agrafka, myślę, że odkąd powołałaś się na niezgodność towaru z umową, powinni "przejść" na tę procedurę.
Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową - takie oświadczenie gwaranta powinno się znajdować w dokumencie gwarancyjnym. Skoro ani nie wyłącza, ani nie ogranicza, ani nie zawiesza - można korzystać z niezgodności i to w każdym momencie. Pozwolisz, że jutro podpytam o to koleżanki, która siedzi w sprawach konsumenckich więcej niż ja, to może się dowiem dokladnie
W przypadku, gdy powołujesz się na niezgodność towaru z umową, odstąpienia od umowy (czyli de facto zwrotu kasy) możesz żądać jedynie w przypadku gdy:
1) naprawa albo wymiana jest niemożliwa albo wymaga nadmiernych kosztów,
2) sprzedawca zbyt długo zwleka z naprawą/wymianą (niestety, nie jest nigdzie napisane, ile to "zbyt długo" (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia-towar, który sprzedawca ma na stanie, powinien wymienić praktycznie od ręki)
3) naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności (i znowu nie wiadomo, co to są te "znaczne niedogodności"

)
PS. Pojechałaś z zadośćuczynieniem
PS2. W przypadku powoływania się na niezgodność towaru z umową to Ty decydujesz, czy chcesz naprawy, czy wymiany na nowy.
PS3. Z tytułu niezgodności towaru z umową odpowiada sprzedawca, z tytułu gwarancji - niekoniecznie (może to być albo sprzedawca, albo producent, albo jeszcze inny podmiot, który np. na podstawie umowy z producentem świadczy w ramach gwarancji).