BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 20:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] budowa komory paliwa...
PostNapisane: 28 września 2009, 12:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
witam,

prosze wejsc tutaj Obrazek


czy ktoś wie gdzie idzie i po co on jest ten zielony wężyk ? gdyz mam taki sam pływak u siebie w bmw i chce go wymienic gdyz prawdopobnie nie dziala jednak ten wezyk ciagnie sie do drugiej komory i nie zabardzo da sie go wyjac....dlatego chce wiedziec czemu on słuzy...dodatkowo zauwazylem ze sa innego rodzaju plywaki tzn bez tego wezyka...czy ktos rozwinie ten temat?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 18:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
nikt nie wie?????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 18:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
tomeknh napisał(a):
czy ktoś wie gdzie idzie i po co on jest ten zielony wężyk ?



Jak na moje oko to ten wężyk idzie do drugiej komory i na jego końcu znajduje się "smok" aby paliwo z tamtej komory również było wybierane. Jeśli są nowsze bez tego wężyka pływaki to całkiem możliwe, że rozwiązano przepływ paliwa pomiędzy komorami w inny sposób.

tak mi się wydaje :hyhy:

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42B18
tomeknh napisał(a):
nikt nie wie?????????


ok. wężyk idzie do drugiej komory i zamocowany jest do kuwetki z ktorej pompka pobiera paliwo. Ówż wężykż odpowiada za przepompowywanie paliwa między komorami. Paliwo powracające z silnika wymusza przepływ. Pływaki bez wężyka były chyba przed 95 rokiem, wtedy paliwko przepompowywane było wężykiem na zewnątrz baku.

pozdr

_________________
... its this obsession everybody's got now that speed kills. It doesnt. Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary -- thats what gets you. - Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 20:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
dziękuje za odpowiedź, pomogłeś mi bardzo...a tak przy okazji odkręcając pewnym razem pływaki w jednej komorze od strony pasażera było ful paliwa, natomiast od strony kierowcy praktycznie zero...czy jest w opcji aby takie zjawisko było normalnie? czy jest poprostu zatkany ten wężyk o którym mowa w temacie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42B18
tomeknh napisał(a):
dziękuje za odpowiedź, pomogłeś mi bardzo...a tak przy okazji odkręcając pewnym razem pływaki w jednej komorze od strony pasażera było ful paliwa, natomiast od strony kierowcy praktycznie zero...czy jest w opcji aby takie zjawisko było normalnie? czy jest poprostu zatkany ten wężyk o którym mowa w temacie?


heh to pewnie temat na doktorat ;-) Wężyk raczej nie powinien się zatkać, zbiornik paliwa jest raczej miejscem z definicji czystym. To białe ustrojstwo (jet pump) to tylko kawalek plastiku ze zwężką, nie ma tam mechaniki, która mogłaby się popsuć. Moja teoria jest taka: pompka paliwa podaje za małe ciśnienie -> paliwko powracające od silnika nie ma wystarczającego ciśnienia żeby spowodować przepływ do komory z pompką.
Ogolnie mnostwo kolegow na forum ma problem z paliwem tj. muszą tankować, zanim wskazowka dojedzie do 15, bo w przeciwnym razie samochodzik dławi sie brakiem paliwa i staje.

_________________
... its this obsession everybody's got now that speed kills. It doesnt. Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary -- thats what gets you. - Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL