BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 12:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 13:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
dray napisał(a):
Kune napisał(a):

W ogóle to te koła wystają za obrys auta i pomijając już fakt opon o mocno małej szerokości w stos. do felg

Wydaje Ci sie ze to auto na fotkach przeszloby TUV gdyby bylo inaczej?


TUV na pewno ten samochód nie przeszedł z tymi oponami.

Jak diagnosta w Niemczech sprawdza cy możesz jeździć na takich felgach?

Otóż otwiera drzwi samochodu i tam masz naklejkę z listą homologowanych rozmiarów opon, razem z indeksami nośności i prędkości.

Owszem dozwolone są inne felgi ale trzeba mieć papier, że zostały dopuszczone do ruchu (TUV). W takim dokumencie TUV dołączonym do felg masz homologacje na konkretny model samochodu, podane są też rozmiary śrub oraz jest tabelka z listą opon jakie możesz założyć. Zapewniam Cię że na takie opony homologacja z pewnością nie zezwoli.


Taką homologację musisz mieć na każdy niefabryczny element samochodu - typu sprężyny, amortyzatory.

W Polsce mamy dziki zachód, problemy możesz mieć jedynie w przypadku spowodowania wypadku i odmowy wypłaty odszkodowania przez firmę ubezpieczeniową z powodu takich opon.


Masz auto na niemieckich rejestracjach ze takie opinie glosisz? Czy tylko Ci sie wydaje?
Po to masz homologowane rzeczy, zeby pozniej moc je zalozyc i wbic w dowod. Jesli diagnosta ma watpliwosci co do np. zmiany ukladu hamulcowego wysyla Cie na dodatkowe badania.

Co jest niefabrycznym elementem wg Ciebie? Idac Twoim tokiem myslenia kazdy zamiennik oryginalnej czesci musialbys miec wbity w dowod. To bys wozil w pewnym momencie ksiazke telefoniczna. Jesli elementy sa odpowiednikami fabrycznymi wtedy nie ma powodu zeby nie mogły zalozone na aucie. Tak samo jest z oponami, jesli spelniaja swoje zadanie (odpowiednia nosnosc, index predkosci, rozmiar/obwód) to zostana wbite w dowod i dopuszczone do ruchu. Ta ksiazeczka do felg to "wskazowka" dla kupujacego nie wytyczne dla diagnosty!

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 13:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Czy przyciemnisz szyby czy obniżysz zawieszenie, wstawisz nowy wydech, xenony, założysz spojler itd to każda z tych części musi miec znaczek E1 (dopuszczenie na rynek EU) posiadać TUV ABE. Później kierujesz się do stacji Tuv albo Dekra i robisz przegląd auta pod względem wymienionej rzeczy i później zostaje Ci wizyta w Kfz-Zulassungstelle celem wpisu w dowód rejestracyjny. W każdym z ww miejsc musisz zapłacić.

Powtarzam Ci że nie możesz sobie założyć dowolnego rozmiaru opony na daną feglę bo w TUV na konkretne felgi masz podane konkretne rozmiary opon jakie możesz założyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 14:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
dray napisał(a):
Czy przyciemnisz szyby czy obniżysz zawieszenie, wstawisz nowy wydech, xenony, założysz spojler itd to każda z tych części musi miec znaczek E1 (dopuszczenie na rynek EU) posiadać TUV ABE. Później kierujesz się do stacji Tuv albo Dekra i robisz przegląd auta pod względem wymienionej rzeczy i później zostaje Ci wizyta w Kfz-Zulassungstelle celem wpisu w dowód rejestracyjny. W każdym z ww miejsc musisz zapłacić.

Powtarzam Ci że nie możesz sobie założyć dowolnego rozmiaru opony na daną feglę bo w TUV na konkretne felgi masz podane konkretne rozmiary opon jakie możesz założyć.


prosta logika...
to jak te auta jezdza i wiele innych??
http://cgi.ebay.pl/_W0QQitemZ260522629569
http://cgi.ebay.pl/_W0QQitemZ130357175805?rvr_id=
Oba maja TUV.

Skoro jestes taki zorientowany w przepisach to i chyba na ulicach widzisz mase aut z naciagnietymi oponami? Przeciez wlasnie od tego wzial sie German Style.

To ze konkretne rozmiary opon sa przeznaczone dla konkretnych felg, to nie znaczy ze nie mozesz miec naciagnietych opon. Oczywiste jest ze obwod kola musi sie zgadzac bo inaczej nic z tego nie bedzie.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 14:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
German Style = Wieś Style i tyle w temacie. Ani to ładne, ani bezpieczne.

Owszem te samochody mają aktualny TUV, ale wtedy kiedy założą inne felgi.


Kune napisał(a):
To ze konkretne rozmiary opon sa przeznaczone dla konkretnych felg, to nie znaczy ze nie mozesz miec naciagnietych opon. Oczywiste jest ze obwod kola musi sie zgadzac bo inaczej nic z tego nie bedzie.



Skoro nie chcesz zrozumieć i przyjąć czegoś do wiadomości to możesz nadal tkwić w swoich błędnych wyobrażeniach.Twój problem. Powtarzam TUV jest ważny na felgi ale trzeba zastosować opony których rozmiar jest zawarty w tym dokumencie.

Np TUV dla BBS felgi 8 ½ J x 18 H2 do e39 dopuszcza śruby M12 x 1,5 x 40 oraz opony:

Kombination 1:
przód : 235/40 R 18
Tył: 235/40 R 18

Kombination 2:
przód 235/40 R 18
tył 265/35 R 18

Kombination 3:
przód 245/40 R 18
tył 245/40 R 18


I tyle w temacie. Założysz inne - TUV nieważny. NA stronie BBS masz TUV'y dla wszystkich modeli i rozmiarów felg: http://www.bbs.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 15:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
dray napisał(a):
German Style = Wieś Style i tyle w temacie. Ani to ładne, ani bezpieczne.

no to sie uśmiałem :rotfl: :rotfl: :rotfl:

poza tym, wróćmy do tematu, kolega jest z PL wiec może spokojnie na takich kołach jeździć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 15:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
dray napisał(a):
Skoro nie chcesz zrozumieć i przyjąć czegoś do wiadomości to możesz nadal tkwić w swoich błędnych wyobrażeniach.Twój problem. Powtarzam TUV jest ważny na felgi ale trzeba zastosować opony których rozmiar jest zawarty w tym dokumencie.


Wlasnie tak...a skad wiesz ze ten z foty sie nie zastosowal ?????? Przez to ze auto jest obnizone, jeszcze lepiej to wyglada i nadaje akcent, ale jesli byloby wysokie, wcale opona nie zwaracalaby na siebie uwagi.....ja mialem podobny stan w golfie i TÜV dostalem

Co prawda masz racje mowiac, ze nie jest tak latwo na byle pierdulke dostac TÜV, ale tak jak mowilem jezeli zrobimy to z glowa, to da rade....

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ///david i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL