BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 04:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Dziwny problem
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 15:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
Witam Panowie.

Ostatnio padło mi sprzęgło i koło dwumasowe w bmw 328i - więc wymieniłem te części na nowe u mechanika.

I teraz zaczyna się problem...

1. Przy przekręceniu kluczyka - słychać metaliczny dźwięk (takie chrobotanie), mechanik powiedział że stara zębatka na rozruszniku musi się dotrzeć z nową zębatką na kole dwumasowym - czy to prawda?

2. Gdy samochód stoi odpalony na luzie - słychać dziwne dźwięki, tzn takie jak by klekotanie i samochód lekko drży - gdy wcisnę chociaż lekko sprzęgło - dźwięk ten ustaje. - Czy tak ma być?

3. Mechanik zdejmował cały tłumik itp itd. Gdy wkręcę samochód na jakieś 3-4 tyś obrotów i puszczę gaz (na postoju) również trzęsie samochodem - tak jak by się coś dusiło w tłumiku - czy możliwe że źle złożył tłumik?

4. Najgorsze - samochód nie ma mocy :| . Czy to możliwe aby był słabszy bo sprzęgło musi się dotrzeć? Odnoszę wrażenie jak by nie było vanosa... Czy przy demontażu skrzyni itd - mechanik mógł odpiąć wtyczkę od vanosa (czy coś w tym stylu)? Wcześniej gdy jechałem na 1 np 30km/h , wrzuciłem 2 i wcisnąłem gaz to samochód ciągnął od razu od dołu, a teraz jedzie jak jakieś 1,3 ;|

Panowie proszę was o pomoc ponieważ mam mu dzisiaj zapłacić pieniądze a nie wiem czy jest za co...


I jeszcze jedno pytanko. Mechanik powiedział że zamontował sprzęgło wsiadł i wcisnął je aby sprawdzić jak działa - i podobno w tym momencie rozwalił się siłownik sprzęgła, który kupił za 100zł i mam mu teraz oddać za to pieniądze. Wszystko było by ok gdyby nie fakt że zauważyłem że przejechał samochodem 16km a średnie spalanie widniało na 17,5l. Czy możliwe aby siłownik się tak po prostu rozwalił?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 17:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
jak nie widziałeś starego zepsutego siłownika to mu za niego niepłać.
po drugie wszystkie częsci które wymieniał niech ci odda,
po trzecie jak są takie problemy z autem to zanim zaplacisz podjedz do innego mechanika niech sprawdzi co jest nie tak jesli to z winy tego pierwszego to naprawe mu odlicz koszt naprawy od kwoty którą masz mu zapłacić jak by się nie chciał zgodzić skieruj sprawe do sądu

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 19:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego nie płać to jest jakaś ściema
jakie dotarcie się zębatek-bzdura
poza tym to klekotanie i trzęsienie pochodzi pewnie od dwumasy
z siłownikami różnie bywa ale te 16km to on dobrze dał w rurę i coś się stało
podłącz auto pod kompa
nie płać draniowi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 19:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
Niestety już mu zapłaciłem 350zł, chciał jeszcze 100zł za siłownik ale tego na razie mu nie dałem. Panowie zaczynam się bać jeździć samochodem aby coś się nie rozwaliło :( Wstawiłem nowe sprzęgło (komplet) i regenerowane koło - żadnych luzów itd, gwarancja na 6 miesięcy.

Co mnie najbardziej martwi... Przy odpalonym samochodzie na postoju (bez używania sprzęgła) - strasznie śmierdzi właśnie sprzęgłem :/ Właśnie byłem się przejechać 2km i zatrzymywałem się obok kolegi - który również mi powiedział że strasznie czuć sprzęgło. Czy tak ma być na początku jak się sprzęgło dociera :/ ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 19:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
1. wątpię aby tak było.coś źle złożył
2. Nie może tak być!! albo coś w skrzyni biegów albo jak napisałem wcześniej coś źle złożył.a co gorsza może założył jakąś zjeb..ną dwumasę
3. raczej nie możliwe ,nie da się źle złożyć układu wydechowego .
4. nie może być słabszy na nowym sprzęgle, nie ma czegoś takiego jak dotarcie sprzęgła , jakichś bzdur ci naopowiadał :) Być może nie podpiął sądy lambda i stąd spadek mocy.
Kolego z twojego opisu wynika że ten pseudo naprawiacz wali z tobą w hu..a :zly: 17,5 l to po pedale jej nie głaskał przez te 16 km :) co do siłownika sprzęgła jest to możliwe ale u ciebie raczej było sprawne tylko chce sobie przekleić parę groszy więcej.
Zażądaj wszystkich rachunków za części i niech ci odda stare części które rzekomo wymienił. to narazie tyle.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 19:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
xtrextreme99 napisał(a):
. Czy tak ma być na początku jak się sprzęgło dociera :/ ?

Nie!!
Sprzęgło zostało źle złożone!!!

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 19:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
xtrextreme99 napisał(a):
Niestety już mu zapłaciłem 350zł, chciał jeszcze 100zł za siłownik ale tego na razie mu nie dałem. Panowie zaczynam się bać jeździć samochodem aby coś się nie rozwaliło :( Wstawiłem nowe sprzęgło (komplet) i regenerowane koło - żadnych luzów itd, gwarancja na 6 miesięcy.

Co mnie najbardziej martwi... Przy odpalonym samochodzie na postoju (bez używania sprzęgła) - strasznie śmierdzi właśnie sprzęgłem :/ Właśnie byłem się przejechać 2km i zatrzymywałem się obok kolegi - który również mi powiedział że strasznie czuć sprzęgło. Czy tak ma być na początku jak się sprzęgło dociera :/ ?


sprzęgło się slizga i stąd ten zapach spalenizny nowe dobrze założone sprzęgło nie ma prawa się slizgać
PS 350 zł za sprzęgło kołodwumasowe i robocizne to co on włożył do tej skrzyni, do mojego tarcza +docisk+łożysko kosztuje od 300 zł w góre (e36 316i )a gdzie tu robocizna??

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 20:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
350zł za robociznę. Za części zapłaciłem około 1400zł.

ROMSI, _VIRUS_, Więc mam rozumieć że ten smród/ślizganie się sprzęgła może poskutkować jego spaleniem?

Jeszcze pytanie - czy możliwe że te objawy są spowodowane tym że założył za długi/krótki siłownik?

Zauzważyłem że auto na zimnym silniku tak jak by lepiej się zbiera niż na rozgrzanym. I spalanie które na razie pokazuje 22l trochę mnie przeraża :zalamany:

Panowie właśnie dzwoniłem do tego mechanika - na wszystko ma odpowiedź. Powiedział że może koło dwumasowe jest źle wywaźone :zalamany: , jest w ogóle coś takiego? Taka możliwość?

Odnośnie reszty powiedział że tak ma być.

Powiedział że jak rozbierze samochód i okaże się że jest dobrze to zapłace jeszcze raz tyle samo, koleś chyba żyje na innym świecie...


Ostatnio edytowano 13 sierpnia 2009, 20:19 przez xtrextreme99, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 20:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego zaciągnij ręczny wrzuć trzeci bieg i spróbuj ruszyć
silnik powinien zgasnąć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Lublin
Witam.
Ja się nie znam ale to chyba jakiś druciarz-kowal a nie mechanik. Źle coś Ci złożył. A i nie ma opcji żebyś oddawał mu za siłownik. Powinien go reklamować, od producenta żądać zwrotu kasy a nie od Ciebie. Wydaje mi się, że on go źle założył. Z tego co się orientuje tak jest z tymi hydraulicznymi siłownikami że jak już zdejmiesz blokadę z siłownika i nie ustawisz tego dobrze na samym końcu roboty to siłownik jest od wyrzucenia. Więc wydaje mi się że on nie ogarnia i cię oszukuje.

Pier***enie. Takie rzeczy się nie dzieją przez złe wyważenie. Haha. Weź mu nic nie płać i niech się k**as sądzi jak taki jest pewny swojej roboty. Albo jedź do serwisu bmw i niech ci sprawdzą i orzekną co jest nie tak i do sądu frajera. Oczywiście jeśli masz kwit od niego że wykonywał naprawę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 22:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
ryszard55, jak zgaśnie to ok? Bardzo nie pokoi mnie ten smród sprzęgła :/ jest możliwość aby źle założyć sprzęgło/koło ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 22:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
Jest jeszcze taka ewentualność że nie odpowietrzył dobrze układu po wymianie siłownika. odpowietrza się podobnie jak hamulce.I coś mi się wydaje że będzie to ten problem.
Jak wygląda sprawa z pedałem sprzęgła?? jak wciskasz to czujesz na początku delikatny luz czy od razu jest twardy?? bo jeśli tak to układ jest zapowietrzony i na zimnym jest w miarę a jak się trochę nagrzeje to powietrze się rozpręża i zaczyna się ślizgać. wbrew pozorom powietrza w układzie wcale nie musi być dużo. H..j nie mechanik!!! :cenzura:
Nie jeździj tak bo spalisz sprzęgło i znowu trzeba będzie rozbierać i wymieniać tarczę, jak już się nie spaliła. Wina tylko i wyłącznie mechanika od siedmiu boleści!!
Powinniśmy tu na forum otworzyć dział pod tytułem- ''NIE POLECANE WARSZTATY NAPRAWCZE'' i każdy z nas po takiej przygodzie powinien opisać sytuację i podać adres takiego warsztatu.Pozdro

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 01:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
ROMSI, pedał sprzęgła jest ogólnie dość luźny - chodzi bardzo leciutko... Od góry do dołu. Tylko jak ogólnie sprzęgło nie jest wciśnięte to słychać takie delikatne klekotanie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 09:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
xtrextreme99 napisał(a):
ryszard55, jak zgaśnie to ok? Bardzo nie pokoi mnie ten smród sprzęgła :/ jest możliwość aby źle założyć sprzęgło/koło ?

powinien zgasnąć
ale ten smród świadczy o tym że sprzęgło się ślizga
niestety musisz podjechać do ludzi którzy wiedzą o co chodzi
możesz się tylko pocieszyć że nie ty pierwszy zapłaciłeś za żle zrobioną robotę
i trzeba zapłacić jeszcze raz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 09:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ostrĂłw mazowiecka
Weź tego mechanika za łeb. Oszukał cie na tych czesciach i najgorsze ze jeszcze źle to złożył. Jeżeli jest zły dwumas to i tak nie powinno śmierdzieć sprzęgłem. Jak siądzie dwumas to będziesz wrzucał biegi a samochód bedzie stał w miejscu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 09:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
Sprzegło i koło dwumasowe sa na 100% odpowiednie do mojego samochodu. Zaraz sprawdze z tym biegiem. A ciezko samemu odpowietrzyc sprzegło?


Po zapieciu 3 biegu na postoju samochod jedzie :/ Czyli sie slizga sprzeglo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 10:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
kolego po wymianie tych elementów nie powinno być nic słychać i czuć, mechanik źle założył sprzęgło pierdo...y łeb nie ma pojęcia co robi a sie bierze i jeszcze pyskuje. Każ mu to rozebrać od nowa i stój nad nim i patrz mu na ręce.
Najgorsze jest to że on może poprostu nie potrafi tego lepiej zrobić to już nie wiem co wtedy.

Auto pojechało na 3 biegu, raczej powinno zgasnąć. Chyba ze bardzo wolno popuszczałeś sprzęgło i dodawałeś dość dużo gazu. w innym wypadku silnik powinien stanąć (musi się zadusić)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 10:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Nad czym tu biadolić ? Jechać, opier... i niech poprawia oczywiście za darmo skoro za pierwszym razem nie umiał dobrze.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 17:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
xtrextreme99 napisał(a):
Po zapieciu 3 biegu na postoju samochod jedzie Czyli sie slizga sprzeglo...

tak jest ślizga się i tak nie może być
podjedż do tych panów i pokaż im jak działa sprzęgło
robota do bani


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 20:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
ogólnie to sprzegło jest ciężko żle złożyć, posiada ona tzw. automatyczne nastawienie

co do uszkodzonego silownika, to zapewne stary pewnie był sprawny tylko mechanik krzywo go wkręcił lub nie trafił dobrze na łape wyciskająca sprzegło i siłownik szlak trafił (poproś żeby pokazał Ci stary, jak bedzie zgiety, lub inaczej uszkodzony mechanicznie, wyciek płynu itp. to zapewne jego spreżyna)

co do rzucania samochodem to wskazywałoby na koło dwumasowe, ale przyczyn jest wiele. może partacz nie skrecił sprzęgła na klej i może dostalo luzu(a to juz nie jest ciekawe)

ogólnie to jedź do gościa i zareklamuj robote, a jeśli nie bedzie chciał przyjąć jak masz potwierdzenie na to że to on wykonał robote (paragon, faktura) jedź do innego mechanika i wtedy sie okaże a on niech zwraca za robote.

w sumie sprzegło w bmw jest proste, ale kowal przerobiony na mechanika (ze zmysłem technicznym wystarczającym do otwarcia butelki wina) nie powinien sie za to brac.
ogólnie wg mnie 350 policzył tanio ale czasem lepiej zapłacić wiecej ale nie miec w głowie mysli przy 200km/h co może sie spier...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL