Biernat w specyfikacji technicznej 3M jest napisane do stosowania wewnetrznego i zewnetrzenego. Co prawda teoretycznie producent nie zapewnia trwalosci w przypadku aplikacji na pojazdach,ale mimo to Carbon 3M rzadzi na ta chwile na swiecie.
Dysponuje specyfikacja techniczna w pdf od dytrybutora jesli sobie zyczysz...

Podjerzewam,ze miales na mysli Carbon srebrny z 3M,bo faktycznie 3M w ofercie ma rozne kolory,ale inne poza stadardem, sa glownie zalecana do zastosowania wewnetrznego z racji nizszej trwalosci.
Owszem i wg mnie Oracal ma teraz najfajniesza oferte jesli chodzi o folie do stosowaniu na autach,ale jak dla mnie to struktura Carbonu z Oracala wyglada marnie w porownaniu do 3M. Wlasnie weszla na rynek folia Carbon MacTac ktora jest bardzo podobna wizualnie do 3M,ale jest troche tansza.
W tym "ochydnym" A6 ktore wrzucalem wczesniej jest wlasnie MacTac na lusterkach.
Jesli chodzi o sytuacje ktora opisales,ze folia sie cofa,to jak dobrze rozumiem, sprzedawca tego typu artykulow, powienienec wiedziec ze kazda folia ma swoja trwalosc ksztaltu. Roznica wg danych technicznych miedzy Oracalem a 3M wynosi 0,2mm. Czyli w sumie nic, Dlatego zaryzykuje stwierdzenie,ze opisana sytuacja to raczej blad aplikatora lub kiepska powierzchnia na ktora byla naklejana folia. Wszytskie folie wylewane po aplikacji powinny byc wygrzane do odpowiedniej temperatury, co powoduje ze "zapamietuja" swoj ksztalt.
Dla mnie wtajemniczonych juz wyjasniam o co chodzi...
Mianowicie folia to nic innego jak tworzywo PCV. Narazone na rozne czynniki zwenetrzen bedzie reagowac. Folia w zaleznosci od gatunku ma prawo "pracowac" co wyglada jakby folia sie kurczyla. W nie ktorych foliach ten czynnik jest dosc wysoki i po kilku latach folia potrafi sie skurczyc o nawet kilka milimetrow. Testy polegaja na tym,ze folie nakleja sie na plaskiej powierzchni i bada ile sciagnie sie w jakim okresie czasu. Specjalistyczne folie samochodowe maja ten czynnik prawie wyeliminiowany. Sa tak zrobione,ze w przypadku Carbonu Oracal wynosi on >0,1mm a w przypadku Carbonu 3M >0,3 mm. Inna sprawa jest fakt,ze folia smochodowa jest dosc mocno naciagnieta przy aplikacji, na nie ktorych elementach auta co moze potegowac czynnik kurczenia, jednak kazdy doswiadczony aplikator wie jak nalezy zakonczyc krawedz i odpowiednio wygrzac folie by ten problem wyeliminowac,ale to juz tajemnica
