BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 19 listopada 2009, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: katowice
czy jest mozliowosc przelozenia hamulcow z m3 e46 do e46 328ci??
jezeli tak to co potrzeba :

z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 19 listopada 2009, 21:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
A masz juz takie hamulce ? Czy dopiero szukasz ?? Prosze Cie napisz mi na PW gdzie je znalazles i za ile .

Z tego co wiem do E36 pod drobnych modyfikacjach jarzma da sie je zalozyc, wiec do E46 pewnie takze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 19 listopada 2009, 21:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
piotres masz pw

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 19 listopada 2009, 22:10 
kossa napisał(a):
czy jest mozliowosc przelozenia hamulcow z m3 e46 do e46 328ci??
jezeli tak to co potrzeba :

z gory dzieki



W E36 da sie tak zrobic ze do zwyklych wklada sie hamulce z m3 e36 po zmianie zwrotnic. W e46 bez grubej przerobki nie uda Ci sie tego zrobic. Nie przelozysz plug & play zwrotnic z m3 a do zwyklych nie zalozysz tarcz z m3. lepiej próbuj z hamulcami z 330ci.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 19 listopada 2009, 22:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
masz tu temat o różnych opcjach hamulców w e36 - na tej podstawie można kombinować trochę w kierunku e46:
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... -_E36.html

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 19 listopada 2009, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: katowice
Tarcze juz mam z m3 cls 345mm i licze sie z wymiana zwrotnic i past. tylko pytanie czy to bedzie pasowalo ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 19 listopada 2009, 22:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Jakie masz na to felgi ? :zdziwko: 345mm tarcza to juz gruuubo chyba wejdzie w 18' ale na styk .

Panowie ale ja wyczytalem ze hamulce z M3 E46 ale te 325x28mm daje sie zaadaptowac po podfrezowaniu jarzm do zwyklej E36 . A z kolei te z CSL czyli 345 mm poza tym ze tarcza jest inna to zacisk jest taki sam jak w tej wersji 325mm tylko jarzmo inne . A jak wiemy mocowanie hamulcow z przodu w E36 i E46 jest praktycznie takie samo . Droga dedukcji mozna dojsc do tego ze BYC MOZE uda sie zalozyc te hamulce z csl do zwyklej E46 po lekkiej rzezbie jarzm . ale to takie gdybanie .

Ja bym to na Twoim miejscu kupil i zdal relacje jak to pasuje :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 19 listopada 2009, 23:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
M3 ma kiepskie hamulce. Moim zdaniem nie warto w nie inwestować i kombinować. Jak już modyfikować hamulce to na jakiś Big Break kit.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 19 listopada 2009, 23:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Tyle że BBK to już zupełnie inne kwoty. O ile zestaw z eMki da sie kupić za przyzwoite pieniądze to BBK wyjdą pewnie od 5kpln (za coś w stylu ksport) do XXkpln ;-)
Hamulce z eM może nie imponują na torze, ale na ulice pewnie by były OK (tym bardziej, że 328 jest chyba lżejsze).

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 19 listopada 2009, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: katowice
Myslalem o takim bbk http://www.vividracing.com/catalog/brem ... 33967.html
z przesylka do polski na dzien dzisiejszy 1262 euro
Tylko napisal ze musi byc drobna modifikacja "Its designed for a straight swap although I believe it may need a minor mod on the steering joint, certainly nothing major though." to chodzi o OEM steering knuckle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 19 listopada 2009, 23:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Tarcza 320mm i 4 tloczki od brembo to NIE jest warte ceny 1300 eur uwierz mi .

Jak juz idziesz w takie kwoty to Skontaktuj sie z Danielem Fredo z http://fwmotorsport.pl/, wiem ze ma na sprzedaz komplet zaciskow AMG (by brembo) jesli dobrze pamietam 8 tloczkow przod/ 6 tloczkow tyl + tarcze za duuuzo mniejsza kase jak 1200 eur :D . Jakie ma do tego tarcze to nie wiem, ale znajac jego zdolnosci to bez problemu Ci to ozeni z tarczami 345mm z csl jesli juz masz takowe zakupione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 20 listopada 2009, 00:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
To jest bardziej zlozone niz myslisz, wieksza ilosc tloczkow nie przeklada sie automatycznie na lepsze hamowanie, to ich srednica im rozmieszczenie ma na nie wplyw. Zaciski AMG maja srednice tloczkow dopasowana do wagi samochodu, a po ich wielkosci zakladam, ze pochodza z czegos sporo ciezszego niz E46, zalozenie czegos takiego moze spowodowac, ze calkowicie rozwalisz balans hamowania tego samochodu co spowoduje, ze moze nawet hamowac gorzej niz na fabrycznych hamulcach, pomijam juz niestabilnosc samochodu podczas hamowania. Inna sprawa, ze zaciski Brembo nie powalaja jakoscia, bo sa odlewane, te z wyzszej polki sa zawsze kute.

Tarcze 345mm z CSL nie maja porownania z tym co jest w kicie Brembo...zauwaz zupelnie odmienna budowe tarcz (na zdjeciu zobaczysz roznice). Z "ozenionymi" tarczami moze byc jeszcze taki problem, ze beda sie przegrzewaly, a do czego to prowadzi nie musze tlumaczyc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 20 listopada 2009, 00:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
bartus napisał(a):
Hamulce z eM może nie imponują na torze, ale na ulice pewnie by były OK (tym bardziej, że 328 jest chyba lżejsze).


Hamulce z eM nie imponują nigdzie.

kossa, a w czym są złe seryjne hamulce? Większą skuteczność hamowania jednorazowego osiągniesz tylko lepszymi/szerszymi oponami cała reszta to już jest wyłącznie walczenie ze zjawiskiem feadingu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 20 listopada 2009, 01:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
kostek_ja napisał(a):
Większą skuteczność hamowania jednorazowego osiągniesz tylko lepszymi/szerszymi oponami cała reszta to już jest wyłącznie walczenie ze zjawiskiem feadingu.


Skoro tak to jak wytlumaczysz fakty, ze (mowie kompletnie przykladowo) :

1. BMW E46 320i sedan vs bmw E46 330i sedan . Roznica masy wlasnej 45 kg, ogomienie fabryczne praktycznie takie samo (szerokosc) . Wiec dlaczego pierwszy z wymienionych samochodow ma fabrycznie z przodu tarcze srednicy 286mm, a drugi 325 mm (no i oczywiscie z tylu podobna roznica wielkosci tarcz pomiedzy wspomnianymi modelami) ?
Inzynierowie bmw doszli do wniosku ze kierowcy 330i co tydzien upalaja swoje samochody na torze wiec musza miec wytrzymasze na zmecznie cieplne hamulce niz kierowcy 320i ktorzy jezdza tylko po bulki :zakrecony: :rotfl: ??? Sam przyznasz ze to brednie :dobani: . Wiec jak to wyjasnic ?

albo nieco inny przyklad

2. BMW Z3 2.8 masa 1280kg, opony 225/45 ma droge hamowania ze 100km/h na poziomie pewnie 39-40 m (nie wiem dokladnie ale mysle ze na bank nie lepiej) .

Porsche Boxster S (ten poprzedni model) masa 1420kg, opony nie wiem jakie ale napewno nie szersze jak 245 z przodu ma droge hamowania ze 100km/h na poziomie 34 metrow ? Tylko nie mow prosze ze silnik zamontowany z tylu robi taka roznice ;) .

Sam widzisz oba samochody sa do siebie zblizone, jeden hamuje nedznie a drugi wysmienicie ?

Vermilion napisał(a):
Tarcze 345mm z CSL nie maja porownania z tym co jest w kicie Brembo...zauwaz zupelnie odmienna budowe tarcz (na zdjeciu zobaczysz roznice). Z "ozenionymi" tarczami moze byc jeszcze taki problem, ze beda sie przegrzewaly, a do czego to prowadzi nie musze tlumaczyc.


Widze roznice . Akurat tarcze z m3 e46 to tez nie jest pierwsza lepsza tarcza jak 1000 innych, ma taka konstrukcje zeby jak najmniej ciepla bylo przekazywane na piaste . A dlaczego maja sie przegrzewac te tarcze ? :zdziwko: Bo klocki w tych zaciskach wspomnianych 6 czy tam 8 tloczkowych maja wieksza powierzchnie tarcia czy ocb ? Wytlumacz prosze bo nie rozumiem .

No dobra a ta tarcza z podlinkowanego kitu brembo nie ma prawa sie przegrzac ? :zakrecony: Mysle ze jak ktos bardzo solidnie pohebluje hamulce na torze to taki zestaw brembo GT rowniez szybko ugotuje.

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 20 listopada 2009, 03:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
piotres napisał(a):
Inzynierowie bmw doszli do wniosku ze kierowcy 330i co tydzien upalaja swoje samochody na torze wiec musza miec wytrzymasze na zmecznie cieplne hamulce niz kierowcy 320i ktorzy jezdza tylko po bulki :zakrecony: :rotfl: ??? Sam przyznasz ze to brednie :dobani: . Wiec jak to wyjasnic ?


Niemcy mają coś takiego zwanego autostradą bez ograniczeń prędkości. 330i po takiej drodze porusza się z reguły z większymi prędkościami niż 320i więc takie hamulce mają więcej ciepła do odprowadzenia. M3 już odpuszcza po drugim ostrym hamowaniu z 200, więc podejrzewam że w 330 jest jeszcze gorzej.

piotres napisał(a):
2. BMW Z3 2.8 masa 1280kg, opony 225/45 ma droge hamowania ze 100km/h na poziomie pewnie 39-40 m (nie wiem dokladnie ale mysle ze na bank nie lepiej) .

Porsche Boxster S (ten poprzedni model) masa 1420kg, opony nie wiem jakie ale napewno nie szersze jak 245 z przodu ma droge hamowania ze 100km/h na poziomie 34 metrow ? Tylko nie mow prosze ze silnik zamontowany z tylu robi taka roznice ;) .

Sam widzisz oba samochody sa do siebie zblizone, jeden hamuje nedznie a drugi wysmienicie ?

Porsche ma wielotłoczkowe zaciski dzięki czemu czas między wciśnięciem hamulca a zadziałaniem układu hamulcowego uległ skróceniu to raz. 2 Nie wiem jak Porsche ale niestety beemki mają zbyt dużą siłę hamowania przeniesioną na przód. czyli duża część przyczepności tyłu zostaje niewykorzystana. Do tego jestem ciekawy jakby wypadło porównanie na tym samym modelu opony ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 20 listopada 2009, 08:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
kostek_ja napisał(a):
piotres napisał(a):
Inzynierowie bmw doszli do wniosku ze kierowcy 330i co tydzien upalaja swoje samochody na torze wiec musza miec wytrzymasze na zmecznie cieplne hamulce niz kierowcy 320i ktorzy jezdza tylko po bulki :zakrecony: :rotfl: ??? Sam przyznasz ze to brednie :dobani: . Wiec jak to wyjasnic ?


Niemcy mają coś takiego zwanego autostradą bez ograniczeń prędkości. 330i po takiej drodze porusza się z reguły z większymi prędkościami niż 320i więc takie hamulce mają więcej ciepła do odprowadzenia. M3 już odpuszcza po drugim ostrym hamowaniu z 200, więc podejrzewam że w 330 jest jeszcze gorzej.


No tak , ale chyba na autostradzie nikt nie hamuje czesto z 200 do 40 km/h, bo jakby samo zalozenie do czego te drogi maja sluzyc to wyklucza . No napewno hamulce z 330 beda gorsze niz te z m3 e46 euro, wystarczy popratrzec na tarcze hamulcowe.

piotres napisał(a):
2. BMW Z3 2.8 masa 1280kg, opony 225/45 ma droge hamowania ze 100km/h na poziomie pewnie 39-40 m (nie wiem dokladnie ale mysle ze na bank nie lepiej) .

Porsche Boxster S (ten poprzedni model) masa 1420kg, opony nie wiem jakie ale napewno nie szersze jak 245 z przodu ma droge hamowania ze 100km/h na poziomie 34 metrow ? Tylko nie mow prosze ze silnik zamontowany z tylu robi taka roznice ;) .

Sam widzisz oba samochody sa do siebie zblizone, jeden hamuje nedznie a drugi wysmienicie ?

Porsche ma wielotłoczkowe zaciski dzięki czemu czas między wciśnięciem hamulca a zadziałaniem układu hamulcowego uległ skróceniu to raz. 2 Nie wiem jak Porsche ale niestety beemki mają zbyt dużą siłę hamowania przeniesioną na przód. czyli duża część przyczepności tyłu zostaje niewykorzystana. Do tego jestem ciekawy jakby wypadło porównanie na tym samym modelu opony ;)[/quote]




No i piszac to co pogrubilem sam zaprzeczyles sobie :

kostek_ja napisał(a):
Większą skuteczność hamowania jednorazowego osiągniesz tylko lepszymi/szerszymi oponami cała reszta to już jest wyłącznie walczenie ze zjawiskiem feadingu.


Tak, "na bank" inna marka opon skrocila by droge hamowania wspomnianego z3 o 5 metrow, zas Boxster na kolach z z3 zatrzymywalby sie ze 100 km/h po 40 metrach . Daj spokoj, nawet jakby do z3 zalozyl szerokie sliki to i tak by gorzej hamowalo niz boxster.

Anyway, znadz w necie info o drodze hamowania ze 100km/h wspomnianego 320i sedan i 330i sedan , jesli bedzie taka sama to uwierze w twoja teorie , inaczej nie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 20 listopada 2009, 09:06 
kossa napisał(a):
Tarcze juz mam z m3 cls 345mm i licze sie z wymiana zwrotnic i past. tylko pytanie czy to bedzie pasowalo ??

Po pierwsze o nie istnieje BMW CLS tylko CSL po drugie tak jak pisalem nie da sie przelozyc zwrotnic z m3 do zwyklego e46 jak w przypadku e36. muiał bys cale przednie zawieszenie przeniesc a to oznacza wielka rzezbe. ja bym na Twoim miejcu probowal z hamulcami z e46 330ci lub juz nawet e36 m3 bedzie duzo prosciej. albo jakis tanszy bbk np od d2 albo k-sport. a roznica w e46 m3 miedzy 325 a 345 faktycznie jest tylko w jarzmie ktore dalej odsuwa zacisk od srodka piasty bo mysle ze mozemy odniesc sie w ten sposob do calego ukladu. poza tym zwrotnice w m maja inne wymiary i dlatego nie pauje to do innych e46 i poza tym w m3 tarcza mocowana jest na 2 sruby do piasty.


kostek_ja, uzytkujesz M3 wiec nie sposob sie z Toba klocic ale moj kuzyn ma e46 m i to bez pakietu competition bo z 2001 roku i powiem Ci ze nikt na hamulce w M nie marudzi. ;) a i na Ringu auto bywało. i wez pod uwage ze autor ma 328 wiec na pewno odczul by bardzo pozytywna roznice gdyby tylko dalo sie to nieinwazyjnie zrobic bo moim zdaniem takie przerobki i mowie to z doswiadczenia maja sens tylko jak sie jezdzi bardzo ostro bo inaczej szkoda kasy.


Ostatnio edytowano 20 listopada 2009, 09:17 przez bimmerkuba11, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 20 listopada 2009, 09:16 
piotres napisał(a):
Anyway, znadz w necie info o drodze hamowania ze 100km/h wspomnianego 320i sedan i 330i sedan , jesli bedzie taka sama to uwierze w twoja teorie , inaczej nie .


no ja tez w ta teorie nie moge uwierzyc. zwlaszcza ze np w e36 po zmianie z 286mm na hamulce z m3 roznica byla kolosalna. i to na tych samych oponach.:)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 20 listopada 2009, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
piotres napisał(a):
1. BMW E46 320i sedan vs bmw E46 330i sedan . Roznica masy wlasnej 45 kg, ogomienie fabryczne praktycznie takie samo (szerokosc) . Wiec dlaczego pierwszy z wymienionych samochodow ma fabrycznie z przodu tarcze srednicy 286mm, a drugi 325 mm (no i oczywiscie z tylu podobna roznica wielkosci tarcz pomiedzy wspomnianymi modelami) ?
Inzynierowie bmw doszli do wniosku ze kierowcy 330i co tydzien upalaja swoje samochody na torze wiec musza miec wytrzymasze na zmecznie cieplne hamulce niz kierowcy 320i ktorzy jezdza tylko po bulki :zakrecony: :rotfl: ??? Sam przyznasz ze to brednie :dobani: . Wiec jak to wyjasnic ?


Dobre opony sa jednym z waznych czynnikow, ktory skraca droge hamowania, pamietaj, ze to one, a nie klocki czy tarcze stykaja sie z asfaltem, ale tarcze i klocki sa tak samo wazne. Poprostu calosc musi byc wydajna

piotres napisał(a):
Porsche Boxster S (ten poprzedni model) masa 1420kg, opony nie wiem jakie ale napewno nie szersze jak 245 z przodu ma droge hamowania ze 100km/h na poziomie 34 metrow ? Tylko nie mow prosze ze silnik zamontowany z tylu robi taka roznice ;) .


Problem w tym, ze tak, Boxster ma nie tylko lepszy uklad hamulcowy, ale dostaje sporo przewagi dzieki innemu rozkladowi mas - co dzieje sie z samochodem podczas hamowania, na ktora os zostaje przekazana masa? Z3 tylna os poprostu podczas hamowania jest chwilowo odciazana, w Boxsterze ten efekt niweluje silnik, dzieki czemu trakcja tylnych kol jest wykorzystana do efektywniejszego hamowania.

piotres napisał(a):
Widze roznice . Akurat tarcze z m3 e46 to tez nie jest pierwsza lepsza tarcza jak 1000 innych, ma taka konstrukcje zeby jak najmniej ciepla bylo przekazywane na piaste .


Tarcza z CSL jest taka jak 1000 innych tarcz, zobacz dlaczego

Obrazek
Obrazek

jak widzisz tarcze z kitu Brembo sa dwuczesciowe, co sprawia, ze maja znacznie nizsza mase niz tarcze jednoczesciowe. Dodatkowo jest istotna roznica w materiale, zobacz, ze srodek tarcz jest wykonany z aluminium, co powoduje, ze szybciej oddaja cieplo.

piotres napisał(a):
A dlaczego maja sie przegrzewac te tarcze ? :zdziwko: Bo klocki w tych zaciskach wspomnianych 6 czy tam 8 tloczkowych maja wieksza powierzchnie tarcia czy ocb ? Wytlumacz prosze bo nie rozumiem .


Jezeli do zbyt malych tarcz (albo nieprzystosowanych do takiego rozwiazania) zalozysz zbyt duze zaciski to sila rzeczy bardzo szybko je przegrzejesz - poprostu nie bedzie czasu na oddanie ciepla, wlasnie z powodu zwiekszonej powierzchni tarcia.

piotres napisał(a):
No dobra a ta tarcza z podlinkowanego kitu brembo nie ma prawa sie przegrzac ? :zakrecony: Mysle ze jak ktos bardzo solidnie pohebluje hamulce na torze to taki zestaw brembo GT rowniez szybko ugotuje.


Kazdy uklad hamulcowy mozna przegrzac jezeli sie postarasz, problem w tym, ze niektore wytrzymaja dluzej, inne mniej, zreszta nie chodzi tylko o konstrukcje zaciskow i tarcz, ale tez o to co plynie w przewodach hamulcowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] adaptacja hamulcow przod z m3 e46 do e46 328Ci
PostNapisane: 20 listopada 2009, 09:55 
Vermilion napisał(a):
Kazdy uklad hamulcowy mozna przegrzac jezeli sie postarasz, problem w tym, ze niektore wytrzymaja dluzej, inne mniej, zreszta nie chodzi tylko o konstrukcje zaciskow i tarcz, ale tez o to co plynie w przewodach hamulcowych.
i z jakiego materialu sa te przewody tez. ja np po zmianie w e36 na stalowy oplot odczulem roznice. i nie w 1 czy 3 al np 8 czy 9 hamowaniu.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL