BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 20:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Rybnik
Moje zdanie jest takie ze jesli nie masz o tym zielonego pojecia to masz troche pracy i myslenia przed soba:/, ale nie ma sie co poddawac, dobrze mowi ten mechanik, ale poustawiaj sobie dobrze rozrząd zrob sobie nawet swoje cechy dla pewnosci i jesli poskladasz tak jak byl to bedzie chodzic (nie zapomnij ze rozrzad to najważniejsza rzecz silnika wiec musisz go dobrze poskladac. Co do naciagniecia paska to o ile sie nie myle to w BMW jest napinacz ze wskaznikiem, bo przecież to nie fiat aby byla rolka i napinasz na czucie:). Aha jeszcze jedno jedyne co mnie nie pokoi to to ze nie umiales obrocic silnikiem. I jesli kolego upbeat mowisz ze pisze glupoty to pomysl ze jesli podszedl plyn i zrobila sie kompresja to ok rozumie ze nie szlo przekrecic dalej silnikiem ale wez pod uwage ze cofnac bez problemu sie powinien.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Wlasnie wrocilem z boju. Ogromne problemy byly ze zdjeciem wentylatora, zapieczona sruba, to samo ze sruba od tego stabilizatora drgan, tego sporego kola zebatego co jest na samym dole w ktorym jest wielka sruba. Posunelismy sie znacznie do przodu bo dzis mi ktos pomagal i tylko dlatego chyba udalo nam sie rozkrecic te kilka srub. Niestety finalnie sie okazalo ze nie ma dobrej nasadki, to co przypominalo torxa nie bylo nim, cholera nie wiem gdzie ja znajde taka nasadke. Takze rozrzad dalej jest zalozony, ale juz wszystko pozaznaczalismy korektorem, co i jak ma byc zeby potem nie kombinowac przy zakladaniu. Zostalo bardzo niewiele do zdjecia glowicy, jutro moze juz bedzie po wszystkim, tylko nasadke musze dorwac.
PS. Udalo mi sie skontaktowac z osoba co ma klucz dynamometryczny do pozyczenia wiec az takiej fuszerki nie bedzie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 26 lipca 2010, 22:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Trzymam kciuki abyś przyjechał tym autem do polski o własnych siłach :) Nie poddawaj się!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 27 lipca 2010, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
demimot, to moze Ci w niemczech glowice splanuja i bedzie wogle spokoj! za 20-30E mozeby zrobili skoro w Polsce 60zl placilem w porzadnym autoszlifie.
A jak nie to kup papierek wodny (scierny) 400 lub 800 i po zalozeniu na kawalek deseczki sie pomecz.

Jesli chodzi o nasadke to moze to taki drobny torx czyli "spline" jak pamietam. Sa jeszcze "xzn" ale juz nie pamietam, handlowalem tym kiedys.
Torx ma oznaczenie np T40, odwrotny torx E, a ten drobny torx czyli "spline" chyba M12 itd...
Torxa ogolnie czasem da sie odkrecic nasadka dwunastokatna!!! Nawet jak bardzo mocno siedzi, ja tak odkrecalem skrzynie biegow od bloku :)

demimot napisał(a):
nie wiem gdzie ja znajde taka nasadke.

porzady sklep z narzedzami powinien miec doslownie kazda nasadke pasujaca do Twojego silnika, auta..., tym bardziej ze BMW M40 to nie ferrari
Tu masz 318i E36 94r sedan
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... hed_parts/

Tu masz spline
http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/ ... 13925.html
Wg tego linka xzn to spline,
http://sklep.arttool.krakow.pl/Nasadka- ... 56%29.aspx

Wg tej strony w M40B16 jest torx - sruba glowicy, chyba ze chodzi Ci o odkrecenie czegos innego??
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... hed_parts/

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 27 lipca 2010, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Wow, dzieki za odpowiedz. Dostalem dzis caly zestaw nasadek torx w sklepie samochodowym. Jak teraz nie bedzie pasowac to ucinam lebki diaxem i wierce dziury obok :))) Ide grzebac, dam znac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 27 lipca 2010, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
demimot, dowiedz sie za ile Ci glowice splanuja, bo moze warto to zrobic teraz i pozniej sie nie dotykac

Ja w grudniu 2009 mialem zonka w niemczech przy granicy z holandia wiec wiem co to za bol. Pojechalem tam po zrobieniu glowicy moim M10 (ktora zalozylem na starych ori srubach kamax, robiac to pierwszy raz w zyciu) i w momencie przejechania 10km w strone domu silnik zgasl. U mnie okazalo sie ze to "tylko" wezyk podcisnienia idacy od przepustnicy do elektrozaworu- ale i tak ciezko bylo mi to rozkminic w godzine na podobczu, na mrozie i zblizajacej sie nocy.
Poza ta usterka silnik chodzil bajka, juz go sprzedalem, razem z autem...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 28 lipca 2010, 07:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Niestety wczoraj rowniez nie udalo sie rozebrac glowicy, koncowki torx maja chwyt 3/8 wiec dzis musze poleciec po przejsciowke na 1/2..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 28 lipca 2010, 09:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
heh cały czas pod górkę.. :zdegustowany:

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 28 lipca 2010, 09:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Troche tez niewiedza, koncowki kupowal moj znajomy ktory samochodem pojechal do sklepu samochodowego i nie pomyslal zeby sprawdzic co jest z du.. strony :)
Nie mam mu tego za zle bo i tak wczoraj bylem taki zajechany ze odpuscilem bez wiekszych oporow na rzecz odpoczynku :spi:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 29 lipca 2010, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Zdjeta!

Wczoraj radosnie odkrecalem ostatnie sruby. Juz zamowilem czesci wiec niedlugo zacznie sie montaz powrotny.

Na glowicy ani na uszczelce oczywiscie nie widac nic szczegolnego.
Obrazek
Obrazek
W jednym z cylindrow byla woda i troche rdzy. Pewnie to do niego splywala woda i uniemozliwialo to uruchomienie silnika.
A tu zdjecie z gory, sorry za jakos zdjec, robiona komorka.
Obrazek

Chcialem zamowic ta uszczelke bo jest wyraznie zniszczona ale niestety nie byla dostepna.
Obrazek
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10 nr 3
Czy moge jakis uszczelniacz tam dac ewentualnie?

Jeszcze mam pytanie odnosnie tych "rurek" co sie znajduja na dole, sa cale w oleju, macie jakies pomysl?
Obrazek

I teraz tak, raczej glowicy nie bede planowal. Czy jest jakis sposob zeby ewentualnie ja jakos przygotowac amatorsko?
Czym czyscic cylindry i tloki? Moze taka wata metalowa? Zeby tego nie ponisczyc. Uszczlke zamowilem elring 1.7 czyli do tych nieplanowanych glowic. Jak najlepiej poczyscic gore glowicy w ktorej sie znajduja zawory.
Cos ewentualnie zrobic o czym jeszcze nie bylo mowione? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 29 lipca 2010, 10:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
wałek rozrządu masz przytarty... zdejmij tą rurkę która jest przykręcona nad wałkiem rozrządu i wyczyść dobrze otwory w niej bo pewnie są zapchane.

co do uszczelki to nie bardzo wiem o którą Ci chodzi...

ja już Ci pisałem jak czyścić... głowicę lekko szczotką drucianą, potem papier ścierny na klocek i równomiernie przetrzyj głowicę tak żeby nie było żadnych górek... Potem wyczyść blok i tłoki, również szczotka i papier ścierny na klocku drewnianym. I pamiętaj o otworach na śruby.

a górę głowicy czyli to miejsce gdzie jest wałek rozrządu najlepiej umyć w oleju napędowym lub rozpuszczalnikiem.

zdejmowałeś koło z wałka rozrządu?

te rurki na dole to chłodnica układu wspomagania kierownicy i w e36 bardzo często gdzieś tam sie sączy płyn do wspomagania i dlatego takie brudne wszystko. Sam u siebie to ostatnio robiłem bo mnie drażniło.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 29 lipca 2010, 10:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
demimot napisał(a):
Moze taka wata metalowa?

tak tym bedzie bardzo dobrze!!! i papierkiem o granulacji 400 a pozniej 800...
Mysle ze szczotka druciana za twarda i druty porobia rysy
upbeat napisał(a):
wałek rozrządu masz przytarty... zdejmij tą rurkę która jest przykręcona nad wałkiem rozrządu i wyczyść dobrze otwory w niej bo pewnie są zapchane.

właśnie :!:

a gdzie nie masz uszczelki to chyba musisz dac silikon temparaturowy (czerwony czy czarny, aby byl do 300stopni czy cos kolo tego)

Widze ze idziesz do przodu, to sie liczy

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 29 lipca 2010, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
upbeat napisał(a):
walek rozrzadu masz przytarty... zdejmij ta rurke która jest przykrecona nad walkiem rozrzadu i wyczysc dobrze otwory w niej bo pewnie sa zapchane.

co do uszczelki to nie bardzo wiem o która Ci chodzi...

ja juz Ci pisalem jak czyscic... glowice lekko szczotka druciana, potem papier scierny na klocek i równomiernie przetrzyj glowice tak zeby nie bylo zadnych górek... Potem wyczysc blok i tloki, równiez szczotka i papier scierny na klocku drewnianym. I pamietaj o otworach na sruby.

a góre glowicy czyli to miejsce gdzie jest walek rozrzadu najlepiej umyc w oleju napedowym lub rozpuszczalnikiem.

zdejmowales kolo z walka rozrzadu?

te rurki na dole to chlodnica ukladu wspomagania kierownicy i w e36 bardzo czesto gdzies tam sie saczy plyn do wspomagania i dlatego takie brudne wszystko. Sam u siebie to ostatnio robilem bo mnie draznilo.


Ta rurke dzis wyczyszcze po robocie, ona opryskuje olejem walek tak? Juz wspominales ale kurde nie moglem dojsc o ktora ci chodzilo.

Jesli chodzi o uszczelke to chyba nie zauwazyles ze pod zdjeciem jeszcze dalem link "http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10 nr 3
Czy moge jakis uszczelniacz tam dac ewentualnie?
"

Czyszczenie glowicy wiem ze opisywales, tylko jak pomyslalem ze mam to robic szczotka druciana to sie boje troche ze zniszcze ta glowice. Widzialem takie miedziane, moze beda delikatniejsze?
Ten papier scierny na klocku to jaki papier? Jak najdrobniejszy podejrzewam? Klocek jakis drewniany tak?

Kolo zdjalem z walka bo chyba nie dalbym rady zdjac glowicy bez tego, wiec pasek samoistnie tez zdjalem i zamowilem nowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 29 lipca 2010, 12:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
oring nr3 posmaruj silikonem.
mozesz czyścić tą watą co mówiłeś wcześniej, bedzie bardzo dobra, o ile w głowicy możesz narobić głębokich rys szczotką to o blok się nie przejmuj tylko trzyj ile wlezie ;)
głowicę przetrzyj drobnym papierem typu 200-300.
blok mozesz nawet i 100.

tak chodzi o tą rurkę co opryskuje olejem. Bez tego wałek nie ma smarowania i dlatego wałki w m40 się wycierają.
pytałem o koło wałka bo niby jest n a klinie ale jest tam luz na kilka stopni a pewnie nie znaczyłeś sobie położenia koła względem wałka?

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 29 lipca 2010, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Nie no ogolnie zaznaczylem to kolko i pasek na kolku wzgledem obudowy, ale pozniej doszedlem do wniosku ze to nie ma sensu bo fabrycznie przeciez sa oznaczone linie wedlug ktorych trzeba ustawic rozrzad. Ale oznaczenia sa na tym kole zebatym od walka wgledem obudowy ktorej nie ma juz na zdjeciu


Obrazek
A wtryskiwacze jakos czyscic czy lepiej ich nie dotykac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 29 lipca 2010, 14:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
demimot napisał(a):
A wtryskiwacze jakos czyscic czy lepiej ich nie dotykac

nie ruszaj, do czyszczenia wtryskiwaczy sa niedrogie dodoatki do paliwa... ;)
np valvoline, ligui moly. Sam bede kupowal cos takiego w sierpniu

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 29 lipca 2010, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Sluchajcie a jesli chodzi o smarowanie sylikonem, oczywiscie takim do wysokich temperatur, to ma to sens jakis? Jesli tak to gdzie smarowac przy skladaniu? Oczywiscie pomijam tu ta uszczelke niedostepna ktora bede smarowal z powodu jej zniszczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 30 lipca 2010, 06:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
pisałeś kolego ze kupiłeś już uszczelkę 1,7-jak założysz już głowice to przykręć ja delikatnie i zanim coś dalej będziesz składać to przekręć ręcznie silnikiem i sprawdź czy na pewno wystarczy ci miejsca-chyba ze masz pewność ze głowica nie była planowana. u siebie tak miałem (z tym ze ja planowałem głowice) że na tym wymiarze uszczelki tloki zawadzały o zawory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 30 lipca 2010, 08:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
No napewno sprawdze 3 razy zanim przekrece kluczyk. Mam nadzieje ze dzis dojda czesci


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana uszczelki glowicy M40 318i - OPIS FOTORELACJA
PostNapisane: 30 lipca 2010, 08:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
Wiem że tym postem nie wniosę niczego do sprawy, ale chciałem tylko powiedzieć że bardzo fajnie się czyta wątek...trzyma w napięciu ... czekam na pierwsze odpalenie auta :D
Trzymam kciuki :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL