Odswieze kotleta. Od pewnej osoby ktora ma pojecie dowiedzialem się kto robi tarcze i klocki na 1 montaz i kto robi tarcze i klocki dla innych firm. Sprawa wyglada nastepujaco tarcze produkuje znane 3 konkretne firmy robiace na montz fabryczny: BREMBO (tu mozna wybrac wypas czyli ORO, MAX-y czyli tarcze odswiezajace klocka - zbiera ostatnią przypaleniznę; zwykle - COATED LINE BREMBO), jezeli komus wichruje sie ta tarcza to ma za twarde klocki lub nie odpowiednio dobrane tarcze dla swoich potrzeb. Ewentualnie bicie na piascie lub zla sila dokrecona tarcze.
Reszte tarcz w Europie robi Zimmermann. To on sprzedaje swoje tarcze firmie ATE i innym poniewaz niektore z nich mają wybite logo (OZ).
Na pierwszy montaż dla BMW idą i klocki TEXTAR zamiennikami są JURID J-AS, a w nowych BMW spotyka sie klocki textara (tez są różne klasy np mieszanka T4146, T4014); ate nie produkuje klocków może być tylko wybite na klocku ferodo przy systemie hamulcowym ate w VW. Jezeli wypuszcza jakies klocki to zamienniki tak samo jak BOSCH i reszta firm.
Układy hamulcowe mogą być firm: ATE, BENDIX-BOSCH, LUCAS-GIRLING, TRW )te firmy projektuja jedynie uklady hamulcowe,
co nie znaczy że firmy te produkują tarcze na montaże fabryczne!
Tarcze robią firmy: Zimmerman (Porsche) i BREMBO oraz TEXTAR (prawdopodobnie jako nowe tarcze OE dla BMW) -te sa najdrozsze w Inter Carsie. Wszystkie inne tarcze i klocki np firmy ate są wymysłem firmy ATE (eksperymentem).
Na montaz fabryczny idą tylko klocki firm: JURID, TEXTAR, PAGID, FERODO (nawet jak obok jest wybite logo ATE, logo to wtedy oznacza system hamulcowy) oraz Galfer (szczeki w BMW razem z JURID). Klocki Galfer ida w e90.
Jeżeli kupimy porządną tarcze BREMBO, oryginalne BMW, bądź gładką Zimmerman, czy TEXTAR PRO (...03 i ...05 HC) i dobierzemy porządne klocki odpowiednią twardość z w/w firm (nie można przesadzić z twardością klocka z innych firm typu NO NAME) to nic się nie stanie.
Tarcze Zimmermann nawiercane są stosowane w Porsche. W instrukcji jest napisane, że te tarcze lubią pekać i że to normalne zjawisko. Bedą pekać przy źle dobranym klocku i zbyt duzej sile. Dlatego do takich tarcz lepiej jest stosowac miekkie klocki fabryczne OE, lub jesli sie nie znamy montować te tarcze do samochodów ktore są lekkie, ALE TO ZNÓW WYKLUCZA ICH POTRZEBE STOSOWANIA. Ma to sens od 300mm.
W przypadku BMW sprawdzają sie zestawy hamulcowe porządnych tarcz: OE BMW, TEXTAR PRO, Brembo COATED LINE, BREMBO MAX, Zimmerman (nawet te zwykle) z klockami textar oraz JURID J-AS, FERODO Premier - dla spokojnie jezdzących kierowców. Tu mamy 100% pewnosc, że zestawy te bedą służyłu długo 80 tys km i wiecej i z tych firm klocki są montowane fabrycznie w roznych markach aut.
Dobrym rozwiązaniem są klocki mocnej firmy brytyjskiej takie jak FERODO DS Perfomance (ten klocek pyli i na pewno nie zaszkodzi tarczy), lub DS2500 (DS 3000 mozna sobie odpuscic na codzień do zwyklych tarcz nie ma sensu-wymagają dogrzania). Na przód dobrze wrzucić klocki FERODO DS2500 czyli FCP, a na tył FERODO DS Perfomance czyli Ferodo FDS (nie przyspiesza scinania tarczy, nie wymaga dogrzewania). Można na tył wrzucić zwykłe klocki textar lub JURID J-AS. Tu tarcza nie bedzie miala zbytnio znaczenia. Tylne hamulce w aucie tylnonapedowym powinny być takimi samymi zestawami jak na przodzie, ale wiemy jak jest w praktyce...
Klocki te hamują dużo lepiej niż seryjne. Ta firma jest pewna, ponieważ robi produkty dla VW i AUDI na montaz fabryczny. Wspolczynnik tarcia jest wysoki, tak jak dla spotowych klocków EBC red/yellow.
U siebie używam klocków FERODO DS2500 zamiennie z DS Perfomance do tarcz BREMBO MAX z powloka antykorozyjna (czyli seria "painted") a na tył polecam coś lakierowanego np Zimmerman Coat Z lub OE BMW i oczywiscie klocki DS Perfomance, dla bardziej wymagajcacych polecam na tyl klocki DS2500 (w polaczeniu z przodem bedzie troszkę lepiej ale roznica nie bedzie zbyt duza dlatego ja uzywam na tyl DS Perfomance) można użyc tarcz BREMBO MAX ale nie wiem czy jest sens bo taka tarcza scina troszke szybciej szkliwo z klocka (na tyle klocki sie nie przegrzewają wiec wystarczy raczej zwykla tarcza gladka, nacinane BREMBO MAX maja naciecia, które odnawiają klocka w przypadku kiedy jest on złej jakości). Człowiek z hamulce.net jezdzi aktualnie na BREMBO HC zwyklych gładkich, wentylowanych tarczach z klockami FCP PERFOMANCE. Oczywiście trzeba sie liczyc z tym, ze na tyle nielakierowana na calej powierzchni tarcza bedzie pod koniec zywotnosci "mniej atrakcyjna" wizualnie mimo swojej sprawności (tu mam na mysli BREMBO bez wersji Painted)

Zaś na przodzie bedziemy musieli zajrzec do klockow i mogli wymienic ewentualnie tarcze zanim ta na tyle sie skonczy. Obalam mit że klocki Ferodo DS Perfomance zjadają tarcze. Na przód można wrzucić spokojnie tarcze zimmermann. Te z dziurkami dostają mikropeknięć przy schładzaniu miedzy dwiema dziurkami. To normalne zjawisko po kilku tys km.
Odradzam wynalazki innych firm. Słyszy się dobre opinie o klockach ATE Ceramic, ale rownie dobrze można by usłyszeć dobrą opinię o kocku BOSCH z Indii, FOMAR polskiej firmy dla lekkiego auta przy tarczy np. BREMBO

Są to tak jak mówię "wynalazki". Przy lekkim aucie wszystko bedzie ok i bedziemy jezdzili nawet 5 lat. Klocek ceramiczny nie moze hamowac lepiej i nie da sie zrobic klocka ceramicznego z duzym wspolczynnikiem tarcia tak jak to maja mieszanki sportowe. Na pewno taki klocek nie bedzie hamowal lepiej niz seria i przegrzewa tarcze
Jesli chodzi o tarcze BREMBO to jak je kupuje maja zawsze kod kreskowy Włoch na pudełku i innych nie kupimy. Wiem że w Polsce jest fabryka BREMBO od 2011 roku ktora robi produkty dla BREMBO, ale z tego co wiem, surowce nie są z Polski (udało mi się to ustalić). I produkt trafia do Włoch z roznych Europejskich fabryk. Te produkty BREMBO które stosuje nigdzie nie maja na pudelkach polskich napisów (ani zadnej instukcji montazu w jezyku Polskim, bo takie coś nie istnieje). Kazda tarcza zanim trafi do hurtowni w Polsce przechodzi kontrole, jest lezakowana. Kupujac BREMBO W 2013 roku kupilem kilka pudelek z datami z rocznikow 09r. 2011r. Ma to znaczenie żeby żeliwo poleżało i odprężyło się

Data wybijana jest przy kodzie kreskowym - dzien, miesiac, rok produkcji. Ja wole tarcze BREMBO poniewaz sa twardsze i krocej sie je hartuje. W kazdym badz razie poleca je nawet Leszek Wójcik z hamulce.net, początkowo kazał mi je zakładać na tył ale stwierdził, że w cywilnej furce na długo tam będą i żeby dać lakierowane painted BREMBO, Zimmermanna lub OE BMW, bo rowkowana tarcza MAX na tyle w takiej furze jak e46 nic nie daje. Z przodu moze odswiezac zeszklone przypalone klocki. Z tylu nic nie da. W przypadku klocków FDS FCP na przodzie też nie ma konieczności stosowania tarcz z rowkami, bo ich nie przypalimy w trasie.
zawsze z przodu można pozniej dać klocek DS2500/FCP i tarcze BREMBO ORO. Na tor DS3000 i tarcze BREMBO ORO ale to juz radze sie podpytać Lecha.

BREMBO ORO + DS3000 raczej nie polece do codziennej jazdy (niedogrzane).
Ja żadnego wichrowania tarcz BREMBO MAX z klockami DS FERODO nie mam (przypominam bicie dopuszczalne na piascie dla BMW 0,2-0,3mm wg czujnika zegarowego; jezeli jest wiecej piasta do kosza

), na tyle mialem razem z nimi tarcze i klocki BOSCHA i jezdzilem tak jakis czas, hamowanie z 200km/h ok, nic sie nie pali, nie czuje nic na kierownicy, nic nie piszczy. DS robi robote zapewniam, że lepsze niż jakieś klocki ATE czy seria.
Podobno JURID ma kiepskie tarcze (nie sa z Niemiec, sa skads sprowadze), klocki JURID D nie byly uzywane przy fabrycznym montazu BMW to seria ekonomiczna. Jedynie klocki JURID J, J-AS. Takie info uzyskalem od konkretnego sprzedawcy P. Leszka Wójcika - FERODO (były rajdowiec)
Dowiedziałem sie takze, ze kazda firma produkujaca klocki czy to jurid czy ferodo czy pagid (podobno wstawiane do porsche i aut z najwyzszych polek) ma po 30 mieszanek w kazdej serii klocka czyli np do tico idzie mieszanka inna niz do volvo czy mercedesa.
Ps. o skuteczności hamowania klocków można powiedzieć coś po przejechaniu >2000km, przy 1500km moje nie hamowały jeszcze tak skutecznie. Także lepiej się wstrzymać z ostateczną opinią na temat hamowania. Zależy kto ile hamuje.
Polecam moj zestaw BREMBO COATED HC/MAX HC + FERODO FDS lub FCP, jakby ktoś potrzebował mogę załatwić z pewnego źródła.