Witam
Chciał bym usłyszeć waszą opinię na temat tego co może być nie tak z moim autem (chodzi o przegrzewanie silnika...
Chodzi tu o e39 z 98 roku, silnik 2.0 z klimą, skrzynia manual.
No więc:
Wskazówka zaczyna wychylać się już powyżej 100km/h, w mieście jest jeszcze gorzej (ciągłe zatrzymywanie się i ruszanie), zauważyłem, że gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 20stopni to obiaw pojawia się jeszcze szybciej... pomaga tylko zbicie temperatury ogrzewaniem co w upalne dni nie jest zbyt przyjemne...
Wymieniłem visco na nowe.
Chłodnica była zimna w środkowej części, myślałem, że jest uszkodzona, lecz co mnie dziwiło to wczoraj gdy dobrze odpowietrzyłem układ zrobiła się gorąca w środkowej części, myślałem, że to wszystko było jednak przez zapowietrzony układ ale po przejechaniu 3km znowu siadła i środek zimny (górna i dolna część chłodnicy gorąca...)
Oba węże są bardzo gorące i spuchnięte (można tylko odrobinę ścisnąć ale trzeba użyć trochę siły)
Przelew w zbiorniczku jest (tym większy im większe są obroty)
Gdy zbiorniczek wyrównawczy jest otwarty to po nagrzaniu i dodaniu gazu wyrzuca z niego płyn.
Ogrzewanie w kabinie działa bez zarzutu.
Dodam, że zdarzyło mi się 3 razy zagotować wodę ( wskazówka na czerwone pole aż się dioda ostrzegawcza zapaliła)
Tak więc proszę o rady bo kompletnie nie wiem od czego zacząć... Myślałem, że to chłodnica a okazuje się że może być to uszczelka pod głowicą.
Objawy nie wykazują chyba uszkodzonego termostatu??
nadciśnienie może być spowodowane uszkodzonym korkiem chodnicy??
Proszę o pomoc bo nie chciał bym zlecać mechanikowi wymiany połowy silnika...
