BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 21:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E-30] nierówna praca zimnego silnika
PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E-30 320i 89r
Kod silnika: M-20
witam wszystkich!! kolejny raz pisze szukając pomocy gdyż moją Bunie dopadła dziwna przypadłośc z którą tak naprawde nie wiem jak sobie poradzić :( (E-30 320i 95kW silnik M-20) a mianowicie zimny silnik niemiłosiernie faluje na wolnych obrotach (zaznaczam iż odpala bez najmniejszego problemu,wkręca się na obroty i dość żwawo reaguje na pedał przyśpieszenia) owa przypadłość znika gdy wskazówka temp.wody wychodzi po za niebieskie pole, co jeszcze zauważyłem że zamiast równomiernego odgłosu wydobywających się spalin silnika pracującego na ssaniu z rury wydechowej słychać coś jakby "pyrkanie" :( zaznaczam przy okazji że wymieniłem sonde ,czyściłem krokowca,wymieniłem kable zapłonowe,kopułkę wraz z palcem zapłonowym,czyściłem przepustnice,sprawdzałem szczelność układu dolotowego wydaje się że jest ok,byłem na komputerze nie wykazało żadnych błedów :( pytałem znajomego mechanika i on powiedział mi iż mógł paść wyłącznik termiczno-czasowy odpowiedzialny za sterowanie dawką paliwa gdy silnik jest zimny lub czujnik temperatury. chciałbym zapytać czy komuś przytrafiło się coś takiego w podobnym modelu BMW a jeżeli tak prosiłbym o pomoc i dobre słowo jak tego się pozbyć by było ok :( z pozdrowieniami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nierówna praca zimnego silnika E-30
PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 21:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
wonrad1 napisał(a):
witam wszystkich!! kolejny raz pisze szukając pomocy gdyż moją Bunie dopadła dziwna przypadłośc z którą tak naprawde nie wiem jak sobie poradzić :( (E-30 320i 95kW silnik M-20) a mianowicie zimny silnik niemiłosiernie faluje na wolnych obrotach (zaznaczam iż odpala bez najmniejszego problemu,wkręca się na obroty i dość żwawo reaguje na pedał przyśpieszenia) owa przypadłość znika gdy wskazówka temp.wody wychodzi po za niebieskie pole, co jeszcze zauważyłem że zamiast równomiernego odgłosu wydobywających się spalin silnika pracującego na ssaniu z rury wydechowej słychać coś jakby "pyrkanie" :( zaznaczam przy okazji że wymieniłem sonde ,czyściłem krokowca,wymieniłem kable zapłonowe,kopułkę wraz z palcem zapłonowym,czyściłem przepustnice,sprawdzałem szczelność układu dolotowego wydaje się że jest ok,byłem na komputerze nie wykazało żadnych błedów :( pytałem znajomego mechanika i on powiedział mi iż mógł paść wyłącznik termiczno-czasowy odpowiedzialny za sterowanie dawką paliwa gdy silnik jest zimny lub czujnik temperatury. chciałbym zapytać czy komuś przytrafiło się coś takiego w podobnym modelu BMW a jeżeli tak prosiłbym o pomoc i dobre słowo jak tego się pozbyć by było ok :( z pozdrowieniami


Nie miłosiernie faluje tzn skaczę 800-1500 ?

Wyłącznik termiczno czasowy w tym silniku nie istnieje po prostu jest czujnik temperatury w odbudowie termostatu i on steruje mieszanką.

Zawory kiedy były ustawiane i w jakim stanie jest wałek i popychacze ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-30] nierówna praca zimnego silnika
PostNapisane: 28 sierpnia 2010, 13:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E-30 320i 89r
Kod silnika: M-20
do Bobby Valentino otóż co do tego falowania no może nie aż w takim przedziale obrotów raczej porównałbym to do chodu kulawego człowieka aż czasami całym samochodem buja :( gdy się zagrzeje jest w miare ok, co do wyłącznika czasowo-termicznego otóż wydaje mi się że w tym silniku jest coś takiego bo w obudowie termostatu mam zamontowane dwa takie czujniki i oba połączone z listwą w której znajdują się wtryskiwacze, co do wałka rozrządu i samych popychaczy wg. mnie i mechanika są w porzo, na samych krzywkach wałka rozrządu nie widać oznak zbytniego zużycia popychacze też ok, a same zawory ustawiane były jakieś 10 tys. kilometrów temu , luz jaki ustawił korzystając z książki o obsłudze tego modelu auta i silnika ( 0.25 mm na każdym zaworze tak przynajmniej pisane było więc chyba wydaje mi się że wiedzą co pisza) więc sam nie wiem co jeszcze szukać :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-30] nierówna praca zimnego silnika
PostNapisane: 28 sierpnia 2010, 14:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
wonrad1 napisał(a):
do Bobby Valentino otóż co do tego falowania no może nie aż w takim przedziale obrotów raczej porównałbym to do chodu kulawego człowieka aż czasami całym samochodem buja :( gdy się zagrzeje jest w miare ok, co do wyłącznika czasowo-termicznego otóż wydaje mi się że w tym silniku jest coś takiego bo w obudowie termostatu mam zamontowane dwa takie czujniki i oba połączone z listwą w której znajdują się wtryskiwacze, co do wałka rozrządu i samych popychaczy wg. mnie i mechanika są w porzo, na samych krzywkach wałka rozrządu nie widać oznak zbytniego zużycia popychacze też ok, a same zawory ustawiane były jakieś 10 tys. kilometrów temu , luz jaki ustawił korzystając z książki o obsłudze tego modelu auta i silnika ( 0.25 mm na każdym zaworze tak przynajmniej pisane było więc chyba wydaje mi się że wiedzą co pisza) więc sam nie wiem co jeszcze szukać :(


W takim razie zawory są po prostu źle ustawione, możesz je ponownie ustawić ale pewnie za parę tyś km przerywanie wróci. Problem pyrkania B20 na zimnym silniku jest powszechny.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-30] nierówna praca zimnego silnika
PostNapisane: 28 sierpnia 2010, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E-30 320i 89r
Kod silnika: M-20
hmm może i masz racje cóż może faktycznie powinienem się na tym skupić i prze regulować je i jakiegos porządniejszego mechanika i tu mam jeszcze jedno pytanie czy wartości regulacyjne które podałem we wcześniejszym poście są poprawne ? czy może różnią się np.inne na wydechowe a inne na ssące?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-30] nierówna praca zimnego silnika
PostNapisane: 28 sierpnia 2010, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Moje BMW: nima... jeszcze
A przewody WN?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-30] nierówna praca zimnego silnika
PostNapisane: 28 sierpnia 2010, 21:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
rafal19 napisał(a):
A przewody WN?

wonrad1 napisał(a):
wymieniłem kable zapłonowe


wonrad1, może te śrubki od regulacji zostały za słabo przykręcone i się rozregulowały zaworki...
A może masz jakąś nieszczelność uszczelki pod głowicą która ze wzrostem temperatury i rozszerzeniem cieplnym elementów silnika zanika?
Może wklej filmik jak ten silnik chodzi, albo napisz w końcu konkretnie w jakim zakresie silnik faluje
Dziwne te Twoje objawy...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-30] nierówna praca zimnego silnika
PostNapisane: 29 sierpnia 2010, 11:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Pablo325i napisał(a):
rafal19 napisał(a):
A przewody WN?

wonrad1 napisał(a):
wymieniłem kable zapłonowe


wonrad1, może te śrubki od regulacji zostały za słabo przykręcone i się rozregulowały zaworki...
A może masz jakąś nieszczelność uszczelki pod głowicą która ze wzrostem temperatury i rozszerzeniem cieplnym elementów silnika zanika?
Może wklej filmik jak ten silnik chodzi, albo napisz w końcu konkretnie w jakim zakresie silnik faluje
Dziwne te Twoje objawy...


2.0 po prostu tak mają i to normalne dla nich objawy. Wielu nad tym dumało i moim zdaniem to kwestia ustawienia zaworów bo po regulacji przynajmniej na chwilę znikał ten problem.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-30] nierówna praca zimnego silnika e 30
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 14:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 318
Kod silnika: M42B18
Witaj
Mialem podobna przypadlosc w swojej buni i u mnie okazalo sie ze przyczyna tajiej pracy byl wlasnie czujnik termiczny odpowiedzialny za wysylanie impolsow do ecu z tym ze ja mialem problem z odpalaniem czujnik wysylal bledne wskazxanie i na zimnym silniku mial problem z urzymaniem rownej pracy silnik po wymianie czujnika problem znikl
pozdero


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL