Temat jest ciekawy

Ja akurat na temat tej marki troszkę wiem i liczę na to, że dyskusja się ruszy.
Żeby innym ułatwić zadanie i przybliżyć trochę sprawę - indyjska marka Tata Motors na polskim rynku jest dostępna od 2 lat, ma około 30 punktów sprzedaży/serwisowych. W sprzedaży ma dostępne 4 modele, w tym brak najbardziej znanego, czyli Taty Nano. Tak na marginesie - wiecie, że Nano zaprojektował Polak Justyn Norek?
Czy Tata podbije Europę? Ciężko powiedzieć, ale na pewno zawojuje rynki azjatyckie. Zamierza kusić swoich klientów do zakupu ceną, a nie jakością. Tata Nano ma kosztować 2500-3000 dolarów i zapewnić komunikację czteroosobowej rodzinie. W Indiach czy na prowincjach chińskich ten samochód jako pojazd zapewniający mobilność powinien się sprzedawać w milionach sztuk.
Co do bezpieczeństwa, to należy pamiętać o tym, że wersje europejskie znacznie odbiegają jakością od tych azjatyckich. Producenci zapowiadają, że Tata Nano przygotowana na Europę będzie spełniać normy bezpieczeństwa (zapowiadają 4 gwiazdki w testach EuroNCAP) i emisji spalin.
Dla odmiany weźmy sobie jeszcze pod uwagę pikapa dostępnego w ofercie dealerów również w Polsce, czy model Xenon – w najtańszej wersji kosztuje niecałe 50 tysięcy. Nie ma bezpośrednich konkurentów od momentu gdy Ssangyong wycofał swoją sprzedaż z Polski. Zarówno Xenon jak i inne modele stanowią na pewno niezłą opcję zakupu do flot. Są tanie i posiadają bodajże 3-letnią gwarancję. Rynek flotowy mały nie jest, także potencjalną szansę na sukces można dojrzeć i tutaj. Jednak jak to zawsze bywa – pożyjemy, zobaczymy
