BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 00:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 14:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
marcellchen napisał(a):
6,5 tysiaka i chcesz zeby potem normalnie to jezdzilo ??


co w tym takiego dziwnego ? to po kiego grzyba jest te 6,5k ? gdyby nie możnabyło kręcić do tylu silnika odcinka przesunięta byłaby na 5k, proste, owszem, silnik dłużej potrzyma jak jeździsz nim 2-3k obr ale czasami trzeba silnik "przekręcić" bo będziesz miał progi na cylindrze :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 14:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
marcellchen napisał(a):
6,5 tysiaka i chcesz zeby potem normalnie to jezdzilo ??


co w tym takiego dziwnego ? to po kiego grzyba jest te 6,5k ? gdyby nie możnabyło kręcić do tylu silnika odcinka przesunięta byłaby na 5k, proste, owszem, silnik dłużej potrzyma jak jeździsz nim 2-3k obr ale czasami trzeba silnik "przekręcić" bo będziesz miał progi na cylindrze :rotfl: :rotfl: :rotfl:

proszę o usunięcie dubla, internet szwankuje no i forum troche też :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 17:32 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
kolego nie myl swojego diesla z wysokobrotowym R6 :) To co powiesz o motroach w M-powerach one żyja setki tysięcy kilometrów a tam odcinka jest od 7-8 tysięcy obrotów :)

Twoja wiedza mnie poraża w 520i M50B20 moment jest dotsepny jakbyś nie wiedział od 4700RPM a moc maskymalna dopiero przy 5900RPM :)

Ja sprzedałem swoje auto z prostszej przyczyny chaiłem cos większego nowszego i lepiej wyposazonego a o stan silnika sie nie martw obecny właściciel też nim jeździ już rok i nic mu nie dolega może dlatego że ja w swoje auta pompuje zawsze kupe kasy i serca :)

A jak nie słyszałeś muzyki R6 na obrotach to nie gadaj bzdur człowieku bo to , że twój diesel wyje powyżej 3500RPM a nie jedzie to nie dotyczy M50B20 czy B25 tam jest to poezja :)

Do tego jakby obroty 6500 były zabojcze to jak napisał kolega przede mna odcnka byłaby niżej :)

Do tego wiadomo, że nikt nie jeździ tak non stop ani codzienie ale redukjca przy wyprzedzaniu do fabrycznej odcinki jeszcze żadnemu silnikowi nie zaszkodziła ( mówimy o rozgrzanym motorze ) .

Wiec swoje wypociny zostaw dla siebie :] zwłaszcza na temat mojego byłego auta o którym nie masz pojecia bo ja otwoim nic nie pisałem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 19:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
ja widziałem jak w maluch przystosowanym do ksj-otów przekroczono max obroty silnik tylko strzelil i zgasł. nie prawda jest ze tlok moze poruszac sie wyżej jak i że walek może się gdzieś przemiescić, wiekszość zaworów domykana jest mechanicznie za pośrednictwem spężyny, przy za dużej predkości obrotowej czas w jakim sprężyna domyka zwór jest nie wystarczający w takiej sytuacji tłok udeża w jeszcze otwarty zawór. W głupim silniku od maluszka siła udeżenia była tak duże że jeden zawór się złamał przy uderzeniu podczas nastepnego obrotu złamany zawór został wbity w gniazdo zaworu prawie prostopadle co spowodowało natychmiastowe jego zatrzymanie!
tu zdjęcie głowicy z dwoma wałkami
a tu widok glowicy z jednym wałkiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 20:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
dodatkowo przy takim przkroczeniu obortówq max mogły sie o ile nie mylę poprzekręcać panewy korowody też miały niezłe obicążenie z tmi poruwanymi zaowrami tez możliwe łańcuch też mógł przeskoczyć kupa niewiadomych jeden sposób na diagnoze rozebrac motor całkowicie tylko kapitala M50 to większy koszt jak zmiana na M50B25 :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 20:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
_VIRUS_ napisał(a):
jak i że walek może się gdzieś przemiescić,
czytasz trochę ze zrozumieniem ? napisałem :
mają prawo koła zębate napędzające wałki rozrządu przesunąc się w swoich owalnych otworach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
_VIRUS_ napisał(a):
nie prawda jest ze tlok moze poruszac sie wyżej


tłok wyżej nie wyjdzie ale przy wysokich obrotach minimalne luzy góra dół na pierścieniach robią się większe i gdy jeździsz autem cały czas na dolnych obrotach to można zrobić lekki próg na cylindrach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 23:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Mam prośbę do was czy zna ktoś może warsztat godny polecenia na terenie trójmiasta , bo prawdę mówiąc niewiem gdzie oddać zastanawiam się nad warszatem w robakowie tam była serwisowana moja bmw zanim ją kupiłem niewiem tylko jak tam z cenami wygląda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 00:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
marcellchen napisał(a):
Zdzira 850I, dla Ciebie moze to normalka, ciekawo czemu sprzedales ?? bo co ?? bo juz czules ze sie przekreci ?? przy takich obrotach nawet najlepsze silniki dlugo nie pociagna, i nie gadaj mi ze pisze glupoty, bo to Ty je piszesz .... znawca co posmiga, pozyluje pare miesiecy jednym a potem pchnie w ludzi szrot ... ja jakos nie znam nikogo kto tak wysoko kreci silnik do wyprzedzania czy rusznia .... bo to juz nie przyjemnosc z jazdy tylko nerwowka .... jak ten silnik wyje przy takic obrotach ..czlowieku wez lepiej przemysl co piszesz ....


Mialem 520 kilka mies temu. Dostawala w d..e bo ten silnik na trasie trzeba krecic zeby sie dobrze zbieral. Do 3,5 tys to mozna sobie kawe zaparzyc, papieroska zapalic, urzadzic orgietke na tylniej kanapie i bedzie 100km/h. Ja na tym silniku bardzo czesto dochodzilem do czerwonego pola, fakt ze moc jest na nizszych, ale krecac do konca, wrzucajac kolejny bieg przeskakuja ci obroty ponad "magiczne" 3,5 tys i auto jedzie a nie ledwo sie odpycha. Dlatego takie komentarze o tym silniku moim zdaniem sa lekko nie na miejscu.

P.S Auto sprzedalem koledze i do dzisiaj nia smiga i wcale nie narzeka na silnik, nic z nim nie musial robic, mechanik ktory mu robil przeglad silnika przy okazji jakis innych napraw mowil ze jest Tip Top gra i trabi zespol Kombi :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 22:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
No i już wszystko wiadomo rozrząd przeskoczył wszystkie zawory wydechowe spotkały się z tłokami . Połowa zaworów do wymiany (wydechowe) gumki na zaworach przy okazji (twarde są) , mechanik mówił , że auto będzie jeździć jak wcześniej tylko czy na pewno? na tłokach są delikatnie odciśnięte zawory . Jutro mam odebrać auto i niewiem do końca na co sie przygotować , co ew. jeszcze mogło pójść czego mechanik mógł nie zauważyć ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 00:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Jest duza mozliwosc ze rozrzad przeskoczyl........ biore przyklad z mojego doswiadczenia:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=31449



http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0

:hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 10:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
COUPE napisał(a):
Jest duza mozliwosc ze rozrzad przeskoczyl........

:hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy:

Czytaj ze zrozumieniem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
upssss;) hehe ale trafilem :rotfl:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
u mnie jak przeskoczyl to mialem polamane powyszczerbiane oczka w lancuchu te kture sie zapieraja o kola zebate...(trzeba kazde sprawdzic czy sa cale, bo wystarczy ze bedzie ktures nadpeknie i lancuch po naprawie znow ci przeskoczy...

u mnie zawory tez sie odbily o tloki, ale to nic powarznego, wazne zeby glowica albo blok nie byl uszczerbiony poprzez uderzenie zaworuw na skraju laczenia glowicy z blokiem...

skoro ci przeskczyl rozrzad sprawdz dokladnie tez napinacz czy nie nalezy mu sie nowy :hyhy: no i sprawdz stan ogulny zebatek kol

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
niech tez sprawdzi czy prowadnice zaworow sa cale........

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 16:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
COUPE Dzięki za pomoc . Dziś bylem u mechaników i okazało się , że jeszcze 12 szklanek poszło się je..... :zly: i cała prowadnica w których one pracują i jak narazie nigdzie nie moge dostać (używki) przez to robota stoi . Koszt takich szklanek niby nie duży ale jest ich 12 :kwasny: + cała prowadnica .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 11:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Witam ponownie , autko juz jeździ wszystko w zasadzie ok skończyło się na b. długiej i kosztownej naprawie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
racesupport napisał(a):
_VIRUS_ napisał(a):
nie prawda jest ze tlok moze poruszac sie wyżej


tłok wyżej nie wyjdzie ale przy wysokich obrotach minimalne luzy góra dół na pierścieniach robią się większe i gdy jeździsz autem cały czas na dolnych obrotach to można zrobić lekki próg na cylindrach.


Raczej chodzi o to ze zawory nie zdaza odbic i wtedy tlok w nie uderza poniewaz za ich odbicie odpowiad sprezyna a nie sa zamocowane do walka zadnymi korbowodami. Sila odsrodkowa raczej nie rozciagnie korbowodu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL