BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 22 lutego 2010, 22:38 
no wiec dziś się dowiedziałem ile pali benzyny :hyhy: obliczyłem i wyszło 10 :) no, a gazu to pali przy takiej jeździe 15 nie mówiąc jak ostatnio przeciągałem to mi 17lpg :zly:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 23 lutego 2010, 11:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
wtryski warto wy kalibrować w takim razie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 23 lutego 2010, 16:26 
a może lepiej kupić nowe wtryski? takie same albo jakieś inne?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 25 lutego 2010, 19:59 
mam założone takie wtryski http://www.allegro.pl/item928345744_lis ... 3_omy.html


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 28 lutego 2010, 15:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 67
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 sedan, e36 coupe
Kod silnika: M62TUB44, M52B28
Garaż: PITEC Power - auta na gaz
Najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana na coś porządnego: Matrix, Hana...

Przypuszczalnie zużycie paliwa będzie niższe na tyle, że przepłacone 200-300 zł zwróci się w krótkim czasie, np w rok.
Czyli święty spokój wynikający z dobrej jakości masz np. po roku gratis a potem oszczędzasz dodatkowo.

_________________
PITEC
Autoryzowany warsztat partnerski AC S.A. - producenta układów STAG.
Dystrybucja części do instalacji autogaz.
http://www.pitec.pl
http://www.ac.com.pl/pl/doc/322/warszta ... skie#lista


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 28 lutego 2010, 22:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Wtryski Przekalibrowane , Ciekawe co to dało

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 2 marca 2010, 11:50 
Jestem zadowolony jak narazie bo pali jakieś 12.5 LPG, zatankowałem teraz power gas shella zobaczymy czy różnica będzie :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 9 marca 2010, 20:15 
Chciałbym założyć filtr stożkowy i właśnie nie wiem czy mogę go tak założyć czy będę musiał znowu ustawiać instalacje


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 10 marca 2010, 02:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Nie Trzeba Regulować

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 15:29 
Myślę o swapie silnika na m52b20 czy dużo by było przeróbek w instalacji sekwencyjnej i jakie ewentualne koszty.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 16:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
duże , inny sterownik + inne /dodatkowe wtryskiwacze

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 22:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Da się zrobić na tym samym sterowniku ;) , ale wtryskiwacze trzeba dać nowe.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 22:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Toudi w m50 ten patent przejdzie ale w m52 nie bardzo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 09:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nikodem.
Montowałem instalacje IV generacji w czasie kiedy trudno je było nazwać sekwencjami.
W przypadku Holenderskiego AG SGI miałeś blok rozłączający do danej liczby cylindrów, i sterownik z softem pod dane auto. Sygnał czasu wtrysku można pobrać jedynie z 4 wtryskiwaczy benzyny. Robiło się tak silniki V6, V8 i V12. Więc wiem co można, co się da, a co nie.

M52 to żadna filozofia w porównaniu z Mercedesem E klasa silnik 3.2 (kod 112.941, moc 165KW) lub 4.3 (kod 113.940, moc 205KW). Te silniki mają po dwie świece na cylinder (czyli 3.2 ma 12 świec, a 4.3, 16), i zupełnie inny system sterowania. Sterownik potrafi wykryć nieszczelność kolektora i wskazać na którym cylindrze występuje. Z takim autem sobie radziłem więc M52 też da rade (nawiasem mówiąc montowałem na AG).

Cośik mi sie wydaje że krótko siedzisz w temacie autogazu ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 09:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
witam niczym mi nie zaimponowałeś , historie wtrysku sekwencyjnego znam dosyć dobrze , wiem co można było i co można kupić

co do tego rozwiązania zaproponowanego przez Toudi nie polecam

z powodu o którym kolega Toudi może nie wiedzieć , ten silnik ma korygowany skład mieszanki w 2 bankach cylindry 1 2 3 i drugi bank 4 5 6 dodatkowo każdy wtryskiwacz ma osobną korektę np 0.152 %

przy zastosowaniu jego patentu DME będzie próbowało np skorygować skład mieszanki na cyl 6 który wg rozwiązania Toudiego będzie podłączony pod cyl 4 alb 5 jak ma korygować skoro sterowanie nie istnieje ? efekt rozjechana adaptacja


Wybacz ale te rozwiązanie jest Druciarskie i przykre jest to że Twoje nie wiedza jest taka straszna dlaczego m50 można to zrobić a w m52 nie , pewnie dlatego że pewnie jeszcze brniesz w silnikach m20/m30/m40/m70/m73 tam twoje rozwiązania są jak najbardziej sensowne


Wydaje mi się że z instalacjami Gazowymi zostałeś na poziomie z 2003 roku a teraz trochę się pozmieniało

Jeśli chodzi ci o motory Mercedesa z 3 zaworami na cylinder i 2 świecami znam je dobrze


Finał jest tak , można zastosować metodę Toudiego ale nie polecam , będzie się rozjedzać adaptacja i auto będzie miało muła przy wychodzeniu z wolnych obrotów


Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 17:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Słuchaj no chłopczyku, jak ja montowałem gaz to Ty chodziłeś do przedszkola ;)
Nie zostałem na poziomie 2003 roku (ubliżyłeś mitu tu dosyć poważnie), tylko twierdze że da się przerobić instalację 4 cylindry na 6 i taki układ będzie działał w silniku M52 (co nie równa się M52TU).

Wiem o wiele więcej na temat elektroniki samochodowej, układów wtrysku i ich działania niż może Ci się wydawać. Uważasz że takich podstawowych rzecz, jak ilość integratorów w sterowniku BMS41, nie wiem?? Otóż to nic nie zmienia w sprawie i dalej twierdzę że się da.

Pokaż mi cytat w którym napisałem że proponuje przeróbkę instalacji czterocylindrowej na sześcio cylindrową, zamiast ponownego montażu tzw. przodu 6 cyl.??
Stwierdziłem jedynie że taka opcja jest wykonywalna.

Kolejna sprawa. Nie komentuje w Twoim stylu uwagami, "jestem najlepszy", "i tak wrócicie do mnie na poprawki po konkurencji". Człowieku nie jesteś jedyny który wie coś na temat LPG i elektroniki w BMW. Nie tylko Ty umiesz porządnie założyć instalację. Po co krytykujesz KME, czy Staga i inne instalacje. Omegas to nie jest szczyt techniki i są z nią takie same problemy jak z innymi wtryskami. Wszystko zależy od ilości zamontowanych instalacji (moja średnia roczna to około 200 aut.)
Gdybyś montował co najmniej jedną instalacje dziennie do różnego typu aut, to po roku czasu miałbyś świadomość jakie samochody jeżdżę na LPG bezproblemowo, a z jakimi są problemu bez względu na typ zainstalowanej instalacji.
Po dziesięciu latach pracy przy elektronice samochodowej i LPG wiem więcej niż Ci się wydaje, po prostu nie chwale się tak jak Ty.
Montowałeś LPG do:
Porsche Cayenne 3.2
Subaru Impreza 2.0 WRX Turbo
Mitsubishi Lancer Evo 8
Mitsubishi Eclipse II Cabrio 2.0 GT
Hummer H1 5.7 Hemi
Chrysler 300C 2.7, 5.7
Audi A6 ABT 2.7 Biturbo, 2.8, 4.2
Ja montowałem te i wiele wiele innych, klienci jeżdżą i nie byli u Ciebie na poprawkę po mnie, bo nie było takiej potrzeby :P
A swoją drogą widzę że sam masz spore braki w wiedzy na temat instalacji LPG. Dużo o nich wiesz, ale są tacy którzy wiedzą więcej.

Nie montuje w "stodole" posiadam sprzęt wymagany do prawnego montażu instalacji gazowych, skończyłem studia (żaden tam licencjat), pracowałem w dużym autoryzowany serwisie samochodowym,
prowadzę legalną firm, skończyłem masę kursów w zakresie elektroniki samochodowej itp.
Nie jestem takim tumanem i druciarzem za jakiego mnie uważasz.

Od jakiegoś czasu obserwuje Twoje komentarze i odnoszę wrażenie że uważasz się za czołowego eksperta w tym dziale.
Wróć na ziemię nie wywyższaj się, nie ubliżaj innym. Forum to nie Twój prywatny folwark, jesteśmy tu aby dzielić się swoją wiedzę i pomagać innym, a nie prowadzić autoreklamę.

Nikodem napisał(a):
z powodu o którym kolega Toudi może nie wiedzieć , ten silnik ma korygowany skład mieszanki w 2 bankach cylindry 1 2 3 i drugi bank 4 5 6 dodatkowo każdy wtryskiwacz ma osobną korektę np 0.152 %


Powiedz mi na jakiej podstawie ECU koryguje czas wtrysku poszczególnych wtryskiwaczy, chodzi mi o korektę pojedynczego wtryskiwacza, np. na pierwszym cylindrze??

Czekam na odpowiedź, ja mogę udzielić jej nawet teraz.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 21:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Cytuj:
a z jakimi są problemu bez względu na typ zainstalowanej instalacji


konkretnie z jakimi , konkret pytanie konkret odpowiedz

spoko nie gadasz z małolatem , umówmy się na rozmowę w 4 oczy , elektronikę samochodowa też studiowałem tylko bardziej siedzę w sterownikach typu edc16 itp

najmocniejsze co gazowałem to EVO 7 2.0 T 480 konne , a jak sam wiesz to większe wyzwanie niż Cayene Turbo S czy RS6


ja się nie chwale ja tylko wiem że coś tam kojarzę , Omegas ma wady tak samo jaki Prins i cała reszta

Dodam że ten cały Dym zacząłeś Ty

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m43b18 sekwencja
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 23:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Temat widzę zaszedł tam, gdzie nie powinien. Zamykam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL