BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 08:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] objawy nie działającej pompy wody
PostNapisane: 28 października 2009, 19:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
witam,

jakie są objawy niedziałającej pompy wody? podejrzewam , że padła..gdyż przy próbie odpowietrzania auta nie ma strumienia pod korkiem, po naciśnięciu węży dolny lub górny pojawia się lekki strumień.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 19:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905
poczytaj Kolego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
znam ten temat na pamięć, proszę o konkretną odpowiedź

co się dzieje gdy nie działa pompa wody? jest brak obiegu wody? to jak wtedy chłodzi to siilnik...czy moze gdy sie zagrzeje woda, pusci termostat wytwarza sie cisnienie i woda sobie krazy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
znam ten temat na pamięć, proszę o konkretną odpowiedź

co się dzieje gdy nie działa pompa wody? jest brak obiegu wody? to jak wtedy chłodzi to siilnik...czy moze gdy sie zagrzeje woda, pusci termostat wytwarza sie cisnienie i woda sobie krazy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
dodam, że nie chodzi mi tutaj o to, że zepsutej pompie wody towarzyszy zanik strumienia....tylko o to co się dzieje z silnikiem? bo po coś ta pompa jest...grzeje się? nie trzyma temperatury ? nie wiem ..

ps. prosze usunac posta powyzej, jakos dodal sie dwa razy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Nie ma obiegu cieczy więc płyn otaczający silnik zacyzna się gotować... jakie są tego skutki chyba nwiesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego bez pompy wody nie ma obiegu cieczy w silniku
skutkiem tego jest szybkie gotowanie się cieczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
Czyli rozumiem, że gdy woda się zagotuje no to wiadomo silnik sie przegrzeje...

U mnie sytuacja wygląda tak. Jest brak strumienia, jednak gdy ucisnę wąż pojawia się. Jednak temperatura czy w trasie czy na miescie czy w korkach jest idealna stoi wskazówka jak trzeba, więc jak się domyslam, obieg jest, czyli pompa sprawna, tak??????


Czyli tutaj musze spróbować to - w nawiązaniu do tematu: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905

Cytuj:
W modelach E39 największym problemem jest usunięcie powietrza z górnego węża - dotyczy to chłodnic zintegrowanych. Nie bez powodu fabryka umieściła odpowietrznik dodatkowy na korpusie termostatu. Często zapowietrzony górny wąż jest powodem zaniku strumienia i sygnalizuje objawy urwanego wirnika pompy wody - podnosi się także poziom płynu w zbiorniczku w wyniku braku mozliwości wyrzucenia gorącego płynu na chłodnicę.
W takiej sytuacji luzuję korek odpowietrznika na korpusie, ściskam górnego węża i zakręcam korek. Czynność tę staram się robić w miarę szybko i do momentu aż z tego odpowietrznika w momencie ścisku węża nie zacznie pojawiać się kropelkowa ilość płynu. Później na zakręconym odpowietrzniku uciskam węża jeszcze z parę razy, gdyż napewno zacznie schodzić płyn w zbiorniczku. Odpalam silnik i trzymam na takich obrotach żaby utrzymać strumień z wylotu odpowietrzającego - w miarę stabilny, a obroty nie zawysokie.


Nie mam modelu e39, ale jak rozumiem u mnie też to może wyskoczyć.


Prosze mi napisać czy dobrze to rozumuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego strumień się pojawia przy dodaniu gazu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
Aha czyli na wolnych obrotach ma nie być strumienia? No to wygląda na to , że odpowietrzyłem auto ok. Z tym, że z jednych 'kratek' leci ciepłe powietrze a z drugich zimne...tj. od strony pasażera zimno, kierowca ok, niekiedy inaczej (na nogi ciepło wszedzie zimno)

Czyli układ odpowietrzony ok, bo teraz na wolnych obrotach wieje mi ciepłem, przedtem trzeba było przygazowac do 3koła i dopiero leciało....

No to elektrozawory od klimy? czy dmuchawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
sprawdż na desce rozdzielczej ustawienie pokręteł
i tego głównego
chyba że masz klimatronic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
ludzie kochani , czy wy wiecie co to jest uklad cisnieniowy ?? jezeli w ukladzie niema cisnienia pompa niebedzie tloczyc plynu tak jak powinna . Dlatego kiedy odkrecisz korek chlodnicy uklad chlodzenia niebedzie paracowal poprawnie a tym samym pompa niebedzie tloczyc plynu z taka sila jaka powinna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
mam klimatronic, mam ustawione na ciepło pomimo tego świruję, z jednych kratek leci ciepło z innych zimno...


@gosc4x4
no tak, ale ponoć strumień ma lecieć, także już nic nie kumam? do czego zmierzasz? że po odkręceniu zakrętki zbiornika wyrówn. ma być brak strumienia? nawet po dodaniu gazu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
może coś z panelem ale niestety nie umiem doradzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 21:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
a jak można sprawdzić ten panel czy działa wporządku? można jakies testy zrobić ? coś ala test zegarów np. ?


czy może to poprostu te elektrozawory od ukladu ogrzewania? bo to chyba one sterują gdzie ma wiać powietrze, tak? na klimatronicu ustawiam np. nogi i szyba zeby wialo no i co otwiera te wloty powietrza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 21:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
tomeknh napisał(a):


@gosc4x4
no tak, ale ponoć strumień ma lecieć, także już nic nie kumam? do czego zmierzasz? że po odkręceniu zakrętki zbiornika wyrówn. ma być brak strumienia? nawet po dodaniu gazu?
po mocnym dodaniu gazu powinien poleciec , ale nie przy wolnych obrotach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 21:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
ok, przy odpowietrzaniu trzeba utrzymywać ten strumień, zadam może lamerskie pytanie trochę hehe ale za cholere nie mogę znaleźć 'linki' od gazowania pod maską... gdzie ona sie znajduje w e36 320i benzyna


moze dlatego ze po ciemku grzebe w aucie ale ok;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 21:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Przy przepustnicy. Trzeba rękę głęboko wsadzić...

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 21:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
linka jest przy przepustnicy powietrza
pod tą grubą rurą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 21:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
gosc4x4 napisał(a):
po mocnym dodaniu gazu powinien poleciec , ale nie przy wolnych obrotach

U mnie w M20 przy odkręconym korku i na wolnych obrotach delikatnie przelewa/sączy się a po dodaniu gazu leci już konkretny siur :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL