benzyniak niema szans. Było by dokładnie tak samo jak w porównaniu elastyczności Evo i Fiata na załączonym wyżej filmiku. Benzyna może by i wygrała, o ile wcześniej pas startowy by sie nie skończył :wstyd:

młody83 napisał(a):
Ojej... a M3 do 8400 :) nie wspominając, że z benzyny można i jeszcze wyżej, jeszcze musi (benzyna jest hardkorem :rotfl: )


Nie "strasz" tu obrotami silnika M3, bo tak jak sam napisałeś - chodzi tu o pewien zakres obrotów w którym silnik zachowuje dynamikę, a nie tylko o wojowanie pod czerwonym polem ;) Biorąc pod uwagę, że nowoczesne diesle najwyższy moment obrotowy osiągają nieraz już przy 1700 rpm, śmiem twierdzić, że diesel kręcący sie do 5000 rpm, rozpiętością zakresu maksymalnego momentu obrotowego, może spokojnie konkurować, jak nie przewyższać silnik M3. Ponieważ silnik M3, to tak jak słusznie zasugerowałeś, jednostka wysokoobrotowa i w jej przypadku nikogo nie zdziwi lekka słabość i brak elastyczności w niższym zakresie obrotów. Tym bardziej, iż jest to motor wolnossący...

Fryderyk napisał(a):
Zakov napisał/a:

Czyli skoro to jedynie parametr silnika, to wg Ciebie 328 ma taką samą elastyczność jak 728?

Pewnie, że tak.


Stary, nawet nie chce mi sie pisać o oczywistych różnicach w elastyczności i dynamice, pomiędzy 328, a 728.

Fryderyk napisał(a):
Jeszcze raz powtarzam. Elastyczność, to nie jest czas. głupie gazety typu AŚ lansują na coś takiego, ale to jest parametr silnika, wyżej napisałem jak go wyznaczyć, taki sam jak max. moc, max. moment obrotowy, przyspieszenie od do na jakimś biegu- to zupełnie inna sprawa.


Bo może w tych "głupich gazetach" piszą właśnie dla przeciętnych chlebozjadaczy, których interesuje to jak auto wyprzedza na 5 biegu, a nie jak jego silnik wypadł na hamowni, jeszcze przed zamontowaniem w samochodzie. Podałeś wzór na wyznaczanie elastyczności, to może i podasz jednostkę w jakiej sie ją mierzy? Skoro twierdzisz, że da sie ją wyznaczyć tak samo jak moc, czy moment obrotowy... Bo skoro "ktoś mądry to wymyślił", to spodziewam się, że "kogoś mądrego" nazwiskiem, bądź członem nazwiska powinna być określona ta "jednostka elastyczności". Co nam po wzorze, skoro nawet nie możemy nazwać jednostki jaka będzie wynikiem jego rozwiązania??????????????????? :zdziwko:

Zdzira 850I napisał(a):
Zakov jak zrobisz test V8 diesel kontra V8 benzyna od powiedzmy 60 -200 na 5 biegu to benzyna wygra na początku diesel trochę ucieknie ale potem mamy po zawodach :)


Tak, ale chodzi tu o test elastyczności, a nie wyścig. Poco jechać 200km/h? Elastyczność testuje sie na wysokich biegach, nie na wysokich obrotach...

Zdzira 850I napisał(a):
co do elastyczności to z jednej strony faktycznie to parametr silnika bo np V8 jest zazwyczaj elastyczne a takie R4 nie natomiast z drugiej strony to w jakim aucie ( masa choćby ) jest ten silnik zamontowany też ma znaczenie.


V8 jest po prostu mocniejsze... I tak samo ktoś może nazwać R4 w aucie ważącym 800kg królem osiągów i elastyczności, jak i V8 w SUV'ie, czy terenówce ważącej 2500kg mułem bagiennym.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Piekary ÂŚl
Bobby_Valentino napisał(a):
młody83 napisał(a):
Ale zawsze to coś i nie chodzi o kosmiczne wrażenia z jazdy, w tym przedziale może zaznaczam może już wisko załączyć.


#-o Jakie coś człowieku ? Urwiesz dzięki temu 0,005 sekundy ? Więcej ci da porządne sranie przed pomiarem i jazda bez ubrania- redukcja masy.

młody83 napisał(a):
Albo inny przykład skoro temperatura nie wpływa na parametry silnika to po co na wydrukach z hamowni podają temp. otoczenia i nawet ciśnienie



A kto ci takich głupot nagadał że temperatura nie wpływa na parametry silnika ?

młody83 napisał(a):
i dlaczego ludzie po profesjonalnym tuningu silnika hamują auta zawsze w przedziale odpowiedniej temperatury? Po to by zmniejszyć margines błędu w pomiarach.


Jakiego błędu ? To samochód zhamowany przy +5 stopniach będzie źle zhamowany ?


CHŁOPIE CZYTAJ UWAŻNIE I WYCIĄGAJ WNIOSKI Z POSTÓW co ty jesteś doktor Tłok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 16:23 
Dobra, Wy wiecie swoje, ja swoje, nie będę tłumaczył dyletantom technicznym co to znaczy elastyczność, a czym jest bezsensowny parametr przyspieszania 80-120 na 4. biegu czy 5, który nazywacie elastycznością.

Parametr 80-120 jest tak samo bezsensowny, albo i bardziej, od podawania 0-100. Zapytajcie boogiego, stonesa1, to raczej Was obśmieją podniecaniem się i głębszym analizowaniem czasów 0-100.

Przykład- silnik np. jakiś silnik diesla ma dobry ciąg w przedziale przykładowo 2-3k obrotów. Akurat na tym 4, czy 5. biegu od 80-120 będzie miał te najlepsze osiągi. Potem góry i samego dołu też nie ma. Nie kłócić mi się tutaj o dół diesla, ruszcie sobie np. 2.0d spokojnie to zobaczycie jaka jest różnica.

Co miałem na mysli PRZYKŁADOWO 40-200, to przyspieszanie przez cały zakres użytecznych silnika, np. od 1500 do 6500 i wtedy porównywanie ile przez ten czas daje momentu na koła, jak przyspiesza, czy musi czekać do turbo do 4tys, czy po 3. tys slabnie, czy co tam. Tak samo to będzie wyglądało procentowo przy 728i oraz 328i, 728i takie same będą miały elastyczności, NIE czasy 80-120.

Jak tam sobie chcecie uważajcie, szkoda czasu więcej się produkować. Może w końcu to pojmiecie, jak zaczniecie jeździć różnymi samochodami z różnymi pojemnościami i układami cylindrów, od R4, przez R6 do chociaż V8, diesle i benzyna, może się coś rozjaśni.

Pozdrawiam.


aaa i przeczytałem też inne ciekawe rzeczy tutaj, ale nie będę tego komentował, nie ma chyba sensu, po prostu odechciewa się czytać i na forum czytając takich teoretyków.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 16:55 
Fryderyk napisał(a):
pewnie będzie tak samo jak diesel i benzyna R6 :) czyli benzyna da radę :)


Może i da rade (zakładając, że diesel ma podobne osiągi od 0 do 100), ale dopiero na dłuższym dystansie, gdy wkręci sie na obroty. W teście elastyczności np. od 60 do 100 km/h, benzyniak niema szans. Było by dokładnie tak samo jak w porównaniu elastyczności Evo i Fiata na załączonym wyżej filmiku. Benzyna może by i wygrała, o ile wcześniej pas startowy by sie nie skończył :wstyd:

młody83 napisał(a):
Ojej... a M3 do 8400 :) nie wspominając, że z benzyny można i jeszcze wyżej, jeszcze musi (benzyna jest hardkorem :rotfl: )


Nie "strasz" tu obrotami silnika M3, bo tak jak sam napisałeś - chodzi tu o pewien zakres obrotów w którym silnik zachowuje dynamikę, a nie tylko o wojowanie pod czerwonym polem ;) Biorąc pod uwagę, że nowoczesne diesle najwyższy moment obrotowy osiągają nieraz już przy 1700 rpm, śmiem twierdzić, że diesel kręcący sie do 5000 rpm, rozpiętością zakresu maksymalnego momentu obrotowego, może spokojnie konkurować, jak nie przewyższać silnik M3. Ponieważ silnik M3, to tak jak słusznie zasugerowałeś, jednostka wysokoobrotowa i w jej przypadku nikogo nie zdziwi lekka słabość i brak elastyczności w niższym zakresie obrotów. Tym bardziej, iż jest to motor wolnossący...

Fryderyk napisał(a):
Zakov napisał/a:

Czyli skoro to jedynie parametr silnika, to wg Ciebie 328 ma taką samą elastyczność jak 728?

Pewnie, że tak.


Stary, nawet nie chce mi sie pisać o oczywistych różnicach w elastyczności i dynamice, pomiędzy 328, a 728.

Fryderyk napisał(a):
Jeszcze raz powtarzam. Elastyczność, to nie jest czas. głupie gazety typu AŚ lansują na coś takiego, ale to jest parametr silnika, wyżej napisałem jak go wyznaczyć, taki sam jak max. moc, max. moment obrotowy, przyspieszenie od do na jakimś biegu- to zupełnie inna sprawa.


Bo może w tych "głupich gazetach" piszą właśnie dla przeciętnych chlebozjadaczy, których interesuje to jak auto wyprzedza na 5 biegu, a nie jak jego silnik wypadł na hamowni, jeszcze przed zamontowaniem w samochodzie. Podałeś wzór na wyznaczanie elastyczności, to może i podasz jednostkę w jakiej sie ją mierzy? Skoro twierdzisz, że da sie ją wyznaczyć tak samo jak moc, czy moment obrotowy... Bo skoro "ktoś mądry to wymyślił", to spodziewam się, że "kogoś mądrego" nazwiskiem, bądź członem nazwiska powinna być określona ta "jednostka elastyczności". Co nam po wzorze, skoro nawet nie możemy nazwać jednostki jaka będzie wynikiem jego rozwiązania??????????????????? :zdziwko:

Zdzira 850I napisał(a):
Zakov jak zrobisz test V8 diesel kontra V8 benzyna od powiedzmy 60 -200 na 5 biegu to benzyna wygra na początku diesel trochę ucieknie ale potem mamy po zawodach :)


Tak, ale chodzi tu o test elastyczności, a nie wyścig. Poco jechać 200km/h? Elastyczność testuje sie na wysokich biegach, nie na wysokich obrotach...

Zdzira 850I napisał(a):
co do elastyczności to z jednej strony faktycznie to parametr silnika bo np V8 jest zazwyczaj elastyczne a takie R4 nie natomiast z drugiej strony to w jakim aucie ( masa choćby ) jest ten silnik zamontowany też ma znaczenie.


V8 jest po prostu mocniejsze... I tak samo ktoś może nazwać R4 w aucie ważącym 800kg królem osiągów i elastyczności, jak i V8 w SUV'ie, czy terenówce ważącej 2500kg mułem bagiennym.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 16:59 
Fryderyk napisał(a):
pewnie będzie tak samo jak diesel i benzyna R6 :) czyli benzyna da radę :)


Może i da rade (zakładając, że diesel ma podobne osiągi od 0 do 100), ale dopiero na dłuższym dystansie, gdy wkręci sie na obroty. W teście elastyczności np. od 60 do 100 km/h, benzyniak niema szans. Było by dokładnie tak samo jak w porównaniu elastyczności Evo i Fiata na załączonym wyżej filmiku. Benzyna może by i wygrała, o ile wcześniej pas startowy by sie nie skończył :wstyd:

młody83 napisał(a):
Ojej... a M3 do 8400 :) nie wspominając, że z benzyny można i jeszcze wyżej, jeszcze musi (benzyna jest hardkorem :rotfl: )


Nie "strasz" tu obrotami silnika M3, bo tak jak sam napisałeś - chodzi tu o pewien zakres obrotów w którym silnik zachowuje dynamikę, a nie tylko o wojowanie pod czerwonym polem ;) Biorąc pod uwagę, że nowoczesne diesle najwyższy moment obrotowy osiągają nieraz już przy 1700 rpm, śmiem twierdzić, że diesel kręcący sie do 5000 rpm, rozpiętością zakresu maksymalnego momentu obrotowego, może spokojnie konkurować, jak nie przewyższać silnik M3. Ponieważ silnik M3, to tak jak słusznie zasugerowałeś, jednostka wysokoobrotowa i w jej przypadku nikogo nie zdziwi lekka słabość i brak elastyczności w niższym zakresie obrotów. Tym bardziej, iż jest to motor wolnossący...

Fryderyk napisał(a):
Zakov napisał/a:

Czyli skoro to jedynie parametr silnika, to wg Ciebie 328 ma taką samą elastyczność jak 728?

Pewnie, że tak.


Stary, nawet nie chce mi sie pisać o oczywistych różnicach w elastyczności i dynamice, pomiędzy 328, a 728.

Fryderyk napisał(a):
Jeszcze raz powtarzam. Elastyczność, to nie jest czas. głupie gazety typu AŚ lansują na coś takiego, ale to jest parametr silnika, wyżej napisałem jak go wyznaczyć, taki sam jak max. moc, max. moment obrotowy, przyspieszenie od do na jakimś biegu- to zupełnie inna sprawa.


Bo może w tych "głupich gazetach" piszą właśnie dla przeciętnych chlebozjadaczy, których interesuje to jak auto wyprzedza na 5 biegu, a nie jak jego silnik wypadł na hamowni, jeszcze przed zamontowaniem w samochodzie. Podałeś wzór na wyznaczanie elastyczności, to może i podasz jednostkę w jakiej sie ją mierzy? Skoro twierdzisz, że da sie ją wyznaczyć tak samo jak moc, czy moment obrotowy... Bo skoro "ktoś mądry to wymyślił", to spodziewam się, że "kogoś mądrego" nazwiskiem, bądź członem nazwiska powinna być określona ta "jednostka elastyczności". Co nam po wzorze, skoro nawet nie możemy nazwać jednostki jaka będzie wynikiem jego rozwiązania??????????????????? :zdziwko:

Zdzira 850I napisał(a):
Zakov jak zrobisz test V8 diesel kontra V8 benzyna od powiedzmy 60 -200 na 5 biegu to benzyna wygra na początku diesel trochę ucieknie ale potem mamy po zawodach :)


Tak, ale chodzi tu o test elastyczności, a nie wyścig. Poco jechać 200km/h? Elastyczność testuje sie na wysokich biegach, nie na wysokich obrotach...

Zdzira 850I napisał(a):
co do elastyczności to z jednej strony faktycznie to parametr silnika bo np V8 jest zazwyczaj elastyczne a takie R4 nie natomiast z drugiej strony to w jakim aucie ( masa choćby ) jest ten silnik zamontowany też ma znaczenie.


V8 jest po prostu mocniejsze... I tak samo ktoś może nazwać R4 w aucie ważącym 800kg królem osiągów i elastyczności, jak i V8 w SUV'ie, czy terenówce ważącej 2500kg mułem bagiennym.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 17:03 
KU...!!! ZNOWU TO SAMO!!! Niech admin poratuje i usunie moje powtrzające sie posty, bo cos mi sie JE... Z TYM TEMATEM!!! :kwasny:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 17:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
NASZE FILMIKI PRZYSPIESZEN a nie pogaduchy papierochy i strojenie gupich min powrót do tematu proponuję :]

berlinka :] http://www.youtube.com/watch?v=AaSp5hLo19o

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 18:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Zakov to jest własnie elastyczność od 60-200 a nie od 80-120 po drugie sorki ale co za idiota nie umijeący sie obchodzic ze skrzynia biegów wyprzedzałby benzyna w przedziale 80-120 na 5 biegu???? A czemu porównania robi sie na najwyższych biegach?? bo diesle maja tak wąski przedział obrotów że porównanie 80-120 na 2 lub 3 biegów jest nierealne bo diesel nie ma wtedy mocy :)

Nowe diesle kręca sie do 4500RPM ale moc i moment maja między 1800-3500 potem to jałowe obroty które nic nie daja jeździłem służbowym dieslem to wiem przykład wyprzedzasz coś na 4 i redukcja na 3 nic nie zmienia ale pogarsza to co takiego super w tym dieslu??

elastycznośc to jak napisał Fryderyk zachowanie silnika w pełnym przedziale oborotów czyli np od tych 40 do 200 od 1 do 6,5 tysiąca obrotów.

Podniecaja sie wszyscy tymi dieslami jakby to nie wiem co było :)

Elastyczność to naprawdę ma tylko V12 ciągnie od samego dołu do samej góry a nie jakiś tam TDI, który ciagnie od 2-3 tysięcy obrotów to faktycznie rozpiętość obrotów użytecznych ma potężna w polonezie miałem wieksza bo od 4-5,8 tysiaca obrotów max moment :) czyli ja miałem 1800RPM amx ciągu a TDI ma 1200-1500RPM max ciągu :)

aha i test od 40 do 200 jest sprawiedliwy bo ukazuje każdy silnik czy beznyna wolnossąca czy turbo czy diesel wolny czy turbo w pełenj krasie jak ciagnie od obrotów min do max a nie tylko w głupim przedziale 2-3 tysiecy obrotów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 21:36 
Zdzira 850I napisał(a):
Zakov to jest własnie elastyczność od 60-200 a nie od 80-120 po drugie sorki ale co za idiota nie umijeący sie obchodzic ze skrzynia biegów wyprzedzałby benzyna w przedziale 80-120 na 5 biegu???? A czemu porównania robi sie na najwyższych biegach?? bo diesle maja tak wąski przedział obrotów że porównanie 80-120 na 2 lub 3 biegów jest nierealne bo diesel nie ma wtedy mocy :)

Nowe diesle kręca sie do 4500RPM ale moc i moment maja między 1800-3500 potem to jałowe obroty które nic nie daja jeździłem służbowym dieslem to wiem przykład wyprzedzasz coś na 4 i redukcja na 3 nic nie zmienia ale pogarsza to co takiego super w tym dieslu??

elastycznośc to jak napisał Fryderyk zachowanie silnika w pełnym przedziale oborotów czyli np od tych 40 do 200 od 1 do 6,5 tysiąca obrotów.

Podniecaja sie wszyscy tymi dieslami jakby to nie wiem co było :)

Elastyczność to naprawdę ma tylko V12 ciągnie od samego dołu do samej góry a nie jakiś tam TDI, który ciagnie od 2-3 tysięcy obrotów to faktycznie rozpiętość obrotów użytecznych ma potężna w polonezie miałem wieksza bo od 4-5,8 tysiaca obrotów max moment :) czyli ja miałem 1800RPM amx ciągu a TDI ma 1200-1500RPM max ciągu :)

aha i test od 40 do 200 jest sprawiedliwy bo ukazuje każdy silnik czy beznyna wolnossąca czy turbo czy diesel wolny czy turbo w pełenj krasie jak ciagnie od obrotów min do max a nie tylko w głupim przedziale 2-3 tysiecy obrotów :)


OK, przesadziłem z tym porównaniem zakresu obrotów M3 do nowoczesnego silnika diesla (choć pewnie już niedługo). Jednak to co w dieslu najlepsze, to właśnie moment obrotowy uzyskiwany już od najniższych obrotów (dzięki turbosprężarce). A to sprawia, że diesel wcale nie potrzebuje wysokich obrotów i szerokiego ich zakresu, aby dorównywać silnikom benzynowym. To jest właśnie ten fenomen! Fenomen na którego istnienie, najlepszym dowodem są auta z silnikami diesla, wygrywające prestiżowe wyścigi takie jak: 24 godzinny Le Mans, gdzie wygrywają Audi i Peugeoty z silnikami diesla, czy World Touring Car Championship (Seat). Jedyne czego potrzebujesz w mocnym dieslu, to dobre, szerokie opony, które przeniosą ten moment na asfalt ;) Jeśli chodzi o elastyczność, to we wszystkich źródłach (Nie tylko w AŚ, pozdrowienia dla Fryderyka ;)), podaje się ją jako czas przyśpieszenia pojazdu na jednym z wyższych biegów w zakresie, np. od 80-120 km/h i musi być to dość miarodajne skoro jest tak powszechne. A ile to ma wspólnego z metodami laboratoryjnych pomiarów, testami na hamowni itp. to za przeproszeniem - kicham na to... Kolega napisał, że nawet pomiary od 0-100 km/h, to bezsens... Może i bezsens, choć to pewnie najpopularniejsza metoda wyrażania szeroko pojętej "szybkości" pojazdu, zarówno wśród producentów, fachowców, dziennikarzy motoryzacyjnych, jak i samych użytkowników. Więc poco ten porządek zaburzać? Wiadomo, można to kwestionować, TYLKO POCO? Masz Porsche GT3? Robisz okrążenia na torze? Chcesz urwać z czasu przejazdu 0.005 sekundy? OK! jestem w stanie zrozumieć, że możesz potrzebować bardziej wyrafinowanych metod pomiarów. W przeciwnym razie, wg mnie to tylko takie szukanie kwadratowych jaj. Skoro pomiar od 0-100 km/h, zakończony wynikiem
około 4 sekund, był w stanie skłonić niejednego właściciela Porsche, czy Ferrari do wyłożenia kilkuset tysięcy euro na swój pojazd, to ja tym bardziej jestem w stanie uwierzyć w wiarygodność tej metody pomiarowej, choć zapewnie nie odkrywa ona wszystkich "kart". Jednak widząc na papierze 15 sek. do 100 km/h wiem, że auto jest mułem, z kolei gdy widzę 4 sek. to wiem żeby nie wsiadać, bo może nery odbić i to mi w 100% wystarcza. Tak samo jest z elastycznością - po kiego grzyba komuś wiedzieć, że przy 4378.756 rpm, auto będzie miało na kołach 244,564 nm momentu obrotowego? O takie rzeczy niech się martwią inżynierowie, ja "chleba" z tego nie mam, ja chce tylko czerpać przyjemność z jazdy... Dlatego wystarczy mi wiedzieć (jak i zapewne 98% kierowców), jak auto przyśpiesza od 80-120km na 4/5 biegu, żeby ocenić czy będę musiał szarpać się z lewarkiem na trasie, czy też nie. Ale to tylko moja opinia. Jakie kto ma aspiracje, to już jego sprawa. Chciałem tylko zauważyć, że na pewne sprawy można spojrzeć z różnych perspektyw i nie tylko jedna musi być właściwa.


Ostatnio edytowano 21 lipca 2009, 21:47 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 21:45 
Fryderyk napisał(a):
porównywanie ile przez ten czas daje momentu na koła


Na jakie koła? Bo chyba nie koła pojazdu, skoro to parametr silnika... A od silnika do kół to dłuuuga droga i drugie tyle parametrów... Ps: Wybacz dociekliwość ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 22:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Zdzira 850I napisał(a):
Elastyczność to naprawdę ma tylko V12 ciągnie od samego dołu do samej góry a nie jakiś tam TDI, który ciagnie od 2-3 tysięcy obrotów to faktycznie rozpiętość obrotów użytecznych ma potężna w polonezie miałem wieksza bo od 4-5,8 tysiaca obrotów max moment :) czyli ja miałem 1800RPM amx ciągu a TDI ma 1200-1500RPM max ciągu :)


1,9 tdi 66kw ma większą elastyczność niż m70 ;)

Fryderyk ma rację jeśli chodzi o elastyczność, jest to parametr silnika.

Ale pomiar od 80-120 nie jest bez sensu i pozwala dużo powiedzieć o danym pojeździe/silniku. Efekt przyspieszenia w tym zakresie prędkości na jednym biegu daje nam mniej więcej takie rozeznani o elastyczności, jak czas na 1/4 o mocy silnika, czyli wymierny efekt- informacja dla użytkownika, nie inżyniera. (oczywiście porówananie z duużym przymróżeniem oka)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 22:19 
Dobra panowie, każdy wie lepiej :) Najlepiej po prostu kupić automata i problem z głowy :)

Wróćmy do filmików :)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 108  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL