BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 07:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Luzy na kierownicy
PostNapisane: 1 lipca 2009, 00:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1209
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Witam

Od momentu kupna BMW e46 coupe 330 ci zauważyłem, że auto posiada luzy na kierownicy. Nie są duże, mając kierownice na wprost przy zapalonym silniku przy skręcie kierownicą w jedną ze stron występuje luz ok. 1-2 cm niezależnie, w którą kręcimy. Jadąc na nierównej drodze wydaje mi się jakby luz znikał, a na prostej dobrej drodze jak by się powiększał nieznacznie. Auto prowadzi się dobrze nie ściąga na żadną ze stron. Czy to jest normalne, czy też należy coś wymienić, jeśli tak to, co?


Ostatnio edytowano 1 lipca 2009, 06:40 przez kedzior001, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 08:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Sprawdź luzy na drążkach kierowniczych i końcówkach drążków. Na kierownicy nie pownno być żadnych luzów. Delikatny ruch kierownicą i kola muszą reagować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 19:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1209
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
bylem w serwisie co prawda nie autoryzowanym, wedlug nich nie ma luzów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 20:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
2cm to mega luz w takim samochodzie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 21:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1209
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
wszystko jest już ok- maglownica zostala zregenerowana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 21:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 144
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: e46 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105540
kedzior001 napisał(a):
wszystko jest już ok- maglownica zostala zregenerowana


te przekladnie w e46 to jakas straszna lipa :mur: :mur: :mur:
w poprzedniej najpierw regenerowałem(z kiepskim skutkiem),pózniej wymieniałem.
teraz mam drugie e46 i ostatnio mój mechanik stwierdził - "niedługo magiel do regeneracji"...normalnie ręce opadają :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 07:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
krzysiek.81 napisał(a):
kedzior001 napisał(a):
wszystko jest już ok- maglownica zostala zregenerowana


te przekladnie w e46 to jakas straszna lipa :mur: :mur: :mur:
w poprzedniej najpierw regenerowałem(z kiepskim skutkiem),pózniej wymieniałem.
teraz mam drugie e46 i ostatnio mój mechanik stwierdził - "niedługo magiel do regeneracji"...normalnie ręce opadają :zalamany:


Ja wiem, że to forum BMW, ale poszedłbym trochę "szerzej"

Obecne BMW (po 2000r) to całe jest lipą

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 07:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
krzysiek.81 napisał(a):
kedzior001 napisał(a):
wszystko jest już ok- maglownica zostala zregenerowana


te przekladnie w e46 to jakas straszna lipa :mur: :mur: :mur:
w poprzedniej najpierw regenerowałem(z kiepskim skutkiem),pózniej wymieniałem.
teraz mam drugie e46 i ostatnio mój mechanik stwierdził - "niedługo magiel do regeneracji"...normalnie ręce opadają :zalamany:


Ja wiem, że to forum BMW, ale poszedłbym trochę "szerzej"

Obecne BMW (po 2000r) to całe jest lipą

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Nowy Sacz
Dlaczego uważasz że ogólnie BMW to lipa? Wszystko zależy kto i jak jeździł tym autem przed Tobą...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 11:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
tak to jest jak się kupuje auto z cofniętym licznikiem,a póżniej się mówi że BMW to zlom


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 16:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
tuszak13 napisał(a):
tak to jest jak się kupuje auto z cofniętym licznikiem,a póżniej się mówi że BMW to zlom


No, sam cofałem. Z prawdziwych 98 tys na 25 tys :)

Jak będziesz miał 8 zjeżdżonych Beemek i kilanaście modeli innych marek to będziemy mogli pogaać o jakości aut.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 18:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
jak mówisz że BMW to złom to po co jeździsz takimi autami,kup sobie Daewoo Matiz i będziesz zadowolony.Mi jak się psuje bmka to i tak nie jestem zly bo to BMW i mam szacun do tej marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 19:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
tuszak13 napisał(a):
jak mówisz że BMW to złom to po co jeździsz takimi autami,kup sobie Daewoo Matiz i będziesz zadowolony.Mi jak się psuje bmka to i tak nie jestem zly bo to BMW i mam szacun do tej marki


Kup sobie E60 albo E46 jak kolega to pogadamy dobrze ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Bobby_Valentino napisał(a):
tuszak13 napisał(a):
jak mówisz że BMW to złom to po co jeździsz takimi autami,kup sobie Daewoo Matiz i będziesz zadowolony.Mi jak się psuje bmka to i tak nie jestem zly bo to BMW i mam szacun do tej marki


Kup sobie E60 albo E46 jak kolega to pogadamy dobrze ?


Dzięki za wsparcie , napisałem wyraźnie że modele po 2000 roku. Kolega wyraźnie nie zrozumiał :)

Miałem e28, e23, e30 i e36 różne modele. To były inne czasy wysoka jakość, autorska produkcja BMW, a nie korzystanie z efektów globalizacji. Samochody budowali pasjonaci, a nie księgowi. Raczej przestrzegam zasady, żeby nigdy nie mówić nigdy, ale na 99% e46 jest moim ostatnim BMW :( [/list]

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 21:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Jakub napisał(a):
Miałem e28, e23, e30 i e36 różne modele. To były inne czasy wysoka jakość, autorska produkcja BMW, a nie korzystanie z efektów globalizacji. Samochody budowali pasjonaci, a nie księgowi. Raczej przestrzegam zasady, żeby nigdy nie mówić nigdy, ale na 99% e46 jest moim ostatnim BMW :(
Mimo że trochę racji jest w tym co mówisz to radzę sprzedaj komuś swoje e46 i nie szerz dalej propagandy. na pewno kogoś innego Twoje "lipne" BMW będzie w stanie zadowolić a sam wybierz to co Cię usatysfakcjonuje(jeśli w ogóle istnieje taki pojazd). :)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 22:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
wipeer napisał(a):
Jakub napisał(a):
Miałem e28, e23, e30 i e36 różne modele. To były inne czasy wysoka jakość, autorska produkcja BMW, a nie korzystanie z efektów globalizacji. Samochody budowali pasjonaci, a nie księgowi. Raczej przestrzegam zasady, żeby nigdy nie mówić nigdy, ale na 99% e46 jest moim ostatnim BMW :(
Mimo że trochę racji jest w tym co mówisz to radzę sprzedaj komuś swoje e46 i nie szerz dalej propagandy. na pewno kogoś innego Twoje "lipne" BMW będzie w stanie zadowolić a sam wybierz to co Cię usatysfakcjonuje(jeśli w ogóle istnieje taki pojazd). :)


Ale moje BMW jest w stanie przewyższającym dużo średnią z rocznika! Nawet bym powiedział, że jest w idealnym stanie. Problem w tym, że trafiają się usterki, które kiedyś były nie do pomyślenia. A to co widzę w warsztacie kolegi (specjalizacja BMW) to już jest śmiech na sali, szczegónie w przypadku diesli.
Wiesz po jakim przebiegu pojawiają się pierwsze problemy z podwójnym Vanosem? .. po 10 Tkm.
Wiesz po ilu kilometrach pada pompa paliwowa wysokiego ciśnienia w najnowszym 335i? po 25-30 Tkm i kosztuje bagatela 4000,-PLN. A slyszaleś o przeskakującym łąńcuchu rozrządu w silniku z velvetroniciem?

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 23:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Niestety, ale trzeba być realistą i tutaj Jakub ma dużo racji. Nowsze BMW, szczególnie diesle naprawdę często się psują. Mam kilku znajomych mechaników i z rozmów z nimi (oraz tego co widzę na serwisie) wynika, że diesel BMW E46, E39 czy nawet E60 jest dość awaryjny i kosztowny w naprawie. Nowe silniki benzynowe, też jakością nie grzeszą, oryginalne elementy zawieszenia kosztują sporo a nie są jakoś wyjątkowo trwałe.
Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że diesel Fiata jest mniej awaryjny od diesla BMW (jakoś nigdy nie spotkałem u tych mechaników diesla JTD w naprawie a jeździ ich przecież sporo). Nie opieram się tylko na tym co ja spotykam, potwierdzają to również wspomnieni mechanicy.
Lubię BMW za wygląd, prowadzenie, dźwięk i kulturę pracy silnika R6, ale nie jestem zaślepiony potrafiąc zauważać też wady.
Pocieszeniem jest fakt, że BMW nie jest wyjątkiem - większość nowych aut jest przekomplikowana, naszpikowana zbędnymi systemami i bardzo droga w utrzymaniu. Strasznie awaryjny stał się np. Mercedes w porównaniu ze starymi modelami.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 06:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Yacek napisał(a):
Niestety, ale trzeba być realistą i tutaj Jakub ma dużo racji. Nowsze BMW, szczególnie diesle naprawdę często się psują. Mam kilku znajomych mechaników i z rozmów z nimi (oraz tego co widzę na serwisie) wynika, że diesel BMW E46, E39 czy nawet E60 jest dość awaryjny i kosztowny w naprawie. Nowe silniki benzynowe, też jakością nie grzeszą, oryginalne elementy zawieszenia kosztują sporo a nie są jakoś wyjątkowo trwałe.
Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że diesel Fiata jest mniej awaryjny od diesla BMW (jakoś nigdy nie spotkałem u tych mechaników diesla JTD w naprawie a jeździ ich przecież sporo). Nie opieram się tylko na tym co ja spotykam, potwierdzają to również wspomnieni mechanicy.
Lubię BMW za wygląd, prowadzenie, dźwięk i kulturę pracy silnika R6, ale nie jestem zaślepiony potrafiąc zauważać też wady.
Pocieszeniem jest fakt, że BMW nie jest wyjątkiem - większość nowych aut jest przekomplikowana, naszpikowana zbędnymi systemami i bardzo droga w utrzymaniu. Strasznie awaryjny stał się np. Mercedes w porównaniu ze starymi modelami.


Trafłeś w sedno "przekomplikowanie". To wszystko po to , aby być konkurencyjnym, wprowadzać często nie do końca sprawdzone technologie. Przecież te klapki pękające w dieslach to straszna lipa, samemu można przerobić tak, żeby nie pękały. BMW ta modyfikacja zajęła kilka lat. Trzeba pamiętać, że takie firmy jak BMW robią samochody nie po to, aby klient mógł się autem na zlocie pochwalić, ale po to aby na nim zarobić. Saab np kilka lat temu stwierdził, że robi zbyt dobre samochchody bo szwedzi nie chcą ich zmieniać. Jeździli po 20 lat jednym modelem

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL