BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 23:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 520i Muli !!
PostNapisane: 13 września 2009, 11:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: MaÂłopolska
Witam, moja Bunia e39 520i 96r męczy się niemiłosiernie, problemem jest praca silnika, często pojawia sie tzw. "mulenie" silnik nie pali na jeden z cylindrów momentalnie czuć drgania, auto nie ma mocy, przy czym wskaznik spalania chwilowego mocno podskakuje ponad 20 litrów. Nawet przy wdepnietym pedale gazu do "ziemi" auto nie jedzie, co ciekawe niekiedy taki stan trwa ok 4 sek po czym silnik dostaje kopa i pracuje jak nalezy.
Jest to męczące, na komputerze wychodzi, ze nie pali na jeden cylinder raz na 3, raz na 5. Po pierwszej wizycie na komputerze wymienilem wszystkie świece i bylo przez jakis czas ok, Cewki są ok, problem nie lezy w świecach, żadnego innego błedu na komputerze nie bylo, przepływomierz jest ok.

Prosze poratujcie i napiszcie gdzie szukac usterki


z gory dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 11:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
no to skoro jest wypadajacy zaplon to pozostaja kable do sprawdzenia. Czy to tez sprawdziles?
Zadnych bledow ze strony za niskiego cisnienia paliwa nie bylo?
Ma to znaczenie czy auto jest ciepla, czy zimne?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 11:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Istnieje opcja że czujnik wału dogorywa. Póki nie padnie na amen błędu nie wywali a auto bedzie odpalać, druga opcja to czujnik wałka (u ciebie są chyba dwa), ale w e39 powinno pokazać na kompie jego usterke (no chyba że majsterek który to sprawdza tak się zna na kompie). Ja stawiam na czujnik wału, przez niego najczęściej tak "wypadają zapłony"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 11:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
słuszna uwaga
jeden z kolegów miał podobny problem przyczyną było zwarcie we wtyczce od czujnika wału
działo się to na ciepłym silniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 11:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: MaÂłopolska
silnik zimny, cieply i tak i tak zamula, harcze, gdzie pod maską znajde ten czujnik wału?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 11:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
z przodu silnika nad kołem pasowym, patrząc od przodu delikatnie po lewej stronie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: MaÂłopolska
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 rozumiem, ze częsć nr 17 ?

jutro z samego rana zbadam sprawe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 12:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10

nr9


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: MaÂłopolska
Witam po dłuższej przerwie, troche to trwalo, dopiero wczoraj udalo mi sie znalezc troche czasu i zajac sie problemem "mulenia". Poszedlem za Waszymi wskazówkami i zlokalizowałem ten czujnik wału ? ;) Aby sie do niego dostać nalezalo odkrecić rure od wody laczaca silnik z chlodnica. udalo sie wykrecic ten czujniczek, plastikowe laczenie przewodu i czujnika rozlecialo mi sie w rekach, zaizolowalem go tasma izolacyjną przeczyścilem benzynka czunik oraz jego gniazdo. Po założeniu silnik wydaje mi się, ze pracuje jak powinien, pali na wszystkie cylindry i zbiera sie jak należy, na cieplym silniku tez jest ok. Mam nadzieje, ze to nie minie. Ponizej kilka fotek ( przepraszam za jakosc - telefon)

http://img62.imageshack.us/i/zdjcie0131.jpg/
http://img117.imageshack.us/i/zdjcie0133.jpg/
http://img133.imageshack.us/i/zdjcie0134e.jpg/
http://img127.imageshack.us/i/zdjcie0136.jpg/

DZIEKUJE ZA POMOC i poswiecona uwage :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL