BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 17:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] jakie szpilki do alusiów
PostNapisane: 25 września 2009, 14:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 179
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
witam wszystkich. mam takie pytanie czy oryginalne szpilki od felg stalowych beda sie nadawaly do felg alu? niedawno nabylem oryginalne felgi alu do mojej e36 i jeszcze ich nie przymierzalem gdyz mam zamontowane stalowki z zimowkami i chyba nie ma juz sensu zmieniac na letnie kapcie. nigdy nie mialem alu felg i dowiedzialem sie ze ponoc do felg alu sa inne szpili niz do stalowych. wiem ze jakis rozmiar alu felg jest taki - 5x120. nie wiem czy chodzi ze 5 szpilek po 120 mm dlugosci.


Ostatnio edytowano 25 września 2009, 15:54 przez cider1984, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 14:38 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15938
5x120 to rozstaw srub w bmw. Do doboru felg sa potrzebne wlasnie rozstaw srub, srednica piasty oraz ET ( osadzenie felgi). Co do szpilek-generalnie chodzi o szerokosc felgi czyli jak alus bedzie szerszy od stalowki to szpilka będzie od stalowki za krotka. Proponuje, zebys zrzucil jedno koło i przymierzył.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 14:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Szpilki były w maluchu w BMW masz śruby do kół.

pZdr

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 15:36 
Bobby_Valentino napisał(a):
w BMW masz śruby do kół.


powinny pasować bez problemu, jeśli stalówki oraz alu są ori. jeśli to nieori alu, to nawet nie przymierzaj. nieważne, czy to e21 315, e36 316, czy e61 m5, wszystko ma te same śruby. nawet mini, nowe X-y oraz f01 mają jakieś inne nieco.

renoraines napisał(a):
Co do szpilek-generalnie chodzi o szerokosc felgi czyli jak alus bedzie szerszy od stalowki to szpilka będzie od stalowki za krotka.


w m5 szerokość jest 9cali jak dobrze pamiętam, stalówka w e36 ma 6.5, śruby są te same, więc to nie ma takiego znaczenia.

znaczenie ma przede wszystkim kształt trzpienia pod łbem śruby. różni producenci felg mają je inne.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 15:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
alufelga ma poprostu grubszą część którą się przykręca do piasty więc i śruby muszą być dłuższe.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 15:57 
upbeat napisał(a):
alufelga ma poprostu grubszą część którą się przykręca do piasty więc i śruby muszą być dłuższe.


przeczytaj mój post wyżej, to się przekonasz, że nie musi to na rusi :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 19:06 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15938
Fryderyk napisał(a):
renoraines napisał/a:
Co do szpilek-generalnie chodzi o szerokosc felgi czyli jak alus bedzie szerszy od stalowki to szpilka będzie od stalowki za krotka.


w m5 szerokość jest 9cali jak dobrze pamiętam, stalówka w e36 ma 6.5, śruby są te same, więc to nie ma takiego znaczenia


np Styling 65 z M5 E 39 ma 8x18 przod i 9.5x18 tył. Takze 6.5''i 8'' byc moze da sie, ale już 6.5'' i 9.5'' w to nie uwierze, zbyt duza roznica, zeby ''operowac'' tylko łbem śruby.

Nie ma co kombinowac, trzeba zrzucic koło i sprawdzić.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 19:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
renoraines napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
renoraines napisał/a:
Co do szpilek-generalnie chodzi o szerokosc felgi czyli jak alus bedzie szerszy od stalowki to szpilka będzie od stalowki za krotka.


w m5 szerokość jest 9cali jak dobrze pamiętam, stalówka w e36 ma 6.5, śruby są te same, więc to nie ma takiego znaczenia


np Styling 65 z M5 E 39 ma 8x18 przod i 9.5x18 tył. Takze 6.5''i 8'' byc moze da sie, ale już 6.5'' i 9.5'' w to nie uwierze, zbyt duza roznica, zeby ''operowac'' tylko łbem śruby.

Nie ma co kombinowac, trzeba zrzucic koło i sprawdzić.


Nawet felgę 21" 11,5J szeroką, można odkręcić, a w jej miejsce tymi samymi śrubami przykręcić dojazdówkę 12" 4J. Szerokość felgi, podawana jest w miejscu na które zakłada się oponę. Sam jej środek jest taki sam, to stalówek, jak i wszelkich alusów. Nawet jak felga po całości jest grubsza, to ma wtedy głębiej wyfrezowany dołek na łeb śruby, który chowa się bardzoej do środka, ale to cały czas te same śruby. Jedynym przypadkiem, gdzie trzeba dawać dłuższe śruby jest wtedy gdy stosujemy pierścienie dystansowe-przelotowe, żeby np.: zmiejszyć ET.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 20:04 
To nie jest kwestia wiary... Przykładowo koło z M5:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=15&hl=6

pojawiają się tam 9 cali, 9.5 nie chce mi się szukać.

chociazby numerek 36131095390 pojawia się w zestawieniu, że sztuk potrzebnych jest 20... a 20/4 koła=5śrub na koło, więc wszystko się zgadza :) a jest to ten sam numerek skopiowany od stalówek 6.5

mroova81 napisał(a):
Nawet felgę 21" 11,5J szeroką, można odkręcić, a w jej miejsce tymi samymi śrubami przykręcić dojazdówkę 12" 4J. Szerokość felgi, podawana jest w miejscu na które zakłada się oponę. Sam jej środek jest taki sam, to stalówek, jak i wszelkich alusów. Nawet jak felga po całości jest grubsza, to ma wtedy głębiej wyfrezowany dołek na łeb śruby, który chowa się bardzoej do środka, ale to cały czas te same śruby. Jedynym przypadkiem, gdzie trzeba dawać dłuższe śruby jest wtedy gdy stosujemy pierścienie dystansowe-przelotowe, żeby np.: zmiejszyć ET.


Oby więcej takich świadomych ludzi :padam:

mroova81, idź i dalej nauczaj niewiernych ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 20:06 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15938
Np Mercedes Eklasa W210 alu 16" i zapas stalowka. Nie da sie przykrecic stalowki srubami od alu, bo sa dluzsze i sie stalowka z zapasem rusza. Jest to dziwne, ale jednak :dobani:

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 20:32 
Wyjaśnień tego zagadnienia może być kilka, jednak nie będziemy tutaj chyba rozmawiać o rozwiązaniach w MB, Fiatach i innych Polonezach :)

czyli reasumując, jeśli stalówki i nowe alu są produkcji BMW- będzie działać. jeśli stalówki BMW, a felgi innego producenta- wówczas więcej niż pewne, że nie będzie to dobre.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 17:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 179
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
ok, w takim razie juz kumam wszystko. chociaz taka ciekawostke wam powiem ze moj wujas kupil ostatnio do swojego Mitsubishi Spacestar oryginalne felgi alu i sruby nie pasowaly, tzn sruby ktorymi mial przykrecone stalowki byly za krotkie do aluskow. no ale tak jak ktos juz tu wyzej wspomnial (a ja slyszalem o Mercedesie 190) do MB sa inne sruby do stalowek a inne do alu - i to do oryginalnych. tak czy siak nas obchodza tu BMW a nie inne "pojazdy". dziex za odpowiedzi.

_________________
We are born to Be... MW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL