BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 07:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] - wymiana swiec
PostNapisane: 4 listopada 2009, 23:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań
..... pomoże ktoś ?? chcialbym wymienic swieczki w E46 320d...wie moze ktos jak sie do tego zabrac ?? moze jakies fotki pomocnicze ...jakies info o narzedziech ,ktore bym ewentualnie potrzebowal ?? z gory dzieki za pomoc :)


Ostatnio edytowano 5 listopada 2009, 00:28 przez NaViGaToR_PL, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 08:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam.
Zaczynamy od osłony silnika (plastik),potem odkręcamy gumowy dolot z intercoolera do EGR.
Następnie filtr przeciwpyłkowy na podszybiu wraz z jego osadzeniem -całe (koryto).
Kolejnym krokiem jest odkręcenie i zdemontowanie plastikowej grodzi oddzielającej komorę silnika od wiatraka nadmuchu powietrza do kabiny(to ta część do której jest przykręcone wspomniane koryto w którym osadza się filtr "kabinowy".
Do tego jeszcze odłączasz dolot spalin do EGR.
Gdy kolektor ssący (dolotowy) masz wolny nie przysłonięty zabierasz się za jego demontaż z tego co pamiętam nasadka 10 góra i 11 dół. Pod kolektorem znajdują się pod czarnymi plastikowymi "kapturkami" świece. Po drodze jeszcze odpinasz przewód podciśnienia od EGR i przewód elektryczny (kostka) od czujnika ciśnienia w kolektorze.

Sprawny doświadczony mechanior powinien zrobić to w 2h amator w 4h zakładając że ma odpowiednie zaplecze narzędziowe.
Jeśli masz wersje 320 CR zwróć uwagę na klapki zawirowań w kolektorze--oceń ich stan.

Na temat niebezpiecznych klapek niszczących silnik spory post tu :

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0

Tam jedno z zdjęć pokazuje umiejscowienie świec.

Dobrej zabawy ,pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 12:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań
dzieki bardzo ...w sobote widze czeka mnie niezła zabawa :)
Pozdrawaim :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 20:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
ROGER-NYSA napisał(a):
Sprawny doświadczony mechanior powinien zrobić to w 2h amator w 4h zakładając że ma odpowiednie zaplecze narzędziowe.


Hehe, ostatnio zajęło mi to nieco ponad godzinę, wiec z tego co czytam moge się zwać DOŚWIADCZONYM MECHANIKIEM hurra:

Ładnie opisane, ja tylko wtrące ze łatwiej jest zdjąc dwie opaski od EGR, ta która idzie do intercoolera i ta od recyrkulacji spalin, bedzie szybciej bo odkrecenie dolnej , prawej śrubki nie jest łatwe bez odpiecia tych "opasek"

POZDRO

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 20:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
ROGER-NYSA napisał(a):
Sprawny doświadczony mechanior powinien zrobić to w 2h amator w 4h zakładając że ma odpowiednie zaplecze narzędziowe.


Hehe, ostatnio zajęło mi to nieco ponad godzinę, wiec z tego co czytam moge się zwać DOŚWIADCZONYM MECHANIKIEM hurra:

Ładnie opisane, ja tylko wtrące ze łatwiej jest zdjąc dwie opaski od EGR, ta która idzie do intercoolera i ta od recyrkulacji spalin, bedzie szybciej bo odkrecenie dolnej , prawej śrubki nie jest łatwe bez odpiecia tych "opasek"

POZDRO

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 00:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Ja tylko dodam ze bardzo latwo mozna ukrecic stare swiece zarowe.Radze dobrze uwazac :]

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 00:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Cytuj:
Ja tylko dodam ze bardzo latwo mozna ukrecic stare swiece zarowe.Radze dobrze uwazac :]


rozumiem ze ukreciłes kiedys, jak sobie poradziłes?? samemu czy mechanik??

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2009, 00:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Cytuj:
rozumiem ze ukreciłes kiedys, jak sobie poradziłes?? samemu czy mechanik??


Ja jeszcze nie ukrecilem :rotfl: Ale znam takich ktorzy ukrecili i mieli mega problem.Samemu bez narzedzi nigdy tego nie zrobisz.Polecam oddac auto fachowcom.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2009, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
a czy lepiej robic to na zimnym czy cieplym silniku. Czytalem ze na cieplym zeby latwiej bylo swiece wykrecic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL