BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 22:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Witam.Posiadam 320 i z gazem 1 generacji ( na śrubke).Chciałbym załozyć BLOSa.I w związku z tym mam pytanie co nalezy zostawic a co kupic.NIe wiem czy parownik zostaje itp..No i czy w zakładzie u gazowników mi to zrobią

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 22:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
nic oprócz Blosa nie jest ci potrzebne, blos idzie w miejsce miksera.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 23:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A ten cały mikser gdzie jest???

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 07:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Prawdopodobnie znajduje sie miedzy przepływomierzem a gumą idącą do przepustnicy. wchodzi w niego rurka z pokretłem od regulacji przepływu gazu, która wychodzi bezpośrednio z parownika.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Gdynia
ja podłącze się do tematu żeby nie zaśmiecać forum. Więc ja mam instalacje Blosa w e34 525i i chodzi o to gdyż wymieniałem silnik ale mechanicy nie podłączyli gazu. chodzi o to czy moge poprostu sam sobie popodłanczać wężyk czy czeka mnie wizyta u gazownika który skasuje około 300??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Gdynia
ja podłącze się do tematu żeby nie zaśmiecać forum. Więc ja mam instalacje Blosa w e34 525i i chodzi o to gdyż wymieniałem silnik ale mechanicy nie podłączyli gazu. chodzi o to czy moge poprostu sam sobie popodłanczać wężyk czy czeka mnie wizyta u gazownika który skasuje około 300zł??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 21:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
ja bymjechal do gaziarza
montaż to nie wszystko
ważne jest ustawienie i sprawdzenie czy wszystko dobrze zostało zgrane
blos jest prostym ale delikatnym urządzeniem i sam mimo wszystko nie chciałbym sie za to zabierać
NIE POLECAM KOMBINACJI CHYBA ŻE WIESZ JAK TO USTAWIĆ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 21:43 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
aha przepraszam ale zapomnialem.
pół biedy jak yustawisz mieszankę mniej powietrza a więcej gazu...spali Ci 20 na 100 ale będzie rakieta i samochód jakoś to przeżyje
kłopot powstanie gdy ustawisz - mało gazu - dużo powietrza - prawdopodobnie uszkodzone zostaną wtryski poprzez ich wypalenie zbyt uboga mieszanką


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 25 listopada 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 135
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: e-46 320i
Kod silnika: M52TU
witam serdecznie... jezeli chodzi o podlaczenie Blosa tego wspanialego lecz zabronionego w Polsce gaznika gazowego :/ to najlepiej wpiac sie 20 cm za filtrem powietrza.Jezeli chodzi o regulacje to nalezy go zakrecic (dwie srubki jedna w drugiej)jesli jest juz to zakrecone to nalezy odkrecic najpierw ta mala 1,5 obrotui nastepnie duza tak samo.Mamy Blosa z ustawieniami fabrycznymi potrzebnymi do tego zeby auto wogole chodzilo na LPG.Przystepujemy do regulacji mala srubka ustawiamy obroty biegu jalowego a duza moc samochodu najlepiej ustawiac podczas jazdy :hyhy:
pozdrawiam....

_________________
http://img809.imageshack.us/img809/7958/sdc11437.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 25 listopada 2009, 20:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
aluk84 napisał(a):
witam serdecznie... jezeli chodzi o podlaczenie Blosa tego wspanialego lecz zabronionego w Polsce gaznika gazowego :/ to najlepiej wpiac sie 20 cm za filtrem powietrza.Jezeli chodzi o regulacje to nalezy go zakrecic (dwie srubki jedna w drugiej)jesli jest juz to zakrecone to nalezy odkrecic najpierw ta mala 1,5 obrotui nastepnie duza tak samo.Mamy Blosa z ustawieniami fabrycznymi potrzebnymi do tego zeby auto wogole chodzilo na LPG.Przystepujemy do regulacji mala srubka ustawiamy obroty biegu jalowego a duza moc samochodu najlepiej ustawiac podczas jazdy :hyhy:
pozdrawiam....


a dlaczego jest zabroniony??
nic o tym nie wiem mam i kupiłem bez problemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 25 listopada 2009, 21:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 135
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: e-46 320i
Kod silnika: M52TU
no niestety jest zabroniony z powodow ekologicznych i ze wzgledow bezpieczenstwa w UE wymagany jest ten silniczek krokowy ktory znajduje sie na ptrzewodzie zasilajacym a w systemie BLOS jak wiadomo nie stosuje sie tego z przyczyn wiadomych...

_________________
http://img809.imageshack.us/img809/7958/sdc11437.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 25 listopada 2009, 23:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 994
Lokalizacja: radom
Moje BMW: E-36 323i SEDAN
Kod silnika: M52b25
ja ma instalacje 1 gen i nie mam zadnego silniczka i niemialem a mam zwykly mikser i jest ok

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 25 listopada 2009, 23:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 994
Lokalizacja: radom
Moje BMW: E-36 323i SEDAN
Kod silnika: M52b25
aluk84 napisał(a):
witam serdecznie... jezeli chodzi o podlaczenie Blosa tego wspanialego lecz zabronionego w Polsce gaznika gazowego :/ to najlepiej wpiac sie 20 cm za filtrem powietrza.Jezeli chodzi o regulacje to nalezy go zakrecic (dwie srubki jedna w drugiej)jesli jest juz to zakrecone to nalezy odkrecic najpierw ta mala 1,5 obrotui nastepnie duza tak samo.Mamy Blosa z ustawieniami fabrycznymi potrzebnymi do tego zeby auto wogole chodzilo na LPG.Przystepujemy do regulacji mala srubka ustawiamy obroty biegu jalowego a duza moc samochodu najlepiej ustawiac podczas jazdy :hyhy:
pozdrawiam....
ze jak to ustawic ta moc bo niezrozumialem i czym duza sie ustawia moc?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 26 listopada 2009, 17:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 135
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: e-46 320i
Kod silnika: M52TU
pewnie miales montowana instalacje jak jeszcze przepisy dotyczace bezpieczenstwa nie byly zmienione,a co do ustawienia to duza sruba krecac w lewo zwiekszasz dawke czyli moc samochodu. nie wiem jak w Twojej BMW ale w golfie VR6 najlepsze ustawieie bylo mala sruba na 1,5 obrotu a duza pelne dwa i kalibracja jakies 3 milimetry...
pozdrawiam..

_________________
http://img809.imageshack.us/img809/7958/sdc11437.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 1 grudnia 2009, 22:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 994
Lokalizacja: radom
Moje BMW: E-36 323i SEDAN
Kod silnika: M52b25
aluk84 napisał(a):
pewnie miales montowana instalacje jak jeszcze przepisy dotyczace bezpieczenstwa nie byly zmienione,a co do ustawienia to duza sruba krecac w lewo zwiekszasz dawke czyli moc samochodu. nie wiem jak w Twojej BMW ale w golfie VR6 najlepsze ustawieie bylo mala sruba na 1,5 obrotu a duza pelne dwa i kalibracja jakies 3 milimetry...
pozdrawiam..

jaka kalibracja czego 3mm? wytlumacz mi dzeiki

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 2 grudnia 2009, 11:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 135
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: e-46 320i
Kod silnika: M52TU
no chodzi mi o to ze duza na dwa pelne obroty plus jakies 3 milimetry kolejnego obrotu..

_________________
http://img809.imageshack.us/img809/7958/sdc11437.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 15:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: plan:320-330d
Kod silnika: brak
Ja mam blosa w corollce wiec wszystko powinno odbywać się analogicznie.
Mam instalacje Landi Renzo 2 generacji (czyli nie sekwencja). Wkurzalo mnie zachowanie auta przy roznej jakosci paliwa oraz slabsze osiagi auta (nie wazne czy benzyna czy lpg, auto gorzej sie zbieralo przez zwezke na dolocie). Blos rowniez zweza, ale nie tyle razy. Jak u mnie srednica jest z 10-15cm, to przez mikser mialem maks 3-5cm, teraz mam gora o 1cm czy 2 mniej od oryginalu.

Blosa instalowalem tak:
Rozkrecasz parownik na max'a. A w miejsce miksera wsadza sie wlasnie BLOSa. Najlepiej jakby byl pionowo zainstalowany (dopuszczalne sa przechyly max 45stopni). Blosa skreca sie na maxa (2 sruby). Trzeba przed zakupem zorientowac sie jaki gwizdek jest nam potrzebny - im wieksza pojemnosc, tym gwizdek powinien byc wiekszy - mozna go tez rozpilowac (ja mam chyba D, ale powyzej 2l potrzeba chyba E - to do sprawdzenia).
Nie jest prawda, ze jak rozkrecimy na maksa blosa to bedziemy miec super osiagi - bedzie silnik zalewany i tez nie pojedzie tak jak bysmy sobie tego zyczyli. Jak zwykle i w tym przypadku jest istotny zloty srodek.
Instalacje mozna wykonac samemu (analizujac na dupo hamowni ;) - czyli przejechac sie i zobaczyc jak ciagnie z odpowiednim nastawem ), a najlepiej pojechac na hamownie z pomiarem emisji spalin i wtedy wszystko wyreguluja.
W ogole kazda instalacja gazowa powinna byc ustawiana na hamowni + pomiar emisji spalin + analiza sondy. Bez hamowni widac jak auta jezdza i co gaziarze robia (nasze auta staja sie kroliczkami doswiadczalnymi).
Mala sruba ustawiamy mieszanke na wolne obroty (czyli przepustnica bez dotykania) - jalowy. Najlepiej mozna to odczuc przy przelaczaniu gazu. Jak ustawimy za duzo to po przelaczeniu moze nastapic szybkie zgasniecie silnika, jak odpala dobrze przy skreconej srubie to w zasadzie mozna tak zostawic - ja mam skrecona na maksa, ale to corollka wiec w betkach moga byc i zapewne beda roznice. Duza srube od razu mozna rozkrecic o 1 czy 2 obroty i tak zapewne bedzie mul. Rozkrecamy o pol obrotu lub o obrot i jedziemy/patrzymy jak ciagnie. Jak lepiej to zwnou o 1 obr. Jak juz gorzej to zaznaczamy sobie markerem, zeby tej wartosci nie przekraczac. Zmniejszamy o pol obrotu jak jest lepiej to krecimy az do momentu kiedy bedzie gorzej. Znowu zaznaczamy (na kartce dobrze jest zapisac ile tych obrotow faktycznie bylo, bo moga sie nakladac nasze znaczki. Wiemy juz ze w tym zakresie autko powino najlepiej ciagnac. Wiec dzielimy na pol ten zakres i tak ustawiamy. Probna jazda. I teraz o niewielki obrot 1/4 w jedna strone - test i w druga strone - test (od tego znacznika bazowego - przepolowionego). Porownujemy jak jest lepiej jezeli w gore. To ustawiamy w gore i znowu o 1/4 jezeli juz nie czuc to tak zostawiamy. Gotowe autko jest wyregulowane.
Ja ta metoda wyregulowalem u siebie. Nastepnie nie bedac pewnym wynikow pojechalem do gazownika (oczywiscie pooznaczalem sobie). Gazownik ustawil minimalnie mniej - auto gorzej lekko sie zbieralo wiec wiadomo, ze zwiekszylem. Zwiekszenie w tak minimalnym stopniu niczym nie grozi. Gazownicy z reguly ustawiaja w dol ze wzgledu na emisje spalin. Tyle ze jak ustawia za malo to na dluzsza mete nie jest dobrze, bo sie wypalaja zawory. I przy kolejnej wizycie znowu dokreca srube i znowu zawory itd. itd. az do remontu silnika :). Wiec w tym wszystkim to nie sama firma instalacji gazowej jest zla, a gazownik. Nie mowiac o tym, ze sonda lambda + emisja spalin wcale nie musza pokazywac realnych danych. Dlatego im wiecej elementow czyli hamownia/sonda/analiza sp. tym lepiej. Sa gazownicy co w ruchu autko testuja z kompem na pokladzie i to sie chwali. Na forum forda odnosnie blosa jest to swietnie wytlumaczone (gazownicy zakladaja, ze wszystkie zawory pracuja prawidlowo, a roznie to bywa). Wystarczy ze 1 troche odstaje i juz gaziaerz bedzie ustawial ubozsza mieszanke, aby zmiescic sie w normach. A uboga mieszanka to wyzsza temp. spalania wiec ryzyko wypalenia zaworow uszkodzenia katalizatora czy sondy lambda.

Dlatego ja w tej chwili boje sie partaczy gaziarzy bo nie mam pewnosci jak kto zaklada - z reguly feler wychodzi po dopiero 50-100tys. km i dlatego celuje teraz w diesla. Chyba, ze faktycznie sprawdzony spec by sie znalazl i wie o co chodzi + hamownia.

Silnikow nie niszy LPG, a nieumiejetne ustawienie czy celowe kombinatorstwo.
Wiec zawsze trzeba gazownikowi mowic, aby za wszelka cene nie ustawial najnizszego spalania - po co miec pozniej problemy.
Wiekszosc znajomych miala problemy z gazem (silnikiem) przez ograniczanie spalania paliwa. Jak w miescie benzyna schodzi 10l/100km to nie ma opcji aby na gazie bylo tyle samo, bedzie 11 a nawet i 12l. Lepiej gazownik niech ustawi wiecej, ciut bedzie bogatsza mieszanka (silnikowi nic sie nie stanie), troche auto wiecej spali LPG, ale przy takich cenach chyba to nie problem. ;) no i autko podczas jazdy zawsze dostaje wiecej powietrza jak w miejscu - a w miejscu przeciez gaziarze z reguly testuja instalacje gazowa.

Co do nielegalnosci to prawda. Ale na to jest rada. Oryginalnie na rurce od gazu jest silniczek krokowy. Nie wywalajmy go. Normalnie uzytkujac auto podlaczmy rure bez silniczka, na czas przegladu podlaczamy go, aby bylo widac ze jest - nikt sie nie doczepi (mozna nie podlaczac kabelkow do komputerka lgp, aby bylo widac ze sa kabelki przy tym silniczku).
Chyba ze jak ktos chce to moze z powrotem podlaczyc mikser. Ale po co sie bawic. ;)
Tak z ciekawostki to tez jest i odmiana legalnego BLOSa z silniczkiem krokowym - ale mija sie to z celem. Opoznienia na elektronice powoduja, ze auto nie reaguje tak szybko na deptanie w gaz ;)

Po instalacji BLOSa nie czuje roznicy miedzy osiagami auta benzyna-gaz. A nawet smiem stwierdzic, ze jest wiekszy moment (ale to takie moje odczucia). Sadze ze moje auto zbiera sie teraz jak oryginalne bez instalacji niezaleznie czy na lpg czy benzynie oczywiscie slabiej na pewno przyspiesza przez wage samej instalacji LPG. Najlepszy test BMW z blosem + kontra BMW bez blosa i instalacji, ale z jakas lekka osoba na pokladzie (sadze ze beda zbierac sie tak samo). Kluczem do sukcesu to jest wydajny parownik, dobra wersja gwizdka w blosie i prawidlowa regulacja. Teraz tankuje gdzie popadnie i autko tak samo jedzie - na gorszym paliwie wiecej pali, na lepszym mniej - kiedys na gorszym prychal, kichal czy gasil sie zupelnie przy przelaczaniu z benz na lpg.
Wiec dla tych co nie maja sekwencji BLOS jest super patentem.

Pozdr.

_________________
W tej chwili japonczyk, a moze nastepny bawarczyk ;) BedzieszMialWydatki
Toyota Corolla E11 lpg -> BMW 320-330d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 15:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
bloss zwęża dolot do poziomu 37~38mm zwężki, a jak by jeszcze doliczyć opory wnikające z otwarcia klapki to wychodzi jeszcze mniej

reszta w miarę się zgadza

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 9 maja 2010, 17:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42
a może mi ktoś powiedzieć czy tego blosa zakłada się przed czy za przepływką????
według instrukcji montazu blosa powinien być za przepływką, czyli przed samą gumą do przepustnicy, a według opini gaziarza przed przepływką.
aktualnie mam zalożonego za ( zgodnie z instrukcją) i jest o wiele mocniejsze auto tyle że mam problem z regulacją gazu, falujące obroty:/
wcześniej miałem tak jak mówił gaziaż i pracował o wiele równiej ale i słabiej przyśpieszał:/
doradzcie coś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o BLOSA
PostNapisane: 9 maja 2010, 19:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
jeśli przepływomierz jest klapkowy lepiej zamontować przed przepływką

jeśli jest przepływomierz typu gorący drut lepiej za

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL