BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 11:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 22:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Zakladam, ze mowa o 320 czyli z tylu tarcze i sprawdzanie ich srowadza sie do zajrzenia jak grube sa okladziny czyli nic to nie da. Harnas dobrze napisal o badaniu na stacji diagnostycznej bo to tez moze pompa siadac. co do tarcz to przednie w r6 e36 min grubosc wynosi (o ile dobrze pamietam) 20,5mm i jak sa ciensze to trzeba myslec o zmianie. Nowe maja 22mm. Tomeknh wymien plyn a jak to nic nie da to jedz na badanie, a jak to nie pomoze to proponuje rozebranie zaciskow i dokladne czyszczenie.

PS. Jak auto z 97 roku to powinny byc hantle jak zyleta!!

Do DanyU
To jest wynik tarcz slabej jakosci (przegrzewaja sie) lub sa rzeczywiscie za cienkie i i mimo, ze dobre to tez sie grzeja.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 15:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
Ok, dzięki za odpowiedzi, wymienie płyn hamulcowy na nówke i zobaczymy co będzie. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 16:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
Co myślicie o kupnie tego płynu ? http://allegro.pl/item663776848_ate_ply ... ml#gallery


ATE DOT4 SL6 1 litr za 29 zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 18:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
okazało się , że to dźwięk abs. pytanie czy to ma chodzić tak głośno ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 19:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
u mnie jak abs sie uruchomi to słychać dzwięk jakby sprężyna przy starym tapczanie drżała :D, delikatne drgania czuć na pedale hamulca. Tarcze mam nówki Mikody klocki ATE. Tarcze wymieniłem ( zresztą miały juz niecałe 8 mm grubości) bo po gwałtownym hamowaniu jedna się pogieła i przy hamowaniu drgania było czuć na kierownicy i ściągało w lewo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: między CT a CGD;)
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M40
koledzy pomóżcie...
mam 318i e36 tarcze ok klocki jakieś 7mm, wymienione gumki i nasmarowane tłoczki.
problem jest taki że tłoczek się nie cofa do końca i klocki ocierają o tarcze. strasznie się nagrzewają aż koło jest ciepłe z tyłu b ębny też letnie.
niewiem co to może byc...
może ktoś wie i pomoże??
z góry dzięki

_________________
Lesiuncio


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 17:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
ja nie wiem czy Ci trze czy nie, ale ja też mam gorące koła normalne przy hamowaniu...dluzszej czy szybkiej jezdzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 17:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Lesiuncio napisał(a):
koledzy pomóżcie...
mam 318i e36 tarcze ok klocki jakieś 7mm, wymienione gumki i nasmarowane tłoczki.
problem jest taki że tłoczek się nie cofa do końca i klocki ocierają o tarcze. strasznie się nagrzewają aż koło jest ciepłe z tyłu b ębny też letnie.
niewiem co to może byc...
może ktoś wie i pomoże??
z góry dzięki


Tłoczek jest krzywy.
Ciężko to zobaczyć, nawet jak go wyjmiesz, bo to niewielkie odchyły, ale w prowadnicy będzie się blokować.
Zdarza się często, jak ktoś zetrze klocki do zera, wtedy tłoczek wysuwa się za daleko, blokuje się, a jak zacisk wpycha go na siłę, to albo ustąpi i wtedy się krzywi, albo już nie cofnie i stajesz na drodze.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 17:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
Normalny objaw na tarczach ze sa cieple.Sproboj sobie pojezdzic ostzrej wieczorem i stan w ciemnym miejscu to moze nawet zobaczysz ze sa czerwone jesli nie sa wentylowane.klocki w cham tarczowych nigdy sie nieodsuwaja od tarczy i caly czas delikatnie ocieraja a jak wszystkim wiadomo efektem tarcia jest wydzelanie sie temperatury.mozesz zrobic maly test:stan na malym wzniesieniu i popompuj mocno chamulcem a potem go posc jak sie auto bedze toczyc to wszystko gra,ale podejzewam ze jest ok!
pozdro!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 17:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Nagrzewanie się nadmierne felgi podczas jazdy - NIE JEST NORMALNE ! kolego.
Co innego tarcza, ona ma prawo, szczególnie jak zatrzymasz i od razu dotkniesz.
A Lesiuncio ma właśnie problem z gorącymi felgami.

Przerabiałem ten temat, naście lat temu, mając opla.
Dodatkowym objawem przy tego rodzaju usterce, jest przeważnie, znacznie wyższe spalanie.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 08:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: między CT a CGD;)
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M40
czyli kolega Boggy e36 proponuje wymiane tłoczków?
ale możliwe żeby z dwóch stron były krzywe?
a dlaczego np jak jade nocą i dotknę tarczy są tylko lekko ciepłe i hamuje też sporo???
dodam jeszcze że nie mam wlotów powietrza na tarcze hamulcowe a pewnie by dużo zmieniły.
ktoś mi powiedział że to może pompa hamulcowa już się kończy.
jak to sprawdzic???
pozdrawiam

_________________
Lesiuncio


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 10:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
" koledzy pomóżcie...
mam 318i e36 tarcze ok klocki jakieś 7mm, wymienione gumki i nasmarowane tłoczki. "

Nowe gumki?
Czym smarowałeś tłoczki bo to BARDZO ważne !!!!

Jak sprawdzić czy tłoczki/zaciski odbijają ??

Najprościej pojeździć trochę autem ( tak jak normalny cykl jazdy bez przesadnego i specjalnego hamowania ) zatrzymać się i możliwie szybko podnieść na lewarku samochód oraz pokręcić podejrzanymi kołami.

Jak zaciski/tłoczki nie będą prawidłowo odbijać to koło po rozpędzeniu będzie się momentalnie zatrzymywać.

Jeszcze jedna kwestia zbyt mocnego nagrzewania się tarcz.
Są tarcze miękkie i twarde. Tak jak klocki do miękkich i twardych tarcz.
W przypadku nieodpowiedniego dobrania klocków do tarcz czy odwrotnie może wystąpić sytuacja nadmiernego wydzielania ciepła pod wpływem tarcia ze względu na niedopasowanie.
W tym momencie używamy większej siły nacisku ( przy takiej samej efektywności hamowania jak przy dobranym komplecie ) co się = większe wydzielanie ciepła przy hamowaniu .

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 11:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
jesli zmieniales gumki to i smarowales i rownież odpowietrzwales. Zanim co kolwiek zaczniesz cudować wez kluczyk i wezyk, spróbuj odpowietrzyć .
Powietrze w ukladzie bedzie wypychac tloczek. (spręża sie) i powoduje tarcie klockow ja bym tu najpierw zaczol szukac przyczyny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 12:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: między CT a CGD;)
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M40
oczywiście że gumki były nowe, tłoczek i prowadnice nasmarowane smarem do tłoczków.
tłoczek bez żanych rys.
układ również odpowietrzony i wymiony płyn na nowy DOT4.
dzięki koledzy najwyżej przemęcze się do wymiany klocków za jakiś czas.

_________________
Lesiuncio


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: IRL
heh ja mialem tak samo w e46 hamulce z tylu mi tarly :) wymienilem klocki i pyk dziala :D nic nietrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 12:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Lesiuncio napisał(a):
czyli kolega Boggy e36 proponuje wymiane tłoczków?
ale możliwe żeby z dwóch stron były krzywe?


Nie umiem powiedzieć , nie widząc, że napewno masz krzywe.
Podałem tylko sugestię, że jest taka możliwość, ze swoich doświadczeń.
Nie muszą być krzywe obydwa w jednym zacisku, wystarczy że skrzywi się jeden, lub za daleko wysunie, i może później tak być.
Proponuje przed zmianą podjechać do kogoś kto potrafi ocenić na miejscu co jest nie tak.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 12:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 108
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
mialem to samo u siebie.wymienilem tarcze z klockami z tylu i jak reka odjal :]

_________________
Moja bunia ----> http://www.youtube.com/watch?v=Cgh9SVh1N6U


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL