BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 07:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 11:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Damian83 :super: Projekcik wygląda ciekawie, a może po środku pomiędzy rurkami dodać nieco dłuższy płaskownik co by było miejsce na "firmowe logo" już po rozpoczęciu produkcji seryjnej? ;) Pomyśl też o rozszeżeniu oferty na e34, zapewne znajdzie się paru chętnych :oczami: :hyhy: No i jak nierdzewka to koniecznie w elektropoler na koniec i będzie bić blaskiem po oczach :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 13:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
damian83 napisał(a):
palec216 napisał(a):
Damin83 rób dwie jedna dla mnie ile i dlaczego tak drogo ?. :]
MaRio-sKaTe napisał(a):
Jakie dwie? Trzy... :D


Najpierw jedną zrobię i zobaczymy jak to będzie dalej... Wszystko zależy ile czasu mi to zajmie i czy znajde gdzieś w firmie materiał na następne :hyhy: Ale jak coś to zrobie :)

Ok miło czekam na efekt i na rozpurkę :hyhy: :hyhy: :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 14:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
ja tez czekam za 1 sztuka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 15:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
Barthezz napisał(a):
Damian83 :super: Projekcik wygląda ciekawie, a może po środku pomiędzy rurkami dodać nieco dłuższy płaskownik co by było miejsce na "firmowe logo" już po rozpoczęciu produkcji seryjnej? ;) Pomyśl też o rozszeżeniu oferty na e34, zapewne znajdzie się paru chętnych :oczami: :hyhy: No i jak nierdzewka to koniecznie w elektropoler na koniec i będzie bić blaskiem po oczach :ok: :ok:


Płaskownik chciałem dać po środku z wyciętym na plazmie logo: "(śmigło bmw) B M W (śmigło bmw)" -pomiędzy znakami miały być pod płaskownikiem poprzeczne wzmocnienia (nie byłoby ich widać), no ale niestety skończyło się tylko na planach, bo maszyna padła :/ Zawsze można ładnie to na góre wspawać :D

Co do e34, to chętnie ale nie mam w sąsiedztwie e34 (jestem w Norwegii :D ),żeby przymiarki robić.

Nierdzewka będzie w polerce - nie ma innej opcji :] - filce już kupione, kilka past polerskich (w kostce) i na przód...

Myśle ze po weekendzie powinna już być na samochodzie, więc wstawie jakieś foty jak tylko skończe ;)

Btw... ile moge wogóle wziaść za sztuke ??? :hyhy: Projekt widzicie, materiał znacie, do tego cała w polerce, a spawy beda badane penetrantem na pekniecia, wiec wszystko na cacy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 15:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
Na allegro znalazlem coś takiego: http://allegro.pl/item723574472_honda_c ... na_ur.html
Jest tu dokladnie pokazane co,jak i o co wogóle chodzi z rozpórką (moze komuś sie przyda).

Poza tym rozmawiałemz kolega, który coś na ten temat wie i powiedział, że wszystkie śruby "rozpychające", zawiasy i tego typu rzeczy w prawdziwej rozpórce nie mają miejsca bytu :). Musi być sztywno i mocno. Według niego najlepiej wszystko na sztywno pospawać. Niby najlepiej dać do górnej rozpórki rownocześnie dolną (trzeba projekt opracować :) ). A żeby wyczuć pożadną różnicę w prowadzeniu, to dołożyć rozpórke na tył (o bocznych i innych już nie wspominając). I teraz moje kolejne pytanie... Czy w e39 touring z NIVO moge założyć rozpórke na tył???

Co do przedniej to ze śrub zrezygnuje - ewentualnie zawsze moge ją przerobić, jesli coś nie podpasuje. Zastanawiam się też nad zaparciem rozporki o "pas pod szyba" (jak w linku).
Może ktoś obeznany się wypowie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 20:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
damian83, a gdzie chcesz to przykrecic w e39 ??

po srodku jest niby miejsce, ale tam chyba sciana grodziowa nie jest za gruba...

ja bym tam nic nie kabinowal, tylko polaczyl kielichy ze soba mocna rozporka i powinno byc oki.


nie wiem tylko jak z dolna, gdzie sie ja przykreca itp.

ma ktos fotki ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 09:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
damian83 napisał(a):
Poza tym rozmawiałemz kolega, który coś na ten temat wie i powiedział, że wszystkie śruby "rozpychające", zawiasy i tego typu rzeczy w prawdziwej rozpórce nie mają miejsca bytu :). Musi być sztywno i mocno. Według niego najlepiej wszystko na sztywno pospawać. Niby najlepiej dać do górnej rozpórki rownocześnie dolną (trzeba projekt opracować :) ). A żeby wyczuć pożadną różnicę w prowadzeniu, to dołożyć rozpórke na tył (o bocznych i innych już nie wspominając). I teraz moje kolejne pytanie... Czy w e39 touring z NIVO moge założyć rozpórke na tył???


Tak jak Ci pisalem wczesniej, sruby rzymskie sa tylko w tanich rozporkach, w drozszych sa zawiasy (ale tez odpowiednio zaprojektowane). Watpie aby bylo latwo zalozyc nieruchoma rozporke do E39, zawieszenie jest na tyle skomplikowane, ze moze stawiac zbyt duzy opor ;)

Dolna rozporke? W E39 watpie aby cos dala, to nie Civic, zobacz dlaczego

tak wygladaja sanki pod silnik w Civicu, jak widzisz w temacie poprzecznej sztywnosci mozna sporo poprawic

Obrazek

a tak w E39, nie bardzo nawet mam pomysl jaka poprzeczke moglbys tutaj dodac, zeby cos poprawic

Obrazek

damian83 napisał(a):
Co do przedniej to ze śrub zrezygnuje - ewentualnie zawsze moge ją przerobić, jesli coś nie podpasuje. Zastanawiam się też nad zaparciem rozporki o "pas pod szyba" (jak w linku).
Może ktoś obeznany się wypowie...


Odpusc sobie takie kombinacje, na poprzeczne sztywnosc cos takiego ma niewielki wplyw. Chcesz wiercic w scianie grodziowej, zeby cos takiego zamontowac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 17:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
Vermilion napisał(a):
Watpie aby bylo latwo zalozyc nieruchoma rozporke do E39, zawieszenie jest na tyle skomplikowane, ze moze stawiac zbyt duzy opor ;)

Nie ma byc latwo ;) Końcowe spawanie będzie juz przy samym zakładaniu.

Vermilion napisał(a):
Chcesz wiercic w scianie grodziowej, zeby cos takiego zamontowac?

Zobaczyłem na aledrogo i myślałem, że może podpasować do e39 :) No ale jak widac jednak nie ;)

Co do reszty przyznaje racje :ok:

damian83 napisał(a):
Czy w e39 touring z NIVO moge założyć rozpórke na tył???

:?: :?: :?:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: e36 rozporka dolna
PostNapisane: 7 września 2009, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B20
Chciałbym sie podpiąć pod temat, czy w E36 istnieje coś takiego jak rozpórka dolna?? Czy warto ja zakładać to normlanej codziennej jazdy??

_________________
Moje BMW:

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/u/zygizz/album/776414


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 17:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
zygizz napisał(a):
Chciałbym sie podpiąć pod temat, czy w E36 istnieje coś takiego jak rozpórka dolna?? Czy warto ja zakładać to normlanej codziennej jazdy??

istnieje
seryjnie występowała w Cabrio i niektórych M3
nazywa się X-brace
Obrazek

jeśli nie lubisz brać zakrętów "linnią" itp, to nie ma sensu

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 18:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
damian83, i jak idzie robota ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 09:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
przemek_byd napisał(a):
damian83, i jak idzie robota ??

Rozporke wczoraj skonczylem i jest na aucie juz :) Troche trzeba bylo poprzerabiac, bo kilku spraw nie wzialem pod uwage. Jak sie uda to jutro wstawie foty (niestety bedzie tylko wstepnie spolerowana, bo mi juz sily brakuje na polerowanie nierdzewki) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 10:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Ważne, że praca posuwa się do przodu, juz się nie mogę doczekać fotosów :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 11:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
damian83, dawaj fotki dawaj ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
przemek_byd napisał(a):
damian83, dawaj fotki dawaj ;)
włąsnie własnie :hyhy: :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
Obrazek
Obrazek


Tak jak pisałem, jest tylko wstępna polerka - skończe ją jak złapie jakąś ochote :)
Wszystko robione ręcznie (maszyna do cięcia padła). Trzeba było zmienić ustawienie blach "trzymających" rury - inaczej rozporka by nie weszła. Zrezygnowałem z poprzecznych rurek, bo nie dostałbym się do wlewu płynu do srysków :rotfl: (juz jest trudno tam dojsc). Jest jak jest. Moze druga bedzie troche inna :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 16:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
damian83, a jak wrazenia z jazdy ? jest lepiej jest gorzej, jest bez zmian ??

tez musze sie za to zabrac w koncu i powycinac conieco, potem czarna farba pomalowac i wlala ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
przemek_byd napisał(a):
damian83, a jak wrazenia z jazdy ? jest lepiej jest gorzej, jest bez zmian ??

tez musze sie za to zabrac w koncu i powycinac conieco, potem czarna farba pomalowac i wlala ;)

W sumie swiezo co kupilem to auto, wiec jakiegos specjalnego wrazenia nie mam. Ale czuc ze przod jakos inaczej chodzi w zakretach :) Jakby sie mniej uginal. W sumie do swoich starych zakretow dolozylem po 20 km/h i da rade je bez poslizgu przejechac, wiec jakis efekt jest :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL