BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 21:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Puchnące węze chłodzenia
PostNapisane: 30 lipca 2009, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Zagorz
Witam wszystkich serdecznie. Poraz kolejny zwracam sie o pomoc (ostatnim razem jak Mialem problem wasze rady bardzo Mi sie przydały i wyeliminowałem usterke :rotfl: ).

Tym razem problem jest nastepujący:

Puchną mi weze od chłodzenia. temperatura trzyma sie w normie kiedy jade, natomiast kiedy stoje w korku przez dłuzszą chwile zaczyna wariowac i niebezpiecznie zblizac sie do CZERWONEJ STREFY :rotfl: gdy rusze wszystko wraca do normy po przejechaniu ok 500m. Ten fakt jak by na to nie patrzec bardzo Mnie wkurr....

Myslałem ze to uszczelka pod Głowicą. Ale po wizycie na warsztacie i zmierzeniu cisnienia na Baniakach okazało sie ze raczej nie jest to Głowica wszedzie jest równo po 11 atmosfer.
Dodam równiez ze na korku pojawai sie jasny nalot (podobno dlatego ze Mam GAZ).
Z wydechu tez nie kopci ani nie pluje płynem...
Na bagnecie od stanu oleju poziom trzyma sie cały czas taki sam ( wiec woda do oleju sie nie dostaje) w płynie tez nie widac zadnych oznak oleju.
Jeszcze zeby było wszystko jasne rozmawiamy o BMW e34 z 1991r z silnikiem 3500cm3 serii 5 z 6 baniakami w rzędzie...
I teraz tak co moze pomóc, bo słyszałem juz tyle wersji ze głowa mała.
Jeszcze kilka informacji uzupełniających...
Termostatu brak :P oraz mam przerwany łacznik który wychodzi od kolektora wydechowego do katalizatora i dmucha spalinami na silnik ( czekam na wypłat zeby kupic nowy łacznik) oraz pasowalo by wymienic olej... Dodam tez ze pompa wodna jest sprawna i chłodnica została wymieniona na nowa orginalna i ponoc odpowietrzona...

Byłbym wdzieczny za jakies pomocne informacje bo jak sami widzicie nie wiem za co mam sie brac a rozebrac cały silnik i wepchac sie w nie potrzebne koszty to kazdy głupi potrafi ;)
Pozdrawiam MLODY21...


Ostatnio edytowano 31 lipca 2009, 06:44 przez Mlody21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: puchnące węże
PostNapisane: 30 lipca 2009, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: modlĂŞcin
zacznij od termostatu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 18:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Słychać wisko?
Sprawdź czy w z wężyka przelewowego w zbiorniczku wyrównawczym sika strumieniem płyn chłodniczy - na wolnych obrotach powinien lekko się sączyć a po dodaniu gazu sikać ostro.
Dla pewności sprawdź czy ukłąd jest dobrze odpowietrzony.

Pod korkiem wlewu nie powinno być żadnego majonezu.


Ostatnio edytowano 30 lipca 2009, 18:18 przez Bartosz_E30, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Zagorz
Nie własnie nic nie słychac, nic nie stuka wszystko chodzi ładnie i równo... :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 18:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Mlody21 napisał(a):
ie własnie nic nie słychac, nic nie stuka

Wisko nie stuka tylko wyje po dodaniu gazu - dźwięk odrzutowca pod maską ;)
Jesli go nie słyszysz to pewnie się nie zasprzęgla. Miałem to samo - grzała się i wywalało płyn. Wisko było martwe.

Poszukaj na forum tematówpoświęconych układowi chłodzenia. Jest tego sporo. O przegrzewających się silnikach także.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Zagorz
Bartosz_E30 Chodzi Ci o takie glosnie chuczenie jak bys odkurzacz właczył :D wtedy kiedy doda sie gazu... a więc ono jest wisko niby dziala ale najpierw zamontuje termostat tak jak napisał edziu i zrobie porzadek z wydechem bo mam takie dziwne wrazenie ze silnik dławi Mi sie spalinami... Jeszcze takie jedno pytanko Bartosz_E30 jesli bedzie to wisko jaki bedzie koszt jego wymiany, jest to moje pierwsze BMW i nie mam orientacji w czesciach... Bede walczył z tym problemem i jak uda mi sie naprawic to opisze co dzialo sie dokladnie... Moze komus sie przyda :P . Pozdrawiam MLODY21


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL