BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 22:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Olej, czy tylko longlife?
PostNapisane: 18 września 2009, 04:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Witam!
Z szukajki korzystałem, ale znalazłem za dużo informacji sprzecznych. Poza tym mam kilka wątpliwości, które tutaj jeszcze nie były poruszane. Sprawa tyczy się oleju:
Kupiłem wczoraj autko - zalane 10W40 mobil (turbo S czy jakoś tak). Oczywiście pół syntetyk. Chciałbym go zmienić na full, czy jest sens dopłacać niemałe pieniądze, czy semi jest wystarczająco dobry? (tutaj właśnie pojawiają się sprzeczności). Jeżeli przechodzić na full syntetyk, to wszystkie muszą spełniąć normę LL i tutaj jest tak LL04 dla diesli wyprodukowanych po 2004 i LL08 dla diesli po 1998 czy tak? Ja mam rok 2000, na liczniku 250tyś, stan autka raczej wyklucza jakieś kosmiczne cofnięcie licznika w przeszłości...
Następna wątpliwość, to tryb longlife: Z dotychczasowych doświadczeń z audi oraz silnikami benzynowymi, wiem, że "LL" dopuszczalny jest na samym początku użytkowania samochodu powiedzmy do 100tyś i tylko w przypadku robienia długich tras. Ja często robię krótkie trasy samochodem co ma ćwierć miliona i teraz się dowiaduję, że mam wymieniać olej w trybie longlife?!
Czy to normalne w dieslach, że olej jest niemalże czarny? (konsystencja OK, ale kolorystycznie? w moim poprzednim 2.8 olej był jak świeży - fakt, czasami dolewałem :)
I jeczsze jedno pytanko: mam problem ze zmierzeniem poziomu oliwy: jakbym nie wkładał miarkę, to wyciągam ją i z jednej strony mam minimum na bagnecie, a z drugiej maksimum, tak jakby wchodził pod pardzo małym kątem pod powierzchnie oleju.
Na zakończenie chciałbym się jeszcze dowiedzieć o konkretne modele olejów, które byście mi polecili, może kilka słów o filtrach olejowych, oraz o miejscu zakupu (allegro? CPNy? Sklepy moto?) Z góry bardzo dziękuję za (mam nadzieje;) wyczerpujące odpowiedzi!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 06:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem-lej longlaif -u mnie 260000 ori i calyczas ten olej -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 07:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Do naszych samochodów zalecanym olejem jest Castrol Edge 5W30 , oraz inne oleje o takiej lepkosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 10:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
lista olejów zatwierdzonych przez BMW:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36237

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 11:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Seria Long life pozwala na zmianę co 25 Tkm, możesz wlać olej bez tej specyfikacji, ale będziesz musiał wymieniać częściej.
Trochę szkoda silnika i turbiny na półsyntetyk, albo ktoś wcześniej czegoś nie wiedział, albo oszczędzał na oleju.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 11:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Witam!

Może ja opisze moją sytuacje... Kupiłem E39 528i 220 tyś przebiegu (raczej prawdziwy)
Dopiero po zakupie dowiedziałem się że ta bunia latała na mineralnym ale nie wiem jak długo... raczej sporo :( Od razu po zakupie wlałem półsynstetyk 10W40...nic złego sie ne stało. Przejechałem na nim 10 tyś i wymieniłem go na 5W40 syntetyk...(wszyscy oczywiscie odradzali) Przejechalem jak do tej pory 2 tys km na tym oleju i napisze moje spostrzeżenia:

- kontrolka ciśnienia gaśnie zdecydowanie szybciej niż na tym półsyntytyku
- czuć że silnik rano ma lżej :)
- popychacze praktycznie wogóle już nie klepią na zimnym
- nie zauważyłem wzrostu apetytu na olej
- po tej wymianie brak jakichkolwiek wycieków z silnika

wiem że 2 tyś to nie wiele ale jestem dobrej myśli i uważam że to była dobra decyzja

Wniosek: w moim przypadku zmiana oleju z mineralnego na syntetyk nie przyniosła narazie żadnych nie pożądanych skutków :)

Pozdrawiam Lukasz_S


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 19:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Olej w dieslu sie bardzo szybko czarny robi. To norma.
Olej lalbym z minimum z norma ll-98 i zmienial co 15tys max.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Olsztyn
Castrol Edge 5w30 is the best for BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 22:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
menelaus napisał(a):
Castrol Edge 5w30 is the best for BMW

Czyli ten, wymieniamy co 15tyś, ale nie rzadziej niż raz w roku. (?)
Wielkie dzięki panowie! :39:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 22:48 
mroova81 napisał(a):
Oczywiście pół syntetyk. Chciałbym go zmienić na full, czy jest sens dopłacać niemałe pieniądze, czy semi jest wystarczająco dobry?


Tak, jest wystarczająco dobry. W zasadzie jeżeli silnik nie podlega ekstremalnym obciążeniom (palenie gumy, ekstremalna jazda po torze, dłuższy czas na autostradzie z maksymalną prędkością) to na pewno nie przypłacisz zalania półsyntetyku obróconą panewką, czy hałasującymi szklankami. Ja mam taką zasadę - Leje półsyntetyk, bo z reguły nie wiem co było lane do silnika poprzednio, a idiotów na świecie nie brakuje. Zmieniam go co 10 tyś km i w ogólnym rozrachunku wychodzi to silnikowi na zdrowie, tak samo jak stosowanie syntetyka i wymienianie go co 20 tyś km, no i nic tym nie ryzykuje.


Ostatnio edytowano 19 września 2009, 02:02 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 23:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Zawsze mnie zastanawia, czemu do bmw rekomenduja olej z 30 dla wysokich temperatur. Przeciez to jest wg mnie za malo. W lecie zdarzaja sie mega upały, w ktorych to 30 nie zapewnia odpowiedniego smarowania.
Wg mnie najodpowiedniejszym olejem do naszej strefy klimatycznej jest 0w-40, 5w-40, 5w-50. Takich oleji by m sie trzymal (w tej chwili leje oryginal bmw longlife-04 0w-40).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 23:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
mroova81, Lej Castrol Edge 5W30 Longlife 04.
Jest git.

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 00:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
A co z tą miarką, z której jest problem odczytać poziom? Też tak macie? Jak spuszczę olej, to zleci wszystko i zalewać 7L tak?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 05:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 145
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
mroova81 napisał(a):
A co z tą miarką, z której jest problem odczytać poziom? Też tak macie? Jak spuszczę olej, to zleci wszystko i zalewać 7L tak?


Ja też tak miałem i wychodzi, że było za mało oleju o jakieś 0,5l. Zaraz po dolewce na bagnecie było wyraźnie widać poziom pomiędzy kreskami.
No chyba, że sprawdzasz poziom na Giewoncie :P

_________________
_____________________________________
Beginner BMW Destroyer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 19:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
W zasadzie wszystko mi wyjaśniliście, a ja się cały czas waham, jak taka baba co się nie ma w co ubrać hehe. Tak więc: skoro najlepszym możliwym syntetykiem jest EDGE 5W-30 (dziwi mnie, że nie ciekła moly, albo valvoline....), to jeśli chodzi o półsyntetyk, to co jest najlepszego? Teraz mam 10w40 mobila jakiegoś, dobre to? Podobny mobil u mnie w A4 sprawdzał się bardzo ładnie.

I jeszcze z innej beczki: wszyscy na allegro wysyłają kurierami, ja mam pocztę pod nosem, za to często nie ma mnie w domu, czy poczta polska nie przesyła w ogóle tego typu paczek?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 23:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 320iA coupe
Kod silnika: M52B20
Słuchajcie, może głupie pytanie ale co ile się wymienia olej w m52b20? W instrukcji ani książce serwisowej nie ma tej informacji... Olej to oryginał BMW 10W40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 23:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
wymieniasz co tyle ile ci kaze inspekcja olejowa (''kwadraciki pod predkosciomierzem'') co 15 tys :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 00:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 320iA coupe
Kod silnika: M52B20
Ta inspekcja po prostu odlicza przebieg od ostatniej wymiany (trzeba to jakoś zerować przy każdej wymianie), czy może ocenia stan oleju po jego parametrach czy jak to działa??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 00:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
odlicza kwadraciki po kilometrach po kazdej wymianie trzeba ja skasowac za pomoca np tego urzadzenia http://www.allegro.pl/item760820198_kas ... mocja.html i juz :)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 00:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 320iA coupe
Kod silnika: M52B20
A na pewno co 15 tys? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL