BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 12:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
hmm miałem poldka 1,5 roku ideał to nie był ale spełniał swoją role co do mostów mój nie wył nawet przy 160km/h a co do malucha można nim był wracać 100km/h i nie słyszeć mostu?? hmm to maluch osiągał 100km/h bez złomowania go po tym bo fabryka podaje v-max 105km/h więc jeżdżenie nim 100 to samobójstwo dla silnika auta i kierowcy polonezem do tych 110km/h szło jechać potem było za głośno niestety.

Polonez to kiepskie auto ale maluch to totalne gówno szybciej sie stary ursus rozpędzał maluch ma 53s do setki a polonez między 11,9 a 19 skromna różnica do tego dobry polonez pali 9-10 a dobry maluch 6 przy ponad 2 razy mniejszej masie prawie 3 razy mniejszemu motorkowi powinien palić ze 3 litry a nie 6 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 12:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
do malucha wchodziło 9 osób, do poloneza 12 i był jeszcze luz :rotfl: wszystko z autopsji

Obrazek

oczywiście po drogach nikt tak nie jeździl :) to tylko zabawy na przerwach w szkole były


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 13:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Fryderyk napisał(a):
Przy zderzeniu ZAWSZE odchyla się samochód mimowolnie, o te ok. 30 stopni, NIKT nie jedzie na czołówę, centralnie na wprost, zawsze odchyla się, czy tego chcemy, czy nie- co jest naukowo udowodnione.


Co to za bzdury ? Równie dobrze można powiedzieć że św. Mikołaj to prawda.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 13:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Fryderyk napisał(a):
pokaż mi foto, to powiem, czy to o to mi chodzi


Przekroj poprzeczny podłużnicy- jego kształt, tak?


Fryderyk napisał(a):
co ma powierzchnia ściany i bariery? One nie przejmują energii, chyba, że tynk odpadnie.


Powierzchnia ściany wpływa na powierzchnie zderzenia, mniejsza powierchnia auta jest w stanie przejąć mniej energii, prawda?


Jigsaw napisał(a):
Podpisuję się rencmi i nawet nogmi! :] Maluch to największa kaszana, zero zalet w zasadzie jako takich, z założenia już był porażką na całej linii, polonez też szału nie robi, ale to niebo, a ziemia przy maluchu.


Nie zgadzam się- np. pod względem bezpieczeństwa są porównywalne (o ile moje źródła nie kłamią to w obu strefa kontrolowanego zgniotu przy zderzeniu czołowym kończy się na silniku). :hyhy:

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 13:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Panowie Polonez Polonezem, jak dla mnie taki typowy dupowóz, mowa tu o Caro, bo Borewicz ma coś w sobie ;) Ale Polski musclecar 125p, król polskich szos, to jest auto, jak dla mnie coś wspaniałego a im starsze modele tym lepsze, a najlepszy jest warunek bezawaryjności, trzeba nim JEŹDZIĆ !! Nie ma nic gorszego dla Kanta niż nieużywanie go. Mi ostatnio wybiło z Kredensem 10 000 wspólnych km, i oprócz tankowania, mycia, dolewania oleju ( nie dużo ) i wymiany żarówki postoju nie robiłem NIC, nie ważne w jaką pogodę, z jakim obciażeniem, w jakim celu i gdzie, to auto nigdy mnie nie zawiodło, nawet jak było -23 po podpowaniu pedałem gazu i 2-3 obrotach odpalał i latał bokiem jak M pałer z elektro szperą :cwaniak: Ale ok to wkońcu temat o Polonezie :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E30 i golf III
theDAMIstrzu napisał(a):
Nie zgadzam się- np. pod względem bezpieczeństwa są porównywalne (o ile moje źródła nie kłamią to w obu strefa kontrolowanego zgniotu przy zderzeniu czołowym kończy się na silniku). :hyhy:

Dobre. :rotfl: Mam nadzieję, że wszyscy zrozumieli ten dowcip :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 13:53 
Bobby_Valentino napisał(a):
Co to za bzdury ? Równie dobrze można powiedzieć że św. Mikołaj to prawda.


To nie są bzdury, z tego faktu Volvo wyciągnęło wnioski i robiło dobre auta.

To jest jedno z założeń przy projektowaniu nadwozi, mało wspólnego ze św. Mikołajem.

theDAMIstrzu napisał(a):
Przekroj poprzeczny podłużnicy- jego kształt, tak?


aaa nie o to mi chodziło, chodziło mi o to, jak pracuje przód auta

Obrazek

To jest E36, tam gdzie ta kreska z przodu, to tak volvo ma mniej więcej coś takiego, taki "kwadrat" się robi duży, w środku silnik itd. i takie coś o wiele lepiej pracuje pod kątem, niż rozwiązanie z E36, które daje to, że te profile można łatwo wymienić przy mniejszej stłuczce, ale przy ok. 60km/h i odchyleniu kierą jest źle. To się po prostu łamie. Volvo radzi sobie z tym o wiele gorzej, postawiono na bezpieczeństwo, a nie. Dodam, że to i wiele innych fajnych rzeczy wymyślili zanim Ford przejął pałeczkę, bo po tym to już ehhhh

theDAMIstrzu napisał(a):
Powierzchnia ściany wpływa na powierzchnie zderzenia, mniejsza powierchnia auta jest w stanie przejąć mniej energii, prawda?


Znów nie bardzo rozumiem o co chodzi, rozumiem, że zakładamy, że ściana jest i stoi, nie przesunie się, więc nie pochłonie nic energii, mniejsza powierzchnia auta przejmie mniej energii- przejmie tyle samo, ile większa, no bo coś musi się z nią dziać, energia zamieniana jest na niszczenie auta, tak ją pochłania, a ze ściany to jedynie tynk spada. Z powierzchniami to jedynie chodzi o to, że na większą powierzchnię taka sama siła daje mniejsze naprężenia- to tak ;)


Nie chcę tutaj twierdzić, że golf przy polonezie jest mniej bezpieczny, czy coś, nie znam się na golfie, ani nadwoziach aż tak bardzo, ale w każdym razie poldolot na prawdę nie wypadł źle ;)

co do Malczana... nie pali nie wiadomo ile, w zimę zabawa jest, koszty utrzymania, naprawa są żenująco tanie, jest możliwość transportu z ptk. A do ptk. B, dziś można nim przez las się przedzierać i nie będzie szkoda, jak się porysuje, a ma dość wysoki zawias, kiedyś zmotoryzował Polskę. Malczanami można było się bawić w sporty motorowe, nawet dziś, nie mając wiele kasy.

Pierdolonez, Malczan i Bandzior :cool: złota trójka hehe
Nie gadajcie więc głupot takich, lepszy rydz, niż nic.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 14:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Fryderyk napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Co to za bzdury ? Równie dobrze można powiedzieć że św. Mikołaj to prawda.


To nie są bzdury, z tego faktu Volvo wyciągnęło wnioski i robiło dobre auta.

To jest jedno z założeń przy projektowaniu nadwozi, mało wspólnego ze św. Mikołajem.


No to do złych wniosków doszli ale to i najlepszym się zdarza.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 14:25 
Bobby_Valentino napisał(a):
No to do złych wniosków doszli ale to i najlepszym się zdarza.


okay... PRAWIE zawsze.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 14:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Przypominam, że Volvo chyba przez kilkadziesiąt lat było pionierem w kwestii bezpieczeństwa aut osobowych. Zarówno pod względem konstrukcji, jak i rozwiązań i nowinek. Co do Golfa II i Poloneza - wolałbym siedzieć przy czołówce w Polonezie niż w Golfie II, pod warunkiem, że auta by były w miarę świeże. W przypadku starego Poloneza, w którym mogą już być pognite elementy konstrukcyjne - wolałbym siedzieć w Golfie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 15:05 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Gumiś napisał(a):
Ten test poldolota mi się podoba :hyhy:
[youtube]


Nie lubię go, taki sam ''ałtorytet'', jak Kornacki w tvnturbo, dorwali się do tv i trzepią kasę nic poza tym.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 15:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Fura znad Wisły buja się po całym swiecie :hyhy: :hurra:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 15:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
renoraines napisał(a):
Gumiś napisał(a):
Ten test poldolota mi się podoba :hyhy:
[youtube]


Nie lubię go, taki sam ''ałtorytet'', jak Kornacki w tvnturbo, dorwali się do tv i trzepią kasę nic poza tym.


Ja tam widzę różnicę. Kornacki myśli że faktycznie jest jakimś "ałtorytetem" w dziedzinie motoryzacji. A TopGear to z założenia program rozrywkowy o tematyce motoryzacyjnej a nie program stricte motoryzacyjny.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 15:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 412
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: Było 540i, 320Ci
Przynajmniej szczere są te testy w top gearze, a nie jak to np. w polskich programach każdy samochód cacy i wogole same szczegóły są złe ewentualnie. Zero konkretności.


Ostatnio edytowano 16 kwietnia 2010, 15:48 przez Emes, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 15:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Fryderyk napisał(a):
To jest E36, tam gdzie ta kreska z przodu, to tak volvo ma mniej więcej coś takiego, taki "kwadrat" się robi duży, w środku silnik itd. i takie coś o wiele lepiej pracuje pod kątem, niż rozwiązanie z E36, które daje to, że te profile można łatwo wymienić przy mniejszej stłuczce, ale przy ok. 60km/h i odchyleniu kierą jest źle.

No to golf 2 tego nie miał- tam był po prostu zderzak łączący podłużnice ;) dopiero w następnej generacji była taka belka. Rozwiązanie z e36 rzeczywiście może być niekorzystne przy uderzeniu pod kątem.

Fryderyk napisał(a):
Z powierzchniami to jedynie chodzi o to, że na większą powierzchnię taka sama siła daje mniejsze naprężenia- to tak ;)


No tak, o to mi chodziło, tylko patrzę, że rzeczywiście napisałem to jakoś po mongolsku, bo energię musi przejąć taką samą. Różnica tkwi w naprężeniach, więc i w odkształceniach.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: v50
Kod silnika: M43B16
Skoro już wspominacie o Volvo to napomknę o wiosennej akcji serwisowej 4+ , wpłacamy 50 zł i robią nam pełen przegląd jak coś znajdą możemy zdecydować o tym czy chcemy żeby to naprawili jak nic nie znajdą oddają nam nasze 50 zł...

_________________
Przedstawiciel Volvo na Forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 20:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
gerti napisał(a):
Skoro już wspominacie o Volvo to napomknę o wiosennej akcji serwisowej 4+ , wpłacamy 50 zł i robią nam pełen przegląd jak coś znajdą możemy zdecydować o tym czy chcemy żeby to naprawili jak nic nie znajdą oddają nam nasze 50 zł...


Ta akcja była miesiąc temu kolego poza tym to nie forum Volvo tylko BMW. Poza tym pełen przegląd czego ? Sprawdzą płyny w zbiorniczkach i klocki :) ? hehe

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 20:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Zdzira 850I napisał(a):
Polonez to kiepskie auto ale maluch to totalne gówno szybciej sie stary ursus rozpędzał maluch ma 53s do setki a polonez między 11,9 a 19


Poważnie maluch miał 53s do setki? :)

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 21:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Pułkownik Zuber napisał(a):
Zdzira 850I napisał(a):
Polonez to kiepskie auto ale maluch to totalne gówno szybciej sie stary ursus rozpędzał maluch ma 53s do setki a polonez między 11,9 a 19


Poważnie maluch miał 53s do setki? :)



Ale za to jaki był wdzięczny w tuningu. Trochę pracy nad gaźnikiem, dobre świece, odpowiednie wycięcie podstawy filtra powietrza i parę innych śmiesznych zabiegów i dobre kilkadziesiąt procent szybciej do setki :hyhy:
No i tradycyjnie, czerwone były najszybsze. Białe też szatańsko szybkie, zielone dobre do lasu i na śnieg, a granatowe bardzo wywrotne :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 21:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Pułkownik Zuber napisał(a):
Poważnie maluch miał 53s do setki

54,4s o ile ją kiedykolwiek osiągnął :)

A wracając do Poldka :)
Dooobra fura, jest na 100% lepszym od wyjącego kaszla. i spokojnie Poldkiem można śmigać w długie trasy.
Miałem fiata 125p, jak wiemy konstrukcje są praktycznie takie same, śmigałem nim 4 lata i jechałem gdzie chciałem,

a kaszlem jechałem 2 razy :zakrecony: i jak zawsze unikam pierdziela.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL