BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 15:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Syczenie klimatyzacji?
PostNapisane: 20 maja 2009, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Katowice
Witam,
Krótkie pytanko - czy to normalne, że po włączeniu climatronica zaczyna byc słychac takie NIEREGULARNE syczenie? Podkreślam, że nie jest to rytmiczne tylko losowe, raz głośniej raz ciszej...
Klima ogólnie działa prawidłowo, była dopiero co odgrzybiona i nabita. Chłodzi świetnie.

_________________
Moja bunia --> E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Katowice
Ponawiam pytanie - czy też coś takiego słyszycie u siebie?

_________________
Moja bunia --> E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 12:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Jezeli slyszysz syczenie z kratek nawiewu to jest to objaw "niedobitej" klimatyzacji. Mozliwe, ze masz gdzies mikro przeciek i troche cisnienia zeszlo i sie ustatkowalo.
Wydawac moze Ci sie, ze klima dobrze chlodzi ale w rzeczywistosci moze o kilka stopni gorzej chlodzic. Radze podjechac do warsztatu gdzie nabijales klime (o ile bylo to niedawno)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Katowice
Dzięki, przejadę się tam i spytam.

_________________
Moja bunia --> E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 09:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Kolego ENI , rozwiązałeś problem ???
U mnie też syczy, albo bardziej wydaje odgłos jakby cienkie blaszki ocierały o siebie w ruchu wirowym.
Słychać tylko w środku i tylko jak kręci kompresor u mnie.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 15:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Panowie jeśli wasza klimatyzacja pracuje wydajnie....... a gdy po wyłączeniu silnika i nadmuchu słyszycie dźwięki z klimy.To znaczy że pomiędzy stroną tłoczną a ssącą wyrównuje się ciśnienie. To tak ma być.....
Proszę się zapoznać z tematyką "rozprężanie czynnika chłodniczego " zabawa z google.
Czynnik zmieniający stan skupienia z ciekłego w lotny w procesie rozprężania wydaje różne dźwięki, zmieniają się one pod wpływem obrotów,ciśnienia jakie daje sprężarka i samej ilości czynnika w układzie. :04: I tak ma być.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
No właśnie, tak mi powiedział gość od klimy.
W takim razie czemu w innych autach jakie używam i używałem, nie słychać takiego dźwięku ???
Czy to może znaczyć że czynnika jest za mało?
Nie używam chwilowo klimy bo boję się że coś się stanie choć mechanik powiedział, że mam ją często załanczać żeby się właśnie nic nie stało.... :|
Sam nie wiem kto ma rację. :znudzony:

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Tak naprawdę nie ma sposobu aby bezstratnie dowiedzieć się ile czynnika jest w układzie.
Najprościej jest spuścić cały czynnik i nabić układ od nowa -zgodnie z danymi o prawidłowej ilości czynnika. Naklejka na masce od spodu.

Zbyt wiele czynnika to też źle.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
u mnie problem pustej klimy pojawia się co roku, oczywiście kontrast wpuszczany klima sprawdzana wszystko ok a mimo to czynnik ucieka , ostatni raz nabijałem klimę 2mies temu.
od pewnego czasu pojawiło się syczenie dobiegające z nawiewu, nigdy tak nie było (mioze ale bardzo ciche) i na pewno nie jest to normalne bo syczenie jest głośne, a dziś przestało chłodzić, znając życie klima jest pusta :znudzony:
możliwe ze mam chłodniczke w nagrzewnicy walniętą, bo cały układ był sprawdzany tzn cały tam gdzie go widać :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 07:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
AC_SCHNITZER napisał(a):
możliwe ze mam chłodniczke w nagrzewnicy walniętą, bo cały układ był sprawdzany tzn cały tam gdzie go widać :kwasny:


W Twoim przypadku faktycznie sprawa nie wygląda ciekawie. Takie usterki w układach klimatyzacji są bardzo trudne do usunięcia.Gdybym jednak zdecydował się szukać usterki zwiększył bym ciśnienie w układzie zwykłą sprężarką a potem nasłuchiwał gdzie wylatuje powietrze. Aluminiową rurkę ciężko załatać ale podobno daje radę klej dwuskładnikowy. Po zabiegu należy odessać powietrze i wilgoć z układu, przed ponownym nabiciem klimy.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 13:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 63
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E46 320d
A Czujecie zmianę pracy silnika po włączeniu klimy? U mnie jest różnica i nie wiem czy tak powinno być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 13:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Sandacz napisał(a):
A Czujecie zmianę pracy silnika po włączeniu klimy? U mnie jest różnica i nie wiem czy tak powinno być.


Silnik po wlaczeniu klimy jest pod obciazeniem takze dlatego jego praca jest inna.Najbardziej widoczneJest to normalne zjawisko. :)

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 12:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Nowe okoliczności i nowe pytanie.
Po nabiciu wagowo, klima przestała działać, dopiero po dobiciu do 1kg czynnika coś tam chłodzi ale nie tak jak wcześniej ( ok 300-400g czynnika ).
W dodatku z kratek po stronie kierowcy leci chłodne ( jeśli można to tak nazwać ) a po stronie pasażera ciepłe ( takie jak z dworu).
Przed dobiciem było dobrze, tylko syczało, po napełnieniu syczy tylko na początku a później jest ok, choć nie wiem czemu nagle zrobiła się dwustrefowa. :orany:

Co mogło się stać, i czy samym nabiciem mógł coś pogorszyć lub źle zrobić ???

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂła Podlaska
Cześć wszystkim. Podłączam się do tematu. Mój problem pojawił się niedawno chociaż od paru miesięcy za prawie każdym razem po diagnozie DISem pojawiał mi się następujący błąd:
A/C compressor - Activation open circuit or short circuit to B
Compressor control B1361_D3KLI

Do dnia dzisiejszego nie zauważyłem nic niepokojącego, aż dziś na postoju klima dużo głośniej niż normalnie zaczęła pracować. Slychać było świst, a co gorsze czasami taki dziwny dźwięk jakby odkurzacz zasysał jakieś farfocle...

Klima nie była nabijana od prawie roku bo wtedy kupiłem auto (a kiedy wcześniej była serwisowana - nie mam pojęcia). Dodam, że nazbyt często jej nie używałem. Czy to sprężarka już siada? Jak myślicie?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 14:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
tomekbp napisał(a):
Cześć wszystkim. Podłączam się do tematu. Mój problem pojawił się niedawno chociaż od paru miesięcy za prawie każdym razem po diagnozie DISem pojawiał mi się następujący błąd:
A/C compressor - Activation open circuit or short circuit to B
Compressor control B1361_D3KLI

Do dnia dzisiejszego nie zauważyłem nic niepokojącego, aż dziś na postoju klima dużo głośniej niż normalnie zaczęła pracować. Slychać było świst, a co gorsze czasami taki dziwny dźwięk jakby odkurzacz zasysał jakieś farfocle...

Klima nie była nabijana od prawie roku bo wtedy kupiłem auto (a kiedy wcześniej była serwisowana - nie mam pojęcia). Dodam, że nazbyt często jej nie używałem. Czy to sprężarka już siada? Jak myślicie?

Pozdrawiam.


Z tego co się dowiedziałem na dzień dzisiejszy syczenie to objaw, zapieczonego, względnie zużytego zaworu rozprężnego, lub ( i ) zbyt małej ilości czynnika, a co za tym idzie mniejszego ciśnienia w układzie.
Mi już prawie przestało syczeć po dobiciu, choć jeszcze zawór daje o sobie znać, szczególnie po włączeniu.
Mechanik powiedział żeby używać klimę to jest szansa, że jeszcze się unormuje i przesmaruje, bo są to objawy nieużywania jej przez długi okres.
Możliwe, że masz za mało czynnika, albo zawór ( iglica w środku) się zawiesiła, skoro piszesz że żadko była używana, tak jak u mnie.

Choć nie wiem nadal, dlaczego z lewych nawiewów mam zimniejsze a z prawych cieplejsze ( takie jak na dworze ) ???

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Syczenie klimatyzacji?
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 16:53 
witam!!u mnie problem wygląda podobnie rok temu nabiłem klimę było mało czynnika syczenie z kratek(test szczelności po nabiciu ok!)przejeździłem całe lato bez problemu .Niestety po roku klima znowu zaczęła słabo chłodzić (znowu mało czynnika)nabiłem i jest ok!ale na jak długo ,wyczytałem że po roku z nowej klimy potrafi zejść 10%czynnika a ile z takiej 10 -letniej???
Jeżeli ktoś ma namiar na dobry serwis klimy w okolicy Wałbrzycha to dajcie znać.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL