BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [exx] Cisnienie w oponach niskoprofilowych?; rozkład mas E32
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 21:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Witam

Jakie cisnienie macie w niskoprofilowych oponach? Ja zamiast 225/60/15 x 4 mam:

przód: 235/45/17

tył: 255/45/17

ciśnienie na fabrycznych oponach powinno być 2,2 / 2,7... czy w takich jakie ja mam... powinno być... więcej/mniej? Jeśli tak to ile?

Czy da się to jakoś obliczyć?



Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 20 stycznia 2007, 00:37 przez michael, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
zalezy od sposobu jazdy, z jednej strony wiadomo, że łatwioej uszkodzić felgę, z drugiej o komfort i tak trudno

ja mam 2,2 z przodu przy 235/40/18
oraz 2,4 z tyłu przy 265/35/18

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 21:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Kucharz napisał(a):
zalezy od sposobu jazdy, z jednej strony wiadomo, że łatwioej uszkodzić felgę, z drugiej o komfort i tak trudno

ja mam 2,2 z przodu przy 235/40/18
oraz 2,4 z tyłu przy 265/35/18


Ja bym tak nie patrzył, ważne by ciśnienie było prawidłowe... tzn żeby opona zużywała się równomiernie. Wtedy też ma dobrą przyczepność, jak ktoś chce mieć komfort niech sobie kupi W126 na fabrycznych 15" ;-)

Za mało ciśnienia to nie bezpieczne... mi chodzi o to by jakoś "przeliczyć" że skoro w 225/60/17 jest ileśtam to w takich i takich ma być ileśtam :)


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 21:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
jak sądzę prawidłowy przebieg zużycia opony zapewnia ciśnienie nie konkretne, ale dane w pewnych widełkach, ja ze wzgledu na wiek :) preferuję niższe rewiry tychże widełek

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 00:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
A czy ktoś wie jaki rozkład mas ma E32? Tak sobie myślę że skoro ja mam gaz z butlą w miejscu koła zapasowego to może z tyłu powininem mieć takie cisnienie jak E32... a to auto tył ma chyba trochę cięższy? Cieższy dyref, może most... co Wy na to?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 01:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
E32 735 ma rozkład mas 49,1 -50,9 % przod- tył

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 03:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
E32 735 ma rozkład mas 49,1 -50,9 % przod- tył


Dzięki Frank! Jesteś dla mnie guru jeśli chodzi o E32! :)

Masz może dane dla innych modeli?

Wychodzi na to że ja mam praktycznie 50/50 :hurra:


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 03:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
:)

zbyt duzo ich, by wszystkie wyszperac, napisac.
Ale dla porównania np E32 750iL przed liftingiem ('88) miało 50,7 % przód /49,3 % tył ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 20:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
:)

zbyt duzo ich, by wszystkie wyszperac, napisac.
Ale dla porównania np E32 750iL przed liftingiem ('88) miało 50,7 % przód /49,3 % tył ;)


Wychodzi na to że 750 ma nacisk na tylną oś 887,4 a moja z tyłu 829,67 kg, różnica nie całe 60 kg. Mniej niż butla z gazem... dlaczego więc w 750 zaleca się dużo wyższe ciśnienie na tylnej osi? 10%... choć w sumie jakieś 8% różnicy mas z tyłu i 10% w cisnieniu to podobne liczby...

Tak drąże ten temat bo ostatnio dopompowałem opony i cieszę się jazdą na nowo :) W niskoprofilowych nie widać że mało cisnienia... panowie... kontrolować ciśnienie przynajmniej co co drugie tankowanie [-X

Nie olewać sprawy jak jeszcze do nie dawna ja ;)

Ciśnienie to bezpieczeństwo, prowadzenie, spalanie i zużycie opon; nie tanich w przypadku E32 przecież...


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL