BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 21:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 02:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
daniel20 napisał(a):
na początku SPIDER jeżeli to twoje bmw to pieeekne alusy

Dzieki,bylo moje,ale sprzedane.Za to alusy zostaly i beda na nastepnym aucie :D .

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 02:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
muda44 napisał(a):

5000zł za dwumasę z sprzęgłem ???????????????????

Tak też można napisać o automacie że dobry remont to powiedzmy 12000zł

Za 2500zł kupujesz dwumasę i sprzęgło firm z pierwszego montażu wiec dlaczego ma się sypać ?


Hmmm 2500zł to kosztuje dwumasa i sprzęgło do mojego Mondeo w dieslu... Myślę że do BMW będzie trochę więcej...

Ja na temat automat /manual patrzę tak:
Gdybym miał kupić BMW 5/7 to tylko w automacie, ale już BMW seri 3, nieważne czy diesel czy benzyna to tylko w manualu bo tak postrzegam auta, klasa wyższa to tylko duży silnik +automat, wyjątkiem jest seria 6(zaliczam do klasy wyższej)-jakoś nie pasuje mi automat do coupe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 11:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Hehe muda coś tam gdzieś słyszałeś, że sie w automacie wymienia za 3 tysiące dla twojej informacji za 3 tysiące to sobie możesz kupic autmatyczna skrzynię 5HP24 używana w stanie idealnym z gwarancją :) Nic takiego sie nie robi w automacie po przebiegu koło 150-200 tysięcy km wymienia sie po raz pierwszy olej i potem tak gdzies co 50-100 tysięcy się to robi zalezy ile ktoś jeździ :) Dwumas w BMW to do zwykłego M30 kosztuje ponad 2000zł wiec do M57 na pewno jest droższy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 12 listopada 2009, 09:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 169
Lokalizacja: olsztyn
ok dzikei chłopaki. Mam ostatnie pyatnie. Czy można przed kupnem zobaczyć czy dwumasa jest do wymiany podczas jazdy czy jest to niemozliwe??? i jeżeli ja jeżdze bardzo spokojnie nie szparpie nie zrywam to czy taka jazdą moge rówież z czasem uszkodzić dwumase mianowicie czy jest to uwarunkowane od stylu jazdy czy od ilosci przejechanych kilometrów???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 12 listopada 2009, 12:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Pierwsze z brzegu...
Sprzęgło:
http://moto.allegro.pl/item800672795_sp ... _3_0d.html

Koło dwumasowe:
http://moto.allegro.pl/item795824485_ko ... _3_0d.html

Pomyliłem się o 100zł + 50zł wysyłka :padam:
Ale podejrzewam że w komplecie u tego samego sprzedawcy da się coś stargować...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 12 listopada 2009, 12:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Daniel20
Dwumasa pada głównie od wysilonej jazdy - dużych obciążeń.
To nic innego jak dwa koła zamachowe sprzeglone za pomocą układu sprężynek które się z biegiem czasu ściskają powodując luz pomiędzy kołami.

Jak pada to dzwoni przy gaszeniu , może drgać auto przy ruszaniu na wolnych obrotach , czy dzwonić na wolnych obrotach w trakcie jazdy.

Jak będziesz spokojnie jeździł to taką nawet podjechaną narobisz dużo kilometrów.

Aha... Dwumasę można zregenerować za około 1000zl z roczną gwarancją... Było już o tym...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 12 listopada 2009, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Czyli wniosek jest prosty manual nie jest tańszy od automatu załóżmy że raz na 15 lat robię remont automatu za 3000zł i raz na te 15 lat wymieniam komplet sprzęgło plus dwumas które kosztuje 2500zł plus robocizna czyli właściwie tak samo wychodzi koniec mitu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 17 listopada 2009, 21:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 169
Lokalizacja: olsztyn
no dobra chłopaki ale muda wspominał że dwumasa pada od wysilonej jazdy. Co masz na myśli. Chodzi o najnormalniejsze w świecie ostro w pisdeee czy też że jade np na trójce i 1200 lub 1300 obrotów bo ja bardzoej do tego drugiego mam skłonność czy może o coś jescze jak np: szarpanie bo to już chyba ostry hardcore.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 17 listopada 2009, 22:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Jak wyżej wspomniałem koło dwumasowe to połączenie dwóch kół poprzez układ sprężynek.
A od czego zużywają się sprężynki ?
Duży moment obrotowy + duża moc + wykorzystywanie w pełni osiągów = szybsze zużycie koła.
Przy czym szybciej się zużyje przy częstych startach 1,2 ,3 i na każdym biegu but niż w trasie na 4ce i 5tce....
Ostatnio sprawdziłem w firmie ( pracuje w fabryce silników VW TDI i CR ) jakie są koła dwumasowe i są LUK'a czyli firmy takie jak wklejałem linki wyżej.
Czyli LUK idzie do VW na pierwszy montaż.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 21 listopada 2009, 22:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 169
Lokalizacja: olsztyn
chłopaki jescze bym chciał odświeżyć temat. I prosze by wypowiedziały się po krótce osoby któe jeździły tym autem a maunualu i w auto i zagłosowały automat czy manual i dlaczego???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 21 listopada 2009, 23:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Zdecydowanie skrzynia manualna.....
Nie wnikając w awaryjność bo to akurat kwestia związana z mądrym użytkowaniem ......
Jedno jest pewne automat to dodatkowe koszta eksploatacji !! filtr oleju i sam olej w skrzyni.
Ponadto większe spalanie.
Słabsze osiągi.
A przyjemność z jazdy ?
Ja osobiście nie wyobrażam sobie śmigania autem bez możliwości mieszania biegami.
To akurat jest kwestia dyskusyjna ........ jedni tylko automat inni tylko manual .
I odnosząc się do kolegów śmigających benzynkami.
Jeśli z głową użytkujesz turbo doładowanego diesla , trzymasz się paru prostych zasad .Przeczytałeś wszystkie watki z tego forum mówiące o nie domaganiach tych silników.
Masz opcję silnikową na CR będziesz jeździł bardzo długo i szczęśliwie dieslem.
Nie straszny ci będzie EGR ,przepływka ,klapki zawirowań w kolektorze czy zaworek podciśnienia.
To tak naprawdę błahostki i groszowe sprawy.

W mojej ocenie auta z tymi silnikami są niezniszczalne!
Wcale nie generują kosztów napraw! Nie są wybitnie głośne, mało palą, mają świetna dynamikę.
Przez całe swoje życie jeździłem dieslami różnych marek.
Każdemu polecam z ręką na sercu... tylko diesel
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 22 listopada 2009, 19:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 169
Lokalizacja: olsztyn
ROGER-NYSA dobre są twoje rady ale mógłbyś mi poweidzieć wiecej otych niedomaganiach w tych CR??? Czy te klapki w kolektorze czesto padają??? czy uwarunkowane są od jazdy??? czy te inne EGR też to jakaś częsta przypadłość???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 22 listopada 2009, 19:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
daniel20 napisał(a):
Czy te klapki w kolektorze czesto padają???


W tym temacie viewtopic.php?f=1&t=62579 sporo a tam następny odnośnik.
O drobnych bolączkach diesli było milion razy.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 22 listopada 2009, 19:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Hmmm Roger trochę skrajną postawę względem automatów przedstawiłeś i chyba dobrym automatem nie jeździłeś sądzę :) Bo negujesz automat za awaryjność ale jeździsz dieslem CR, które dobrej opini nie mają :) I to za to polecasz :) Koszt turbo jest wiekszy jak u mnie naprawa automatu :) Frajdy z jazdy nie ma?? Jest funkcja Si M kolego :) Fakt, że w słabawym 2,0 automat ciut obetnie :) Wymiane oleju trzeba roibc racja pierwszy raz po 200 tysiącach a potem spokojnie co 50-100 tysięcy a sprzęgła się oczywiście nie wymienia po żadnym przebiegu :) Co do użytkowania dielsa ja mogę go użtykować odpowiednio ale wiesz co z nim robił przez 10 lat poprzedni właściciel???? Trafisz na podjechana odpicowana padaczkę, to wymiana turbo plus wtryski wyjdzie 30% wartości auta czyli tyle co u mnie wymaina skrzyni z połową silnika i całym zawieszeniem :) Diesel jest fajny ale trzeba rocznie robić te 40 tysięcy minimum 30 inaczej sens jego eksploatacji znika przy pierwszej lepszej naprawie taka prawda :) A jakbym tyle jeździł wolałbym V8 + LPG :) A jeździłeś kiedyś V8 albo V12 że polecasz tylko diesla?? Bo ja jechałem 740i E-38 z sekwencją prinsa, które w przeliczeniu na PB paliło od 5 na trasie do 8 po mieście wciąga 320d lewą nerką ma 2 razy tyle wypasu i komfortu :) A jak dla Ciebie EGR, przepłwyki, klapki zawirowań i cała reszta to groszowe sprawy to xczemu jeździsz dieslem bo skoro masz siano na te elementy a nie masz na apliwo do PB?? Co nie znaczy, że mam cos do diesli sa fajne ale trzeba sporo jeździć, żeby to sie zwracało :) I te wykoannia BMw maja na pewno lepszy choćby sam dźwięk jak TDI :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 22 listopada 2009, 20:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Zdzira 850I napisał(a):
negujesz automat za awaryjność


Buziek wstawiłeś 2 tony a nie czytasz ze zrozumieniem!!

Gdzie neguję automat za awaryjność ?
Jeśli mammy mądrze rozmawiać i mądrze pisać to trzymajmy się zasady
np. e46 320i manual kontra automat -osiągi ,spalanie
e46 320d manual kontra automat- -osiągi ,spalanie

Ponadto wracając do benzyn i diesli:
Zdzira 850I napisał(a):
Trafisz na podjechana odpicowana padaczkę, to wymiana turbo plus wtryski wyjdzie 30% wartości auta

Tak samo uwaloną benzynę można kupić jak i uwalonego diesla.
Tego nie da się nigdy wykluczyć. Jednak wydając powiedzmy 30 tyś na diesla z CR warto poprosić, jeśli samemu się nie zna na tym ,o wsparcie kogoś z wiedzą i kompem. Często pomagam znajomym w kupnie diesla i uwalone jednostki czuć na kilometr.
Więc albo kupiec leci na cenę i ma świadomość remontu albo jest idiotą!!!! A tych są niezliczone miliony

Piszę teraz nie na temat topika ale zostałem sprowokowany :hyhy: .....

Drobne usterki diesli pojawiają się tak samo często jak usterki w benzynach.
Diesli jest 100 razy więcej więc i postów jest więcej co przekłada się na pozorną awaryjność.
Benzynki nie maja bolączek?
Wymiany świeć
przewodów wysokiego napięcia
często padające krokowce
problemy z przepustnicami
i mają tak samo jak diesle przepływomierz
Nawet nie piszę o fakcie że spora część użytkowników ma instalację gazową która wymaga przeglądów te również potrafią się kaszanić i generują koszty przeglądów.

Podejmiesz temat spoko ale zakładajmy jakieś granice dyskusji.
np. e46 320d koszty i e46320i koszty.
Nie twierdzę że benzin jest do bani!!!!!!!!!!!!!
Napisałem że namawiam do diesla i mądrego użytkowania.
Więc proszę czytaj dokładnie i próbuj zrozumieć napisane.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 22 listopada 2009, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
Zdzira 850I,

rozumiem że V8 czy tam V12 na dodatek w gazie nie kosztuje w eksploatacji nic ?? :rotfl:

miałeś kiedyś diesla ?? utrzymywałeś go ??

jak często pada turbo ?? jak często padaja wtryskiwacze ?? poczytaj o tym i wtedy porozmawiamy :)

w benzynie nie można trafić na zajechany silnik który będzie nadawał sie do wymiany ??

brak słów dosłownie :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 22 listopada 2009, 23:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Teraz to Wy nie czytacie co ja napisałem, że eksploatacja V8 czy V12 nic nie kosztuje??? Ale serwis V8 M62 wychodzi podobnie jak serwis M57 a różnica w osiągach skromna jest :) Co Ci się nie podoba, Roger że się uśmiecham przy pisaniu moge nie być miły ??? A co do awaryjności to Ty ostatnio kombinowałeś jak dziurkę w przepływomeirzu wiercić co dla mnie jest drutem do potegi a nie ja w tak delikatnym podzespole :) Co do kabli WN większość BMW po roku 1990 już ich nie ma w PB ( M50, M52, M60, M62, M54, N62 itd ) :) Przepływomierze fakt sa tu i tu i mają prawo paść z takim samym prawdopodobieństwem :) Tylko wiesz w benzynie rzadko pada turbo bo go nie ma o rozwalonym wtrysku od beznyny też zbyt często nie słychać bo ktoś kiepskie PB zalał przerz przypadek. Znajomy z Rawicza ostatnio w 530d ( niestety nie siedzi tu :( ) zalał na orlenie była kiepska dostawa i z 6 padły dwa wtryski kosztu jeszcze nie znam ale małego nie podjerzewam. Ile trzeba wydać na nowe nie chińskie trubo do diesla??? bo ono wcześniej lub później padnie mi nic takiego nie padnie :) Świece w dieslach żarowe też się wymienia z tego co wiem :) Fakt na pewno rzadziej jak w PB ale moje starczaja na 60 tysięcy więc źle nie jest. W beznynie można trafić na zajechany silnik ale cięzko dobić wolnossące PB, żeby potrzebowało kapitalki natomiast turbo bardzo łatwo i szybko :) Pewien czas służbowo jeździłem HDi a kierownik miał TDI więc wiem ile kosztuje utrzymywanie diesli tylko tamte robiłi 40-50 tysięcy orcznie i to się zwracało. Diesel jest okej napisałem wyraźnie, ale trzeba sporo jeździć a większośc polaków widzi modę na diesla do tego wierzy w Niutonometra Świętego Wielkiego i robiąc rocznie 10 tysięcy kupuje diesla ale to są te rzesze debili jak to Roger ujął . Co do automatu Roger kiedy i jaki miałeś automat?? Ja dzisiaj miałęm spota i znajomy z E-38 728i manual bardzo tego żałuje że kupił manul po porzejażdżce u mnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 23 listopada 2009, 00:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Zdzira 850I napisał(a):
Znajomy z Rawicza ostatnio w 530d ( niestety nie siedzi tu :( ) zalał na orlenie była kiepska dostawa i z 6 padły dwa wtryski kosztu jeszcze nie znam ale małego nie podjerzewam.


W ASO 1300 coś zł za sztukę, jeśli oddajesz stare (a oddajesz bo po co co one), więc tragedii (jak na ASO BMW) nie ma.

Ale generalnie się z Tobą zgodzę, diesel fajny jak się robi duże przeloty, ja wcześniej robiłem ~55-60k km rocznie więc kupiłem diesla, a tu dupa, przez 11m-cy dieslem zrobiłem 18k km i trochę żałuje że nie pokusiłem się na 530iA albo nawet 540iA.

Co do gorszych osiągów automatu, są to dziesiąte sekundy, na papierze. Ilu kierowników jest w stanie błyskawicznie zmienić bieg w idealnym momencie. Nie tak wielu, wiec mimo gorszych osiągów na papierze, na drodze okazuje się że w 95% przypadków lepiej spisuje się automat. Że o komforcie jazdy automatem nie wspomne :)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 23 listopada 2009, 01:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Zdzira 850I napisał(a):
A co do awaryjności to Ty ostatnio kombinowałeś jak dziurkę w przepływomeirzu wiercić co dla mnie jest drutem do potegi a nie ja w tak delikatnym podzespole :)


Pojechałeś po bandzie ..................nazywaj jak chcesz "drut" nie twierdzę że nie .
Niemniej jednak w jednym z postów wypowiedziałem się dość dokładnie jak to działa kiedy i dlaczego. Podparłem to wykresami szczegółowo opisanymi i miałem nadzieję że nie było nie jasności. Nie dziwię się że tak piszesz porostu tego nie rozumiesz .Ale to nie pierwszy raz.

Najłatwiej powiedzieć "drut"

Do dyskusji wytyczyłem kryteria........ ale Ty czytasz i widzisz to co chcesz.

W takiej sytuacji po prostu poległem :padam: :padam:

Dlatego odpuszczam. I oznajmiam wszystkim że diesle są Be.. i ręczne skrzynie również.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d manual czy tiptronic???
PostNapisane: 23 listopada 2009, 01:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
tylko i wyłacznie manual wtedy czuje że to ja jade, w przypadku automatu nie czuje ze mam pełna kontrole nad autem i istnieje tylko nuda niedosyt i chce mi się :spi: :] :] :] koszty porównywalne ale wszystko rzecz gustu :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL