_Red_Coupe_325 napisał(a):
ja co do ograniczenia spalania kiedyś nauczyłem się że należy trzymać się kilku zasad:
1. hamowanie silnikiem - jeśli widać przedszkole noga z gazu, samochód nie bierze w tym momencie paliwa
2. nie wrzucaj na luz jak dojeżdżasz do skrzyżowania
3. nie hamuj gwałtownie
4. unikaj jazdy na wysokich biegach
5. nie jeździj na zbyt niskich biegach tak aby silnik nie pracował pod zbyt dużym obciążeniem
6. światła, klima, podgrzewane fotele - pobierają prąd, stawiają opór - zwiększają zużycie paliwa
7. unikaj jazdy z otwartymi oknami - zmniejsza aerodynamikę auta
8. DO WŁAŚCICIELI BMW

:) zbyt szerokie opony lub opony w złym stanie zwiększają niepozornie spalania auta... wcale nie małe ilości - opona szeroka stawia większy opór powietrza i toczy sie z innymi oporami jak opona wąska
rzadko kiedy o nich pamiętam - ale wiem że maja wpływ - pomijając sprawność elementów sinkika... kable wn, świece, sonda, przepływka itp
dwa błędy
Punkt 4 powinien brzmieć - unikaj jazdy na niskich biegach
punk 5 nie jeżdzij na zbyt wysokich biegach, aby silnik nie pracował pod zbyt duzym obciązeniem. chodzi o to aby przy niskich obrotach nie wciskać duzo gazu - pomimo że mamy mało obrotów silnik duzo spala a i tak nie może sie rozpędzić.
W BMW (oprócz M )

łatow jeżdzić ekonomicznie dzieki - analogowemy wskaźnikowi spalania - łatwo zaobserwować kiedy spala najmnij i utrwealić sobie pewne nawyki.
Jeszcze jeden błąd często spotykany - podczas odpuszczenia gazu i jazdy na biegu np [przed skrzyżowaniem, dopływ paliwa zostaje odcięrty - samochód NIC nie spal w tym czasie - to prawda ale jak np mamy swiatła za 800 metyrów skrzyzowanie na którym zakręcamy - lepiej dac na luz i sie do tego skrzyżowanie dotoczyc niż odpuścić gaz - dlatego że jak odpuścimy gaz na biegu - silnik będzie hamował auto - i 400 metrów przed skrzyzowaniem trzeba będzie go znowu dodac aby dojechąc - co spowoduje że stracimy całą oszczędnośc i sdpoalanie jeszcze zwiekszymy.