piotres napisał(a):
1. BMW E46 320i sedan vs bmw E46 330i sedan . Roznica masy wlasnej 45 kg, ogomienie fabryczne praktycznie takie samo (szerokosc) . Wiec dlaczego pierwszy z wymienionych samochodow ma fabrycznie z przodu tarcze srednicy 286mm, a drugi 325 mm (no i oczywiscie z tylu podobna roznica wielkosci tarcz pomiedzy wspomnianymi modelami) ?
Inzynierowie bmw doszli do wniosku ze kierowcy 330i co tydzien upalaja swoje samochody na torze wiec musza miec wytrzymasze na zmecznie cieplne hamulce niz kierowcy 320i ktorzy jezdza tylko po bulki

??? Sam przyznasz ze to brednie

. Wiec jak to wyjasnic ?
Dobre opony sa jednym z waznych czynnikow, ktory skraca droge hamowania, pamietaj, ze to one, a nie klocki czy tarcze stykaja sie z asfaltem, ale tarcze i klocki sa tak samo wazne. Poprostu calosc musi byc wydajna
piotres napisał(a):
Porsche Boxster S (ten poprzedni model) masa 1420kg, opony nie wiem jakie ale napewno nie szersze jak 245 z przodu ma droge hamowania ze 100km/h na poziomie 34 metrow ? Tylko nie mow prosze ze silnik zamontowany z tylu robi taka roznice

.
Problem w tym, ze tak, Boxster ma nie tylko lepszy uklad hamulcowy, ale dostaje sporo przewagi dzieki innemu rozkladowi mas - co dzieje sie z samochodem podczas hamowania, na ktora os zostaje przekazana masa? Z3 tylna os poprostu podczas hamowania jest chwilowo odciazana, w Boxsterze ten efekt niweluje silnik, dzieki czemu trakcja tylnych kol jest wykorzystana do efektywniejszego hamowania.
piotres napisał(a):
Widze roznice . Akurat tarcze z m3 e46 to tez nie jest pierwsza lepsza tarcza jak 1000 innych, ma taka konstrukcje zeby jak najmniej ciepla bylo przekazywane na piaste .
Tarcza z CSL jest taka jak 1000 innych tarcz, zobacz dlaczego


jak widzisz tarcze z kitu Brembo sa dwuczesciowe, co sprawia, ze maja znacznie nizsza mase niz tarcze jednoczesciowe. Dodatkowo jest istotna roznica w materiale, zobacz, ze srodek tarcz jest wykonany z aluminium, co powoduje, ze szybciej oddaja cieplo.
piotres napisał(a):
A dlaczego maja sie przegrzewac te tarcze ?

Bo klocki w tych zaciskach wspomnianych 6 czy tam 8 tloczkowych maja wieksza powierzchnie tarcia czy ocb ? Wytlumacz prosze bo nie rozumiem .
Jezeli do zbyt malych tarcz (albo nieprzystosowanych do takiego rozwiazania) zalozysz zbyt duze zaciski to sila rzeczy bardzo szybko je przegrzejesz - poprostu nie bedzie czasu na oddanie ciepla, wlasnie z powodu zwiekszonej powierzchni tarcia.
piotres napisał(a):
No dobra a ta tarcza z podlinkowanego kitu brembo nie ma prawa sie przegrzac ?

Mysle ze jak ktos bardzo solidnie pohebluje hamulce na torze to taki zestaw brembo GT rowniez szybko ugotuje.
Kazdy uklad hamulcowy mozna przegrzac jezeli sie postarasz, problem w tym, ze niektore wytrzymaja dluzej, inne mniej, zreszta nie chodzi tylko o konstrukcje zaciskow i tarcz, ale tez o to co plynie w przewodach hamulcowych.