renoraines napisał(a):
Filmik poglądowy
http://www.bmwarchiv.de/video/bmw-118d- ... matik.htmlWedług mnie funkcja zbędna, ekologiczna ściema. Komputer zaniża spalanie więc tym się nie ma co sugerować. Realne zużycie ON 2.0d średnio 6/7 lON/100km, czyli tyle co nic.
W dłuższym okresie czasu aktywny start-stop będzie narażał na koszty napraw właściciela. Turbo, rozrusznik. Normalnie na ''jeden kurs'' silnik jest tylko włączany i po dojechaniu na miejsce wyłączany. Przy aktywnej funkcji start-stop takich cykli uruchomiania silnika jest kilka, licząc kilka kursów w ciągu dnia, x dni tygodnia x miesiac x rok, robi sie dodatkowe tysiace razy właczenia/wyłaczenia silnika w ciągu roku.
Najwięcej energii czyli paliwa jest potrzebne od uruchamiania silnika, bo wszyscy wiemy, ze jazda na krótkich dystansach i czeste włączanie zapłonu powoduje wzrost zużycia paliwa.
Gdyby to było słyszne rozwiązannie to nie byłoby opcji deaktywacji tej funkcji przez kierowce.
Podsumowując start-stop to kolejny wynalazek (tak jak m.in. filtr cząstek stałych) mający na celu ściągnąć kase z klienta.
konkretna odpowiedź! dzięki! ogólnie mój ojciec jeżdżąc prawie zawsze wyłącza ta dziwną funkcję, ale wiadomo czasem się to zapomni
to jeszcze pytanie odnośnie tej funkcji start-stop:
samochód jest na gwarancji, czy da się w ASO oczywiście, jakoś na stałe dezaktywować tą funkcję?, wkrótce przegląd więc warto by było to przy okazji zrobić
