BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 07:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Lekkie koło zamachowe
PostNapisane: 25 września 2009, 23:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Witam. Chciałem sobie w moim m40 odchudzić koło zamachowe, powie mi ktoś jakie są tego minusy? Głownie chodzi mi o to czy silnik się nie uszkodzi...


Ostatnio edytowano 26 września 2009, 10:05 przez iroonhide, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Minusy beda takie, ze oprocz szybszego wchodzenia na obroty, silnik bedzie tez szybciej z nich spadal.

A co do odchudzania, jezeli przesadzisz z odchudzeniem lub kolo po tej operacji bedzie zle wywazone, to rzeczywiscie moze to negatywnie wplynac na silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 11:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
przedewszystkim odchudzenie kola zamachowego spowoduje straty na momencie obrotowym co odbije sie negatywnie na dlugich podjazdach pod gore i codziennym uzytkowaniu ( czeste zmiany biegow ) , jezeli kolo bedzie dobrze wywazone ( razem z ukladem korbowym ) niema to negatywnego wplywu na silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 12:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
jezeli odchudzisz kolo zamachowe o wiecej jak 40% jest mozliwosc ze nie odpalisz silnika :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 12:25 
gosc4x4 napisał(a):
przedewszystkim odchudzenie kola zamachowego spowoduje straty na momencie obrotowym


nie prawda.

poza tym, większe zużycie paliwa, bo koło zamachowe to taki chwilowy akumulator energii kinetycznej.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 12:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
ja tam bym duzo sie nie zastanawiał nad taka operacja miałem cos takiego w e30 2,5 i bez porownania z serią niebo a ziemia. dobrze wywazone nie zaszkodzi silnikowi jak to koledzy zauwazyli. zakładaj :super: jesli lubisz sobie czasem ostrzej wcinac gaz

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 13:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kaczor e30 2,5 napisał(a):
ja tam bym duzo sie nie zastanawiał nad taka operacja miałem cos takiego w e30 2,5 i bez porownania z serią niebo a ziemia. dobrze wywazone nie zaszkodzi silnikowi jak to koledzy zauwazyli. zakładaj :super: jesli lubisz sobie czasem ostrzej wcinac gaz


O ile miałeś odchudzone ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 13:34 
Zadaniem koła zamachowego jest również zapewnienie równomiernej pracy silnika i elminacja
drgań, więc nie przesadzał bym z jego odchudzaniem :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 13:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
Fryderyk napisał(a):
gosc4x4 napisał(a):
przedewszystkim odchudzenie kola zamachowego spowoduje straty na momencie obrotowym


nie prawda.

poza tym, większe zużycie paliwa, bo koło zamachowe to taki chwilowy akumulator energii kinetycznej.
sam sobie zaprzeczasz :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 13:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
odchudzanie kola zamachowego+idealne wywazenie owszem same plusy warunek? max 25% odchudzenia jedyny minus mniejsza elastycznoscna kazdym biegu i v-max wyraznie spada :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 14:16 
gosc4x4 napisał(a):
sam sobie zaprzeczasz :rotfl:


silnik ma łatwiej kręcić, bo ma mniejszy moment bezwładności do wprawienia w ruch obrotowy. zakręć sobie huśtawką jak jest pusta, oraz jak siedzi na nim komplet dzieci.

jeśli Twoja teoria byłaby prawdziwa, lepiej by Ci się kręciło z dziećmi.

jednak bez dzieci jak przestaniesz szybciej zatrzyma się huśtawka. więc przy "hamowaniu silnikiem" będziesz mniej oszczędzał paliwa.

gdyby po odchudzaniu mniej momentu dawał silnik, to nikt by się tym w sporcie nie trudził, przecież moment siły daje nam przyspieszenie.

chyba, że mówisz o naprawdę skrajnych przypadkach, gdzie np. w silniku 1.cylindrowym nie potrzymany jest cykl pracy w trakcie suwu sprężania, wylatywaniu bokiem korb itd. to faktycznie, uszkodzony silnik da mniejszy moment obrotowy... równy 0.

Poza tym, napisałeś
gosc4x4 napisał(a):
jezeli kolo bedzie dobrze wywazone ( razem z ukladem korbowym ) niema to negatywnego wplywu na silnik


co również jest bzdurą, bo wyważenie to jedno, a zapomniałeś o momencie bezwładności koła. jeśli będzie za mały, skutki mogą być tragiczne. od gaszenia się silnika przy zbyt szybkim puszczeniu sprzęgła, do jego remontu.

Najlepiej więc nie eksperymentować z ekstremalnymi odchudzeniami.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 14:29 
gosc4x4 napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
gosc4x4 napisał(a):
przedewszystkim odchudzenie kola zamachowego spowoduje straty na momencie obrotowym


nie prawda.

poza tym, większe zużycie paliwa, bo koło zamachowe to taki chwilowy akumulator energii kinetycznej.
sam sobie zaprzeczasz :rotfl:


Na silniku moment bezwładności po odchudzeniu koła zamachowego może się zwiększyć. Ale z kolei im cięższe koło zamachowe, tym większy moment obrotowy przenoszony jest na koła.


Ostatnio edytowano 26 września 2009, 14:35 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 14:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
Zakov napisał(a):
Ale z kolei im cięższe koło zamachowe, tym większy moment obrotowy przenoszony jest na koła.
bzdura pomyśl logicznie i nie zaprzeczasz prawom fizyki :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 15:30 
Zakov napisał(a):
Na silniku moment bezwładności po odchudzeniu koła zamachowego może się zwiększyć. Ale z kolei im cięższe koło zamachowe, tym większy moment obrotowy przenoszony jest na koła.


Rozumiem, że znów sobie jaja robisz Zakov :) Dooobre :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 16:20 
Fryderyk napisał(a):
Zakov napisał(a):
Na silniku moment bezwładności po odchudzeniu koła zamachowego może się zwiększyć. Ale z kolei im cięższe koło zamachowe, tym większy moment obrotowy przenoszony jest na koła.


Rozumiem, że znów sobie jaja robisz Zakov :) Dooobre :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Nie, nie robie. Zadaniem koła zamachowego jest między innymi zmniejszanie momentu bezwładności po stronie silnika, a wiec logicznie rzecz biorąc jego stoczenie spowoduje odwrotny efekt. Co do tego drugiego zdania to faktycznie robie sobie jaja i spekuluje, bo nie wiem co jest tak naprawdę bezpośrednią przyczyną tego, że tak jak napisał jeden z kolegów - odchudzenie koła zamachowego spowoduje ograniczanie elastyczności pojazdu. Ale podejrzewam, że na pewno powodem tego nie jest wzrost momentu obrotowego...


Ostatnio edytowano 26 września 2009, 17:16 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 16:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
Fryderyk napisał(a):
gosc4x4 napisał(a):
sam sobie zaprzeczasz :rotfl:


silnik ma łatwiej kręcić, bo ma mniejszy moment bezwładności do wprawienia w ruch obrotowy. zakręć sobie huśtawką jak jest pusta, oraz jak siedzi na nim komplet dzieci.

jeśli Twoja teoria byłaby prawdziwa, lepiej by Ci się kręciło z dziećmi.

jednak bez dzieci jak przestaniesz szybciej zatrzyma się huśtawka. więc przy "hamowaniu silnikiem" będziesz mniej oszczędzał paliwa.

gdyby po odchudzaniu mniej momentu dawał silnik, to nikt by się tym w sporcie nie trudził, przecież moment siły daje nam przyspieszenie.

chyba, że mówisz o naprawdę skrajnych przypadkach, gdzie np. w silniku 1.cylindrowym nie potrzymany jest cykl pracy w trakcie suwu sprężania, wylatywaniu bokiem korb itd. to faktycznie, uszkodzony silnik da mniejszy moment obrotowy... równy 0.

Poza tym, napisałeś
gosc4x4 napisał(a):
jezeli kolo bedzie dobrze wywazone ( razem z ukladem korbowym ) niema to negatywnego wplywu na silnik


co również jest bzdurą, bo wyważenie to jedno, a zapomniałeś o momencie bezwładności koła. jeśli będzie za mały, skutki mogą być tragiczne. od gaszenia się silnika przy zbyt szybkim puszczeniu sprzęgła, do jego remontu.

Najlepiej więc nie eksperymentować z ekstremalnymi odchudzeniami.
widze ze wiesz ze cos dzwoni ale niewiesz w ktorym kosciele , a zreszta poczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_obrotowy
albo zapytaj sie ucznia klasy 3 technikum mechanicznego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 17:26 
gosc4x4 napisał(a):
jezeli kolo bedzie dobrze wywazone ( razem z ukladem korbowym ) niema to negatywnego wplywu na silnik


Jak przesadzisz ze zmniejszaniem jego masy, to może mieć to negatywny wpływ, nawet pomimo idealnego wyważenia. Po prostu silnik będzie wpadał w drgania na niskich prędkościach obrotowych i mogą pojawić sie problemy z ruszaniem, a co za tym idzie nadmierne obciążenie sprzęgła.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 17:35 
gosc4x4 napisał(a):
widze ze wiesz ze cos dzwoni ale niewiesz w ktorym kosciele , a zreszta poczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_obrotowy
albo zapytaj sie ucznia klasy 3 technikum mechanicznego


chyba nie wiesz z kim piszesz, swoją drogą masz niezły tupet wklejać mi definicję momentu obr. z wiki... która tak naprawdę nic nie zmienia, jeśli chodzi o głupoty, które napisałeś.

czekam tylko, aż napiszesz zmniejsza się moment obrotowy, a zwiększa moc, to już w ogóle będziesz moim nowym idolem na forum :super:

zakov, już raz Ci pisałem, żebyś nie używał słów, których nie znasz :zalamany:

panom gosc4x4 oraz Zakov, polecam na początek:

Obrazek

Obrazek

potem coś lepszego:

Obrazek

może coś mojego rektora:

Obrazek

no i potem coś chociażby takiego:

Obrazek

Wtedy możemy zacząć sobie rozmawiać, bo póki co wybaczcie panowie, ale nie ma z kim.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 18:37 
Fryderyk napisał(a):
zakov, już raz Ci pisałem, żebyś nie używał słów, których nie znasz :zalamany:


Tak to sobie tłumacz gościom z tych forum, w tych tematach -

http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=1607

http://www.capri.pl/forum/74348

http://forum.skodovka.pl/viewtopic.php? ... bd392daffd

http://www.capri.pl/forum/285245

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=3517

Ps: Chętnie zobaczę jak Cię wyśmieją

Oraz najlepiej zapoznaj się z tym artykułem i redaktorowi wytykaj słowa których używa, a których nie rozumie

http://www.motofakty.pl/artykul/dwumaso ... chowe.html

A co do tekstów:

Fryderyk napisał(a):
chyba nie wiesz z kim piszesz


Fryderyk napisał(a):
Wtedy możemy zacząć sobie rozmawiać, bo póki co wybaczcie panowie, ale nie ma z kim.


To chciałbym zauważyć, iż dystans do samego siebie jest niezwykle cenioną cechą, która świadczy o powadze danej osoby, jak również o poziomie jaki ona sobą reprezentuje (w tym też intelektualnym)...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 19:17 
Zakov napisał(a):
Tak to sobie tłumacz gościom z tych forum, w tych tematach -


kliknąłem pierwszy lepszy link po czym widzę:

Cytuj:
Lekkie koło zamachowe nie zmniejsza momentu obrotowego podczas jazdy.


ojej :niepewny: czyżbym przypadkiem nie podał takiej tezy zaprzeczając przeciwną? :niepewny:

Cytuj:
Większa masa w ruchu obrotowym = wiekszy moment BEZWŁADNOŚCI.


ojej, znów to samo :niepewny:

tak czy inaczej, fora takie same, jak to.

Zakov napisał(a):
Oraz najlepiej zapoznaj się z tym artykułem i redaktorowi wytykaj słowa których używa, a których nie rozumie


Nie mam zamiaru czytać tego artykułu, być może autor jest ogarnięty, lub nie, w każdym razie wielu dziennikarzy są... po prostu dziennikarzami, to co napiszą w motofaktach, czy AŚ nie zawsze musi być słuszne i prawdziwe. Często tacy dziennikarze dopiero się kształcą i piszą rzeczy o których do końca nie wiedzą.

Przykładów jest mnóstwo. Np. pisanie o turbo w M6 od Gpower, na fotkach śliczne sprężarki mechaniczne :D albo brak wiedzy o jednostkach, w jakich się podaje emisję spalin :D


Zakov napisał(a):
To chciałbym zauważyć, iż dystans do samego siebie jest niezwykle cenioną cechą, która świadczy o powadze danej osoby, jak również o poziomie jaki ona sobą reprezentuje (w tym też intelektualnym)...


1. wyrażenie nie było do Ciebie, więc się nie denerwuj :)drugie, niestety tak, bo wciąż nie rozumiejąc co to jest moment bezwładności nie wiem jak mam z Tobą rozmawiać.

Pisze to naprawdę niezłośliwie, jakbym nie znał języka polskiego też byśmy się nie dogadali, gdybym zapytał Cię o coś :zalamany:

Sam zobacz:

Zakov napisał(a):
Zadaniem koła zamachowego jest między innymi zmniejszanie momentu bezwładności po stronie silnika


Jak mam Ci wytłumaczyć dlaczego to zdanie jest nieprawdziwe, skoro nie wiesz co to moment bezwładności? Tym bardziej jak tu wytłumaczyć np. tw. Steinera?

Ja nie uważam, że każdy powinien wiedzieć, to faktycznie nie są proste zagadnienia, ale strasznie mnie denerwuje, jak ktoś w ogóle nie ogarnia, a tworzy teorie.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL