BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 10:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Bmw 330d. Dziwne obroty czasami gaśnie.
PostNapisane: 12 października 2009, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e60 LCI 530d M-Pak
witam. mam ogromny problem z moja bunia. kupilem to auto w maju tego roku. na poczatku wszystko ladnie pieknie. Po ok 3 tyg auto zaczelo dziwnie falowac na obrotach zdarza sie to tylko na biegu jałowym. na poczatku nie bylo to uciazliwe bo dodalem gazu i po problemie.
Zblizaly sie wakacje chcialem cos z tym zrobić jezdzilem po warsztatach na komputery i jedyne co wykazano to walniete swiece oraz cos tam z magistrala. od samego poczatku zalewam auto na orlenie ON Verwa z mysla ze to mu cos da bo wiem ze te auto jest wrazliwe na paliwo. Tuż przed wyjazdem dodalem formule do wtryskow STP. Po przejechaniu doslownie 300km problem zniknal. (Mielaem spokoj na okolo 4 tys km) Jakis miesiac temu problem powrocil z tym ze teraz auto potrafi zgasnąć podczas jazdy...dzieje sie tak tylko na luzie gdy jest na biegu zdarza sie ze czuje takie delikatne poszarpywania ale gdy mocniej wcisne pedal nie czuc tego. auto nie cierpi na brak mocy spalanie w normie. Ostatnio bylem znowu na kompie i nic nie wykazal (wtryski tez na podgladzie jakos sobie radza). Zmienilem tez stacje na shella ale to nic nie pomaga. Pali zawsze na dotyk z tym ze rano gdy go zapalam auto zalapuje i tak przez 3-5 sek faluje 500-1000obr...dodam gazu leciutko i ma gdzies 900obr az sie silnik nie rozgrzeje do odpowiedniej temperatury. dadam tez ze czasami gdy biore auto na luz obroty zawiesza sie tak na 2-3 sek okolo 900obr po czym opadaja na 750...czekam na jakies wskazowki rady moze ktos mial juz taki problem szukalem na forum podobnych tematow ale jakos nic konkretnego. moze ktos poleci jakis dobry warsztat ktory ogarnia sprawe tych nowszych diesli bo widze ze fachowcow duzo nie ma ktorzy sie na tym znaja. pozdrawiam i czekam na wypowiedzi specjalistow:))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 17:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć
Wklejam Ci link http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=547154[/quote] temat kręci się koło czujnika ciśnienia w szynie RAIL . Pogadaj z Jasiem na PW on przerabiał coś czuję Twój problem.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 18:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e60 LCI 530d M-Pak
dzieki za kontakt napisze do niego bo widze mial podobny problem tylko ze mu nie falowal na obrotach ale moze to wlasnie jest rozwiazanie...wtryski i pompe wtryskowa zostawiam jako ostatecznosc bo to sa straszne koszta mysle jeszcze nad ta pompka wstepna co jest pod spodem auta pod fotelem...dziwne to troche zeby diesel gasl tak sobie i strasznie mnie to irytuje zwlaszcza jak jade szybciej to jest niebezpieczne gdy zgasnie:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 19:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Witam..
Tak jak wspomniał Krzysiek przerabiałem ten problem w mojej buni...tyle ze moja na poczatku delikatnie poszarpywala w trakcie jazdy z wcisnietym lekko pedalem gazu i jazda ze stala predkoscia,az doszlo do tego ze przerywala i zaczela gasnac sama z siebie...
Bo wielu "specach" trafilem na zioma co znal temat,a z forum widze ze to czesty objaw 3,0d. Na listwie wysokiego cisnienia z tylu pod podszybiem(aby tam sie dostac muszisz wyjac filtr pylkowy i odkrecic kluczem gwiazdkowym mocowanie tego filtra)z tylu silnika jest czujnik cisnienia..jest tam troche kiepskie dojscie ale problem tkwi w styku tego czujnika...zdejmij kostke z niego zpsikaj wd40 posmaruj wazelina techniczna i po problemie...smigam juz ze 3 miechy i gada jak zegareczek...a problem swiec tesz mi wychodzi na kompie ale moje zdanie takie jak nic sie nie dzieje to jezdze,jak zimą bedzie problem to zerkne....
Napisz jak poszło :ok:

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e60 LCI 530d M-Pak
no nic trzeba zacza od najprostszych rzeczy ktore nie kosztuja a ja dodam ze swiece wymienilem jedna byla dobra:] dzieki za pomoc mam nadzieje ze cos to da:]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 20:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
rafal_rs, priwa przeczytaj..ja dyżo niepotrzebnych czujników wymieniłem...a nie są one tanie..ale daj znac jak poszło...pozdro

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 09:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e60 LCI 530d M-Pak
witam. a wiec 2tygodnie temu zajrzalem do tych kostek wszystkie przeczyscilem dwie z tylu i kazda od wtryskow i jest pieknie anie razu nie zgasl a o falowaniu obrotow zapomnialem delikatne szarpania tez ustaly mam nadzieje ze to naprawde bedzie to a nie jakis przypadek ze mu sie polepszylo na troche tak jak kiedys:P dzieki wielkie pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bmw 330d. Dziwne obroty czasami gaśnie.
PostNapisane: 20 listopada 2009, 13:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PRZEWORSK
Witam,
Mam e46 320d 150 PS automat.
Pozwolę sobie przyłączyć się do tematu.
Moim problemem też są falujące obroty ale tylko w następujących okolicznościach:
1) temperatura zewnętrzna poniżej 10 st. C
2) temperatura silnika pomiędzy niebieskim polem a pierwszą kreską - jeśli wiecie o co chodzi.
3) w trakcie ruszania lub gdy stoję z włączonym biegiem i naciśniętym hamulcem
4) gdy puszę hamulec auto zaczyna powoli ruszać ale się dławi i nawet gaśnie
5) na wyższych obrotach i po rozgrzaniu silnika ponad pierwszą kreskę problem znika

Czym niższa temperatura zewnętrzna tym większe falowanie a przy temperaturze poniżej 0 lub nawet potrafi zgasnąć. To falowanie jest w granicach 500 - 900 obr i towarzyszy mu puszczanie czarnego dymu, bez mojej ingerencji tzn. naciskania gazu.
Teraz kiedy temperatura przekracza 10 st. C falowanie – dławienie silnika nie występuje

Dodam jeszcze że na komputerze pokazuje błąd świec żarowych oraz coś z ciśnieniem na szynie RAIL. Niestety mechanicy do których jeżdżę poza stwierdzeniem błędów nie mają żadnych pomysłów.

Czyściłem wszystkie wtyczki, EGR, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, wymieniałem odmę, zaworki sterujące turbiną oraz EGR, wężyki podciśnieniowe też są ok.

Czy macie jakieś pomysły??? :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bmw 330d. Dziwne obroty czasami gaśnie.
PostNapisane: 20 listopada 2009, 14:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

jacek1 napisał(a):
Czy macie jakieś pomysły??? :rozpacz:


Tak czujnika ciśnienia w szynie RAIL

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bmw 330d. Dziwne obroty czasami gaśnie.
PostNapisane: 4 grudnia 2009, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PRZEWORSK
Z błędem czujnika ciśnienia na szynie RAIL już nie aktualne. Po wymianie filtra paliwa oraz dwukrotnym dodaniu do paliwa środka czyszczącego Shella (1 butelka na 30 litrów paliwa) błędu nie ma.
Natomiast jeżeli chodzi o falowanie obrotów to sprawa ciągle aktualna.
Zauważyłem jednak, że jeżeli odłączę przewód podciśnieniowy od EGR to falowanie obrotów w ogóle nie występuje. Niestety komputer zgłasza błąd.

Ostatnio natknąłem się na bardzo ciekawe opracowanie dotyczące recyrkulacji spalin w silnikach spalinowych.
Osoby zainteresowane proszę o kontakt – prześlę plik w PDF.

Z jego lektury wynika, że:
1.zawór recyrkulacji spalin powinien być zamknięty gdy:
- silnik jest zimny
- pracuje na wolnych obrotach bez obciążenia
- podczas jazdy na wysokich obrotach

W mojej sytuacji gdy silnik jest zimny (pole niebieskie) – jest ok,
Gdy wskaźnik temperatury jest w obszarze pomiędzy polem niebieskim a pierwszą kreską – silnik na luzie pracuje ok, natomiast gdy włączę D lub R i trzymam hamulec – czyli obciążę go - obroty falują.
Wygląda na to, że wtedy pomimo tego, że pracuje na wolnych obrotach, otwiera się zawór EGR i wpuszcza spaliny.

Gdzie szukać usterki???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL