BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 14:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 07:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 2
Lokalizacja: Zgorzelec
Widzisz ,,mcgiver" ja wlasnie przerabiam od jakiegos czasu ten temat u siebie, do 2 litrowej wrzucam most od 535 i od samego poczatku jest wajcha flansze sa o roznej srednicy most od 3,5 ma wejscie z walu flansza aja krzyzakiem ale to wszystko da sie wymienic i polaczyc .Najwieksza moja bolaczka jest problem z zawieszeniem bo z wygladu i z miejsca zawieszenia mosty sa inne :(.Dlatego tez zalatwilem sobie cala tylna belke od 535 i juz w krotce to wszystko zawisnie pod moja bejka:) a propo flansz , poszlo lozysko tylna pisata prawa , dostalem caly wachacz od kolesia, na oko taki sam , pomyslalem szybciej latwiej i nie trzeba sie mordowac z wymiana lozyska ( rozkrecic piaste masakra) wiec gdy juz zblizelem sie do finalowej czesci przykrecenia polosi 0.0 szok rozne srednice, moje flansze mniejsze :( proby przelozenia przegubow nic nie daly rozne srednice wieloklinow , ja zdecydowalem sie wtedy na drastyczne rozwiazanie przecielem polosie na polowki i pospawalem ze soba uzyskujac efekt pozadany , nawierzch pospawalem odcinki rur i takim wehikulam dawalem rady ponad miesiac . Ciezko jest kupic polosie z roznymi flanszami po obu stronach. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 11:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
jareknes, ja juz temat mam połkniety 2 miesiące temu.
Wymieniłem z 535 oprucz samej szpery , to równiez półosie i flansze piast.
Wbrew pozorom mimo rużnych łozysk w modelu 525m50 i 535m30 , są takie same wielokliny piasta & flansza , a miseczki osłonowe łozysk wystarczy zamienić i jest wszystko cacy :super: .
Na poczatku równiez roztrzasałem sprawe przecinania półosi i spawania z ruznymi rozstawami śrub , ale naszczęscie z tego zrezygnowałem.
Co do połączenia dyfra z wałem to wszystko pasowało , bo miałem flanszę na 6śrób ,a nie krzyżak, dyferek jest pomalowany , suchutki i sprawuje sie super.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... c&start=20

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dyfer (szpera) - ile i jaki olej kupić ?
PostNapisane: 14 września 2010, 18:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
panowie - temat "czy mam szperę czy nie" wałkowany był tysiąc razy ale nie znalazłem odpowiedzi na jedno pytanie: GDZIE znaleść na dyfrze oznaczenie przełożenia? Moje cudo to e34 525i m50b25. O ile wiem jeśli informację o przełożeniu poprzedza literka S to jest szpera a jak nie to nie ma. Tylko gdzie znaleść ten napis...?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dyfer (szpera) - ile i jaki olej kupić ?
PostNapisane: 14 września 2010, 18:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Z tyłu na Szperze masz śrubę a pod nią blaszkę - wystającą na ok 5cm i szerokość ok 1cm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dyfer (szpera) - ile i jaki olej kupić ?
PostNapisane: 14 września 2010, 18:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
wladekkow napisał(a):
panowie - temat "czy mam szperę czy nie" wałkowany był tysiąc razy ale nie znalazłem odpowiedzi na jedno pytanie: GDZIE znaleść na dyfrze oznaczenie przełożenia? Moje cudo to e34 525i m50b25. O ile wiem jeśli informację o przełożeniu poprzedza literka S to jest szpera a jak nie to nie ma. Tylko gdzie znaleść ten napis...?

tak jak mówi Kot Sylwester .na deklu w górnym lewym rogu , druga sruba od góry.
a masz na bank 3,23 bez szpery.
pozatym to mozna łatwo policzyć krecąc wałem i licząc obroty na kołach.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dyfer (szpera) - ile i jaki olej kupić ?
PostNapisane: 15 września 2010, 08:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no spoko - widziałem tę blaszkę ale nie wpadło mi do łba że to ona jakoś :)

po prostu chce mieć całkowitą pewność że to nie jest szpera.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dyfer (szpera) - ile i jaki olej kupić ?
PostNapisane: 15 września 2010, 09:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
wladekkow, jeszcze na blaszce może być napis X,XXV np jak u mnie 3.91V, wtedy jest to szpera wiskotyczna, przewaznie byly takie w iX'ach, jak nie tylko w nich.

Wracając do zmiany oleju- jeżeli się nie jeździ ostro to sax-xj da radę, choć jak to castrol jest marny :!:
Jeżeli jeździ się ostro lub ma się pecha to na castrolu leci wałek atakujący jak Sławkowi z Wałcza i innym chłopakom. W serwisie szper gdzie zacieśnili mu do 40% powiedzieli że włąśnie od castrola padają dyfry i zalali mu Motul PA90.
Jak to usłyszałem od razu wylałem to badziewie (na którym jeździłem 2 lata, tyle że niewiele) i zalalłem Motula do 2 szper. Kumpel zalał olej Comma, aby jak najdalej od castrola :dobani:

wladekkow napisał(a):
po prostu chce mieć całkowitą pewność że to nie jest szpera.

wystarczy zakrecic jedna reka uniesionym tylnym kolem i juz masz pewnosc ze jak dasz rade to nie ma szpery :)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dyfer (szpera) - ile i jaki olej kupić ?
PostNapisane: 15 września 2010, 20:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Pablo325i napisał(a):
wladekkow, jeszcze na blaszce może być napis X,XXV np jak u mnie 3.91V, wtedy jest to szpera wiskotyczna, przewaznie byly takie w iX'ach, jak nie tylko w nich.

Wracając do zmiany oleju- jeżeli się nie jeździ ostro to sax-xj da radę, choć jak to castrol jest marny :!:
Jeżeli jeździ się ostro lub ma się pecha to na castrolu leci wałek atakujący jak Sławkowi z Wałcza i innym chłopakom. W serwisie szper gdzie zacieśnili mu do 40% powiedzieli że włąśnie od castrola padają dyfry i zalali mu Motul PA90.
Jak to usłyszałem od razu wylałem to badziewie (na którym jeździłem 2 lata, tyle że niewiele) i zalalłem Motula do 2 szper. Kumpel zalał olej Comma, aby jak najdalej od castrola :dobani:

wladekkow napisał(a):
po prostu chce mieć całkowitą pewność że to nie jest szpera.

wystarczy zakrecic jedna reka uniesionym tylnym kolem i juz masz pewnosc ze jak dasz rade to nie ma szpery :)



jak już to saf-xj . i nie rozumiem obiekcji do castrola .
ja jezdże od 3 lat na tym oleju w szperze i na castrolu z allegro w silniku od 4 lat i jakoś nic mi się z niczym nie dzieje (olej w silniku przez 60tysiecy wymieniony moze 4 razy), a odcinkę na 7 tyś silnik oglada kilka- kilkanaście razy dziennie , i po drodze do pracy conajmniej kilka zakretów jest pokonywane bokiem .
nie ma to jak wierzyć w usłyszane 5/10 jak sie nie ma własnego doswiadczenia...

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL