BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 16:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d - benzyna w baku, turbo padlo, 2800rpm
PostNapisane: 14 września 2009, 16:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Busko
Witam!
Od pewnego czasu staram sie uporac z bmw kolegi i nic nie moge zdzialac. Otoz sprawa wyglada nastepujaco:
Na stacji benzynowej gosc zamiast ropy nalał mu benzyny. Mieszanka byla mniej wiecej pół na pół. Co gorsza odpalil i pojechal. Po kilku kilometrach samochod zaczal slabnac i kopcic. Zostawił ja chodzaca na luzie zeby sie wydymila bo jakis koleszka stwierdzil, ze to benzyna sie wydymia... okazalo sie ze padlo turbo, silnik dostal samozaplonu i przez kilka, moze kilkanascie sekund zaczal chodzic na maksymalnych obrotach, samochod wypalil caly olej, auto zgaslo. Turbina zostala wymieniona, samochod dobrze odpala czy zimny czy cieply. Rzecz w tym, ze jest bardzo slaby i kreci sie tylko do 2800rpm. Znalazlem podobny temat lecz nie znalazlem tam rozwiazania. Moze cos poradzicie bo mi juz pomysly sie skonczyly. Blad jaki wyskakuje na kompie to - za niskie cisnienie wstepne paliwa. Jest jedna rzecz, ktora mnie zastanawia, jesli zdejme wtyczke z czujnika polozenia walka lub walu samochod raz sie wkreci normalnie, ale tylko raz i zostanie obciety.

Pompka pod progiem sprawna
wtryski sprawne
pompa wysokiego cisnienia sprawna
czujnik przy filtrze paliwa sprawny
czujniki polozenia walka i walu sprawne
wydech byl zdejmowany, nic to nie dalo
przeplywka sprawna

Mam jeszcze takie pytanie. Ktory czujnik badz zawor jest odpowiedzialny za odpowiednie niskie cisnienie w ukladzie?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: warszawa
a do ilu barów ci podbija pompa progowa z tego co się oriętuje powinna dawać od 3,5-5 bara?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 18:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
stacja powinna odpowiadać za to zdarzenie, i pokryć koszty naprawy

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 18:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
marcin1341 napisał(a):
stacja powinna odpowiadać za to zdarzenie, i pokryć koszty naprawy
a moze szkola ze nie nauczyla czytac?? albo rodzice ze nie pokazali jak korzystac ze stacji? albo....

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 18:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 898
Lokalizacja: Międzyrzecz
Moje BMW: Perełka
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93554
becek napisał(a):
marcin1341 napisał(a):
stacja powinna odpowiadać za to zdarzenie, i pokryć koszty naprawy
a moze szkola ze nie nauczyla czytac?? albo rodzice ze nie pokazali jak korzystac ze stacji? albo....


jesli podchodzi pajac i sam tankuje to on odpowiada za to co zalewa i stacja odpowiada za swojego pracownika, wiec owszem kolega ktory pisal o tym ze stacja powinna pokryc koszty calego wydarzenia ma racje.

_________________
======================================================
Obrazek
======================================================


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 18:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
makus napisał(a):
jesli podchodzi pajac i sam tankuje to on odpowiada za to co zalewa i stacja odpowiada za swojego pracownika,
guzik! stacja jest obiektem samoobsługowym jeżeli sie nie chciało ruszyć dupy i poprosić pracownika o zatankowanie auta, nic stacji nie zrobi jezeli by tak bylo jak mowisz, zatankowal bym auto ktore ma silnik na wykonczeniu innym paliwem i zadal zwrotów kosztów naprawy i silnik bym mial wyremontowany za free prosto latwo i rpzyjemnie... niestety tak sie nie da :dobani:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 18:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Maciek_TDS napisał(a):
Na stacji benzynowej gosc zamiast ropy nalał mu benzyny.
jeśli "gość" to pracownik stacji to chyba stacja pokrywa koszty naprawy, a jeśli kierowca sam nalewa to jego wina. tak mi się wydaje, może ktoś kto się zna na rzeczy wypowie? :niepewny:

becek napisał(a):
marcin1341 napisał(a):
stacja powinna odpowiadać za to zdarzenie, i pokryć koszty naprawy
a moze szkola ze nie nauczyla czytac?? albo rodzice ze nie pokazali jak korzystac ze stacji? albo....
skąd w Tobie tyle agresji ? :zdziwko:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 19:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
a pierscieni nie przyłapało? ma w ogóle kompresje?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
czy sprawdzales klapki w kolektorze ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 19:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
w manualach nie ma. nawet nie wiem czy w przedliftowych są?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 19:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Sprawdz kolego czujnik na listwie wysokiego on odpowiada za wstepne cisnienie...zobaczcie kable do niego jest bardzo czuły i jak sie przygrzały to lipa bo pompa nie da wiekszego cisnienia na listwe..nie wiem jak go sprawdzic czy dobry ale ja miałem ten sam blad w kompie i szarpała mi i kable zasniedziały na tym czujniku.jest ztyłu listwy patrzac od przodu...
A swoja drogą to niezłą jazde miał...raz w życiu widziałem jak w golfie 1,6d zapalił sie olej.w misce po samozapłonie...terkał na maksa aż sie olej wypalił...ale jaki silnik dotarty potem:super:

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 21:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Ktos kiedys napisal na tym forum o takiej samej sytuacji jaka opisal Maciek_TDS ze pracownik stacji wlał do baku benzyne zamiast ropy i własciciel autka odzyskal wszystkie pieniazki za naprawe w ASO :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 21:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
przepraszam,nie doczytałem ze to pracownik nalał, mój błąd :wstyd: i tez myślę ze stacja powinna pokryć koszty

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 21:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
ja tez nie doczytałem odebralem goscia za kolege :rotfl: w takim przypadku stacja ponosi koszty :cisza:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 21:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
guzior napisał(a):
Ktos kiedys napisal na tym forum o takiej samej sytuacji jaka opisal Maciek_TDS ze pracownik stacji wlał do baku benzyne zamiast ropy i własciciel autka odzyskal wszystkie pieniazki za naprawe w ASO :)
też to czytałem i tym się sugerowałem właśnie, ale nie mogłem znaleźć tego tematu :(

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 21:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
Cytuj:
ja tez nie doczytałem odebralem goscia za kolege :rotfl: w takim przypadku stacja ponosi koszty :cisza:


ano właśnie nie.... jeśli kolega wiedział o tym że omyłkowo zatankowano benzynę zamiast ON to powinien nie odpalać auta i wstawić samochód do warsztatu na koszt stacji celem spuszcczenia paliwa, płukania układu paliwowego i co tam jeszcze potrzeba. Sam odpalił samochód i sam pojechał wiedząc ze ma w baku benzynę a nie pracownik stacji.

EOT
pozdrawiam

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Busko
Witam.

Cytuj:
a do ilu barów ci podbija pompa progowa z tego co się oriętuje powinna dawać od 3,5-5 bara?


Pomka daje bodajze kolo 4 barow, nie pamietam juz dokladnie. W kazdym badz razie podmienialem ja z pomka z dzialajacego samochodu na wszelki wypadek i nic to nie dalo.

Cytuj:
stacja powinna odpowiadać za to zdarzenie, i pokryć koszty naprawy


Moze niejasno sie wyrazilem w moim poscie, paliwo nalal oczywiscie pracownik stacji. I stacja pokryje koszty naprawy.. no tylko trzeba teraz samochod naprawiac :)

Cytuj:
a pierscieni nie przyłapało? ma w ogóle kompresje?


Wlasnie kompresji nie sprawdzalem. Musze to zrobic chocby z ciekawosci. Nie robilem tego do tej pory bo po pierwsze bardzo dobrze pali, po drugie po zabawie z czujnikami polozenia walka i walu na chwile wszystko wraca do normy.

Cytuj:
czy sprawdzales klapki w kolektorze ?


Klapek w kolektorze nie ma. To jest automat, ale zdaje sie jak kolega juz pisal, ze w przedliftach tego nie bylo.

Cytuj:
Sprawdz kolego czujnik na listwie wysokiego on odpowiada za wstepne cisnienie...zobaczcie kable do niego jest bardzo czuły i jak sie przygrzały to lipa bo pompa nie da wiekszego cisnienia na listwe


Wiem o ktory czujnik chodzi. Wlasnie on mnie jeszcze niepokoji. Sprawdze go w ten sposob, ze podmienie ze sprawnego auta. A on nie odpowiada przypadkiem za wysokie cisnienie? Jest juz za pompa wyokiego cisnienia. Chociaz tak sie teraz zastanawiam.. Wyskoczyl blad cisnienia wstepnego.. chodzi wiec o cisnienie paliwa miedzy pompka podprogowa, a pompa wysokiego cisnienia, czy miedzy pompa wysokiego cisnienia a wtryskami ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 10:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 898
Lokalizacja: Międzyrzecz
Moje BMW: Perełka
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93554
hmm to ogolnie rzecz biorac jak stacja zwroci za naprawe to bym sie nie zastanawial ani chwili -> wycieczka do ASO, niech naprawiaja a stacja niech placi, po co sie meczyc ;)

_________________
======================================================
Obrazek
======================================================


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 10:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Busko
No widzicie, z tym sprawa jest troche zamotana. W kazdym badz razie nie chce mi sie tlumaczyc, ale dobrze by bylo gdyby obylo sie bez wycieczki do ASO :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 13:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
A moze jakies przewody od podcisnienia sa odlaczone/nieszczelne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL