BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ciagle gotuje się
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rogozno
Witam.Walcze z moja maszyna od pol roku....nie moge sobie poradzic z chlodzeniem.
Wymienilem wisko termostat chlodnice.Pompa dziala.Glowica zostala pospawana i jest nowa uszczelka a bmw nadal sie gotuje...nie da sie odpowietrzyc ukladu bo po chwili wybija plyn i sie zapowietrza...pomozcie!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 18:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
żeby odpowietrzyć cały układ trzeba włączyć ogrzewanie w kabinie i na pracującym silniku odpowietrzasz śróbką jak leci płyn to czekasz aż termostat się otworzy po otwarciu termostatu znowu odpowietrzasz.
mam nadzieje że nie używasz kranówki bo woda z kranu zaiera duże ilości rozpuszczonego powietrza które póżniej się wytrąca
jak sprawdziłeś pompe, zdemontowałeś ją i sprawdziłeś czy wirnik się nie urwał albo obluzował

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 20:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Obstawiam peknieta glowice jak by co mam taka PZDR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rogozno
:cisza: napisalem ze glowice spawalem...pompa ma wirnik wyciagalem ja.Wlasnie tak odpowietrzalem uklad.Po jakims czasie plyn z odpowietrzenia byl bez babelkow ale w wyrownawczym plyn chodzi do gory i na dol :szok: a fura sie grzeje.Uzywam plynu wody raczej nie polecam :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 17:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
ile razy odpowietrzałeś układ?

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 17:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
jeżeli układ jest odpowietrzany prawidłowo to pozostaje Ci sprawdzenie płynu na obecność spalin
tym badaniem wykluczysz lub potwierdzisz awarię głowicy
można powąchać często czuć spaliny,ale nie zawsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 17:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
podejrzewam że te pospawanie to gówno dało pospawana z tylko tam gdzie był dostęp a kanały w środku dalej zostały popękane kup używaną głowice na allegro albo jakimś szrocie i nie naprawiaj następnym razem w taki sposób

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 19:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
Verius ma rację,zrób tak jak napisal


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: stronie ÂślÂąskie
witam moze troszke pomoge też mialem ten problem pare miesiecy jezdzilem po mechanikach i nic nie dali rady zrobic wymienilem uszczelke termostat calkiem wyjelem aby miec 100 procent pewnosci czasami bywa tak ze jest dobry ale sie zawiesza nie raz u mnie byl ten sam identyczny problem a awaria byla lekko krzywa glowica zawiozlem glowice do wrocławia koszt 50 zl planowanie i odrazu sprawdzienie koszt 50 zł czyli 100 zł i problem minol na obrze potem objechalem angle 5 razy i nic samochodzik dalej jezdzi pozdrwaiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rogozno
W kazdym razie tylko glowica moze miec wine bo mam juz caly nowy uklad chlodzenia:-)Pojade do mechaniora i napisze co wynalazl. :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 14:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rogozno
Okazalo sie ze glowica jest dobra...mechanik wyryl mi jeszcze ze wentylator od klimy jest zatarty i wciskal mi ze on tez chlodzi silniik :cisza: Podobno czujnik klimy(ten w chlodnicy)jest zepsuty.Moze to miec wplyw na prace silnika??
A i czy np uszkodzony czujnik temp w glowicy moze powodowac w/w objawy??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 15:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
czujniki temperatury w głowicy masz dwa jeden daje sygnał na kompa a drugi na deskę rozdzielczą
obydwa są ważne ale żaden nie może doprowadzić do zagotowania płynu
owszem w skrajnych przypadkach wysokiej temperatury silnika wiatrak od klimy może pomóc
ale nie po to zasadniczo on jest i nie on bierze udział w pracy układu chłodzenia
wnioski są dwa albo TY nie odpowietrzasz prawidłowo silnika albo mechanik nie ma racji co do głowicy
oczywiście zakładając że tak jak piszesz pompa,Visko,termostat,i chłodnica jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rogozno
Uklad odpowietrzalem zgodnie z 3 instrukcjami.Mechanik tez to robil i dalej sie gotuje.Wybija plyn ze zbiornika.Wszystko jest wymienione na nowe.Pojade do innego niech mierzy glowice:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 19:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
no to moze jeszcze blok zostal no nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 20:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
jakimi instrukcjami zapodaj zobaczymy jak to wyglada ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rogozno
Sposob 1
1- odkręciłem korek wlewu płynu i uzupełniłem płyn
2- odkręciłem śrubę odpowietrzająca przy zbiorniku wyrównawczym
3- nadmuch na 4 i temp. na maxa
4- uruchomiłem silnik i trzymając ok 2tyś obrotów czekałem aż otworu odpowietrzającego przestana się wydobywać bąbelki i zacznie wypływać ciecz.
5- powkręcałem śrubę i korek wlewu

Sposob 2
(...)na chłodnicy jest plastikowa śrubka (ta obok korka do wlewania płynu do chłodnicy), która służy do odpowietrzenia układu.Śrubkę tę należy wykręcić podczas zalewania układu płynem, po zalaniu zakręć ją i pozgniataj parę razy górny wąż. Płyn w zbiorniczku będzie ubywał. Następnie możesz zapalić silnik, jeśli zacznie się gotować i poziom płynu w zbiorniczku podnosić, to wtedy zakręć chłodnice, zgaś silnik i odkręcając lekko tą śrubkę aż do wyrzucenia pary. Jeśli przestanie wyrzucać nim parę to odkręć korek od chłodnicy,po to, aby płyn zszedł na w dół w zbiorniczku a odpowietrznik zakręć następnie możesz pouciskać górny wąż z chłodnicy, jeśli potrzeba to uzupełnij płyn w zbiorniczku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
wladek1712 napisał(a):
na chłodnicy jest plastikowa śrubka (ta obok korka do wlewania płynu do chłodnicy), która służy do odpowietrzenia układu.Śrubkę tę należy wykręcić podczas zalewania układu płynem,
az ciecz zacznie wypływać odpowietrzinikiem bez babli trzeba zakrecic oba korki i rozgrzać auto az do otwarcia termostatu można bez visco bedzie szybciej ale nie polecam, potem należy dolać już na zimnym silniku płynu do stanu - ja tak odpowietrzałem i nigdy nie miałem opcji zagrzanai się !!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rogozno
Ja tez go dobrze odpowietrzylem ale ciagle sie zapowietrza :looka: :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 05:10 
Witam.niech kolega odkręci górny wąż od chłodnicy,tzn,popuści zacisk i go wyjmie,wąż podnieść nad chłodnice i lać do niego płyn,tak długo,aż zacznie z chłodnicy leciec płyn,w proporcjach ile dolejemy do węża tyle wyleci z otworu z chłodnicy gdzie był waż,następnie wcisnąć wąż spowrotem,zacisk dokręcić,zakręcić korek,i zapalić autko rozgrzać do 1/4 zakresu temp.zgasić silnik i popuścić odpowietrznik na chłodnicy,znana już mała śrubka, zakęcic odpowietrznik i zapalić silnik,rozgrzać do pozycji 92 stopnie, czyli do wskazuwki na polowie wskaznika temp. zgasić silnik ostrożnie odkręcić odpowietrznik, poczekać 2min zapalić silnik lekko zwiększyć obroty,na ok 15s. po 15s.spuscić z gazu na bieg jałowy zakręcić odpowietrznik,złapac za dolny wąż i obserwować czy nagrzewa sie tak samo jak górny wtym czasie pokrętlo od regulacji temp.na maximum ustawione,nawiew na zero (wył dmuchawe) zostaw go na wolnych obrotach na ok 5min,,po 5 min zgaś autko (zwruć uwage na wskaznik temp.czy jest na polowie) popuść ponownie odpowietrznik na 1 min.zakreć i zrub jazde prubną.bmw ma chłodzenie ciecza z układem zamkniętym tzw,potocznie cisnieniowym,gdybyś np.odkręcil korek w chlodnicy puscil autko.płyn by ci mógł wybic,z powodu "zawrzenia",każdy by tak stwierdził :luka: ale jesli wytworzy sie ciśnienie w układzie chłodzenia na skutek zwiększania sie objętości cieczy chłodzącej,(twarde węże od chlocnicy sa wtedy)układ pracuje najbardziej prawidłowo.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL