BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 11:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Ściąga w lewą stronę przy hamowaniu. Jaka przyczyna???
PostNapisane: 27 października 2009, 00:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
Witam wszystkich

Tak jak w temacie mam problem a autem przy mocnym lub nagłym hamowaniu, poprostu ściąga go w lewo, powiedział bym że nawet dosyć mocno.
Co może być tego przyczyną???
Przy ustawianiu zbieżności wyszło że kąt pochylenia kół nie jest w normie tak jak i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, w tym drugim przypadku jest dosyć duży odchył od normy.

Co się mogło stać że doszło do takiego stanu rzeczy???

Problem tkwi w tym że w BMW nie da się ustawić obydwu tych kątów i nie wiem jak się za to zabrać, takie ściąganie przy hamowaniu jest dosyć niebezpieczne i wolałbym to naprawić.

Pomóżcie proszę :(

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 00:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
piorom3 napisał(a):
Co się mogło stać że doszło do takiego stanu rzeczy???

I przede wszystkim, napisz skąd sie wzięła taka wada... ;)


jeżeli kupiłeś autko to:
Podejrzewam ze autko mogło mieś jakiegoś mocnego szczepa w swojej przeszłości...
A to jest najgorsze, tym bardziej ze auto zapewne było zrobione na handel, tak jak każde mocno uszkodzone...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 07:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
piorom3 napisał(a):
Co się mogło stać że doszło do takiego stanu rzeczy???

Widze że zbieżność próbował ustawić ci kolejny pseudofachowiec skoro nie potrafił ci od razu pomóc.
Trzeba najpierw sprawdzić luzy w zawieszeniu, czy sprężyny są takie same, w poduszkach amortyzatora przedniego o które oparta jest sprężyna są łożyska mogą być już rozwalone albo jedno z nich i zawieszenie inaczej pracuje, no i sprawdzić na stacji diagnostycznej czy siła hamowania rozkłada się równo na oba koła i czy w tym samym momencie zaczynają hamować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 08:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
więc tak....
jak kupiłem auto stało ono na sportowym zawieszeniu, wydawało mi się że wszystko jest oki,nie ściągało auta wogóle nawet przy hamowaniu, tylko że kierownica nie była w równej pozycji przy jeździe na wprost (miała odchył) i to mnie zaintrygowało, ale praktycznie tak jeden rok przejeździłem.
Gdzieś w połowie tego roku wkońcu się za to zabrałem bo pojawiły się luzy w zawieszeniu i wymieniałem wahacze, drążki kierownicze itp. oprócz amortyzatorów bo były jeszcze oki. W tylnym zawieszeniu wymieniłem również tuleje wahliwe bo miały luz i strasznie rypiały oraz dwa krótkie wahacze. Po wymianie tych rzeczy wiadomo że trzeba ustawić całą geometrię auta,tył ustawił się idealnie a z przodu wyszły takie bajki z tymi kątami jak napisałem powyżej, ale mechanik powiedział że przy jeździe nie będzie to miało większego znaczenia lecz że może to być widoczne po zużyciu opon ( i faktycznie prawą oponę mi ścina od wewnętrznej strony) no i właśnie od wtedy się zaczęło, po wyjechaniu z warsztatu wydawało się że jest pięknie, świetnie się prowadziło jechało prosto i wogóle, jadąc do domu około 15 km mało ruchliwą drogą nie musiałem mocno hamować, a przy skręcie do domu nacisnąłem mocniej na pedał hamulca a auto wyjechało na połowę przeciwległego pasa ruchu (dobrze że nic z naprzeciwka nie jechało, mogło by dojść do tragedi).
Od tamtej pory tak auto się zahowuje.
Po około miesiącu od tamtych napraw wysiadł mi prawy przedni amortyzator (wylał się z niego olej) ze względu na to że mam części z anglików nie wiele myślałem i przełożyłem kpl zawieszenie tzn całe McPhersony do swojego auta (bo szczerze mówiąc miałem dosyć jeżdżenia na twardym zawieszeniu po drogach w mojej okolicy), komfort jazdy znacznie się poprawił ale problem ze ściąganiem został (powiedział bym że teraz delikatnie mniej ściąga ale to nie powinno mieć wogóle miejsca).
Tak przedstawia się historia z moim autem.

A co do wypadkowości auta to było delikatnie uderzone przodem, malowana była po tym maska i zderzak, został on również sklejony w małym stopniu od spodu. Tak było już jak kupiłem auto i po zderzaku poznałem że miało dzwonka, ale reszta elementów jest oryginalna, np lampy są z tego samego rocznika. Przy oględzinach ze znajomym mechanikiem nie stwierdziliśmy że auto miało jeszcze jakieś przejścia. Na geometri również wyszło że auto jest prościutkie.

A więc ma ktoś pomysł, jak się z tym uporać???? :/

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 08:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
piorom3 napisał(a):
Na geometri również wyszło że auto jest prościutkie.

To w takim razie trzeba sie kierować ku temu: A na koniec zmienić stacje... ;)
Biały_79 napisał(a):
Trzeba najpierw sprawdzić luzy w zawieszeniu, czy sprężyny są takie same, w poduszkach amortyzatora przedniego o które oparta jest sprężyna są łożyska mogą być już rozwalone albo jedno z nich i zawieszenie inaczej pracuje, no i sprawdzić na stacji diagnostycznej czy siła hamowania rozkłada się równo na oba koła i czy w tym samym momencie zaczynają hamować.

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 08:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Podjedź na rolki do SKP na pomiar siły hamowania na poszczególnych kołach.
Maiłem kiedyś taki problem we Fiacie. Zbyt mocno hamowało jedno z tylnych kół i auto ściągało konkretnie podczas hamowania.
Winne były wtedy korektory siły hamowania tylnej osi - które miały za zadanie ograniczyć siłę hamulców tylnej osi w porównaniu do przedniej.

Podstawa to brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu oraz prawidłowo ustawiona geometria


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 19:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Skoro ścina prawą oponę ( no to nieźle skopana geometria!!!!!! ) i masz problemy z geometrią to może problem leży w wahaczach ?
Jakie założyłeś ?
Takie cuda słyszałem po zakładaniu bardzo tanich wahaczy firmy w stylu " krzak " :D
Potrafią różnić się długością i nie ma szans że będzie dobrze tym bardziej że w E39 nie ma regulacji kątów.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL