BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 15:15 
maaaad napisał(a):
Wow... Sam nieraz wyśmiewałeś Wikipedię jako źródło informacji,


don_pazurro napisał(a):
z całym szacunkiem, ale jeśli powyższe źródło jest dla Ciebie wyrocznią,


czytanie ze zrozumieniem panowie! gdzie tak napisałem? wyśmiewałem i będę wyśmiewał wiki, gdy będą pisać bzdury. ale nie zawsze tak jest, jeśli macie chociaż minimalne pojęcie kto pisze/redaguje wikipedię, w jakich artykułach należy się spodziewać bzdur, a gdzie nie. wybaczcie, że nie chcę mi się szukać wyjaśnień, powołam się więc na swój autorytet :rotfl:

maaaad napisał(a):
z podanego przez Ciebie "źródła" wynika, że awd to to samo, co 4wd, podczas gdy sam wyżej temu zaprzeczasz:


ja nie pisałem nic o 4wd, tylko 4x4. cytat ze "źródła":

Cytuj:
W pojazdach dwuosiowych różni się od układu 4x4 tym, że może mieć dynamiczny podział mocy napędu na poszczególne osie włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej konkretnej osi. 4x4 ma natomiast stały rozkład siły na wszystkie 4 koła.


don_pazurro napisał(a):
ale akurat xDrive to na tyle specyficzny napęd, że absolutnie można go klasyfikowac jako stały. Nie ma tu nic złego, ani tym bardziej błednego.


to tak samo można haldex-a nazwać stałym, bo się go nie włącza dodatkową dźwignią :rotfl:


don_pazurro napisał(a):
ale na bank nie jest to AWD i wielu fachowców stawia go na równi z quattro chociażby.


koniec imprezy, widać nie wiesz o czym piszesz.

quattro odnosi się do:

-torsen A, B, C
-haldexa - TT i A3 chociażby
-quattro ze sprzęgłem wiskotycznym - R8
-quattro z mechanizmem koronowym -następca torsena C

Więc jak ktoś mówi, że xdrive to jak quattro, to jest debilem i nie wie o czym mówi, bo rzuca HASŁA, a nie precyzyjne określenia. Chyba, że może mówić o takim podobieństwie, że to słówko marketingowe oznaczające napęd na 4 łapy w ogóle :hyhy:

Jeśli więc mówicie o FACHOWCACH i łykacie jak młode pelikany to, co piszą- proszę bardzo ;)

przekładnie ślimakowe w torsenie vs. elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe buahaha

Ale dlatego się tak awanturuję, bo to dziennikarze używają zamiennie różnych określeń i wychodzą kwiatki ;)



don_pazurro napisał(a):
Gdybyś zadał sobie trochę trudu i poszukał nieco więcej ,wiedziałbyś ,że xDrive trudno zakwalifikować,


tjaaa dalej nie zauważyłeś o czym ja piszę i w jakim kontekście napisałem AWD.

don_pazurro napisał(a):
w proporcjach przód tył - 100:1.


gratuluję matematyki!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
wiadomo, ze chodzilo o 100:0, ale czepiac sie slowek to widac twoj sport. Jesli AWD dla ciebie oznacza ze xDrive i np. naped RAV4 czy Hondy CR-V czy hyundaia ix35 wrzucasz do jednego worka, to gratuluje poczucia humoru. To swiadczy raczej o twoim "debilizmie" niz moim
i czytaj ze zrozumieniem ,nie napisalem nigdzie ze xdrive to to samo co quattro, ale że tak samo mozna uznac ten naped jako staly, nie wazne czy wiecej tam mechaniki czy elektroniki, chodzi i efekt i faktyczne przenoszenie mocy w odniesieniu do proporcji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 18:36 
don_pazurro napisał(a):
Jesli AWD dla ciebie oznacza ze xDrive i np. naped RAV4 czy Hondy CR-V czy hyundaia ix35 wrzucasz do jednego worka, to gratuluje poczucia humoru. To swiadczy raczej o twoim "debilizmie" niz moim


Jak Ty chcesz być dziennikarzem, jak nie umiesz czytać? :zalamany:

don_pazurro napisał(a):
i czytaj ze zrozumieniem ,nie napisalem nigdzie ze xdrive to to samo co quattro,


j.w. - nigdzie wszak nie napisałem, że tak napisałeś.

Pozdr.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 18:44 
Fryderyk napisał(a):
ALE i tutaj to nie jest typowe 4x4! tylko AWD


Pozwól kolego, że przytoczę tutaj twój własny cytat.

Fryderyk napisał(a):
to jest tego typu spór, jak nazwac doładowanego klekota- tdi? tdci? jtd?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
Fryderyk napisał(a):
Więc jak ktoś mówi, że xdrive to jak quattro, to jest debilem i nie wie o czym mówi, bo rzuca HASŁA, a nie precyzyjne określenia.


bez komentarza i kończę tę nie prowadzącą do niczego dyskusję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 18:52 
Zakov, to jednak nie jest to samo, bo zasada działania w jtd, czy tdci jest w zasadzie taka sama, w przypadku rodzajów napędów na wszystkie łapki jest inaczej.

ww. cytat dotyczył bi i twinturbo jak pamiętam? :chytry:


ale okay, żeby nie być gołosłownym:

http://ceo.cxo.pl/artykuly/57278/4x4.ni ... .imie.html

Cytuj:
Trudno także sklasyfikować wspomniany wyżej napęd X-Drive BMW, skonstruowany pozornie jak dołączany, ale w normalnych warunkach jazdy napędzający przednią i tylną oś w stałej proporcji przód/tył 38/62%, umiejący błyskawicznie "przerzucić" moment napędowy z przodu do tyłu i odwrotnie


skoro trudno sklasyfikować- po co to robić na siłę? Nie prościej pokusić się o jedno, czy dwa zdania wyjaśniające zasadę działania?

Cytuj:
Samochody z dołączanym napędem 4x4 - ich producenci szczególnie chętnie nazywają je pojazdami ze stałym napędem 4x4 i po części mają rację - napęd ten jest stały, bo kierowca nie może decydować o jego działaniu. Ale przez większą część czasu napędzana jest jedna oś, i to najczęściej przednia.


:-"

no więc po co się wczuwać i na siłę klasyfikować?

don_pazurro napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
Więc jak ktoś mówi, że xdrive to jak quattro, to jest debilem i nie wie o czym mówi, bo rzuca HASŁA, a nie precyzyjne określenia.


bez komentarza i kończę tę nie prowadzącą do niczego dyskusję


hahah i widzisz, napisałem, że "JAK KTOŚ" - wspomniałeś o "fachowcach". Jeśli jesteś tym ktosiem, to.. niestety...
Oczywiście "debil" w rozumieniu "debil motoryzacyjny" :D


Może Boogie Wam jeszcze opowie o łykaniu jak młode pelikany tego, co się publikuje w różnych ciekawych publikacjach, niekoniecznie odnośnie napędów :spi: ;)

Pozdrawiam :papa:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 19:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 318i
jasny szlag mnie trafia jak widze, ze na moim forum w koncu pojawia sie jakas fajna
postac, ktora ma wiele fajnych rzeczy do powiedzenia a taki natretny moderator nołlajf,
który cały swój wolny czas spędza na edytowaniu, usuwaniu, blokowaniu, kasowaniu, banowaniu na forum w internecie
i któremu sie wydaje ze pozjadal wszystkie rozumy sie wymadrza i wypisuje te swoje zalosne i idiotyczne eseje.
Najbardziej meczy mnie przewijanie myszka tych jego 25cm postow ktore zawieraja 34 cytaty, palec juz mnie boli.
Fryderyk zrob nam wszystkim te przysluge i idz juz stad.

Artykul bardzo fajny - napisany lekka reka, ciekawy i przyjemny. Zdjecia rewelacja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 19:16 
komentator napisał(a):
zalosne i idiotyczne eseje.


żałosne i idiotyczne jest Twoje komentowanie mojej osoby w tym temacie.

Jeśli masz coś do dodania na temat, dodaj, zagnij, śmiało.

komentator napisał(a):
Fryderyk zrob nam wszystkim te przysluge i idz juz stad.


Napisz formalny wniosek tutaj: viewforum.php?f=11

W wolnej chwili Frank i Kyo podejmą decyzję i mnie zwolnią/usuną konto/zbanują, że wypisuje dyrdymały heh


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
Fryderyk napisał(a):
[Samochody z dołączanym napędem 4x4 - ich producenci szczególnie chętnie nazywają je pojazdami ze stałym napędem 4x4 i po części mają rację - napęd ten jest stały, bo kierowca nie może decydować o jego działaniu. Ale przez większą część czasu napędzana jest jedna oś, i to najczęściej przednia.


Wiesz co Fryderyk, najbardziej mnie bawi, że sam sobie przeczysz. Caly patent polega na tym, ze xDrive przez wiekszosc czasu wlasnie nie jest napedzane przez jedna os. Dziwie sie, ze ktos o statusie moderatora zachowuje sie jak pryszczaty 15-latek ,ktory probuje cos na sile, gdzies mu tam dzwoni, ale nie wie w ktorym kosciele. Piszac o xDrive i nazywajac go stalym napedem 4x4 mam wlasnie to na mysli. Abstrachujac od tego co sprawia, ze moc trafia w okreslonych proporcjach na obie osie, jest to naped staly, nie dolaczany. I tyle. AWD, czyli all weel drive to umowne okreslenie dla pewnego rodzaju napedu, ale nie kategoria, ktora swiadczy ze cos ma naped przekazywany na dane osie w takiej czy innej proporcji. Tu mozna dyskutowac do woli. Wrzucajac co jakis czas na forum moje relacje z jazd BMW chce po prostu podzielic sie tym, co bylo mi dane posmakowac. Tego rodzaju pseudo merytoryczne wypociny naprawde nie sluza niczemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 19:45 
don_pazurro napisał(a):
Wiesz co Fryderyk, najbardziej mnie bawi, że sam sobie przeczysz. Caly patent polega na tym, ze xDrive przez wiekszosc czasu wlasnie nie jest napedzane przez jedna os.


O to właśnie chodzi, że pokazuje, że to nie jest jednoznaczne! Ty nazywasz tak xdrive, stałym 4x4, jak producenci haldexów tak mówią o tym, bo się nie dołącza, a Ci, którzy mają terenówki, mówią, że mają stały napęd, bo nie mają centralnego mechanizmu różnicowego, tylko NA STAŁE spiętą przednią i tylną oś + reduktor i tyle. Mam żal, że napisałeś to w ten sposób, a nie wyjaśniłeś w artykule. Teraz wiem, że wiesz o co chodzi, ale nie każdy czytelnik zada sobie tyle trudu, żeby dojść do tego, żeby w ogóle wykminić cokolwiek.

don_pazurro napisał(a):
Wrzucajac co jakis czas na forum moje relacje z jazd BMW chce po prostu podzielic sie tym, co bylo mi dane posmakowac. Tego rodzaju pseudo merytoryczne wypociny naprawde nie sluza niczemu.


...i bardzo dobrze, że się dzielisz, tylko zauważ, że pseudo epickie opisy "wściekłych, brutalnych koni mechanicznych" też niewiele wnosi do tematu, jak się traktuje po omacku tak istotne kwestie.

Takie jest moje zdanie i tyle. Szanujesz je, lub nie, nie ważne, nie nazywaj mnie 15letnim pryszczatym za to, że szczerze wyraziłem swoją opinię i starałem się jak najobszerniej ją uzasadnić.

Dziękuję.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 20:04 
Fryderyk napisał(a):
ww. cytat dotyczył bi i twinturbo jak pamiętam?


Tak :)

Ps: Jesteś pewien, że T2 przenosi moment obrotowy w proporcjach 20/80??? Bo mnie się wydaje, że jest to 25/75. :niepewny:


Ostatnio edytowano 22 października 2010, 20:15 przez Zakov, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 20:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
maaaad napisał(a):
A co oznacza AWD? Czy jest jakaś ustalona nomenklatura odnośnie tego zagadnienia (4x4, 4wd, awd)?


Jest i sprecyzowania tej kwestii, najbardziej brakuje w tym temacie. Fryderyk pokazal juz dosyc dobry artykul, ktory opisuje ta kwestie, ale brakuje w nim powiazania tresci z tymi wlasnie skrotami. Takze pozwole sobie na szybko wyjasnic, co jest co

4WD to naped na 4 kola z reduktorem
- dzialajacy na stale, ktory mozna uzywac na kazdej nawierzchni (dzieki centralnemu dyferencjalowi) nazywa sie najczesciej Full Time 4WD
- dolaczany, tego typu pojazd ma normalnie naped na jedna os, naped na kolejna dolacza sie recznie, naped jest pozbawiony centralnego mechanizmu roznicowego, nie mozna uzywac go na asfalcie.
- dolaczany, tego typu pojazd ma normalnie naped na jedna os, naped na kolejna dolacza sie automatycznie (lub przez wymuszony lock), naped jest pozbawiony centralnego mechanizmu roznicowego, nie mozna uzywac go na asfalcie. Nazwa handlowa np. Real Time 4WD.

AWD to naped na wszystkie kola bez reduktora
- dzialajacy stale, z centralnym mechanizymem roznicowym, np. Quattro z Torsenem
- dzialajacy stale, ze sprzeglem wiskotycznym (czy inne rozwiazanie korzystajace z tej samej logiki) realizujacym podzial momentu pomiedzy osiami
- dolaczany, naped jest w normalnych warunkach przenoszony na jedna os, druga jest dolaczana w razie potrzeby (poprzez sprzeglo).

4x4 oznacza pojazd z 4 kolami, z czego wszystkie 4 moga byc napedzane, dla porownania 4x2 oznacza samochod FWD lub RWD. W przypadku ciezarowek istnieja konfiguracje 6x2, 6x4 czy 6x6.

Prawde mowiac Fryderyk dosyc chaotycznie opisal powyzsze rzeczy juz wczesniej, ja tylko to podsumowalem.

don_pazurro pomijajac kwestie problemu, ktorego dotyczy ta dyskusja, zauwaze, ze to jednak Ty zachowujesz sie tutaj jak 15 latek. Jestes tworca, Fryderyk wyraza opinie na temat Twojej pracy, nie obrazal Cie, to Ty skomentowales jego podejscie "debilizmem", co z mojego punktu widzenia jest sporym bledem. Jezeli tworzysz cos publicznie, to albo jestes gotow na krytyke i dialog z odbiorca, albo nie i wtedy to co tworzysz wrzucasz do szuflady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 20:14 
Zakov napisał(a):
Ps: Jesteś pewien, że T2 przenosi moment obrotowy w proporcjach 20/80??? Bo mnie się wydaje, że jest to 25/75... :niepewny:


Ręki sobie uciąć nie dam, ale wg. moich materiałów, torsen B działa jak torsen A, czyli mechanizm symetryczny, w warunkach ustalonych 50:50, a mnożnik momentu też 4 na oś. Różnią się tylko mniejszymi oporami tarcia, by szybciej reagować na zmieniającą się przyczepność. No i tym, że jest elektroniczna blokada EDS na przodzie i tyle, bo wcześniej nie było.

Vermilion napisał(a):
Prawde mowiac Fryderyk dosyc chaotycznie opisal powyzsze rzeczy juz wczesniej, ja tylko to podsumowalem.


Tak, wskazałem tylko pewne nieścisłości, bo to nie moja specjalizacja i zapytanie, ja tylko piszę na forum, nie na jakichś tam portalach :luka:

thx za precyzyjne wyjaśnienie! ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 20:16 
A z kolei asymetryczny T3 nie przenosi czasem 85% na tył i 65% na przód? Bo z tego co czytam, to tak by wynikało...

Ale to szczegóły. Jak by ktoś miał jakieś potwierdzone dane, to chętnie bym rzucił okiem. ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 20:22 
Zakov napisał(a):
A z kolei asymetryczny T3 nie przenosi czasem 85% na tył i 65% na przód? Bo z tego co czytam, to tak by wynikało...


No jakoś tak, ja mam 80% i 60%, w każdym razie coś podobnego + jest asymetryczny. mam fajny artykuł o tym, jak kiedyś może będę miał skaner i ktoś przypomni, to zeskanuję ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 20:26 
Fajnie by było, jak byś wrzucił. :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 20:27 
nawet cyfrówy nie mam porządnej :/ przypomnij się w przyszłym tygodniu na PW! może się uda coś wykminić ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
Vermilion napisał(a):
don_pazurro pomijajac kwestie problemu, ktorego dotyczy ta dyskusja, zauwaze, ze to jednak Ty zachowujesz sie tutaj jak 15 latek. Jestes tworca, Fryderyk wyraza opinie na temat Twojej pracy, nie obrazal Cie, to Ty skomentowales jego podejscie "debilizmem", co z mojego punktu widzenia jest sporym bledem. Jezeli tworzysz cos publicznie, to albo jestes gotow na krytyke i dialog z odbiorca, albo nie i wtedy to co tworzysz wrzucasz do szuflady.


Przeczytaj prosze uwaznie kto pierwszy uzyl slowa "debil" , ja zacytowalem tylko jego stwierdzenie i nikogo nie mialem zamiaru obrazac.

Do krytyki sie przyzwyczailem i traktuje ja jako naturalna kolej rzeczy, szczegolnie w medium takim jak portal. Nie neguje tu jego zdania. W autogalerii.pl ja i inni redaktorzy przez lata mierzylismy sie z problemem - pisac niszowo technicznie czy lzej, tak by przyslowiowy Kowalski ktory temat MOTO zna pobierznie tez cos zrozumial. Przerabialem juz pisanie na 18 stron, kiedy jako jeden z pierwszych dziennikarzy w Polsce pisalem o Lexusie LS600h i probowalem pokazac jego wszystkie aspekty techniczne. Wygrala u nas idea pogodzenia niejako wody z ogniem, czyli pisania tak, by kazdy cos z tego wyciagnal, na roznym poziomie wiedzy moto. Po to jest u nas forum z komentarzami, by potem watek sobie rozbudowac. Wiem, ze swiata nie zbawie i nie zadowole wszystkich, ale nie toleruje jak ktos rzuca oskarzeniami, ze nie wiem o czym pisze. Alfa i omega nie jestem, ale moj wiek i lata spedzone w tej branzy do czegos mnie upowazniaja.

Fryderyk, bez urazy, ale to, ze laskawie zauwazyles ze znam sie na rzeczy wywnioskowales po przedostatnim moim poscie, oznacza ze nie czytales uwaznie tego co pisalem od razu. Bo kilkanascie postow wczesniej pisalem dokladnie to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 20:39 
don_pazurro napisał(a):
Przeczytaj prosze uwaznie kto pierwszy uzyl slowa "debil" , ja zacytowalem tylko jego stwierdzenie i nikogo nie mialem zamiaru obrazac.


Ja! I użyłem go wobec tych, którzy uważają się za fachowców/znawców, a twierdzą, że quattro to jest jak xdrive. Debil- w znaczeniu motoryzacyjny debil- prostuję.

don_pazurro napisał(a):
Fryderyk, bez urazy, ale to, ze laskawie zauwazyles ze znam sie na rzeczy wywnioskowales po przedostatnim moim poscie, oznacza ze nie czytales uwaznie tego co pisalem od razu. Bo kilkanascie postow wczesniej pisalem dokladnie to samo.



Spoko. No offence, ale po samym artykule tego nie widać. A jeśli miałby nawet to tylko sam zwykły Kowalski czytać, to naprawdę, nie rozumiem, czemu robić to teraz, czemu nie skupić się bardziej na różnicach między 335i przed i po FL, tylko od nowa... no ale okay!



No cóż więcej mogę powiedzieć... przyznaję, że zazwyczaj dziennikarze motoryzacyjni działają na mnie, jak płachta na byka :rotfl: zwłaszcza Ci z AŚ :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
Fryderyk napisał(a):
No cóż więcej mogę powiedzieć... przyznaję, że zazwyczaj dziennikarze motoryzacyjni działają na mnie, jak płachta na byka :rotfl: zwłaszcza Ci z AŚ :hyhy:


no to jest cos jednak co nas łaczy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL