BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 00:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: RRS
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62TUB44
Hej przeczytalem post Wariata na temat usterki wirnika w M62, mam podobny problem.
Czasem podczas jazdy wskazowka temp idzie do gory bez wyraznej przyczyny nawet podczas postoju po dluzszaj jezdzie bez zbytniego wysilania silnika potem zalancza sie jakis wiatrak chodzi jak odkurzacz:) potem takie blump jak by sie cos zadlawilo i wszystko wraca do normy hm no w sumei nie do konca do normy bo ubywa mi plyny chlodniczego. niewiem moze na zimnym silniku patyczek w zbiorniku wyrownawczym jest na samym dole niewiem czy sie nie przycina a jak doleje troche jak pochodzi silnik po jezdzie to jak odkrece korekj wskaznik wychodzi ponad gwint korka wystaje kilka cm.. oczywiscie pojawia cie komunikat na kompie o coolant level hmm co to moze byc jesli ktos mial taki problem licze na pomoc niechcial bym sie dac orżnac jakiemus kolesiowi co odrazu kaze mi wymiecniac uszczelke pod glowica.

Dziekuje za pomoc i Pzdrawiam fana V8:) :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: BMW E36 Compact 316i
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 05:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
a ja mam następujący problem: padło Visco więc kupiłem nowe, było git ale następnego dnia na światłach silnik mi się troszkę zaczął nagrzewać a powietrze wiało zimne więc rzecz oczywista - zapowietrzony układ. Zjechałem na najbliższe podwórko i odpowietrzyłem układ tylko odkręcając odpowietrznik na górze chłodnicy, po 20 minutach była dzida temperaturka trzymała się optymalnej było ciepłe powietrze ale minął tydzień i dziś jadąc z pracy zauwarzyłem że mimo że temperatura silnika jest optymalna to wieje zimne powietrze!!! Visco działa na 100% bo to nawet słychać więc nie wiem o co chodzi. Ile powinienem mieć płynu w zbiorniczku po odkręceniu korka na zimnym silniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: BMW E36 Compact 316i
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 05:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
a ja mam następujący problem: padło Visco więc kupiłem nowe, było git ale następnego dnia na światłach silnik mi się troszkę zaczął nagrzewać a powietrze wiało zimne więc rzecz oczywista - zapowietrzony układ. Zjechałem na najbliższe podwórko i odpowietrzyłem układ tylko odkręcając odpowietrznik na górze chłodnicy, po 20 minutach była dzida temperaturka trzymała się optymalnej było ciepłe powietrze ale minął tydzień i dziś jadąc z pracy zauwarzyłem że mimo że temperatura silnika jest optymalna to wieje zimne powietrze!!! Visco działa na 100% bo to nawet słychać więc nie wiem o co chodzi. Ile powinienem mieć płynu w zbiorniczku po odkręceniu korka na zimnym silniku?

Postanowiłem jeszcze raz odpowietrzyć układ i zaobserwowałem niepokojącą rzecz:
na zimnym silniku poziom płynu po odkręceniu korka był na "kreseczce" natomiast podczas odpowietrzania poziom płynu spadł tak nisko że widziałem dolny kranik!!! był ponad poziomem płynu czy tak być powinno?? czy może powinienem dolać płynu a jeżeli tak to na zimnym silniku ile tego płynu powinno być?? HELP!!! :zalamany:


Ostatnio edytowano 30 sierpnia 2009, 13:47 przez konradldz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 11:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Slask
Witam.Czy ma ktos jakis patent na wymiane króćca przyłączeniowego układu chłodzenia w E39 bez zdejmowania całego górnego kolektora ssącego? Probowalem to wczoraj zrobic ale po zdjęciu grubego węża chłodniczego który jest umieszczony na tym króćcu z którego mam własnie wyciek, śruby są bardzo trudno dostępne i prawie niewidoczne,dodatkowo pod dziwnym katem. Czy zrobie to jakims kluczem przegubowym,wymienial to juz ktos ? Nie chce popasc w wieksze koszty( warsztat,odkrecanie z 30 srub ,zdejmowanie calego kolektora,nowe wszystkie uszczelki itp Dlatego chcialbym to sobie zrobic sam. Dam rade? Robil to ktos ? Ile ewentualnie czasu to zajmuje i na co uwazac ?

Poz.10 na zdjęciu
poz.10


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Kielce/Irl
Moje BMW: E60 525i 2004
Kod silnika: M54
Panowie,moze ktos pomoze w diagnozie,a mianowicie,kiedy samochod stoi z wlaczonym silnikiem temperatura na wskazniku taka jak powinna czyli polowa,wisko kreci,a tu nagle odlacza 6 cylinder i zaczyna pracowac na 5 garach-podobno jest to tryb awaryjny w e39 kiedy cos nie ciekawego dzieje sie z silnikiem,waz gorny goracy,ten dolny zimny,i chlodnica po stronie gornego weza goraca a z drugiej strony zimna,kiedy jade nic sie nie dzieje,tylko na postoju,wymienilem czujnik temperatury na wyjsciu z chłodnicy ale to nie pomoglo,nie znam sie zabardzo na tym ale podejrzewam termostat ze nie otwiera,moze ktos podpowie od czego zaczac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 20:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 245
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52/TU
Podłączam się ze swoim problemem.Mianowicie przestało mi działać ogrzewanie wewnątrz auta, okazało się że przyczyną był brak płynu . Dolałem płynu i odpowietrzałem wg wskazówek z forum. Ogrzewanie powróciło.Zastanawia mnie tylko fakt że dolny wąż pozostaje zimny. Czy oba powinny być ciepłe tzn górny i dolny czy nie.Może coś nie tak zrobiłem z odpowietrzaniem ? Silnik M52/TU

Przejechałem z 5km ogrzewanie działa ,wskaźnik temperatury równo w połowie lecz dolny wąż dalej zimny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2009, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 62
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: e46 323Ci Penera
Kod silnika: M52TUB25
Witam mam problem z moim bmw 520i 12v (m20b20) kupilem je i mialem zaspawane visco przez co nigdy sie nie dogrzewala.. pojechalem do mechanika wymienilem visko (behr) plyn chlodniczy.. odebralem bmw okazalo sie ze dalej sie nie dogrzewa wymienilem termostat nadal to samo.. czujnik temp ten obok termostatu i nadal to samo pare dni temu okzalo sie ze w korku od chlodnicy brakowalo jedej uszczelki przez co sie zapowietrzal uklad jednak po wymianie korka problem nadal nie ustepuje :kwasny: temp jest mniej wiecej zawsze na tej pochylej kresce przed ta kreska srodkowa.. Spalanie od 17-20 Lpg
Macie koledzy jakies pomysly?????? :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2009, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 62
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: e46 323Ci Penera
Kod silnika: M52TUB25
Witam mam problem z moim bmw 520i 12v (m20b20) kupilem je i mialem zaspawane visco przez co nigdy sie nie dogrzewala.. pojechalem do mechanika wymienilem visko (behr) plyn chlodniczy.. odebralem bmw okazalo sie ze dalej sie nie dogrzewa wymienilem termostat nadal to samo.. czujnik temp ten obok termostatu i nadal to samo pare dni temu okzalo sie ze w korku od chlodnicy brakowalo jedej uszczelki przez co sie zapowietrzal uklad jednak po wymianie korka problem nadal nie ustepuje :kwasny: temp jest mniej wiecej zawsze na tej pochylej kresce przed ta kreska srodkowa.. Spalanie od 17-20 Lpg
Macie koledzy jakies pomysly?????? :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 12 listopada 2009, 14:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Matess napisał(a):
Witam mam problem z moim bmw 520i 12v (m20b20) kupilem je i mialem zaspawane visco przez co nigdy sie nie dogrzewala.. pojechalem do mechanika wymienilem visko (behr) plyn chlodniczy.. odebralem bmw okazalo sie ze dalej sie nie dogrzewa wymienilem termostat nadal to samo.. czujnik temp ten obok termostatu i nadal to samo pare dni temu okzalo sie ze w korku od chlodnicy brakowalo jedej uszczelki przez co sie zapowietrzal uklad jednak po wymianie korka problem nadal nie ustepuje :kwasny: temp jest mniej wiecej zawsze na tej pochylej kresce przed ta kreska srodkowa.. Spalanie od 17-20 Lpg
Macie koledzy jakies pomysly?????? :(


No i wszystko jest OK. W M20B20 strzałka nie zawsze stoi w pionie, zazwyczaj jest gdzieś przed środkiem.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 12 listopada 2009, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 62
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: e46 323Ci Penera
Kod silnika: M52TUB25
Bobby_Valentino napisał(a):
Matess napisał(a):
Witam mam problem z moim bmw 520i 12v (m20b20) kupilem je i mialem zaspawane visco przez co nigdy sie nie dogrzewala.. pojechalem do mechanika wymienilem visko (behr) plyn chlodniczy.. odebralem bmw okazalo sie ze dalej sie nie dogrzewa wymienilem termostat nadal to samo.. czujnik temp ten obok termostatu i nadal to samo pare dni temu okzalo sie ze w korku od chlodnicy brakowalo jedej uszczelki przez co sie zapowietrzal uklad jednak po wymianie korka problem nadal nie ustepuje :kwasny: temp jest mniej wiecej zawsze na tej pochylej kresce przed ta kreska srodkowa.. Spalanie od 17-20 Lpg
Macie koledzy jakies pomysly?????? :(


No i wszystko jest OK. W M20B20 strzałka nie zawsze stoi w pionie, zazwyczaj jest gdzieś przed środkiem.

i cale szczescie tylko czemu nikt mi o tym wczesniej nie powiedzial :kwasny: nie mialbym tylu nieprzespanych nocy :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 00:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E36 318i
Witam podłącze się z z tematem. Mam podobny problem, u mnie wygląda to tak (Bmw E36 1.8):
W listopadzie założyłem gaz sekwencje Staga, przez założeniem ogrzewanie chodziło ok. Jakieś 2 tygodnie po założeniu, objawy są takie - nie działa ogrzewanie w konsoli środkowej (jak daje na gorące to idzie zimne). Co dziwne na szybe i na boki jest gorący nadmuch. Wskazówka na temperaturze dochodzi do połowy, ale podczas jazdy spada prawie do niebieskiego. Nie ma żadnych innych efektów, spalanie gazu w normie.
Słyszałem, że ponoć parownik od gazu w zimie zużywa dużo ciepła z chłodnicy. Może ktoś wyjaśnić o co tu chodzi, czy to jest normalne.
Aha i po włączeniu silnika od razu włącza sie visco wentylator. O co chodzi ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 19:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 56
Posty: 149
Lokalizacja: PILAWA
Moje BMW: E39 525d"2001r
Kod silnika: M57D25
witam zastosowałem się do punktu odpowietrzania dla e39 i nic wskaźnik mi pokazuje między niebieskim polem a pierwszą kreską po przejechaniu 40km.A tak wo gule to gdzie są te Elektro zawory od ogrzewania jak piszą poniżej,czy wiatrak powinien pracować cały czas proszę o jakieś wskazówki z góry dziękuje Pozdrawiam
Ps.Mam 525d z 2001r

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: poÂłudnie
u mnie jest taki problem ze jak jadę pod górę to wskazówka się podnosi jak zjeżdżam to spada i tez auto slabo sie nagrzewa w trasie około 30 km

_________________
www.pro-met.com.pl
Skrzynki Metalowe - Tv Kablowa, Sieci internetowe, Apteczki Eu, Drzwiczki Metalowe, Kasety Metalowe Na Dokumenty ITP

http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=3626533


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 19 stycznia 2010, 19:38 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
Witam ja mam taki problem ze ogrzewanie na szybe i na nogi działa a na srodek i drzwi zimne chociaz ustawiam na cieple i jeszcze nie wiem czy visco mam dobre bo wskaznik temp ostatnio wysedł mi ze 2mm poza polowe a wiatrak dalej moge zatrzymac palcami tak ma byc czy do wymiany wisco prosze o pomoc i jakie najlepiej kupic jesli do wymiany mam ? :zalamany:

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: 320i Kompresor E46
Kod silnika: m52b20
Witam . Mam problem z moim e46 . cieknie mi z układu po bloku... wymieniłem uszczelkę termostatu bo myślałem ze to jest to . ale jednak się myliłem . możecie mi powiedzieć co jeszcze mam sprawdzić bo świecąc halogenem na blok nie widać gdzie płyń ucieka. macie jakieś pomysły co to może być ? pozdrawiam i z góry dziękuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 29 maja 2010, 14:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Mam bmw e36 1.6 M43 i co to może być jak mam nowy termostat, nową pompę wody oraz nowe visco... A strumień pojawia mi się przy 2500 obrotów.. do tego silnik się grzeje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 15 lipca 2010, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i/E46 318i
Kod silnika: M43B19/N42B20
Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem E46 318i, od kilku dni wskazówka od temp. jest wychylona w prawo od pionu o 2mm. Do tej pory stała sztywniutko w pionie. Co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 17 lipca 2010, 10:31 
Witam

Zanim wydam kasę na części postanowiłem poradzić się ludzi na forum.

Auto E30


Już zrobione:
Wymian a węży
wymian VISCO ( było padnięte)
Odpowietrzona, gdy gazuje z zaworu odpowietrzającego po naciśnięci górnego węża mam fontannę tak więc zakładam że układ jest odpowietrzony.

Problem:
dolny waż i dolna cześć chłodnicy jest zimna a wskazówka pokazuje 3/4 w prawo po kilku minutach pracy silnika????

Co jest nie tak?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 18 lipca 2010, 13:36 
Witam.
Panowie mam problem.Moje bmw e34 2.0 130koni (nie wiem jake oznaczenie silnika) gotuje mi wodei wywala ze zbiornika,gorny waz ktory przychodzi do chlodnicy twardy i goracy,wez ktory przychodzi do termostatu zimny i po drugiej stronie termostatu drugi waz tez zimny. Pomozcie .


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 20 listopada 2010, 21:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Witam,
chciałem się poradzić odnośnie nagrzewania się moich aut. Przy obecnych porannych temperaturach (od +4 do +8) E36 316i '95r. nagrzewa się do optymalnej temperatury (wskazówka w pionie) po ok 3-4km (w mieście), natomiast w E46 318i '02r. wskaźnik temperatury sięga jedynie do 1/4 skali czyli niespełna trochę powyżej niebieskiego obszaru po pokonaniu takiego dystansu. Myślę że E46 powinna nagrzewać się równie szybko jak E36 (w której termostat wymieniony był półtora roku temu) lub nawet szybciej. Termostat? Co o tym myślicie?

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL