BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Sekwencja problem
PostNapisane: 11 marca 2009, 00:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Witam, zacznę od początku .
Od kiedy kupilem bmw e34 520 24v z gazem sekwencyjnym (30tys km ma instalacja)był problem z jej działaniem , otóż podczas przyśpieszania na danych obrotach(niewiem jakich bo obrotomierz mi nie dziala) ale są to obroty za niskie (wiem bo jechalem na benzynie i jest jeszcze sporo zapasu )
auto przełancza się na benzyne i już tak zostaje nie wchodzi spowrotem na gaz.
Na luzie działa poprawnie przy odcince przelancza na Pb. i po sekundzie wraca na gaz.
Byłem z tym u gazownika (polecali znajomi że ponoć dobry) wymienil filtry podłączyl pod komputer pierwsze co mu sie rzucilo w oczy to za niskie ciśnienie na gazie, stwierdzil ze dysze muszą byc za duze (brakuje ciśnienia gazu na wyzszych obr.) skasował 100 zł poza wymianą filtrów tak naprawdę nic sie nie polepszylo.Umówiłem się z nim na wymiane tych dysz, dzis bylem je wymieniac faktycznie różnica była spora(ciekawe kto je dobierał :zly: )
podczas montowania nowych dysz podszedł jakiś inny gazownik (chyba szef) spojrzał na parownik i z ironicznym uśmiechem zapytał ile to auto ma mocy :znudzony: odpowiedzialem mu ze 150km to sie usmiał i od razu powiedział że ten parownik nie ma prawa tu dobrze działać gdyź jest po prostu za mały(mówił coś o parowniku typu "N" ) parownik jest firmy "ZAVOLI" swoją drogą zacząłem się zastanawiać kto zakładał ten gaz :zly: :zly: :zly: . Ale nic założył te dysze podłączył pod komputer i zaczął regulować , zwiększył ciśnienie skalibrował , odłączył i mówi że to by bylo na tyle, zapłaciłem wyjechałem przycisnołem i co .. znowu to samo :( :( :( . zadzwonilem jeszcze do niego powiedziałem on na to ze jednak bedzie trzeba parownik wymienic, dodal też ze moge przyjechac jeszcze na regulacje może coś to pomoze.
Ratujcie bo juz sam niewiem, najpierw miała być regulacja potem wyskoczyly dysze teraz parownik co jeszcze ? za chwile wymeinie całą instalacje bo jakiś cymbał ją zakładał :zdziwko: . Dodam jeszcze , że gaz poza w/w problemem działa bez zarzutu przełancza się nawet neiwiem kiedy żadnych potknięc poprostu super , spalanie tez wydaje się byc w normie jak na ten silnik 13, 14 L przy ciężkiej nodze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 14:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Na³êczów
A byl sprawdzany czujnik ciśnienia.Ja u siebie z sekwencją mialem podobny problem.W mojej instalacji( stag 300) są dwa czujniki:Jednego to koszt 10zl a drugiego to koszt 210zl.U mnie oczywiście padl ten drugi.Ale jak go wymienili jest po problemie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 00:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Nie sprawdzali tego czujnika , jutro jade na regulacje to jeszcze zapytam , dzieki za podpowiedź.
No i po regulacji pomogło na tyle , że juz się nie przełancza :) ale czuć jakby mu brakowalo gazu , gazownik mówił że to juz kwestia parownika i nic z tym nie zrobi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 11:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Witam, no i problemów z gazem ciąg dalszy od mojej poprzedniego postu najechaałem 3 tys. km na gazie caly czas tak kijowo ustawiony jak pisałem tyle zeby sie nie przłanaczał , za to na wys. obr kompletny brak mocy. No ale na tyle sie przyzzwyczailem do tego , że juz przestało mi to przeszkadzać aż do wczoraj kiedy to sie zorientowałem nie tylko ja z resztą jadąc na benzynie że coś jest nie tak! wczesniej (jak sie przelancza na pb) jak wcisłem to na wys obr. był taki przyjemny efekt wciśnięcia bardzo wyraźny , teraz tego nie ma auto rozpędza się niby płynnie dobrze ale nie ma różnicy na wys obrotach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 21:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Czy naprawdę nikt nie wie co może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 08:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: GÂłogĂłw dolnyÂślÂąsk
moze kat zapchany :/

_________________
byÂła 518 jest 525 troszke dopieszcze i bedzie ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 10:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Roland napisał(a):
moze kat zapchany :/

Jak to sprawdzić nie wycinając go?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 10:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Krk
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
Pewnie mapa wtrysków dla PB się rozjechała przez niesprawną instalacje LPG>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 10:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Pewnie to pewnie tamto ;)
Michał91
Cytuj:
A byl sprawdzany czujnik ciśnienia.Ja u siebie z sekwencją mialem podobny problem.W mojej instalacji( stag 300) są dwa czujniki

Czujnik ciśnienia/MAP Sensor, jest tylko jeden, reszta to czujniki temperatury.
Co do reszty wypowiedzi to wszystko jest możliwe, ale według mnie.
"Szef/gazownik" prawdopodobnie miał rację co do reduktora. Nie jest on w stanie utrzymać odpowiedniego ciśnieni, stąd wcześniejszy powrót na PB.
Jednak sterowniki gazowe mają funkcję awaryjnego powrotu na benzynę, po przekroczeniu pewnej wartości czasu wtrysku benzyny, podczas jazdy na gazie.
Z polskiego na nasze;
Jeżeli sterownik LPG zdiagnozuje, na podstawie odczytu z wtryskiwaczy benzynowych, że nie jest wstanie wtrysnąć tyle gazu, ile wymaga sterownik benzyny ECU (pomimo prawidłowego ciśnienia) to zrzuca awaryjnie na benzynę.
Przyczyna tego może być różna.
-Awaria układu wtrysku benzyny
-czujnik położenia wałka rozrządu
-sonda lambda
-cewki zapłonowe
-świece
itd.
Należy zacząć od przejechania się z laptopem i zaobserwowaniu przyczyny zrzucania na LPG.
Następnie podłączyć komputer benzyny, ECU, celem odczytania kodów ewentualnych usterek.

P.S. Osobiście stawiam na czujnik położenia wałka rozrządu.
Z opisu wnioskuje że teraz auto ma muła na benzynie.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 13:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Na³êczów
Czujnik ciśnienia/MAP Sensor, jest tylko jeden, reszta to czujniki temperatury.



No tak.Mój błąd :wstyd: Racja jest oczywiście po twojej stronie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 00:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Szczecin
mi to wygląda na zaubogą mieszankę na gazie przez ten reduktor, i powoduje to wyłączenie pracy sondy lambdy, sekwencją jest sterowana głownie z impulsu wtrysków benzyny. Jak komp od benzyny wejdzie w tryb awaryjny to tak samo będzie sterowany gaz. Wykręć świece i zobacz jaki mają kolor jak beżowy to za uboga mieszanka, czarne za bogata, brązowy prawidłowa mieszanka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 01:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Łepek napisał(a):
Roland napisał(a):
moze kat zapchany :/

Jak to sprawdzić nie wycinając go?

Witam ponownie katalizator wycięty nic się nie zmieniło .
Czy ktoś ma jakieś pomysły? Moge w jakiś prosty sposób to sprawdzić np. jak odłącze gaz ? czy jakieś ustawienia się zresetują??

_________________
BEST ET: 1/4 mili 11.5s (zawody 11.7s)
1/8 mili 7.4s (zawody 7.48s)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Sekwencja problem
PostNapisane: 31 grudnia 2009, 03:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Sprawny Reduktor Zavoli Zeta N jest oki do mocy 150 koni , natomiast nie sprawny (sztywna membrana , brudne sprężynki grzejące gaz) wiadomo nie da rady

Natomiast jak dla mnie jest bledną regulacja i dobór dysz

zakładam że są Wtryskiwacze valteki czerwone (które nie są dobrym wyborem) , dysze powinny być 2.0 ciśnienie 1.0 jeśli są to Valtek BFC lub Rail dysze 1.9

jeśli auto ma uszkodzony czujnik położenia wałka łatwo sprawdzić czasy wtrysków przy nodze podłodze na benzynie są koło 9ms , jeśli jest sprawny to około 16ms

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Sekwencja problem
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 15:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Witam , odłączyłem przepływke i auto jeździ zdecydowanie lepiej w całym zakresie obrotów :niepewny:
jestem w trakcie testów . Zastanawiam się czy spróbować wyczyścić przepływke czy kupić nową.
Co do gazu to o ile dobrze pamiętam(sprawdze jeszcze) to parownik mam właśnie zavoli i z tego co gazownik mówił ten parownik jest do 140koni , niewiem jakie oznaczenie.
Jeśli dojdę do ładu z przepływką ( o ile w ogóle coś z nią nie tak :rotfl: oby) to wymienie ten nieszczęsny parownik .

_________________
BEST ET: 1/4 mili 11.5s (zawody 11.7s)
1/8 mili 7.4s (zawody 7.48s)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Sekwencja problem
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 17:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
pokaż zdjęcie bo to co mówisz to wynika że masz nie zavoli tylko Tomasseto Alaske do 140 koni (realnie do 90 koni)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Sekwencja problem
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 02:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
a co nie było zavoli do 140 koni??

_________________
BEST ET: 1/4 mili 11.5s (zawody 11.7s)
1/8 mili 7.4s (zawody 7.48s)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Sekwencja problem
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 06:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
zavoli jest do 250 (realnie 150)

zrób zdjęcia z pod maski , bo jak na razie to sam nie wiesz co masz pod maską

bo z tego co rozumiem gazownik chce ci zmienić z Tomasseto Alaska na Zavoli Zeta N

przynajmniej tak logika podpowiada

a niestety nie mam szklanej kuli i nie widzę co masz pod maską

więc aparat w garść i pod maskę robić zdjęcia !

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Sekwencja problem
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 00:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Witam, jak tylko bedzie mozliwosc wstawie fotki.
Póki co znalazłem "Wyciąg świadectwa homologacji gazowej" i oto informacje w nim zawarte:
Reduktor: ZAVOLI
Zawór gazowy: ZAVOLI
Wielozawór: TOMASETTO
Obudowa wielozaworu: STAKO
Przełącznik/centralka: STAG 300
Układ elektroniczny: STAG 300
Listwa wtryskowa : VALTEK
Butla: 45L
To może troche wyjaśnić n/t mojej instalacji gazowej.Jutro wybieram się do gazowników w mojej okolicy zobaczymy co powiedzą .
PS. Co do osiągów to chyba wina leżała w przepływce . Bardzo dziwna sprawa odłączyłem, pojeździłem , założyłem spowrotem i auto zaczeło jeździć jak kiedyś :zdziwko: , teraz tymbardziej parownik trzeba zmienić :hyhy:

_________________
BEST ET: 1/4 mili 11.5s (zawody 11.7s)
1/8 mili 7.4s (zawody 7.48s)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Sekwencja problem
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 10:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
zrób zdjęcia bo to w homologacji nie zawszę zgadza się z tym co jest pod maską

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL