BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 22:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 11:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
poczekajcie co sie dalej okaze ;) bez paniki panowie :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Alex E36 napisał(a):
Swoją drogą 2.0 to najgorsza opcja z moźliwych, bo jeździ jak 1.8is a pali jak 2.5...


no właśnie :/

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
Kubenzy napisał(a):
Alex E36 napisał(a):
Swoją drogą 2.0 to najgorsza opcja z moźliwych, bo jeździ jak 1.8is a pali jak 2.5...


no właśnie :/
no tak... ale 2,5 nie dostane za 1500pln :rotfl: a w tym projekcie chodzi o to zeby robic 2,5 :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
a tak przy okazji... takie teoretyczne pytanie... ile by wyniosły koszta zmiany 2.0 m50 na 2.5 m50? i czy dużo trzeba by było przy tym zmieniać? czy ktoś coś wie na ten temat albo czy bawił się w to?

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
Kubenzy napisał(a):
a tak przy okazji... takie teoretyczne pytanie... ile by wyniosły koszta zmiany 2.0 m50 na 2.5 m50? i czy dużo trzeba by było przy tym zmieniać? czy ktoś coś wie na ten temat albo czy bawił się w to?
zwykly dyfer,most itd (dokladnie nie wiem mechanikiem nie jestem ale jakas wiedze moze tam mam) .. z 1,8 nie wy3ma tego dlatego 2,0 u mnie bedzie i powinno byc ok. Przy 2,5 o wiele wiecej przerobek. Ale jesli masz tam 2.0 i chcesz 2,5 - to sprawa prosta. Wiazka, komp, reszta pasuje... (nie wnikam w pierdolki) mysle 600zl u normalnego mechanika. A tarcze w 2,0 sa wiec bedzie ci dobrze hamowac haha


Ostatnio edytowano 30 marca 2007, 12:15 przez k64, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Kubenzy napisał(a):
a tak przy okazji... takie teoretyczne pytanie... ile by wyniosły koszta zmiany 2.0 m50 na 2.5 m50? i czy dużo trzeba by było przy tym zmieniać? czy ktoś coś wie na ten temat albo czy bawił się w to?


To 2.0 jest z Vanosem ? i na jakim osprzecie Bosch czy Siemens ? Ktory rocznik auta ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
k64 napisał(a):
Kubenzy napisał(a):
a tak przy okazji... takie teoretyczne pytanie... ile by wyniosły koszta zmiany 2.0 m50 na 2.5 m50? i czy dużo trzeba by było przy tym zmieniać? czy ktoś coś wie na ten temat albo czy bawił się w to?
zwykly dyfer,most itd (dokladnie nie wiem mechanikiem nie jestem ale jakas wiedze moze tam mam) .. z 1,8 nie wy3ma tego dlatego 2,0 u mnie bedzie i powinno byc ok. Przy 2,5 o wiele wiecej przerobek. Ale jesli masz tam 2.0 i chcesz 2,5 - to sprawa prosta. Wiazka, komp, reszta pasuje... (nie wnikam w pierdolki) mysle 600zl u normalnego mechanika. A tarcze w 2,0 sa wiec bedzie ci dobrze hamowac haha


Misiu, nie koniecznie wiazka i komputer pasuje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
reserved napisał(a):
k64 napisał(a):
Kubenzy napisał(a):
a tak przy okazji... takie teoretyczne pytanie... ile by wyniosły koszta zmiany 2.0 m50 na 2.5 m50? i czy dużo trzeba by było przy tym zmieniać? czy ktoś coś wie na ten temat albo czy bawił się w to?
zwykly dyfer,most itd (dokladnie nie wiem mechanikiem nie jestem ale jakas wiedze moze tam mam) .. z 1,8 nie wy3ma tego dlatego 2,0 u mnie bedzie i powinno byc ok. Przy 2,5 o wiele wiecej przerobek. Ale jesli masz tam 2.0 i chcesz 2,5 - to sprawa prosta. Wiazka, komp, reszta pasuje... (nie wnikam w pierdolki) mysle 600zl u normalnego mechanika. A tarcze w 2,0 sa wiec bedzie ci dobrze hamowac haha


Misiu, nie koniecznie wiazka i komputer pasuje...
no ok ale jak kupi 2,5 to raczej kompa dostanie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
a tak dodam od siebie, ze ja jakbym mial robic takiego swapa to wolalbym wymienic samchod. Nie lubie rzezby... a jak juz swapowac to konkretnie. Np na jakies M60b44 :04:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Dajmy k64 szanse, silnik kupił - zmiany będą, prosimy o fotorelacje i wrazenia z jazdy.. bezpiecznej :ok:

Oby przeróbki nie przypominały tego ;) >>

Obrazek

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
ptysiek napisał(a):
Dajmy k64 szanse, silnik kupił - zmiany będą, prosimy o fotorelacje i wrazenia z jazdy.. bezpiecznej :ok:

Oby przeróbki nie przypominały tego ;) >>

[url=http://img481.imageshack.us/img481/7664/swapez8.jpg]Obrazek[/URL]


I tak mu dobrze to wyszlo :P dobra nie zasmiecajcie mi mojego tematu :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Dobra, juz wracam pod miotłe :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
można zamknac temat nawet na 2 tyg - po tym czasie dostane silnik dopiero - a potem dluto, majzlik i wio :P

_________________
bmw turbo m50 3.0 stage 2 ! 1700c i e85 ! chodzi !
////brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Cytuj:
To 2.0 jest z Vanosem ? i na jakim osprzecie Bosch czy Siemens ? Ktory rocznik auta ?


hmm auto jest z 1991, z tego co patrzyłem to bosch... e36 z 1991 nie miało chyba jeszcze vanos?

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 12:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Kubenzy napisał(a):
Cytuj:
To 2.0 jest z Vanosem ? i na jakim osprzecie Bosch czy Siemens ? Ktory rocznik auta ?


hmm auto jest z 1991, z tego co patrzyłem to bosch... e36 z 1991 nie miało chyba jeszcze vanos?


Nie, nie mialo. W takim przypadku mozna smialo przerzucac sam motor na 2.5 bez Vanos, dla swietego spokoju mozna wymienic dyfer.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 17:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Nie no, bez przesady. Ja mam 2.0 R6 i jakoś mam bębny. Wprawdzie auto nie zatrzymuje się jeszcze tak jak bym chciał, ale to wina opon - letnie fele krzywe więc nadal na przodzie mam zimówki, które lubią puszczać. Do tego klocki i tarcze nie są pierwszej młodości.

Poza tym tarcze z tyłu ma Fiat 125p, ale jakoś mu to nie pomaga mieć rewelacyjną drogę hamowania. Dobre klocki, tarcze i gumy i auto staje jak wryte bez tarcz na tyle.

Co do swapa, to średni wybór. Apetyt rośnie w miarę jedzenia i szczerze mówię, że 2.0 to za mało. Szczególnie, że E36 to kawał samochodu. Jednak zawsze zostaje opcja kolejnego swapa, modyfikacji softu (tu małe pole do popisu) lub turbinka. :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 17:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
ULLISSES, tylko że zapomniałes o tym ze e30 to jest samochód z poprzedniej epoki niż e36, pozatym tu jest mowa o silniku M50 150KM A TY CO TAM MASZ ZA MOTOR???? NAJWYŻEJ 130 KM .
Chyba że tez zeswapowałeś :zdziwko:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 18:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
O niczym nie zapomniałem. Kojarzę historię serii 3. Odnośnie silnika, to ja mam pod maską serię - czyli M20.
Co nie zmienia faktu, że E36 to większe auto i nawet 2.0 24V to nie jest jeszcze szczyt marzeń, jeśli popatrzeć tylko na 2.5 24V, którego parametry już są powalające. A to wcale nie jest największe żelastwo, jakie można tam przełożyć. Jak już się bawić, to bawić. Za 2.5K różnicy to bym zaryzykował kupno 325.
Poza tym widzę, że Tobie nawet te 192KM to było mało, więc chyba się ze mną zgodzisz. ;)

Jeśli chodzi o swapa u mnie, to obecna jednostka ma wylatane 320K. Nie jest to jakiś kosmos, zwłaszcza że zwiedziła UK i kilka krajów po drodze. Nie mniej jednak nie wiadomo, jak jeździł poprzedni właściciel. Na razie nieźle ciągnie, ale nie wiadomo jak długo. Swap to będzie jednak ostateczność, jeśli tylko buda będzie dała się doprowadzić do stanu idealnego.
Myśląc jednak o przyszłości, to widzi mi się raczej przesiadka na 2.5iX lub 2.4TD. Ideałem byłby majstersztyk 2.5TDSX w E30, no ale zabawy od groma i buda musiałaby być chyba wzmacniana, bo amorki by przez maskę wyleciały przy tej masie przodu. No i znośny rozkład masy też by szlag trafił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 19:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
ULLISSES, zgadza się włozyłem chipa bo mi było mało i dalej jest mi mało więc rozglądam się za samochodem z silnikiem 3,5 lub wiecej ale , weż pod uwagę że e34 waży 1470 kg i kopyto ma mniejsze niz e36 ze względu własnie na ruznice wagi.
Pozatym co do mojego chipa to ja moc podniosłem tylko o jakieś 5%max7% , ale ten samochód ma już bardzo dobre hamulce wentylowane z przodu i zwykłe tarcze z tyłu.
Co do seryjnego e36 m50b20 ,to oczywiscie ze nie jest to szczyt marzeń jak to ujołeś ,
aczkolwiek seryjnie ten samochód przy tym silniku ma juz hamulce adekwatne do osiągów , tak jak i twoja e30 ze 130konnym silnikiem i bębnami z tyłu i z tym chyba sie zgodzisz.
Jednak ja jestem oponentem w stosunku do robienia swapa , a własciwie 1/3 swapa bo tak mozna nazwać włozenie silnika 150konnego do budy przeznaczonej pod silnik 100konny.
Widzisz tą rużnicę 30% więcej mocy i dalej te same hamulce, czy to nie jest przegięcie??? :kwasny:
I ja tu mówie tylko o hamulcach, bo to jest głuwne zagadnienie jeśli chodzi o bezpieczeństwo, a gdzie reszta???
Mam zamiar równiez kupić E30 M30i lub ix i zrobić z niej bolid pod rajdy kjs-y itp ale wydaje mi sie że jest to juz wystarczająca baza pod takie harce , a nie tak jak to niektórzy 1,6- 1,8.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 20:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Cytuj:
Jednak ja jestem oponentem w stosunku do robienia swapa , a własciwie 1/3 swapa bo tak mozna nazwać włozenie silnika 150konnego do budy przeznaczonej pod silnik 100konny.
Widzisz tą rużnicę 30% więcej mocy i dalej te same hamulce, czy to nie jest przegięcie??? :kwasny:
I ja tu mówie tylko o hamulcach, bo to jest głuwne zagadnienie jeśli chodzi o bezpieczeństwo, a gdzie reszta???

Mądrze prawi, polać trzeba! :hyhy:

Cytuj:
a nie tak jak to niektórzy 1,6- 1,8

Bo tak najtaniej... :wstyd:

Tez mi świta pomysł SWAP'u, ale jedyna opcja to IS :]

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL