BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 21:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Xxx] Pirelli SottoZero/ Yokohama W Drive/ Vredestein Xtreme
PostNapisane: 1 października 2009, 07:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
Czy to dobra opona ?? http://www.opony.com/opony/1575_pirelli_sottozero.html
Jak wiadomo zima się zbliża więc chce kupić opony do swojej buni, co onej myślicie ?? może macie jakieś propozycje ?

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Ostatnio edytowano 1 października 2009, 11:18 przez citizen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 07:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
im szersza opona tym gorzej się jeździ w zime. Ja nie brałbym run flata. złapiesz kapcia, anie poczujesz różnicy. I wtedy bedziesz miał problem. Run flaty lubią zsuwać się z felgi

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 08:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
Na runflatach z moich obserwacji duzo gorzej sie jezdzi. Poza mniejszym komfortem jazdy, duzo gorsza jest tez trakcja.
Wiele osob w nowych, mocnych RWD zmienia opony z Runflat na zwykle.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 10:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
o ciśnienie się nie martwię bo mam czujniki :) Tylko znów jak Run Flat nie będę miał to muszę kupić koło zapasowe, klucze itp.

to może takie:

http://www.opony.com/opony/45550_vredes ... ntrac.html

lub te:

http://www.opony.com/opony/55427_pirelli_sottozero.html

jeszcze te:

http://www.opony.com/opony/54947_yokohama_w_drive.html

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 11:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Bardzo kiepska cena. Zmień sklep w pierwszej kolejności.

http://www.oponeo.pl/opony/osobowe/zimo ... 45/40/r18/

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 11:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
czesiio napisał(a):
im szersza opona tym gorzej się jeździ w zime.


Nie, odwrotnie, szczegolnie na sniegu jest duza roznica, szersza opona ma duzo lepsza trakcje i nie zapada sie tak w snieg (powierzchnia kontaktowa z podlozem jest przeciez duzo wieksza).

czesiio napisał(a):
Run flaty lubią zsuwać się z felgi


Same sie nie zsuwaja. Latasz bokiem albo zalozysz je na felgi nie przystosowane do RFT i wtedy rzeczywiscie mozesz miec problem.

A wracajac do tematu, chyba bym wybral albo Pirelli albo Vredy, Yokohamy nedznie wypadaja w testach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 12:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: SZY
Moje BMW: E36 Touring M-Pac
Kod silnika: M52B25
Vredesteiny na pewno beda super na snieg, no ale nie tylko po sniegu jezdzimy zima.
Ja wybrał bym wlasnie Vredki ale ja mieszkam w "gorach"

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23460


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 12:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
Vermilion a byś wybrał run flat czy zwykłe ?? tak szczerze ? Bo w tej chwili mam run flat założone nie narzekam

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 12:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Vermilion napisał(a):
Nie, odwrotnie, szczegolnie na sniegu jest duza roznica, szersza opona ma duzo lepsza trakcje i nie zapada sie tak w snieg (powierzchnia kontaktowa z podlozem jest przeciez duzo wieksza).
Nie smie podwarzać twojego zdania wiem ze masz pojęcie :hyhy: ale jak mi to wytłumaczysz ze w rajdach WRC maja bardzo wąskie oponki co prawda zakonczone kolcami ale przeciez mogły by byc szerokie z kolcami... poza tym szersze opona słabo sie wgryza w śnieg podczas hamowania... :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 12:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: SZY
Moje BMW: E36 Touring M-Pac
Kod silnika: M52B25
Bierz RFT, ja mam letnie RE050A RFT i jakos mi sie nie zsunely :rotfl: A u Ciebie sa jeszcze czujniki wiec nie ma sie co wachac.

Oczywiscie ze kolega Vermilion sie myli i to grubo, szersza opona = lepsza trakcja na mokrym i suchym i nic poza tym.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23460


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 12:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 379
Moje BMW: 318d
Kod silnika: m47
Vermilion bez urazy, no offense ale mnie zawsze uczyli ze wezsza opona na zime z prostego powodu. nacisk pojazdu rozlozony jest na mniejszej powierzchni co za tym idzie opona wezsza lepiej bedzie sie wgryzac w snieg. :)

_________________
Nie Kazdy Rozumie Ze Jest, Nie Kazdy Rozumie Ze Mysli, Wielu Mysli Ze Rozumie
Obrazek
Zajrzyj, ocen - kazda opinia mile widziana :] :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 12:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
http://www.conti-online.com/generator/w ... 06_pl.html

mam poszukac wiecej? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 12:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
to tylko chwyt marketingowy :ok: oprzyj sie na fizyce :)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 16:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
giizmo napisał(a):
Vermilion bez urazy, no offense ale mnie zawsze uczyli ze wezsza opona na zime z prostego powodu. nacisk pojazdu rozlozony jest na mniejszej powierzchni co za tym idzie opona wezsza lepiej bedzie sie wgryzac w snieg.

Dokladnie tak jak kolega pisze,kazdy wulkanizator ci to powie.Dodam od siebie ze nie zalozyl bym 18'' na zime ale to twoj wybor

_________________
Zabić muche na bocznej szybie-BEZCENNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 17:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
citizen napisał(a):
Vermilion a byś wybrał run flat czy zwykłe ?? tak szczerze ? Bo w tej chwili mam run flat założone nie narzekam


Montuj RFT, jezeli nie narzekasz na twardosc RFT w lecie to zima tez bedziesz zadowolony.

variant napisał(a):
to tylko chwyt marketingowy :ok: oprzyj sie na fizyce :)


Opierajac sie na fizyce, tarcie toczne to parametr, ktory nas interesuje. Jest opisany wzorem Ft = (f / R) * N , gdzie f to wspolczynnik tarcia, R promien kola, N sila nacisku. Tak jest w idealnym fizycznym swiecie i jak widac, tarcie nie zalezy od szerokosci opony. Jak jest w rzeczywistym swiecie chyba nie musze mowic?

Teoria o wezszych oponach ma swoje racje (waskie opony szybciej docieraja do asfaltu, ukrytego pod warstwa sniegu niz szerokie) i w zasadzie nadal jest prawdziwa, problem w tym, ze projektuje sie juz tak dobre opony zimowe, ze nie trzeba sie nia kierowac ;) To co Continental pisze na swojej stronie ma sens, ich nowe opony maja tak dobrany ksztalt bieznika i rozmiar, zeby zapewniac optymalna trakcje w zimie (oczywiscie zawsze jest to jakis kompromis, idealnych opon nie ma), ale dzieki temu opon zimowa moze trzymac dobrze na suchym i mokrym asfalcie, czy sniegu, zimowki starego typu maja problem szczegolnie z mokrym asfaltem.

Nie chodzi mi tez o montaz opon szerszych niz letnich, ale o montaz takiego samego rozmiaru jak na lato.

bertone napisał(a):
Dokladnie tak jak kolega pisze,kazdy wulkanizator ci to powie.Dodam od siebie ze nie zalozyl bym 18'' na zime ale to twoj wybor


Tak, jak kazdy mechanik powie, ze przy duzym przebiegu trzeba lac olej mineralny. Swiat idzie do przodu, jednak wielu ludzi o tym zapomina ;) Teorie sprzed 10-20 lat nie musza byc koniecznie prawdziwe dzis.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 19:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Vermilion napisał(a):
tarcie toczne to parametr, ktory nas interesuje
tak naprawde tarcie to bardzo malo wazny element tutaj dla przykladu ..gdy sytracisz przyczepnosc na zakrecie i wpadasz w poslizg o szybciej sie auto zatrzyma nna waskich czy szerszych laczkach? owszem na szerszych laczkach trudniej wejsc w poslizg ale to nie wszystko wedlug mnie hamowanie to najbardziej istotna rzecz w zime gdzie waskie opony spelniaja te role lepiej :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 19:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Chopie kup Se łańcuchy bo więcej tu sprzeczności nisz dobrych rad
:zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 20:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Vermilion, Szerokośc opony teoretycznie w zimie nie ma większego znaczenia. Ale węższe opony są mniej podatne na aquaplanning, i nie wywołują niepotrzebnego oporu aerodynamicznego, więc są lepsze ;)

Opony na lato na suchy asfalt lepiej gdy są szersze, ale tu już mniejszą rolę wbrew pozorom odgrywa siła tarcia opony o podłoże. ;p

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 07:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Jeżeli opona będzie jeździć po śniegu i lodzie to powinna być jak najwęższa, największy nacisk na cm kwadratowy powierzchni, czyli będzie się "wbijać bieżnikiem" w śnieg.
A z drugiej strony im węższa opona to tym gorsze prowadzenie na mokrym i suchym asfalcie zimą. Nigdy nie dobierzesz tak, żeby było idealnie.
Jakbym mieszkał w górach to bym jeżdził na 195, ale na takiej oponie nie da się jeździć na mokrym i suchym asfalcie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 08:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Co do szerokości opon, to: szeroka opona sprawdza się tylko i wyłącznie na suchej, czystej chropowatej i równej powierzchni (czysty beton, asfalt, kostka etc). Na nawierzchniach mokrych, szutrowych, ośnieżonych, błotnych a nawet na suchym asfalcie, ale posypanym czymś sypkim, szeroki laczek traci na wartości.
Idąc dalej tym tropem, to opony typu run flat, z dużym indeksem nośności, oraz do dużych prędkości i przede wszystkim niskoprofilowe mają bardzo sztywne ścianki boczne, przez co nie odkształcają się na zakrętach. Sprawa wyśmienita, jak jeżdzimy po suchym asfalcie, w warunkach gorszej przyczepności prym bierze znowu opona wysoka i poddająca się siłą bocznym.
Dlatego wg mnie najlepszym rozwiązaniem na zimę jest opona wąska, wysoka, miękka, z nie za wysokim ciśnieniem. Rozwiązanie to ma jedynie taką wadę, że nie wygląda zbyt ładnie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL