BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 328Ci Kontrolki: EML + ASC, oraz brak mocy.
PostNapisane: 5 września 2009, 00:07 
Witam! Ostatnio podczas testu przednich hamulców na stacji diagnostycznej zaswieciły mi sie kontrolki - EML i Kontrola trakcji. Po wyjechaniu ze stacji diagnostycznej okazało sie, że auto ledwie jedzie (wyjeżdżałem akurat z podporządkowanej na ruchliwą jezdnie i nagle taka niespodzianka na środku drogi, akurat gdy najbardziej potrzebowałem mocy :/). Maksymalne obroty zostały jakby ograniczone do około 2200-2400 rpm (wskazówka odbijała się od tej granicy). Wyglądało to tak jakby silnik przeszedł w tryb awaryjny. Po 2-3 minutach jazdy w ten sposób kontrolki zgasły i wszytko wróciło do normy. Stalo sie to jakieś 2 tyg temu i ostatnio wczoraj (deszczowa pogoda). Zjechałem na pobocze, uruchomiłem silnik ponownie i wszystko wróciło do normy. Podejrzewam, że komputer załapał jakiś błędny pomiar z czujników, podczas testu hamulców i nie obejdzie sie bez diagnostyki pod komputerem. Ale chciałbym chociaż wiedzieć co oznacza taki duet na desce rozdzielczej (Trakcja + EML) I co to w ogóle jest to EML??? :zdziwko:


Ostatnio edytowano 5 września 2009, 21:37 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 21:33 
Doprawdy nikt nie wie nic w tym temacie? Na forum jest parę wątków o tym problemie, ale żaden w zasadzie nic nie wnosi, a szkoda... :zdegustowany:

Ps: Dodam, że mam drobne problemy z załamaniem obrotów na zimnym silniku, lekkie szarpanie pojazdem podczas przyśpieszania z zimnym silnikiem, oraz czasami dziwne "przeskoki" na pedale gazu...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 00:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
EML to jest elektronicznie sterowana przepustnica. Stosuje się ją wtedy gdy jest kontrola trakcji (jak jest uślizg kół to EML przymyka prześwit).
Ale dlaczego tak Ci sie mogło stać? pojęcia nie mam. ABS działa?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 02:05 
Na razie chyba wszystko działa, czasami tylko zapalają się te kontrolki (ABS się nie zapala). W zasadzie stało się to 3 razy - 2 razy na stacji diagnostycznej, jakieś 2-3 tyg temu i raz 2 dni temu. Nie wiem co było bezpośrednim powodem powstania tego problemu. Tak jak napisałem wcześniej, zaczęło się to w momencie gdy rozpoczął się test przednich hamulców na stacji diagnostycznej. Pamiętam, że trochę krzywo podjechałem sobie na te rolki testujące (bo tam jest wąsko, a ja mam słaby promień skrętu i w ogóle...), po czym gdy rolki pod moimi przednimi kołami zaczęły się obracać, odrobinę "naprostowało" mi auto i chyba od tego momentu wszystko oszalało... Po 2 - 3 minutach kontrolki zgasły, po chwili znowu się zapaliły i zgasły, no i był już względny spokój. Aż do ostatniego piątku, kiedy problem powrócił i musiałem uruchomić auto ponownie aby móc normalnie jechać :/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 11:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: INTER'net
Moje BMW: Było E46
Garaż: F30 335i
Na 100% przepustnica do wymiany ja jakies dwa tygodnie temu mialem to samo zreszta tez o tym pisalem na forum i nikt nie widzial co jest wymienilem przepustnice na nowa (1200zł) i gra gitara pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 11:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: INTER'net
Moje BMW: Było E46
Garaż: F30 335i
Na 100% przepustnica do wymiany ja jakies dwa tygodnie temu mialem to samo zreszta tez o tym pisalem na forum i nikt nie widzial co jest wymienilem przepustnice na nowa (1200zł) i gra gitara pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 13:18 
Jak oceniacie wizualny stan tej przepustnicy? Stoi za 40 dychy na allegro, więc zastanawiam się czy nie warto sie skusić, bo przecież i tak prawie nic na tym nie tracę...

Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 13:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: INTER'net
Moje BMW: Było E46
Garaż: F30 335i
raczej taka powinna byc ,takie czesci gdzie znajduje sie elektronkia lepiej kupowac nowe ale jak ktos chce pare razy wydawac po 100-200zl jego sprawa
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 14:14 
To jest chyba przepustnica od M54, taka pasuje do M52? :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 16:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Objaw jaki opisujesz rzeczywiście może powodować przepustnica. Jednak ja bym się tak szybko nie śpieszył z jej wymianą. Na początek należałoby podłączyć auto pod tester diagnostyczny i odczytać błędy.
Moim zdaniem jest to niedomaganie czujnika położenia przepustnicy, a ten powinno dać się reanimować ( ta przepustnica jest nierozbieralna tylko w ASO, są tacy co potrafią ;) ). Możliwe jest również że jest jakiś nie kontakt/przerwa na wiązce.
Decyzja jednak należy do Ciebie, jednak w przypadku pojawienia się błędu przepustnicy, nic nie tracisz próbą reanimacji, w najgorszym przypadku i tak trzeba będzie postarać się o drugi egzemplarz ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 19:02 
Toudi napisał(a):
Objaw jaki opisujesz rzeczywiście może powodować przepustnica. Jednak ja bym się tak szybko nie śpieszył z jej wymianą. Na początek należałoby podłączyć auto pod tester diagnostyczny i odczytać błędy.
Moim zdaniem jest to niedomaganie czujnika położenia przepustnicy, a ten powinno dać się reanimować ( ta przepustnica jest nierozbieralna tylko w ASO, są tacy co potrafią ;) ). Możliwe jest również że jest jakiś nie kontakt/przerwa na wiązce.
Decyzja jednak należy do Ciebie, jednak w przypadku pojawienia się błędu przepustnicy, nic nie tracisz próbą reanimacji, w najgorszym przypadku i tak trzeba będzie postarać się o drugi egzemplarz ;)


Dokładnie - niema się co gorączkować. Usterka pojawia się tylko raz na jakiś czas, wiec może to faktycznie jakiś czujnik niedomaga (może czujnik ASC), albo występuje przerwa na wiązce. Oddam auto w ręce dobrego elektronika, niech oceni co i jak w związku z tą usterką :)

Ps: Czy w razie czego taka przepustnica jaka widnieje na zamieszczonym przeze mnie zdjęciu, będzie pasowała do mojego pojazdu? Czy jednak właściwa będzie ta, którą podesłał mi na fotce kolega BayerMW???


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci Kontrolki: EML + ASC, oraz brak mocy.
PostNapisane: 10 września 2010, 23:29 
Wyczyszczenie przepustnicy, rozwiązało problem z EML.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci Kontrolki: EML + ASC, oraz brak mocy.
PostNapisane: 3 listopada 2012, 15:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39 520i
Witam ja mam podobny problem w mojej e39. EML zapala mi sie podczas jazdy i spada moc. Silnik kreci max do 2000 obrotow. Czasami przejade 2 km a czasami 40. Kiedy auto wystygnie tzn. postoi jakis czas, odpalam i wszystko jest niby ok do momentu kiedy znow zapala sie EML. Wymienilem przeplywke na orginal bo byl jakis zamiennik wstawiony i dalej lipa. Prosze o podpowiedz z goryu dzieki.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci Kontrolki: EML + ASC, oraz brak mocy.
PostNapisane: 14 listopada 2019, 22:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b25
Witam! Mam bardzo podobny problem tylko rzecz w tym ze zapala mi sie EML+kontrola trakcji+abs+reczny na żólto. Na kompie pokazalo pierw przepustnice ,wymienialem na nową potem krokowca ktorego tez wymienilem a blad dalej wyskakuje i zastanawiam sie czy to nie bedzie wina czujnika abs co na ten tamat myslicie. Dodam ze gaszac auto eml gasnie ale reszta sie swieci i dopiero jak zamkne i chwile odczekam ,otworze samochod to wszystli gasnie i jest git czasem na caly dzien a czasem na chwile. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci Kontrolki: EML + ASC, oraz brak mocy.
PostNapisane: 14 listopada 2019, 22:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Wygląda na to jakby któryś czujnik ABS przerywał. Podepnij pod komputer, na pewno w module jest zapisany jakiś błąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci Kontrolki: EML + ASC, oraz brak mocy.
PostNapisane: 15 listopada 2019, 10:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Komputer, jakie błędy pokazuje, sprawdzić zakładki ABS/DSC, silnika, itp. wróżyć z fusów nie da rady.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL