BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 lipca 2025, 22:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Koło Pasowe demontaż
PostNapisane: 17 listopada 2009, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: POLSKA
Witam!

Byłem już u drugiego mechanika który próbował odkręcić koło pasowe kluczem pneumatycznym ale poddał się bo mówił że może ukręcić śrubę jak weźmie silniejszy klucz. Ja mu mówiłem że da się zablokować przy dwumasie (wyczytałem na innym forum), ale on zaglądał i nie widział miejsca do zablokowania. Zrobiłem zdjęcie telefonem. Czy ktoś może mi dokładnie pokazać w którym miejscu się to blokuje(jest możliwość zablokowania koła z przodu ale taki klucz pewnie mają tylko w ASO), za trzecim mechanikiem chcę to koło wymienić. Wszyscy rezygnują kiedy mówię że miałem wymieniany wał i mówią że ktoś mógł dać za dużo kleju.

http://images42.fotosik.pl/140/e210934dac40fc31.jpg

Samochód to 320d m47 2000r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Koło Pasowe demontaż
PostNapisane: 17 listopada 2009, 21:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
w pobliżu elementu nr.7 jest zaślepka po jej wyjęciu wkłada się metalowy bolec do zablokowania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Koło Pasowe demontaż
PostNapisane: 17 listopada 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: POLSKA
Ja mam diesla u mnie wygląda to tak

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2086&hg=11&fg=10


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Koło Pasowe demontaż
PostNapisane: 18 listopada 2009, 16:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
no tak ale ta zaślepka powinna być w tym zakamarku za elementem 13
jest ona z tworzywa u mnie koloru niebieskiego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Koło Pasowe demontaż
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Moje BMW: 535i 330xi oraz 328
Witam Serdecznie Kolego mam warsztat samochodowy ostatnio wymieniałem koło pasowe w BMW e-46 2litry d był to automat ale to nie ma znaczeni sprawy mają sie tak śruby nie jesteś w stanie ukręcić moment dokręcenia koła to 250NM ale przez kilka lat użytkowania auta koło tak i tak samo sie dociągnie i żaden klucz pneumatyczny nie da rady musisz kolego zablokować koło zamachowe i wtedy odkręcisz ja blokowałem koło specjalnym trzpieniem i wtedy kluch z przedłużeniem dosłownie metrowym zapierałem sie konkretnie no i poszło jak masz jeszcze problemy to dzwoń pomogę robert 503095003

_________________
Pozdrawiam Fanów Marki i zapaleńców M Power


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Koło Pasowe demontaż
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 23:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Cytuj:
Byłem już u drugiego mechanika który próbował odkręcić koło pasowe kluczem pneumatycznym


Ja byłem u trzech (320d E90) i czwarty sie nie bał i odkręcił. Tej Śruby nie da się urwać! to moge was zapewnić. Zablokować wał od tyłu przetyczką i jechać kluczem 22 bodajże z przedłużką. Mi chłopcy odkręcali od spodu, z kanału bo pewniejszy nacisk. Cała operacja trwała 20 min. Nie ma problemu. W jednym z warsztatów widziałem wał od japońca z urwaną śrubą, ale tamta miała znacznie mniejszą średnicę, w 320 ta śruba jest naprawdę solidna. Warto kupić nową na podmiankę (koszt 20zł w ASO, jak każe instrukcja)

Pozdrawiam,

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Koło Pasowe demontaż
PostNapisane: 19 stycznia 2010, 16:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Opisz zciągnięcia koła pasowego BMW e46 2.0D ze skrzynią manualną:
1. Wyciągnąć wentylator w celu lepszego dostępu do koła pasowego
2.odkręciś osłony silnika z góry w celu lepszego dostępu do okolic rozrusznika po prawej stronie w okolicach miarki oleju jest rozrusznik nad rozrusznikiem zaledwie 3 cm jest czujnik położenia wału do którego podpięty jest kabel,między czujnikiem a rozrusznikiem jest taki korek plastikowy z dziurką sresnica fi 9mm ,wyciągnąć go i w miejsce korka włożyć coś twardego nailepiej wiertło 8 i kręcić kluczem koło pasowe wału do momentu zazębienia.kiedy już wał będzie zklinowany klucz 22 z conajmniej przedłużką jednego metra i odkręcamy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL