BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 316i przegrzewanie
PostNapisane: 14 marca 2007, 17:45 
witam wszystkich.mam pytanie odnosnie chlodzenia poniewaz mam problem tego typu ze po przejechaniu kilku kilometrow w miescie temperatura wzrasta po za polowe i to duzo zachodzac na kolejna kreske (wymienilem pompe wodna ,visco)wody nie ubywa wymienialem wczoraj olej i tez nie ma oznak wody.Natomiast gdy przelacze na cieple ogrzewanie to temperatura automatyczniespada gdy dam ponownie na zimne znowu wzrasta(termostat sprawdzalem w domu i dziala).


Ostatnio edytowano 14 marca 2007, 17:58 przez bobiksz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 17:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
z twojego opisu niestety wynikało by, że może być zamulona chłodnica.Sprubuj ją najpierw przemyc porządnie z zewnątrz może jest tylko zapchana muchami. Jak to nie pomorze to prawdopodobnie jest zamulona w środku i czekać cię będzie wymiana.Ja za nową płaciłem 450 zeta. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 17:55 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
a napewno masz dobrze odpowietrzony uklad chlodzenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 18:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5588

był już taki temat, objawy mam dokładnie takie same (nie sprawdzałem ogrzewania, bo grzanie na maxa w aucie przy 20st C nie przyszlo mi do glowy, ale sprawdze jutro)

Silnik też podobny M40 ? czy masz M43 ?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 18:12 
tylko jak to sprawdzic czy jest w 100% odpowietrzony?
tez bym chcial to wiedziec.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 18:20 
mam tez srube odpowietrzajaca na obudowie termostatu tylko jenie odkrecalem przy odpowietrzaniu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 18:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
no to zrobiles blad.rozgrzej auto, ogrzewanie na maksimum i wtedy odpowietrzaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 18:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
1. Na obudowie termostatu jest taka mała śrubka popuść ją powinien lecieć sam płyn bez powietrza.
2. Uruchom silnik podnieś maskę i odkręć korek od chłodnicy.
3. Obok korka jest taka śruba plastikowa wycięta w krzyż popuść ją.
4.Silnik cały czas pracuje czekasz z tym odkręconym odpowietrznikiem do momentu,aż poleci czyściutki płyn.
5. silnik ma się nagrzac na maksa żeby otwarł sie termostat miedzy czasie można jeszcze popuścic odpowietrznik na termostacie no i oczywiscie na chłodnicy.
6. Jak sie już zagrzeje i poleci płyn bez powietrza to przed zgaszeniem silnika ZAKRĘĆ KOREK bo wywali ci płyn.
i ma chulać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 18:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
mpover4 napisał(a):
1. Na obudowie termostatu jest taka mała śrubka popuść ją powinien lecieć sam płyn bez powietrza.
2. Uruchom silnik podnieś maskę i odkręć korek od chłodnicy.
3. Obok korka jest taka śruba plastikowa wycięta w krzyż popuść ją.
4.Silnik cały czas pracuje czekasz z tym odkręconym odpowietrznikiem do momentu,aż poleci czyściutki płyn.
5. silnik ma się nagrzac na maksa żeby otwarł sie termostat miedzy czasie można jeszcze popuścic odpowietrznik na termostacie no i oczywiscie na chłodnicy.
6. Jak sie już zagrzeje i poleci płyn bez powietrza to przed zgaszeniem silnika ZAKRĘĆ KOREK bo wywali ci płyn.
i ma chulać.


NIE PRAWIDLOWO.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 18:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
Kornelio napisał(a):
mpover4 napisał(a):
1. Na obudowie termostatu jest taka mała śrubka popuść ją powinien lecieć sam płyn bez powietrza.
2. Uruchom silnik podnieś maskę i odkręć korek od chłodnicy.
3. Obok korka jest taka śruba plastikowa wycięta w krzyż popuść ją.
4.Silnik cały czas pracuje czekasz z tym odkręconym odpowietrznikiem do momentu,aż poleci czyściutki płyn.
5. silnik ma się nagrzac na maksa żeby otwarł sie termostat miedzy czasie można jeszcze popuścic odpowietrznik na termostacie no i oczywiscie na chłodnicy.
6. Jak sie już zagrzeje i poleci płyn bez powietrza to przed zgaszeniem silnika ZAKRĘĆ KOREK bo wywali ci płyn.
i ma chulać.


NIE PRAWIDLOWO.

Pominąłem tylko włączenie ogrzewania dzięki.Proponuję poczytać fachową literaturę na ten temat a potem oceniać prawidłowość wykonania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 22:21 
witam ponownie.czy przy odpowietrzniu musi byc tez otwarty ten odpowietrznik przy korku chlodnicy?
strumien przelewu z chlodnicy do zbiorniczka jest.
natomiast gdy dzis wieczorem jeszcze raz odpowietrzalem wybilo mi wode spowrotem wlalem jeszcze raz wode i zagrzalem ale przy odkreconym korku ze zbiorniczka,silnik pracowal kilkanascie minut wskazowka byla na polowie natomiast waz ktory idzie od obudowy termostatu do chlodnicy byl zimny kilka minut poczekalem i dalej to samo.
po poludniu patrzylem waz nie byl az tak bardzo goracy jak gorny ale byl natomiast gdy odkrecilem srubke na obudowie termostatu nie widac zeby wydostawala sie woda (jakby kilka kropel i tyle)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 22:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Zimne dolne "węże" wskazują na nieotwieranie się dużego obiegu, obieg ten otwiera termostat, więc albo coś źle zrobiłeś, albo termostat nawalił.


Ja u siebie przy odrobienie wolnego czasu będę próbował odpowietrzyć układ i ewentualnie przeczyścić chłodnicę z zewnątrz.

Wg książki można uzupełnić płyn w układzie (wodę) do maksimum, tak, żeby z otwartych obydwu śrub odpowietrzających wyciekała woda bez pęcherzyków powietrza... wtedy zakręca się główny korek i śruby odpowietrzające i nagrzewa silnik do temperatury normalnej pracy, zwiększa się wtedy obroty do 2500 obr/min i poziom cieczy jest prawidłowy jeśli sięga 9 reski od góry (nie wiem jak wygląda zbiornik wyrównawczy w E36, ale możliwe, że tak samo)

wydaje mi sie, że prostą metodą odpowietrzania jest włączanie silnika, pokręcenie go trochę w okolicach 3tys obr/min, wyłączenie odkręcenie śrub, wypuszczenie nieco powietrza i tak w kółko aż do chwili, kiedy spod śrub odpowietrzających nie będzie wydobywało się powietrze...


Skoro metoda wymieniona powyżej jest nieprawidłowa to jak powinno się odpowietrzać układ chłodzenia prawidłowo ?

Może drobne FAQ dla potomnych ? ;-)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL