BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 14:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 7 maja 2010, 13:22 
Clatrine napisał(a):
załoz jakis zamiennik katalizatora najlepsza opcja w twoim wypadku :]

polecisz jakąś konkretna firmę??bo wiadomo jak jest z tymi zamiennikami :zdegustowany:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 18 maja 2010, 13:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B20
Witam kupiłem na allegro tłumik przelotowy AWG Zamiast kata i teraz nurtujące pytanie
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

tak wygląda mniej wiecej przekrój tej przelotówki powietrze które wpada przez wloty bedzie dobrze przepływało? czy sie bedzie tłoczyło na tych ściankach?

na drugim rysunku zaznaczyłem jak powinno być :looka:

_________________
I do odcięcia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 16 lipca 2010, 22:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
a co byście zrobili jak mam w e36 318 przepalony kat. byście go wycieli ? czy wstawili rure nie wiem strumienice czy co? :znudzony: samochód pracuje jak poldek.. :szok:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 16 lipca 2010, 23:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Dankam735i napisał(a):
a co byście zrobili jak mam w e36 318 przepalony kat. byście go wycieli ? czy wstawili rure nie wiem strumienice czy co? samochód pracuje jak poldek..

Mam to samo, dzwoni i pierdzi, nie ma mocy. Na środę jestem ustawiony na wspawanie katalizatora z wkładem metalowym. Myślę że tak będzie najlepiej.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 17 lipca 2010, 06:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Dankam735i napisał(a):
a co byście zrobili jak mam w e36 318 przepalony kat. byście go wycieli ? czy wstawili rure nie wiem strumienice czy co? :znudzony: samochód pracuje jak poldek.. :szok:

Ja swój od 318 za 400zł popchnąłem :D ale po sprzedaży stwierdziłem że i tak mało, jest wart więcej.

_________________
Bmw e36 318i m40 bylo
Bmw e36 318i m43 bylo
Bmw e39 530i m54 bylo
Bmw e46 320i m52 bylo
Bmw e36 325i m50 jest
Bmw e39 525i m54 jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 18 lipca 2010, 18:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
najlepiej to wstawić zamiast kata odpowiedni tłumik zabudowany w obudowie kata

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 18 lipca 2010, 19:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Zamiast zużytego katalizatora najlepiej jest wsadzić nowy katalizator.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 18 lipca 2010, 20:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
no okej nowy może być zamiennik tak? natomiast pytanie tyczy sie irona co masz teraz wsadzone i jak autko się zbierA?

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 18 lipca 2010, 21:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Dankam735i napisał(a):
no okej nowy może być zamiennik tak

Tak, ja tak mam zrobione i jestem zadowolony. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 18 lipca 2010, 22:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
valdorane napisał(a):
Zamiast zużytego katalizatora najlepiej jest wsadzić nowy katalizator.


a dlaczego? pomijam aspekty prawne i środowiskowe

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 19 lipca 2010, 20:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
valdorane napisał(a):
Zamiast zużytego katalizatora najlepiej jest wsadzić nowy katalizator.


Po co? Żeby na przeglądach lepiej przechodził? Katalizator stopuje tylko przepływ spalin i to jest stwierdzone nie przez przypadkowe osoby ale przez inżynierów co w temacie siedzą od lat ;)

Wycinka katalizatora poprawia przepływ spalin, a co za tym idzie również osiągi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 19 lipca 2010, 21:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
beciak napisał(a):
Katalizator stopuje tylko przepływ spalin i to jest stwierdzone nie przez przypadkowe osoby ale przez inżynierów co w temacie siedzą od lat

Pokaż dowód na to. Tlenki węgla, azotu, węglowodory, co się z nimi dzieje gdy nie ma katalizatora? Jedno auto bez kata truje mało, ale jeśli jeździ ich miliony są to znaczne zanieczyszczenia. Inżynierowie pracowali nad konstrukcją układu wydechowego w BMW nie po to żeby jakiś tam "inrz" Mietek spod Łochowa wspawał rurkę :znudzony:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 19 lipca 2010, 22:24 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
beciak napisał(a):
Po co? Żeby na przeglądach lepiej przechodził? Katalizator stopuje tylko przepływ spalin i to jest stwierdzone nie przez przypadkowe osoby ale przez inżynierów co w temacie siedzą od lat

Również poproszę o jakieś szersze informacje.

Chciałbym omówić ten temat z osobą, która wie coś o silnikach i zasadach, którymi się ich praca kieruje.
Suche fakty mnie nie interesują. Najlepszym sposobem na sprawdzenie Twojej teorii jest wycięcie zdrowego katalizatora i zmierzenie mocy na hamowni.
Podejrzewam, że zmiana wartości mocy była by pokierowana wartością błędu pomiarowego, więc test należy przeprowadzić w warunkach laboratoryjnych. Podejmie się ktoś ze mną tego projektu? Wątpię. Za duże koszta i za małe możliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 19 lipca 2010, 22:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
przeciez to normalne ze im mniejszy opor w wydobywaniu sie spalin na zewnatrz z silnika tym silnik lepiej pracuje -tak na chlopski rozum . a nie od dzis wiadomo ze tlumnik katalizator sa swojego rodzaju oporem dla spalin . zapewne inzynierowie BMW tak obliczyli wszystko ze jest najlepiej jak byc moglo i nie podwazam tego .
i nie mam zamiaru tez przeprowadzac zadnych laboratoryjnych wynikow co do tego -chyba nikt tego nie zrobil i niezrobi

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 19 lipca 2010, 22:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
DaRo25 napisał(a):
przeciez to normalne ze im mniejszy opor w wydobywaniu sie spalin na zewnatrz z silnika tym silnik lepiej pracuje -tak na chlopski rozum

Na chłopski rozum odkręć kolektor wydechowy i zmierz moc, wynik jest oczywistą oczywistością, moc spadnie. Układ wydechowy nie tylko ot tak sobie jest, prędkość opróżniania komory spalania... za dużo informacji jak na jeden wieczór.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 19 lipca 2010, 22:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
moze i masz racje .. tak jak napisalem na chlopski rozum :rotfl:

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 19 lipca 2010, 22:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
DaRo25 napisał(a):
moze i masz racje

Może i mam, dla mnie za dużo jak na jeden wieczór :piwo:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 20 lipca 2010, 10:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Wycinanie kata a co za tym idzie rozluźnianie wydechu da większą moc pod jednym warunkiem trzeba tez modyfikować dolot bo co z tego, że silnik może więcej wydalić jak więcej nie zassie??

Prosty przykład w swoim 740iA E-32 miałem dwa idealne katy wyciąłem opyliłem do tego z tylniego tłumika został pełen przelot czyli mój wydech to tłumik środkowy dźwięk się poprawił ale moc nie dopiero jak przerobiłem dolot i dostał więcej powietrza auto odczuwalnie zaczeło lepiej przyspieszać i stoper to potwierdził także.

Więc powiem tak jeżeli masz sprawnego kata i nie masz pomysłu na modyfikacje swego wydechu i dolotu to go zostaw

Jeżeli masz zapchanego kata to go wywal bo to olbrzymi zamulacz

Jeżeli masz sprawnego kata nie obchodzi Cię biadolenie zielonych i masz pomysł na sensowny wydech i dolot to go wywal.

A co do tego, że inżynierowie opracowali idealny wydech tak mości panowie ale pod normy spalin a nie moc :)

A jak kogoś tak interesują te normy to najpierw polecam się zainteresować obiektami typu elektrownia bełchatów czy samoloty bo auta produkują około 11% całych zanieczyszczeń na świecie czyli śmiesznie mało :)

A to, że ludzie sobie dają nabijać stek bzdur do głowy z kolejnymi normami euro to inna sprawa lobby ekologiczne bije na tym olbrzymia kasę z części typu katy, filtry FAP itp

Co by było śmieszniej jak chodzi o silnik benzynowy swego czasu ktoś kiedyś opisywał patent z mierzeniem składu spalni i na zimnym silniku była spora różnica pomiędzy autem z katem a bez natomiast na ciepłym nawet auto bez przeszło normy emisji bez problemowo tylko żebym pamiętał gdzie i jak to ktoś opisywał ehhh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 20 lipca 2010, 19:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Zdzira 850I napisał(a):
dopiero jak przerobiłem dolot i dostał więcej powietrza


ja wycialem kata i zalozylem stozen K&N zamontowalem obudowe stozka i doprowadzilem swierze powietrze rurka o srednicy 10cm -dostaje swierze zimne powietrze -gorzej na postoju
czuje ze bmw lepiej wkreca sie na obroty. koniec kropka

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 21 lipca 2010, 10:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Wiesz ale Ty masz 2,0 a nie 4,0 :)

A to ciut zmienia bo masz inaczej rozwiązany układ dolotu i wydechu panie kolego u Ciebie może szybciej wchodzi na oborty mój robi 200km/h w 2s szybciej jak podaje fabryka i o 1s lepiej jak przed zmianami.

Co do stożków to bezsens zabijają przepływki tym sowim całym cudnym olejkiem.

U mnie poprawiła się reakcja na starcie bo niestety w M60 dolot powietrza jest śmesznie mały silnik sie dławi na starcie z braku tlenu średnica dolotu jest jak w jakimś 2,0 na serii. Więc jak z tych może 7-8cm zrobi się jakieś 12cm obecnie to jest odczuwalna różnica na dolocie zwłaszcza jak autu ubyło pół wydechu do przepychania :)

Pod koniec roku planuje wizytę na hamowni i może chiptuning to wtedy porobię wykresy na fabrycznej zwężce bez niej i na chipie :)

A za rok jak będę na przeglądzie to pomyślę o obadaniu spalin :)

Aha mały wątek co do tego dokręć kolektor a moc spadnie no jak nie zmienisz mapy to tak ale z drugiej strony czy w np Formule 1 sa katalizatory, tłumiki itp?? A tam chodzi właśnie o moc a nie o normy spalin :)
I nie pisz kolego koniec kropka bo ani Ty ani ja nie jesteśmy alfa i omegą żeby czyjeś zdanie było tu decydujące po to jest forum, żeby prowadzić dyskusję :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL