BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 17:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 08:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Apropos NCAP, to kiedys pytano "pi-aro-wca" BMW dlaczego auta BMW nie mają 5 gwiazdek. Odpowiedź prosta: Nasz główny rynek to USA i w tamtych testach mają full. Teraz to sie chyba zmieniło.

Pamietajmy ze gwiazdki NCAP zaleza od wielkości. 5 gwiazdek aurisa nie oznacza ze jest tak bezpieczny jak 5 gwiazdek BMW 7. A za co mozna zdobyc gwiazdkę? Za punkty. A punkty? Za brzęczyk pasów, brzęczyk świateł, isofixy i inne pierdy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 09:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
jiGsaw napisał(a):
Kyokushin, nie łatwiej było od razu napisać - zgadzam się z Kotem? :hyhy: A nie mi tu skomplikowane wzory z fizyki na wikipedii pokazywać? :D


Adrenalinka musi być ;)
Zgadzam się z Kotem.

KotSylwester napisał(a):
Pamietajmy ze gwiazdki NCAP zaleza od wielkości. 5 gwiazdek aurisa nie oznacza ze jest tak bezpieczny jak 5 gwiazdek BMW 7. A za co mozna zdobyc gwiazdkę? Za punkty. A punkty? Za brzęczyk pasów, brzęczyk świateł, isofixy i inne pierdy...

Tutaj też :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 09:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
jiGsaw napisał(a):
Zakov -Pamiętaj, że NCAP pokazuje zderzenie auta w ściśle określonych warunkach w przeszkodę nieodkształcalną...



Akurat NCAP pokazuje zderzenia w przeszkodę odkształcalną. Z tym że jest ona nieruchoma .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 10:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Niestety ale muszę trochę obronić Zakova.
Zasada zachowania pędu czy tam energii jak wolicie to jedno, trzeba też pamiętać o milionie innych czynników, jak już wcześniej wspomniałem nowe auta nie są zrobione całe z tej samej stali- używa się materiałów wzmocnionych tam gdzie to szczególnie ważne.
Obrazek
Na przykładzie golfa to słabo wygląda, w e46 to fajnie widać ale nie mogłem znaleźć rysunku.
Poduszki powietrzne z każdej możliwej strony, kurtyny też coś tam dają, napinacze pasów, dużo tego jest.

Chodzi mi o to, że nowoczesne konstrukcyjnie auto jest w stanie ochronić ludzi przy mocniejszym uderzeniu niż jego odpowiednik sprzed 10- 15 lat, więc nawet jeśli zderzy się z cięższym autem od siebie, może być bezpieczniejsze bo pomimo tego że przejęło więcej energii uderzenia poradzi sobie z tym, natomiast większe, starsze auto będzie miało problem pomimo, że jest w lepszej sytuacji, przeciążenia będą mniejsze ale auto ze względu na konstrukcję i tak ich nie wytrzyma.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Każdy ma część racji, ale pewnego dyletanctwa "nie zniesę".

BTW. Fryderyku potężny, jakże miło mi Tobie służyć w tej jedynej, słusznej sprawie, jakże wdzięczny Ci byłem o Panie za poprzednie hojne dary, że mogłem zasiąść z Tobą przy jednym stole i skosztować Twych szlacheckich dań, jestem dozgonnie wierny za wszelkie nadane mi przywileje oraz białogłowy, przyrzekam nadal służyć Ci, jakom służył dotychczas, wspierać w walce ze złem i występkiem oraz wszelkim obalaczom praw fizyki na forum albowiem prawda zawsze zwycięża, a dopóki Zakov mieszać będzie, dopóty obiecuję stać w każdej z nim walce u Twego boku :!:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 11:47 
theDAMIstrzu napisał(a):
Chodzi mi o to, że nowoczesne konstrukcyjnie auto jest w stanie ochronić ludzi przy mocniejszym uderzeniu niż jego odpowiednik sprzed 10- 15 lat, więc nawet jeśli zderzy się z cięższym autem od siebie, może być bezpieczniejsze


I tu jest sedno sprawy, użyłeś magicznego słowa MOŻE. Jak najbardziej! Zwłaszcza, że stare, powypadkowe, prostowane auta będą się składać jak harmonijki.

Ale zakov zapomniał, że oprócz sztywności, na wytrzymałość ma także wpływ geometria, ilość materiału :) samochody są z reguly projektowane tak, że na czołówkę jest wszystko fajnie, ale uderzone pod kątem- co niestety ma bardzo często miejsce- odruchowy skręt kierownicą w lewo- podłużnice, które przy czołówce pracują na ściskanie i dobrze sobie z tym radzą, na zginanie łamią się jak zapałki. Co innego np. jak jest zamknięty obwód, wówczas słabszy na czołówę, nie można go tak łatwo wymienić, ale przy jakimś większym kątem dalej daje ochronę. Później jednak odziwo w walce o gwiazdki NCAP przestano stosować takie rozwiązania. W praktyce, często jest np. tak:



zakov twierdzi, że nie, nowsze lepsze, ale istnieją wyjątki.

Dla mnie to jest tak, jakbym napisał, że bmw są koloru czarnego lub żółtego, reszta to wyjątki :/

Tymczasem sprawa jest skomplikowana, bo jest niebieskie jak santinowe, bostonowe jak sylwkowe, czy nawet srebrne kyokushinowe :przestraszony: podobnie jak z materiałami i rozwiązaniami konstrukcyjnymi w różnych autach.

Zakov napisał(a):
No i jest, tak jak się spodziewałem, pierwszy fan (żeby nie powiedzieć dosadniej, ale wole nie, bo jeszcze wpi. kiedyś dostane za to forum) Pana F. Na pewno będziesz miał "plusika".


khhhhhhh :rotfl: :rotfl: :rotfl:

jiGsaw napisał(a):
BTW. Fryderyku potężny, jakże miło mi Tobie służyć w tej jedynej, słusznej sprawie, jakże wdzięczny Ci byłem o Panie za poprzednie hojne dary, że mogłem zasiąść z Tobą przy jednym stole i skosztować Twych szlacheckich dań, jestem dozgonnie wierny za wszelkie nadane mi przywileje oraz białogłowy, przyrzekam nadal służyć Ci, jakom służył dotychczas, wspierać w walce ze złem i występkiem oraz wszelkim obalaczom praw fizyki na forum albowiem prawda zawsze zwycięża, a dopóki Zakov mieszać będzie, dopóty obiecuję stać w każdej z nim walce u Twego boku


NIEEEEEEEE :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

LEŻĘ!!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 11:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Plusika nie będzie? :( Chociażby taki malutki...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 11:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Zapominacie chyba, że ilość gwiazdek jest też uzależniona od ochrony pieszych :wstyd: Dlatego małe auta potrafią mieć lepszy wynik końcowy...

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 12:01 
Jigsaw, rycerzu mój wielki, oddany,
Obyś się fizyce nigdy nie dopuścił zdrady,
Tyś kawalerzystą klasycznej ogólnej mechaniki
Niech Cię wynagrodzę za twe w walce wyniki,

Obrazek

Tyś najwyższym moim paladynem,
Rozpraw się z każdym fizycznym debilem!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 12:07 
jiGsaw napisał(a):
Zakov - dopóki nie napiszesz mi zjawiska fizycznego, o którym pisałem to nie mam powodu aby dyskutować z Twoją osobą.


No i co chcesz mi udowodnić, czy uświadomić w praktyce? Że jak wjadę na czołówkę smartem w autobus, to zatrzymam się kilometr dalej, ale w przeciwnym kierunku? Lepiej daj sobie siana, myślisz, że mnie się chce z Tobą dyskutować, podczas gdy rozpatrujesz auta jak dwie kule bilardowe...

jiGsaw napisał(a):
Pamiętaj, że NCAP pokazuje zderzenie auta w ściśle określonych warunkach w przeszkodę nieodkształcalną, co więcej - auta są teraz projektowane głównie pod to.


No są, dlatego nie wiem dlaczego wszyscy nawiązują do czołówki. Przy uderzeniu w drzewo, nawet lepiej mieć mniejszą masę, a co za tym idzie bezwładność i energie kinetyczną pojazdu, bo jeżeli auto niema solidnej konstrukcji, to może to poskutkować zatrzymaniem się strefy zgniotu na bagażniku...

jiGsaw napisał(a):
Co do jednego segmentu różnicy to się zgodziłem przecież - stara klasa średnia vs nowy kompakt = kompakt wygrywa, ale 2 klasy różnicy to co innego...


Tutaj dla jasności i również odnośnie wypowiedzi Pana greenevil, ja nie twierdze, że w praktyce jakieś Polo, czy Yaris by mnie ocalił i że jest o niebo bezpieczniejszy, bo może miał bym jedynie szanse na to, żeby włożyli mnie do trumny w jednym kawałku. Ale sam fakt, że dziś można porównać pod względem bezpieczeństwa auta tak rożnych klas, świadczy o postępie dokonanym w tej dziedzinie. Gdyż podczas wypadku, gdy ludzkie ciało waży parę ton, uważam, że jakiekolwiek deformacje wnętrza w starszym aucie, po prostu nie dały by mi żadnych szans.

Fryderyk napisał(a):
zakov twierdzi, że nie, nowsze lepsze, ale istnieją wyjątki.


Nie, ok, niech będzie - starsze są bezpieczniejsze, ale wśród nowych są wyjątki. :ok: Co tam te 8 poduszek, kurtyny, napinacze pasów, kontrolowane strefy zgniotu, to i tak za mało, żeby coś ustalić, bo przecież kolorów jest w h. Dlatego dalej podważajcie 20 lat rozwoju motoryzacji...

jiGsaw napisał(a):
Plusika nie będzie? Chociażby taki malutki...


No i dobrze, może się wazeliniarstwo skończy wreszcie, bo zdaje się, że ostatnio nie tylko ja o tym pisałem...


Ostatnio edytowano 23 września 2010, 12:26 przez Zakov, łącznie edytowano 4 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 12:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
O, widzę, że udało Ci się już dowiedzieć czegoś o pędzie, teraz spróbuj to połączyć z energią kinetyczną. :)

Fryderyku - :padam:



:rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 12:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
jiGsaw napisał(a):
Fryderyku potężny

Fryderyk napisał(a):
Jigsaw, rycerzu mój wielki, oddany


Pielęgnujcie to uczucie. :rotfl:

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 12:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Zakov napisał(a):
Pana greenevil

:faint: czy droga Administracja juz sie zastanowila jednak nad graficznym oznaczaniem plci w profilu? Jak widac mlodsze pokolenie miewa niejakie problemy z wysnuwaniem prostych wnioskow z literek. :mur:


Zakov - specjalnie dla Ciebie. Jesli przez moment wrocisz do moich postow, lub li i wylacznie zerkniesz na moja stopke, to moze zauwazysz, ze nie jestem zadnym PANEM?

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 12:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
greenevil napisał(a):
lub li i wylacznie zerkniesz na moja stopke


Tudzież słitaśny wpis w polu 'moje bmw' :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 12:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
A gdzie jest stopa greenevil do wglądu? Zaraz ocenimy, czy dostatecznie damska. :rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 13:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
jiGsaw, wiedzialam, ze mozna na Ciebie liczyc :rotfl:
Kyokushin, sŁiTaŚnY WyGlĄdAłBy InAcZeJ. DaSz KoMcIa? :serce:

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 14:13 
jiGsaw napisał(a):
O, widzę, że udało Ci się już dowiedzieć czegoś o pędzie, teraz spróbuj to połączyć z energią kinetyczną.


Kurde dzięki Jig... Naprawdę, dzięki tym wzorom z wikipedii zrozumiałem, że jeżeli pójdę kiedyś na jakiejś ustawce, na "czołówkę" ze 150 kilowym gościem, to może mnie trochę odrzucić... Przecież sam nigdy bym na to nie wpadł. :padam: :rotfl:

greenevil, najmocniej przepraszam.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 17:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Miałeś dokonać interpretacji tych dwóch wzorów i odnieść to do zderzenia. :/ :zalamany:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 17:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
jiGsaw napisał(a):
A gdzie jest stopa greenevil do wglądu? Zaraz ocenimy, czy dostatecznie damska. :rotfl:



albo kobitki winny musowo wklejać swoje fotki. My nie musimy :D


chopy, nie kłóćcie się.

to tak, jakby dwie pchły kłóciły się do kogo należy pies na którym siedzą. :)

po dzwonie efekt jest taki sam koniec kropka :)

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 17:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Barnaba, stary piracie, :08:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL