BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 23:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moi drodzy, zastanawiam się nad kupnem nowego samochodu z salonu - tylko wybór obecnie pozostał pomiędzy dwoma silnikami - jak w temacie.

Dane techniczne: http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/z4/ ... _data.html

Co ciekawe, mimo że to inne jednostki, mają deklarowane dokładnie takie samo spalanie, różnica w przyspieszeniu to 0,8 sekundy.

Czy znajacy się na sprawach technicznych mogą wypowiedzieć się - który z tych silników brac warto? Wiadomo, powiedziałbym, że wybór pada na mocniejszy, ale nie jestem przekonany czy płacić 24.000 zł wiecej za 50 KM i 0,8 sekundy. Czy zatem są również inne atrybuty mocniejszej jednostki?

Będę bardzo wdzięczny za opinie.

Pozdrawiam
Bruno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 00:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
To 0,8 sekundy znaczy więcej niż może Ci się wydawać. Jeśli 30i ma 5,8a/100kmph, a 23i 6,6s/100kmph to w wyścigu od 0 do 100kmph różnica odległości pomiędzy oboma autami gdy 30i osiągnął by "100" wynosiła by ok. 10m.

Dla porównania auto przyspieszające 10s/100 zostawiłoby auto z 10,8s/100 o jakiś metr.
Oczywiście teza poparta trywialnymi obliczeniami na szybko, ale zawsze dają jakiś pogląd. ;)

Na moje jeśli masz te pieniądze to warto je wydać dla tych niepozornych 0,8s.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 11:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Roznica w momencie silnika 3.0 bedzie znaczna, na pewno bedzie Ci sie lepiej nim jezdzilo po miescie (ma duzo mocniejszy dol). Czy doplata ma sens, moim zdaniem (nie wiem czy jest taka mozliwosc) sprobuj znalezc jeden i drugi model u dealera, aby porownac je podczas jazdy probnej (ale prawie na pewno beda to dwa rozne miesjca, moze nawet dwa rozne miasta). Najwieksza roznica bylaby na pewno gdybys wsiadl do sDrive35i, gdybys mial mozliwosc przejechania sie ta wersja, to podejrzewam, ze mozesz wogole nie chciec patrzec pozniej na wolnossace 2.5 czy 3.0.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 16:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Nie wiem jak jeździ 23i, ale 30i daje radę.
W zasadzie byłem pozytywnie zaskoczony. Jeździłem wcześniej z tym silnikiem w 630i i tam nie było tego warażenia dynamiki.
Róznica w cenie to również fakt że w 30i masz skóre w cenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Więc tak - na znalezienie do jazdy próbnej różnych silników nie ma szans. Wierzcie, że w ogóle załatwienie tejże to cud, a i tak mimo wyboru spomiędzy tych dwóch silników do jazdy dostałem ... 35i i do tego automat :)
I nie powiem, porwał mnie...

Vermillion - możesz wyjaśnić na czym będzie w trakcie jazdy polegała różnica miedzy tymi wolnossącymi silnikami a najwyższym 35i, który wszak jest inny.

Rufios, tak masz racje, co jednak zmniejsza różnicę z 24K do 18K - wciąż chciałbym to sam przed sobą potrafić uzasadnić.

Pozdrowienia, Bruno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 19:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
jeździłem z tym silnikiem 35i w trójce. I jest zupełnie inny sposób rozwijania mocy. W obu przypadkach miałem automat. w 35i ciąg jest zawsze. Lekko gaz i idzie. A w 30i automat musi zredukowc bieg żeby był ciąg.
Jak szukałeś to nie wiesz czy u któregoś dealera jest trójka cabrio do jazd próbnych?
Zetką jeździełem jeszcze jak był dealer Fota w Gdyni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
nie widziałem nigdzie Z3, nikt mi nie proponował, zatem szczerze - nie wiem. Ale nie sądzę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 22:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bruno napisał(a):
Więc tak - na znalezienie do jazdy próbnej różnych silników nie ma szans. Wierzcie, że w ogóle załatwienie tejże to cud, a i tak mimo wyboru spomiędzy tych dwóch silników do jazdy dostałem ... 35i i do tego automat :)
I nie powiem, porwał mnie...

Vermillion - możesz wyjaśnić na czym będzie w trakcie jazdy polegała różnica miedzy tymi wolnossącymi silnikami a najwyższym 35i, który wszak jest inny.


Bedziesz czul, ze i 23i, i 30i sa sporo wolniejsze od 35i, nawet pomijajac to, ze wersja, ktora jezdziles miala automat. Poprostu silnik N54 ma gory momentu wlasciwie w kazdym zakresie obrotow, czego nie da sie juz powiedziec o wolnossacych 2.5 i 3.0. Nie wierz tez w katalogowa moc silnika z 35i, jest jej wiecej ;) Dodatkowo gdy bedziesz potrzebowal jeszcze wiecej mocy, to ten silnik ma pod tym wzgledem bardzo duzy potencjal, zmiana oprogramowania potrafi mu dac przyrosty rzedu +50 KM. Poza tym skutczeniejsze hamulce tez pewnie beda dla Ciebie plusem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Tak, o podkręcaniu słyszałem, że w obu z nich nie ma na to szans (przyrost rzędu 3-5%) podczas gdy w największym i owszem.
Momenty obrotowe mają odpowiednio bodaj - na ile pamiętam - przy 2600 i 2750 co wydaje mi się tak czy tak dość niskimi wartościami, dającymi perspektywę dobrego wyprzedzania na dużych prędkościach.
Z drugiej strony w ślad za mocą idzie spalanie i obawiam się, że deklarowane katalogowe 13,5 na mieście to wierzchołek góry lodowej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bruno napisał(a):
Momenty obrotowe mają odpowiednio bodaj - na ile pamiętam - przy 2600 i 2750 co wydaje mi się tak czy tak dość niskimi wartościami, dającymi perspektywę dobrego wyprzedzania na dużych prędkościach.


Tak masz racje, pamietaj jednak o 60 Nm roznicy pomiedzy 23i, a 30i - to naprawde sporo, mysle, ze wlasnie gdyby udalo Ci sie dorwac je do jazdy testowej to mialbys najlepsze porownanie.

Bruno napisał(a):
Z drugiej strony w ślad za mocą idzie spalanie i obawiam się, że deklarowane katalogowe 13,5 na mieście to wierzchołek góry lodowej...


To prawda, tej wersji silnikowej nie kupuje sie dla ekonomii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 22:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
30i szacuje na 11-13 w miescie - tyle miały srednie spalanie samochody demo u dealera którymi jeździełem
35i ok 14-16


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica w silnikach sDrive23i oraz sDrive30i - BMWZ4 2009/10
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
No niestety Panowie, jedyna jazda testowa to 23i jako pasażer i 35i automat jako kierowca - to drugie mnie zachwyciło choć miałem wrażenie, że przy spokojnej jeździe, wciśnięcie nagle do dechy powodowało z półsekundowe opóźnienie, zanim silnik nie wskoczył w ostre przyspieszenie.

Palenie - oczywiscie, zgadzam się choć tu mam w głowie Nissana 350Z, który mimo deklarowanych bodaj 13,5 z opinii - potrafił palić i 24... różnica spora. Tak i porównanie 13,5 do 14-16 powiedzmy że jest do przeżycia, byleby jednak się nie okazało że na baku, jak w motocyklu, zrobię 250 km :)

Ciekawostka jest inna - nie bawiłem się jeszcze konfiguratorem, ale przy 30i wartość dodatków wyszła na poziomie 22K. Ponieważ pewnie kilka z nich 35i ma w standardzie może okazac się, że różnica cenowa między skonfigurowanym 30i oraz 35i może być znacznie mniejsza niż cennikowe 23K.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL