BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 17:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 536
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: Brak ;/
A firmy samochodowe mogą bronić się że plastikowe kolo pompy wody nie jest wynikiem oszczędności na częściach lecz "redukcją masy pojazdu" dla poprawienia osiągów bądź obniżenia zapotrzebowania auta na benzynę za co podziękują im ekolodzy :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 17:24 
Bo bompy wody do BMW są produkowane we Francji. hehe. wiem bo sam zawozilem z Pierpumpen z Francji do BMW.
Szczerze to żal mi było jak sie dowiedziałem co mam na pace.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 10:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43
A tak w ogóle to technologia s85 oparta jest na silnikach zespołu BMW Williams F1 :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 6 lipca 2010, 13:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 33
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: Baur TC II, e36C SE
Kod silnika: m10, m52
W większości moich BMW to co siadło to nie było "MADE IN GERMANY".


_________________________________________________________________________________________________________________________________________
BMW e30 Baur TC II. Zderzaki chromowane - stan bdb. Chromowane obramówki świateł przednich z e32. Tylne światła - stan bdb. Kolor AlpinWeiss. Kierownica M-Technic, fotele Recaro, 6 głośników Pioneer + CD-MP3 Panasonic. Lekko obniżone zawieszenie, hamulce nowe: tarcze nacinane, nawiercane, klocki TRW. 5 ramienne - 17" felgi Alltech Italia model "Punto" (nie z Fiata Punto) + Opony RunFlat. Dodatkowy komplet kół na zimę 15". Silnik m10b18 na łańcuchu. Auto posiada udokumentowaną instalację LPG. Stan: http://chomikuj.pl/px4ever/BMW/BAUR+TC+II Cena: 4000 zł Telefon: 791161177

_________________
"...gdy silnik rozwinie dużą moc, samochód ma skłonność do silniejszych ruchów obrotowych wokół swej osi pionowej w środku ciężkości pojazdu. Opanowanie tej skłonności samochodu od obracania się wymaga od kierowcy wyższych umiejętności i tak szczególnej uwagi, jaka jest ogólnie potrzebna do jazdy sportowej."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 6 lipca 2010, 18:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
ze fabrycznie daja plastik to niezla wiocha :kwasny: (lepiej chyba zrobic porzadnie silnik niz go potem serwisowac w ramach gwarancji, nie?). LIPAAAAA!!!
W M60 z tego co wiem fabrycznie jest metalowy wirnik a zamienniki najtansze maja plastikowy i te sie rozpadaja...

Jesli chodzi o Polibude i SiMR to jakosc inzyniera po tej uczelni bardzo zalezy od systemu studiow: dziennie, wieczorowe, zaoczne.
Ja studiowalem na dziennych w warszawie i nie dalem rady przejsc drugiego roku bo poziom dla mnie byl za wysoki!!!
Mialem kolege na wieczorowych ktory mial znacznie okrojony zakres nauki, oraz znam glaba ktory ukonczyl zaoczne (nie obrazajac ludzi z zaocznych, ale tam jest duuuuzo latwiej).
Oczywiscie po ukonczeniu dziennych ma sie wieksza wiedze i lepszy papier. Jesli od poniedzialku do piatku po 10godzin dziennie ucza Cie najlepsi profesorowie i doktorzy to wiecej sie ogarnie niz w weekend na zaocznych.
Zdarza sie ze i dzienne po 10latach i wielu poprawkach uda sie skonczyc komus niezbyt ogarnietemu, dzieki wielkiemu uporowi, ale skoro musial powtarzac kazdy rok dwa razy to znaczy ze nie jest bardzo pojetny...

ps. ciekawe Kiedy zaczna robic plastikowe półosie napędowe lub pokrywy zaworów

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 6 lipca 2010, 19:12 
Pablo325i napisał(a):
ze fabrycznie daja plastik to niezla wiocha (lepiej chyba zrobic porzadnie silnik niz go potem serwisowac w ramach gwarancji, nie?). LIPAAAAA!!!
W M60 z tego co wiem fabrycznie jest metalowy wirnik a zamienniki najtansze maja plastikowy i te sie rozpadaja...

Taaa, bo tworzywo sztuczne, to od razu beee...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 6 lipca 2010, 20:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
nie jest be, ale nie na szybko wirujace elementy. Malo maja stopow metali??

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 6 lipca 2010, 20:15 
Jest lżejsze przede wszystkim, mniej bezwładne. Poza tym dzisiaj mamy do dyspozycji tworzywa sztuczne niewiele ustępujące wytrzymałością elementom metalowym, a nawet przewyższające je (włókno węglowe).


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 6 lipca 2010, 20:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
W sumie niech sobie robia z czego chca, jak sie nie bedzie psuc to nawet nie bedzie wiadomo z czego, bo nikt nie bedzie tego wyjmowal i pokazywal na forum ;)
Na razie auta tylko "puchna" i przybieraja na wadze, silniki owszem lekkie, ale cale samochody to krowy...
V8 w nowym M3 jest lzejsze od S54 a pomimo tego, karbonowego dachu i tak powstala krowa.
Wiadomo, luksus i bezpieczenstwo ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 28 lipca 2010, 00:08 
Pablo325i napisał(a):
Na razie auta tylko "puchna" i przybieraja na wadze, silniki owszem lekkie, ale cale samochody to krowy...


Tu jest taka zwałka, że z punktu widzenia czysto mechanicznego, samochody są lżejsze, w takim sensie, że są lepsze metody i narzędzia do obliczeń wytrzymałościowych, więc można zmniejszyć wsp. bezpieczeństwa, nowe materiały również, ale fotele, wygłuszenia, wypasy sprawiają, że masa rośnie.

W S klasie W140 chyba, ale pewny nie jestem, masa wygłuszeń wynosiła ok. 500kg

PÓŁ TONY!!


Jednak i tak jestem ZA wykorzystywaniem tworzyw sztucznych w autach (oczywiście, nie na odpowiedzialne części silnika), bo jednak masa sporo spada dzięki nim i to znacznie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 28 lipca 2010, 01:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Pablo325i napisał(a):
ps. ciekawe Kiedy zaczna robic plastikowe półosie napędowe lub pokrywy zaworów


Pokrywy zaworow sa juz od dawna, stosuje je wielu producentow (pewnie w BMW tez bym znalazl).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 28 lipca 2010, 02:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Vermilion napisał(a):
Pablo325i napisał(a):
ps. ciekawe Kiedy zaczna robic plastikowe półosie napędowe lub pokrywy zaworów


Pokrywy zaworow sa juz od dawna, stosuje je wielu producentow (pewnie w BMW tez bym znalazl).


Choćby w M52 :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 31 lipca 2010, 10:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 536
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: Brak ;/
Vermilion napisał(a):
Pablo325i napisał(a):
ps. ciekawe Kiedy zaczna robic plastikowe półosie napędowe lub pokrywy zaworów


Pokrywy zaworow sa juz od dawna, stosuje je wielu producentow (pewnie w BMW tez bym znalazl).


A co to szkodzi?
Pod pokrywą nie ma ani ciśnienia ani temperatury ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 27 lutego 2011, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 23
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50TUB25
w sumie dzisiejsza technologia tworzysz sztucznych pozwala robić bardzo wytrzymałe plastiki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 27 lutego 2011, 12:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
Dwa dni temu zmieniałem profilaktycznie pompę wody, mam prawie 230tys i ori pompa miała plastikowy wirnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 10 maja 2011, 18:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Jesli chodzi o Polibude i SiMR to jakosc inzyniera po tej uczelni bardzo zalezy od systemu studiow: dziennie, wieczorowe, zaoczne.



Jakość całego polskiego szkolnictwa wyższego jeżeli chodzi o technikę to śmiech na sali - kadra teoretyków, którzy okupują ciepłe posadki często całymi rodzinami i sami często gęsto g. wielkie wiedzą o czymkolwiek, muzea zamiast laboratoriów i pracowni, słaba organizacja, źle dobrane i średniowieczne przedmioty, no i najważniejsze - brak porządnej współpracy z przemysłem (w Polsce takowy właściwie nie istnieje). Skutki widać choćby w tym wątku :( Szkoda w zasadzie mała bo w Polsce nie potrzeba inżynierów, a do innych krajów mało osób wyjedzie na ambitne stanowiska, duża część ze względu na sam język. Jeżeli ktoś ma chęć zobaczyć jak wygląda kształcenie inżynierów, niech jedzie do Niemiec (choćby do TUM właśnie).

Jeśli chodzi o materiały to konwencjonalne "metale" to właściwie powoli przeżytek, materiałoznawstwo jest młode i ta część jest najlepiej poznana jak na razie, metale będą stosowane raczej w różnych ciekawych formach np. intermetalików, pian metalowych i innych. Radzę też zapoznać się z materiałami polimerowymi, bo w niektórych zastosowaniach biją na głowę metale.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak się robi silniki!!
PostNapisane: 5 czerwca 2011, 16:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Polimery i ceramika wchodzą coraz bardziej na rynek, i słusznie, ale jeszcze długo będą ustępować miejsca metalom, polimery ze względu na wytrzymałość temperaturową, a ceramika ze względu na cenę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL