BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 19:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 09:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
Zdzira 850I napisał(a):
328i to trwalszy motor do IS


może podaj przykład a nie tylko takie hasła rzucasz.

Zdzira 850I napisał(a):
apoi pewnie te 318i turbo tyle co 750


Spala w trasie 10l gazu a w miescie 15l przy normalnej jeździe, znów rzucasz coś bezmyślnie.

Zdzira 850I napisał(a):
Nigdy drutowania nie lubiełm bleeeeeeee


drutowe dlaczego bo zrobione w garażu?Na jakiej podstawie stwierdzasz, że drut?
Dla mnie dużo więcej radości sprawia zrobienie czegoś innego niż to co wszyscy - swap.

wykres wrzucam, zauważyłem, że się pomyliłem o 10KM :wstyd: za to przepraszam.
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/showFullSize.php? ... c1f2db9ba4

Zakończmy ten wątek bo i tak was nie przekonam.
POzdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 12:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
zoltecek napisał(a):
Robiłem z kolegą m40 wysterowana na benzynie i gazie :zdziwko: wszystkie graty seryjne i 325 (184KM)nie miała szans.
Wynik hamowni
seria 107KM 144Nm
turbo 177KM 255Nm


zoltecek napisał(a):
wykres wrzucam, zauważyłem, że się pomyliłem o 10KM :wstyd: za to przepraszam.

Nadal twierdzisz ze m40 (168KM) bierze każda seryjna 2.5 (192km)? :szok:

zoltecek napisał(a):
Zdzira 850I napisał/a:
328i to trwalszy motor do IS
zoltecek napisał(a):
może podaj przykład a nie tylko takie hasła rzucasz.
może podaj przykład a nie tylko takie hasła rzucasz.


Z tego co mi wiadomo 2.8i w epoce e36 występował jako jeden z najlepszych silników (bez M-ki)pod względem osiągów, ekonomi oraz awaryjności jednostki napędowej montowanej w tym właśnie modelu. (do tej pory za dobry egzemplarz trzeba niestety słono zapłacić)

Bez żadnego wahania 2.8 w porównaniu z 1.8 is, jest pod każdym względem niestety lepszy :]


zoltecek napisał(a):
drutowe dlaczego bo zrobione w garażu?Na jakiej podstawie stwierdzasz, że drut?
Dla mnie dużo więcej radości sprawia zrobienie czegoś innego niż to co wszyscy - swap.


Od razu napisz ze sam zrobiłeś cały projekt, a właściciel sie przyglądał :hyhy:

zoltecek napisał(a):
wykres wrzucam, zauważyłem, że się pomyliłem o 10KM :wstyd: za to przepraszam.

Tu jest dużo więcej pomyłek, niestety ich nie dostrzegasz, lub sie po prostu do tego w godny sposób nie potrafisz przyznać :]

zoltecek napisał(a):
Zakończmy ten wątek bo i tak was nie przekonam.
POzdro.
A galerie w końcu zobaczymy? :hyhy:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 16:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
COUPE napisał(a):
Nadal twierdzisz ze m40 (168KM) bierze każda seryjna 2.5 (192km)?


Tak nadal twierdze. Objeżdża 325 bo ma więcej Nm, tak samo jak 323 jest w sprincie szybsze od 325.

COUPE napisał(a):
Bez żadnego wahania 2.8 w porównaniu z 1.8 is, jest pod każdym względem niestety lepszy :]


A pod względem mocy do pojemności?

COUPE napisał(a):
Tu jest dużo więcej pomyłek, niestety ich nie dostrzegasz, lub sie po prostu do tego w godny sposób nie potrafisz przyznać
?

To mi udowodnij moje błedy a nie tylko rzucasz słowa na wiatr.

COUPE napisał(a):
A galerie w końcu zobaczymy?


Czyli co takiego mam ci pokazać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 16:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Szczerze??? Nie chce mi sie już z tobą dyskutować, bo ty i tak znajdujesz jakieś ALE... Nawet gdy nie masz odpowiedniej podstawy :dobani:

Po za tym przeczytaj swoje ostrzeżenie, i sie popraw :hyhy:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 17:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
COUPE napisał(a):
Szczerze??? Nie chce mi sie już z tobą dyskutować, bo ty i tak znajdujesz jakieś ALE... Nawet gdy nie masz odpowiedniej podstawy :dobani:


Heh i ty, który turbo montuje po to żeby odcinkę przestawić oceniasz moją wiedzę? :rotfl:

COUPE napisał(a):
Po za tym przeczytaj swoje ostrzeżenie, i sie popraw


zabrakło ci argumentów i przyczepiasz się do czego popadnie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 17:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
zoltecek napisał(a):
Heh i ty oceniasz moją wiedzę? :rotfl:

Jaja sobie robisz? Tam nawet nie ma co oceniać :D

zoltecek napisał(a):
zabrakło ci argumentów i przyczepiasz się do czego popadnie :rotfl:
Stwierdzam fakty :D


zoltecek napisał(a):
Heh i ty, który turbo montuje po to żeby odcinkę przestawić oceniasz moją wiedzę? :rotfl:

Pisałem czytaj ze zrozumieniam,
Ty jej nie zdejmowałeś bo nawet przy waszym m40 silnik nie maił odpowiednich Nm przy wysokich obrotach silnika...

Gdzie pisało ze ja turbo zakładam??? :zdziwko:




Pooglądaj sobie, po co sie zdejmuje odcinkę przy turbo... I zobacz sobie za jaka skale wy chadza obroty... I wyjaśnij mi co to za turbo bez zdejmowania seryjnego odcięcia???
mam rozumieć ze wasze m40 przy wysokich obrotach wogule już nie ciągnie, a jego moc Nm kończy sie tak jak w oryginalnym motorze???

http://www.youtube.com/watch?v=xNyMm5Jg ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=bI-SWxx6 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=DaBOLBvw ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=KPgQ2WYl ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ElaB8jK_ ... re=related
Przykładów jest multum na YouTube :]

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 18:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
COUPE z kim Ty dyskutujesz ? Z osobą która jest mega tunerem i nie potrafi czytać wykresów z hamowni i dla której mała pojemność + turbo jest opcja bardziej elastyczną od silnika o dużej pojemności!? Daj spokój szkoda czasu i nerwów.

Przykład tu

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Hymmm
PostNapisane: 10 października 2009, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Powiem wam szczerze ze to jest ja z tą anegdotą:
"Nie chodzi o to żeby złapać zajączka, ale o to żeby go gonić"

Jeden woli wsadzić większy silnik, drugi woli wsadzić turbo.

Ja osobiście pracuje pomału nad uturbianiem silnika M50B25TU
Blok przeszedł już piaskowanie, szlifowanie i homowanie.
Tłoki i korbowody, panewki, pierścienie, listwa wtryskowa, wtryski, pompa paliwa, cewki zapłonowe, zawory i uszczelki już przypłynęły (made in U.S.A)
Wał przeszedł szlif
Głowica została splanowana i ma rozszlifowane kanały (powiększone)
Nie ma jeszcze układu dolotowego i wydechowego, komputera i turbiny i mnóstwa innych rzeczy (bo to wszystko cholernie dużo kosztuje)
Auto na razie jeździ na serii bo nie ma czasu ani pieniędzy, więc czekam.
Mam nadzieje że się wyrobię na lato 2010 i wtedy na jakimś zlocie zaprezentuje.

Ale to takie małe odejście od tematu.
Chodzi o to że gdybym swap-ował silnik to pewnie już dawno bym jeździł bo wyszło by dużo taniej, ale ja chcę turbo i koniec.
Uwielbiam ten moment kiedy turbina pchnie powietrze i zaczyna się zabawa i pojawia się uśmiech na twarzy a potem noga z gazu i psssss bloss puszcza powietrze masakra uczucie.
Nawet najlepsza seria tego nie da.

Nie będę się kłócił co lepsze, na pewno taniej i dobrze jest swap-ować ale jak ktoś lubi efekt turbo to.... wiadomo o co chodzi.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
dzapan napisał(a):
COUPE z kim Ty dyskutujesz ? Z osobą która jest mega tunerem i nie potrafi czytać wykresów z hamowni i dla której mała pojemność + turbo jest opcja bardziej elastyczną od silnika o dużej pojemności!? Daj spokój szkoda czasu i nerwów.

Też tak sadze :D już wcześniej chciałem to zakończyć :ok: No ale... :/


Cytuj:
Powiem wam szczerze ze to jest ja z tą anegdotą:
"Nie chodzi o to żeby złapać zajączka, ale o to żeby go gonić"

Jeden woli wsadzić większy silnik, drugi woli wsadzić turbo.

Ja osobiście pracuje pomału nad uturbianiem silnika M50B25TU
Blok przeszedł już piaskowanie, szlifowanie i homowanie.
Tłoki i korbowody, panewki, pierścienie, listwa wtryskowa, wtryski, pompa paliwa, cewki zapłonowe, zawory i uszczelki już przypłynęły (made in U.S.A)
Wał przeszedł szlif
Głowica została splanowana i ma rozszlifowane kanały (powiększone)
Nie ma jeszcze układu dolotowego i wydechowego, komputera i turbiny i mnóstwa innych rzeczy (bo to wszystko cholernie dużo kosztuje)
Auto na razie jeździ na serii bo nie ma czasu ani pieniędzy, więc czekam.
Mam nadzieje że się wyrobię na lato 2010 i wtedy na jakimś zlocie zaprezentuje.

Ale to takie małe odejście od tematu.
Chodzi o to że gdybym swap-ował silnik to pewnie już dawno bym jeździł bo wyszło by dużo taniej, ale ja chcę turbo i koniec.
Uwielbiam ten moment kiedy turbina pchnie powietrze i zaczyna się zabawa i pojawia się uśmiech na twarzy a potem noga z gazu i psssss bloss puszcza powietrze masakra uczucie.
Nawet najlepsza seria tego nie da.

Nie będę się kłócił co lepsze, na pewno taniej i dobrze jest swap-ować ale jak ktoś lubi efekt turbo to.... wiadomo o co chodzi.
_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"

To jest dopiero sensowne podejście do modyfikacji :ok:


tigwelder napisał(a):
Uwielbiam ten moment kiedy turbina pchnie powietrze i zaczyna się zabawa i pojawia się uśmiech na twarzy a potem noga z gazu i psssss bloss puszcza powietrze masakra uczucie.

Nie powiem ze nie jeden chciałby mieć taką zabawkę :P ... Ale wiadomo kieszeń robi swoje, i jestem zdania ze albo coś robić dobrze, albo sobie dup... nie zawracać :D (a tym bardziej innym :rotfl: jak to nie którzy... :hyhy: )

Widać ze ty masz konkretne plany, i na pewno coś z tego będzie, czekamy na efekty :ok:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 22:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
zoltecek napisał(a):
Dobra chłopaki już nie przekonuje do turbo bo nie umiem :wstyd: M power rządzi.
:super:


Co do ironii w twoim zdaniu wypowiem sie krotko:
Tak dla mnie Mpower jest wart wiecej niz wszystkie 328, 318is z turbem i silnikiem odrzutowym i co tam sobie jeszcze ktos wsadzi. Kazde BMW jest ciekawym pojazdem ale seria M w kazdym swoim wcieleniu jest pokazaniem na co stac konstruktorow w danym czasie i kazdy w czasie kiedy wychodzil byl majstersztykiem owczesnej (czy dzisiejszej w przypadku nowych modeli) techniki. Nawet samochody ktore mozna zobaczyc np w norwegii e34 1200konne itp dla mnie mimo calego szacunku dla wlozonej w nie pracy wysiadaja przy e34 m power w idealnym stanie :ok:///M = legenda a tej nie da zadna domowa czy nie domowa przerobka w najbardziej renomowanym warsztacie. No chyba ze jak wspomniany wyzej krismax uturbisz emke i wtedy wilk syty i owca cala :rotfl: :rotfl: :rotfl:



Ogolnie temat mysle ze mozna zamknac, bo kolega ktory zadal pytanie juz chyba rozwial swoje watpliwosci a teraz to juz gdybanie o latajacych sloniach i przyjaciolach ze stumilowego lasu :znudzony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 09:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
No kolega tigwelder zajął się tym od odbrej strony najpierw kupił coś co fabrycznie jest już dużo mocniejsze i trwalsze od śmiesznego R4 ( bo M50B25 to bardzo dobry motor do turbo poruszano to nawet w BMW Trends, że do granicy 250-300KM spokojnie bez kucia nawet da radę ), i zamierza robić to konkretnie powoli a nie byle szyvciej za 5 tysięcy i na używanych częsciach. Swoją droga kolega może napisze, ile mniej więcej wyjdzie go to trubo może to co poniektórych uświadomi w temacie :)

Co do stwierdzeń wnukusa zgadzam się na 100% ja też wolę piękne oryginalne M5 E-34 jak jakiś turbodymomen wynalazek z niego zrobiony dla mnie to profanacja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL